Gå til innhold

Livet med Julegaven og Lillebror

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Hei :vinke:

Huff så kjedelig at han reagerer på løk. Jeg skjønner godt at du savner det. Jeg kan heldigvis spise litt løk, men brus har jeg ikke drukket siden han ble født og jeg savner det utrolig nok ikke.

Å koke pumpa i en halv time er ikke så lurt :ler: Søstra min røykla hele huset når hun skulle koke sin pumpe. Damer i ammetåke og komfyrer er ikke en god kombinasjon :legrine:

Fine tall fra 6- ukers kontrollen :)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flotte tall fra 6ukerskontrollen! :tommel:

Det er godt når barna vokser og trives... og det vises på alle mulig diagrammer og vekter... :ler2:

Ha en deilig dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilje78: Kommer til å bli desperat etter løk hvis ikke dette går over etter hvert... :ler: Brus klarer jeg meg stort sett greit uten, men det er litt rart å ikke ta med en brus når jeg skal kjøpe kose-mat til helga... :sjenert: Har champagne-saft da... :ler: Er faktisk ganske godt det!

Tror jeg skulle hatt sånn timer på komfyren, som slo av plata etter en innstillt tid... Hadde vært noe for ammetåke-mødre det!

Gikk greit med pumpa da, den ble bare veldig godt kokt. Det var heldigvis masse vann i kjelen. :forvirret:

:klem:

Cr@sh: Ja, det er veldig godt å få så fine tall på alt av kontroller! Føler liksom ikke at noen skuler på meg og mener jeg er en dårlig mor på noen måte. (Mamma fikk den behandlinga når hun hadde meg. For jeg ville ikke ta pupp eller flaske, og var masse forkjølet allerede som baby. La liksom ikke på meg noe spesielt...)

Det høres jo ut som lillegutten din også har bra tall på sine kontroller.

Igår hadde jeg faktisk en herlig kveld... Mamma hadde fått høre om vaske-koseteppe-problematikken, og hadde faktisk forsøkt å finne et tilsvarende teppe til oss...

Hun hadde ikke funnet det, men hun hadde funnet et annet genialt teppe. Ett med knapper som gjør at det kan brettes til en slags baby-sovepose. Den kan jo bli fin hvis han begynner som dyne-sparker snart. (Han har tendensen...) Dessuten ble det veldig fine kose-kanter rundt hodet med den, og det er noe han liker veldig godt!

Mamma kom innom med dette, og siden jeg var alene, så ble hun litt. :) Faktisk fikk jeg laget middag til Elsklingen kom utslitt og sent hjem fra jobb. :) I tillegg ble Julegaven skiftet på, tatt på pysjen på, og båret rundt på mens mamman og pappan hans spiste middag... En veldig avslappende kveld, faktisk! :sjarmor:

Var nesten så jeg forstår hvorfor folk har fulltidsbarnepiker... (Bortsett fra at jeg egentlig elsker all dullingen med Julegaven, og ikke ville overlatt han til andre så mye...)

Etter at Julegaven hadde lagt seg igår, så fikk vi bestillt oss DVD-opptaker! Så nå kan vi snart se filmer uten å få rare striper på bildet, eller risikere å miste hele kapitler...:hoppe:

Kjenner flere som har samme, og som er veldig fornøyd.

Vi var litt skeptiske, for den er ikke sonefri, men vi har blitt lovt en kode som ordner det! :)

Idag har jeg planer om å få tatt et bra bilde av Julegaven til takkekortene hans. Men det er ikke så lett. :sjenert: Har kledd på han noen av de stiligste klærne han har, svart cord selebukse, og limegrønn body.

Sjansen er vel stor for at han gulper ut klærne før jeg rekker å få det fine bildet!

Egentlig skulle jeg skyllt opp dåpskjolen, så vi kan prøve den på og se hva vi synes. Den lyseblå underkjolen har ikke blitt brukt siden nevøen brukte den for 11 år siden... Litt støvete er den nok. :sjenert: Men det haster ikke, det er en hel måned til vi evt. skal bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn timer på komfyren!! Bare huske å bruke den jeg da :ler:

Lag vane av det, start med en gang! :ler:

Ikke så ofte det går så galt da, men det er helt normalt at jeg glemmer ting jeg har begynt på, eller som jeg tenkte jeg skulle.

Det verste i mine øyne har nok vært da jeg lovte Elsklingen å ta opp brød fra fryseren, så det var tint til han kom hjem, men glemte det før jeg la på telefonen...

Det ble liksom ikke like spennende med knekkebrød og roastbiff. :sjenert::ler:

Litt hans feil også da, han ringte og vekket Julegaven, som akkurat hadde sovnet på fanget mitt. Så da ble jeg fryktelig distrahert, og konsentrerte meg om å trøste. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å ønske deg en god helg...

...og du... jeg har glemt en del ting på komfyren jeg også :rodme: Godt at det har gått bra hver gang... :sjenert:

Fine tall på kontrollen til Lillegutten min også ja... han ligger helt i toppen på skalen... Stor og fin, men likevel lang og slank! :hjerter:

Håper du får en deilig helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for meg selv, for at jeg endelig klarte å huske at det er to jeg skal besøke i P-T :hoppe:

Flotte tall på kontrollen! :) Virker som at Julegaven vokser og trives. Han høres så herlig ut :hjerter: Jeg fikk nesten litt hormontårer når jeg leste om hvordan han smilte til de som snakka til han!

Huff, åssen står det til med pumpa di!? :overrasket: Håper den lever... :ler:

Snille mamman din som kom på litt avlastningsbesøk! :) Godt å få en hjelpende hånd innimellom, kan jeg tenke meg!

Koselig for både Julegaven og mormor :smilbla:

Det teppet mamman din hadde finni til Julegaven, hørtes smart ut :) Du får gi rapport etter at det har vært i bruk en liten stund...

God helg til deg og dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en snill mamma i nærheten som kommer innom og hjelper til litt. :) Kan tenke meg det er luksus å få spise en rolig middag sammen med mannen. ;)

Ønsker deg en riktig fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et lite bilde av Julegaven, tatt mens han storkoste seg i babygymen sin alene tidligere idag.

Det blir ikke liggende ute så lenge.

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata: :klem:

Cr@sh: Glemme ting på komfyren er nok ikke så uvanlig. Heldigvis går det jo gjerne bra.

Jeg synes nesten det er skumlere med hun jeg har hørt om som glemte babyen i butikken jeg... (Går ennå og håper at det bare er en vandrehistorie! :overrasket: )

Riktig god helg til deg også! :klem:

Burpen: Pumpa mi har det helt fint, den overlever nok verre ting enn å bli kokt litt lenge. :legrine:

Skal gi rapport om teppet nårdet har blitt brukt litt! :)

Hyggelig at du husker å titte innom her en gang i blandt! Ha en riktig god helg! :klem:

Xania: Herlig med snill Mamma i nærheten! (Selv om hun av og til går meg på nervene! ;) )

Rolig middag har vi forresten glemt hvordan vi spiser, så vi kastet jo i oss maten som vanlig... :ler: Men det var hyggelig at vi kunne spise samtidig!

God helg til deg også! :klem:

Må jo si jeg har hatt et par tilfeller av at jeg har kunnet bevise overfor Mamma at jeg faktisk kan noe om babyer jeg også. (Og at jeg ofte vet bedre enn henne når det gjelder min egen.)

Hun får meg noen ganger til å føle at jeg ikke vet noen ting, og at det hun sier alltid er rett.

Var hos henne her om dagen, og hun mente at Julegaven var sulten, og fikk meg til å forsøke å amme. Det er nok mulig han var sulten, men han var nok mest trøtt, for han reagerte som han pleier når han er overtrøtt og blir forsøkt puppet... Han hylte og nektet å ta puppen.

Det er noe jeg er vant til, og jeg VET at han tar puppen helt fin, bare han får sovet litt først.

Vi fikk lagt han i vogna, og der sov han hele veien hjem, og tok puppen på første forsøk når han våknet hjemme.

Tror Mamma var litt imponert over at det faktisk fungerte sånn. (Hun sendte masse meldinger for å høre hvordan det hadde gått.)

Er faktisk flere av triksene mine for å få han til å ta puppen når han er overtrøtt hun ikke har trodd før hun så dem. :sjarmor:

Det er få følelser som er så god som den du får når du kan bevise overfor en bedreviter at du har rett! :sjarmor:

I kveld skal jeg og Julegaven på jentekveld hos ei venninne. Vi blir tre jenter, og to små babyer, så det kan bli ordentlig spennende. Sønnen til veninna er ca 2 mnd. :)

Mannen har lovt å kjøre og hente. Det er jo ganske greit, siden vi kanskje plutselig må hjem. Og så slipper jeg å ha med hele vogna. Bilsetet kan jo stå i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa stor Julegaven er blitt allerede! Men fortsatt kjempesoet, da! ;)

Artig at du allerede vet best naar det gjelder din egen baby. Har paa foelelsen at mamma og pappa kommer til aa komme med en del raad de ogsaa, men jeg kommer til aa si ifra dersom det blir plagsomt mye! :ler:

Kos deg paa jentekveld i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holly Hobbie:

Utrolig hvor fort disse små vokser altså! Synes det er kjemperart at han allerede har vokst fra nyfødt-stadiet. Nå er han mer baby, liksom... Men bodyen med voffsen passer ennå, og er i bruk! ;)

Når det gjelder foreldre, så er nok det viktigste å si ifra hvis de maser for mye. De vil jo bare godt, både for mor og baby! :)

Håper du har en fin helg! :klem:

Svimle: Hyggelig! :blomst:

Takker for ros av godungen min! :)

iss: :klem:

Jentekvelden var veldig hyggelig, spesielt siden Julegaven oppførte seg eksemplarisk, og dermed ikke var det minste vanskelig å ha med bort.

Lillegutten til venninna hadde desverre magetrøbbel, og gråt masse! Stakkars! :tristbla:

Syntes veldig synd på henne også. Hun følte seg nok ekstra hjelpesløs når han hylte og hun hadde besøk. Vi andre brydde oss jo ikke så mye. Vi hjalp heller til med å bære han litt, og avlaste så mye vi kunne.

Julegaven synes det er kjempestas med mennesker som gir han oppmerksomhet, og gliser nesten med en gang de prater til han! :hjerter:

Det gjør jo at han sjarmerer dem helt i senk. :sjarmor:

Idag har vi vært i Sverige! :)

Det gikk faktisk veldig greit, både med kjøring og bleieskift/amming. Fikk handlet bittelitt, men reiste mest for turens skyld. Har kjøpt "godungen"- body til Julegaven. Den skal han få ha på seg når Svigermor kommer på besøk neste gang! :sjarmor: Kjøpte smokker med "sötnos" på også, selv om han egentlig ikke tar så ofte smokk. Klarte bare ikke å la være.... :sjenert:

Hadde kjempelyst til å kjøpe masse søte små bodyer på H&M også, men der klarte jeg å besinne meg. Får heller kjøpe senere hvis vi faktisk trenger. :)

Men det ble et par nye leker som passer i babygymen... Mest for min del da, så jeg kan variere litt. :ler:

Elsklingen har begynt å glede seg over Julegaven like mye som meg nå. Han forsøker å få han til å smile og snakke hver gang han ser han, og som regel lar småtten seg overbevise. :sjarmor:

Selv gleder jeg meg masse, for det er ikke lenge før det blir babylatter her i huset! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst ikke vært her før.

Koselig å lese om hvordan dere har det med Julegaven. Det får meg til å glede meg enda mer til lillejenta vår kommer.

Håper dere har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig gutt! :hjertesmil:

Champagnesaft blir ikke helt det samme som en iskald cola :ler: Det kan være løken er mildere for magen hans etterhvert. De er gjerne litt mer sarte i begynnelsen. Prøv deg frem i det små. Jeg føler med deg. Min prins tåler ikke sjokolade (heldigvis kan man kanskje si ;)), men løk er verre å klare seg uten.

Et lite tips til dynesparkere: Du kan prøve å legge han helt ned i fotenden om han sparker dyna. Mange babyer sparker dyna. Om de legges i fotenden så blir det bedre, og de får ikke sparket dyna over seg heller.

Gratulerer med dvd-opptaker! Vi kjøpte oss ny på torsdag :sjarmor:

Nå kan jeg se på dvd`er om dagen fremfor dårlige såper. Jeg kjøpte meg Prison break rett etter jul, men pga at den andre spilleren streiket har jeg ikke fått sett noe enda. Ammeserier må man ha! Hva ser du?

Er dere i gang med dåpsforberedelser? Her er vi akkurat startet med det. Fikk bestilt kirke i forrige uke, så nå må vi planlegge gjennomføringen. Hvordan skal dere feire dagen?

Jeg ler av deg som kokte pumpa, men er ikke noe bedre selv. Jeg kokte kaserollen med transprøyta tom for vann tidligere i dag . Grøss og gru :ler:

Endret av Vilje78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Så søt babyen din er. Høres ut som dere koser dere masse. Koselig å lese. Jeg synes også at gutten min har gått fraq å være nyfødt til å være en baby nå, enda han bare er fem uker. Nesten så jeg savner den bittelille bylten han var på sykehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst ikke vært her før.

Koselig å lese om hvordan dere har det med Julegaven. Det får meg til å glede meg enda mer til lillejenta vår kommer.

Håper dere har en fin helg!

Hyggelig å se deg! :blomst:

Synes faktisk du er litt heldig, som skal få oppleve den fantastiske nyforelsket følelsen! Jeg savner liksom litt den veldig facinerende lille bylten vi plutselig fikk i armene våre.

Han var jo den mest herlige lille nyfødte i hele verden! (Og det blir jo sikkert jenta deres også!)

Hallo! Så søt babyen din er. Høres ut som dere koser dere masse. Koselig å lese. Jeg synes også at gutten min har gått fraq å være nyfødt til å være en baby nå, enda han bare er fem uker. Nesten så jeg savner den bittelille bylten han var på sykehuset...

Vi så faktisk på det vi har filmet av han idag, fra stor mage på meg, til han nå er syv uker. Er fortsatt like facinert av hvor bitteliten han var! Synes litt synd på han på sykehuset, for nå ser jeg jo på filmen at han er sulten og ber om mat, men det forsto jeg jo ikke da... :sjenert:

Men de er jo fortsatt nydelige disse små, selv om de ikke er små nyfødte babyer lenger. :hjerter_rundt:

Vilje78:

Vi har ikke fått den nye spilleren vår ennå, den ligger på postkontoret og venter på å bli hentet. (Så det satser jeg på å få gjort i morgen. ) Men akkurat for tiden har jeg akkurat sett Nord og Sør, en litt "Jane Austen"-aktig serie, som jeg lånte av ei venninne.

Og så har jeg ikke fått begynt på noe nytt. Men Elsklingen har lovt meg "Prison Break", så det skal jeg snart få startet på.

Leser litt tegneserier mens jeg ammer nå for tida. Det går tidvis litt smått, for Julegaven synes det er så gøy å prate, så han skal prate og ha oppmerksomhet også mens han spiser... :riste::ler:

Nå skal ikke vi ha dåp, men navnefest. Og vi har vel informert alle inviterte om dato, og avtalt at vi samles hos mine foreldre etter sermonien. Det kommer vi sannsynligvis til å ha snitter eller koldtbord eller noe sånt. Litt usikker på hvordan vi løser akkurat det, for jeg og Mamma er litt uenige. (Jeg og Svigermor er av oppfattningen at det kan være koselig å samles dagen før og ordne istand litt selv, mens Mamma vil bestille.) Svigermor har fått i oppgave å tenke dekor, og jeg regner med hun kommer hjem fra utlandet om en uke, med massevis av forslag og ideer! :)

Og så var det dåpskjolen vi håper å bruke da... Den henger i gangen hos oss, som påminnelse om at jeg burde fyllt vasken med vann og litt milo, og skyllt ut mesteparten av støvet av den. Så vi kan prøve den på Julegaven og se hva vi synes.

Føler vi er veldig godt igang! ;) Men det var litt rift om datoene på navnefest, så vi måtte være så tidlig ute som vi klarte.

Skal huske dynesparke-trikset. Han har ikke begynt ennå, men jeg venter bare på det... :)

Håper dere har hatt en kjempefin helg!

Vi kjøpte oss speilreflekskamera på fredag! Har lest masse fint om det, så vi kjøpte det til oss selv i julegave. (Jeg og Elsklingen har nemlig ikke kjøpt noen julegave til hverandre denne julen, for vi fikk jo en sånn fantastisk julegave av hverandre som det var.)

I morgen håper jeg å få begynt å ta litt bilder med det. Må ha noen til takkekortene vi skal sende ut til de som har gitt oss gaver. Forsøkte å gjøre det her om dagen, med kompaktkamera, men det er ganske vanskelig å ta øyeblikksbilder! Men Julegaven ble utrolig søt når han ble kledd opp.

(Det er fra den serien avataren min er hentet fra.)

Det bør forresten ikke bli noe problem å ta et fint smilebilde av Julegaven. Han smiler bare mer og mer. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Nemiboka av kjæresten som ammelektyre, men jeg er ikke kommet så langt enda. Har faktisk lest mest pensum jeg da, men ikke mye. Fant ut at jeg skal se i nrks rikholdige arkiv på nett. Kodenavn Hunter gikk jeg glipp av.

Vi har prøvd begge deler ang matservering i dåp. Da min første ble døpt hadde vi svinestek med tilbehør lagd av hele familien. Andre gangen hadde vi bestilt koldtbord. Jeg holder med deg at det er koselig å samles dagen før for å stelle i stand, men det er MYE mer arbeid (derfor vi valgte å bestille andre gangen). Så heldig du er som har en svigermor som tar på seg dekoreringen. Du får si i fra om hun kommer hjem med mange gode ideer du kan dele med oss ;) Jeg har kun tenkt at jeg skal ha turkise lys og servietter og hvit duk. Blomster og dekor har jeg ikke tenkt på i det hele tatt.

Så herlig med speilreflekskamera! Kan tenke meg dere har fått tatt masse fine bilder!? Sambo har det, mens jeg har et vanlig digitalt kompaktkamera. Jeg fikk mitt kamera til bursdag rett før jul, men det kan ikke sammenlignes med speilreflekskameraet hans. Her i gården tar pappan de fineste bildene. Han har tatt masse fine av han i bare bleia på lammeskinnet, og de er så fine. Jeg er nesten litt snurt jeg som ikke har et selv :ler: Smilebilder er så skjønt!

Dere har gjort en god invistering der!

Hvilke planer har dere for uka som kommer?

Kos dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...