Gå til innhold

bruker du mye penger på raketter


kokkofjolla

Anbefalte innlegg

Jeg er litt redd for fyrverkeri jeg :sjenert:

Men jeg får alltid litt stjerneskudd av pappa o.l

Samboer er ute å skyter opp nå, skjønner det ikke jeg for det er jo lyst ute og da kan man jo ikke se de likegodt. Dumme meg, fordi det var jo smelle som betydde noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen kjøpte ei pakke til 299,- pluss ei lita pakke stjerneskudd.

Jeg fikk ikke mye glede av det da jeg måtte være inne med ei bikkje som var livredd.

Hun er bestandig livredd helt fra de begynner å fyre opp raketter i romjulen til langt ut i januar. I dag måtte mannen virkelig bruke krefter for å få ut bikkja så hun fikk gjort fra seg, så er det rett inn igjen under salongbordet. Slik kommer hun til å være en stund fremover før det gir seg.

For meg kunne det gjerne blitt forbudt å sende opp raketter, for da hadde mange hunder fått en mye bedre start på det nye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kunne det gjerne blitt forbudt å sende opp raketter, for da hadde mange hunder fått en mye bedre start på det nye året.

Helt enig! Hunder fortjener ikke sånt. De er herlige, trofaste dyr hele året også gjør vi sånt mot dem! :frustrert:

(Savner hunden min jeg, han var faktisk ikke redd for fyrverkeri, jeg har et bilde av ham der han står ute på verandaen med snuta mellom sprinklene, mens noen skyter opp raketter et stykke nedenfor...han var så nysgjerrig :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det kom dyr i huset har vi ikke brukt ei krone.

De som feirer med oss må gjerne ha raketter, men de blir hevist langt unna huset vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Vi bruker kr 0 på fyrverkeri. Koser oss med å se andres på trygg avstand og kjøper heller et par pakker stjerneskudd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte kun 2 enkle raketter, 2 batterier og et par pakker stjerneskudd. Dette kostet meg under 100-lappen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca 500 på raketter, kjøper heller pakker med noen få store enn "familiepakkene" med masse smådill. Har stor glede av å sende opp selv, og synes bare det er hyggelig at vennegjengen vil være med for å "snylte" på våre raketter :)

At det er vanskeligt å unngå ser en på Dagsrevyen på første nyttårsdag. Mange person skader og husbranner.

Ingen husbranner nyttårsaften i år heldigivs, og det på tross av rekordlite sne mange plasser. Det hadde visstnok vært færre personskader enn vanlig, og ingen dødsulykker (ref NRK sine nyhetssendinger første nyttårsdag). For å unngå husbranner er det kanskje lurere å forby telys, juletrelys og adventsstaker, det tar hvert år flere liv enn uvettig bruk av raketter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Vi feiret Nyttårsaften i et nedsnødd Trysil på hytta til mine foreldre og der nøt vi alle andres raketter :)

Selv kjøpte jeg 31 stjerneskudd til kr.25; til glede for barna og de voksne som vi var sammen med.

GODT NYTT ÅR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg brukte ingenting siden jeg var på jobb...

Synes naboene til aldershjemmet der jeg jobber burde kunne ta litt mer hensyn til de som bor der istedet for å smelle raketter rundt hushjørnene til en hver tid hele kvelden.. Vet at det bare er barn, men foreldrene som forer barna sine med raketter burde fortelle barna sine at de burde holde seg langt unna "eldreinstitusjonene" i bygda, faktisk tre stykker like ved hverandre... Mange av de som bor der er demente og har vært i krigen, og gjett hva nyttårsaften minner de om siden de ligger stort sett på rommene sine med gardinene foran vinduene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ingenting siden jeg var på jobb...

Synes naboene til aldershjemmet der jeg jobber burde kunne ta litt mer hensyn til de som bor der istedet for å smelle raketter rundt hushjørnene til en hver tid hele kvelden.. Vet at det bare er barn, men foreldrene som forer barna sine med raketter burde fortelle barna sine at de burde holde seg langt unna "eldreinstitusjonene" i bygda, faktisk tre stykker like ved hverandre...  Mange av de som bor der er demente og har vært i krigen, og gjett hva nyttårsaften minner de om siden de ligger stort sett på rommene sine med gardinene foran vinduene..

En annen sak er at foreldre ikke burde gi raketter til sine barn i det hele tatt, mindreårige skal ikke sende opp fyrverkeri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kjøpt raketter de siste årene. Raketter på nyttårsaften er flott, men romjula ville vært mye triveligere dersom man ikke hadde hatt alle disse rakettene susende rundt hushjørnene. Er egentlig forundret over at det ikke er forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt raketter de siste årene. Raketter på nyttårsaften er flott, men romjula ville vært mye triveligere dersom man ikke hadde hatt alle disse rakettene susende rundt hushjørnene. Er egentlig forundret over at det ikke er forbudt.

Det ER forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Bruker ikke mye. Handler til innkjøpspris hos en kompis, og konsentrerer meg mest om det som er velegnet til å skremme gamle og bikkjer.

Særlig i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke mye. Handler til innkjøpspris hos en kompis, og konsentrerer meg mest om det som er velegnet til å skremme gamle og bikkjer.

Særlig i romjula.

Slemme deg! Da håper jeg politiet kommer og arresterer deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Det ER forbudt.

Det er ikke forbudt å sende opp raketter på nyttårsaften, (det er jo da det er lov) men mener politi og brannvesen arbeider med at det kan bli forbudt!

Tror det allerede er gjennomført at det ikke er lov til å sende opp raketter i storbyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte raketter for første gang i år. Kjøpte en stor pakke til 400 kr på nyttårsaften, da var det ganske bra nedsatt i pris.

Datteren våres syntes det var kjempegøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...