Gå til innhold

bruker du mye penger på raketter


kokkofjolla

Anbefalte innlegg

jeg er ei dame i 30 årene som er helt vill etter raketter,jeg tar helt av hvert eneste år.

Kjøpte en haug av raketter og mye anna morsomme ting idag.

Svidde av 1000 kroner. hi hi hi :ler:

ungene er helt i 100 de også,de var med å valgte det de ville ha.

bruker dere mye penger på sånne ting?

Nå spør jeg ikke de som er imot dette her og som ikke kjøper.

jeg spør kun de som pleier å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting.

Elsker raketter, men da å se på - store fine raketter... *drømme*

Skulle jeg brukt penger på slikt, hadde jeg heller kjøpt to skikkelig store og fine enn 20 små puslete. De små (og billige) er dessuten mer farlige enn de store, med dårlige styrepinner, større sjans for blindgjengere etc. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Tenner heller på en 1000 lapp enn å kjøpe disse rakettene!

Vi har stjerneskudd og "snylter på" synet av rakettene som andre har kjøpt inn og sender opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en "snylter" jeg og med kanskje en billig pakke og noen stjerneskudd så må nok andre styre showet.

Men nå er ingen av mine to byer særlig moro å feire i med raketter i lengre. De har jo laget soner sånn at det er forbudt ved lov å sende opp. I trondheim må man et godt stykke unna sentrum for å få lov (vet ikke helt hvor grensene går men ikke innenfor elva iallefall), og i Oslo så må man vel helt uttafor ring3 nå tror jeg? Iallefall ring2. Man sender jo opp ulovlig, men kjipt da... (ja, jeg forstår hvorfor de har gjort det sånn, men alikevel...)

Ahhh...de gode "gamle" dager med et lysshow man aldri glemmer fra toppen av St.Hanshaugen :) *drømme tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å bruke penger på raketter i det hele tatt. Men når jeg har sønnen min, kjøper vi noe bakkefyrverkeri. Stjerneskudd kjøper jeg alltid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
Tenner heller på en 1000 lapp enn å kjøpe disse rakettene!

Det er mye mer fres i en rakett enn en hel haug tusenlapper da..

Vi har stjerneskudd og "snylter på" synet av rakettene som andre har kjøpt inn og sender opp :)

Det går jo også an. Den beste årningen hadde etter mitt syn vert innsamling til ettellerannet felles (ikke kommunalt) prosjekt, og hyre profesjonelle folk til å sende opp skikkelige greier (type kanondrønn raketter som du kjenner trykket av).

Menmen, skal nå svi av mine egne i år da, til ca 600nok..

*me like pang pang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke selv! For det er alltid noen andre som kjøper og da slipper jeg å holde på med det så stooore stjerneskudd på meg ja :ler:

Jeg er ikke noe glad i å holde på å sende opp heller. Syns det er litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en eneste krone. Her skal de heldigvis ha offentlig fyrverkeri iår - det er et tiltak jeg hilser hjertelig velkommen. Og mye finere er det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har hendt at jeg har brukt 20 kroner på fargede stjerneskudd... :sjenert:

Jeg er ikke imot fyrverkeri i seg selv, det er jo veldig flott å se på. Det er bare det at ofte er det fulle idioter som skal sende det opp og det er jeg imot. Jeg lurer hvert år på hvor mange som kommer til å bli skadet eller miste hjemmet sitt pga disse uansvarlige folkene.

Jeg kommer nok til å være ekstra nervøs i år fordi det ikke er snø, og vi ikke skal være hjemme og "passe" huset.

Vær forsiktig - og bruk hodet, folkens :)

Litt på siden: Vi selger fyrverkeri der jeg jobber. Det er SKREMMENDE mange foreldre som kjøper raketter til barna sine! Det er veldig tydelig at de lar barna sende opp sitt eget fyrverkeri, det er noe jeg ikke begriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Vel- er igrunn livredd både raketter og stjerneskudd (så holder meg innendørs).

Men er heldig (?) nok til at min bestevenninne er utdannet pyrotekniker- så vi pleier heller å ha spleiselag så hun lager show til oss (50-100kr pr/pers). Hun rører ikke alkohol før ( og en god stund etter oppskytning for å sikre afterburns), samt at vi andre står i trygg avstand (de fleste innendørs).

Dette har blitt ett så populært alternativ at nå er faktisk hele nabolaget med på spleiselaget- så vi slipper uvettig bruk av fyrverkeri og stjerneskudd... Ikke alle har denne muligheten, men sørg i allefall for at en tar edruelig ansvar for avfyringen...

Til sist en liten oppvekker til de som kjøper stjerneskudd: Hold avstand til den ved siden av deg!!!

Det er skremmende hvor stor (brann-) skade ett uskyldig stjerneskudd kan lage på en legg/kne/lår- kledd av nylonstrømper (som de fleste av oss kvinner har på oss når vi skal være nyttårsfine)....

Med hilsen fra ei som har ei venninne med en legg/kne hun ALDRI vil vise frem igjen.....

Endret av prestekrage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest StoreSky

Bruker ikke èn krone på sånt. Og det er helt bevisst. Har utrolig mye andre ting jeg heller bruker pengene på.

Se ellers Prestekrages innlegg. TIL ETTERTANKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

0 kroner. Og egentlig kunne jeg tenkt meg å ligge på lur med hagla og skutt idiot-naboer som sender opp fyrverkeri fra og med 3. juledag, fra kl 10.00. Det eneste som er bra, er at hunden er blitt totalt immun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...