Gå til innhold

cipralex


Fremhevede innlegg

Skrevet
Har man angst to eller tre ganger i måneden så burde man fått B-preperater for to eller tre ganger i måneden.

Uten at det skal være forbudt og ulovlig i tilfelle man kan bli avhengig.

Det må vel uansett være bedre enn å spise medisiner hver eneste dag?

Kommer vel an på hvor hemmende angsten er og hvor mye den ødelegger livskvaliteten? Leger skriver jo ut b-preparater også, men det er nok vanskeligere å få...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har nå brukt disse pillene i to dager. Trodde ikke jeg skulle merke noe før det hadde gått en stund men det gjorde jeg. Sovner som en stein etter at jeg har tatt pillen(en halv) på kvelden og har egentlig ikke lyst til å stå opp igjen om morgenen. På dagen har jeg egentlig bare lyst til å sitte å kope, men jeg må jo gjøre noe nyttig også så litt aktivitet blir det.

Føler meg mye roligere enn før men synes det er litt slitsomt å være så daff..

Det positive er at det er så fantastisk å slippe den sterke uroen hele tiden!

Endrer dette seg etter en stund?

Tar gjerne noen uker før bivirkningene gir seg. Trøtthet er ganske vanlig...

Skrevet
Dersom man har angst kanskje to til tre ganger i måneden, hva kommer det av at alle får C-preperater man må ta hver dag, men nesten ingen får B-preperat to tre ganger i måneden dersom det kun er det man behøver?

Er det fordi at det er mindre avhengighetsskapende å ta en medisin hver dag enn en gang i blant?

Jeg gikk først på cipralex, men ble så suicidal av det at jeg måtte slutte. Turte ikke å gå tilbake på noen anti-depressiva etterpå. Men nå bruker jeg av og til B-preparat. Brukte det før 1-2 ganger i uka, men nå er jeg nede i 1-2 ganger i måneden. Så det skjer av og til..

  • 8 måneder senere...
Gjest cipralex23
Skrevet

jeg har vært hjemme fra jobben i 3 dager nå, har følt meg generelt uvell med svimmelhet, oppkast og ekstremt vondt i hodet. har ikke falt meg inn at det kan være fordi jeg har sluttet med cipralex'en. men etter å ha lest her, er det nok det... det er helt merkelig følelse. etter å ha gått rundt i en tåke (men vel å merke en veldig lykkelig tåke!) i 1,5 år, begynte jeg å gå tom for piller (har resept for 1 pakke med piller til, men tenkte jeg skulle slippe...) så da benytta jeg sjansen. kutta fra 10 mg til 5 mg, så 5 mg annen hver dag, og så hver 3 dag. sånn holdt jeg på i ca 2 uker. tok siste 5 mg dosen på søndag, begynte å føle meg skikkelig uvel tirsdagskveld, selv om jeg var svimmel i flere dager før dette.

det var så fint å lese denne tråden, det gikk et lys opp for meg :)

merker at mange av de gamle tankene kommer opp igjen, spesielt siden jeg sitter her hjemme i sofaen i pysjen. men det er på en måte litt fint også. som å møte igjen en gammel venn.

jeg vil heller være litt destruktiv innimellom enn å gå rundt i en vattverden resten av livet. jeg merker jeg blir kreativ igjen. og så håper jeg at kanskje kiloene som cipralexen gav meg kan forsvinne igjen :) nå ser livet mitt veldig annerledes ut enn det gjorde for 1,5 år siden, så jeg har stor tro på at jeg kan fikse livet igjen uten medisiner.

Skrevet

For meg ser det ut som om du har trappet ned litt for fort. Hvis det blir for uutholdelig anbefalte min lege å ta f. eks 1/2 tbl pr. dag en periode for så å trappe sakte ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...