nissejenta Skrevet 19. februar 2009 #41 Skrevet 19. februar 2009 Har man angst to eller tre ganger i måneden så burde man fått B-preperater for to eller tre ganger i måneden. Uten at det skal være forbudt og ulovlig i tilfelle man kan bli avhengig. Det må vel uansett være bedre enn å spise medisiner hver eneste dag? Kommer vel an på hvor hemmende angsten er og hvor mye den ødelegger livskvaliteten? Leger skriver jo ut b-preparater også, men det er nok vanskeligere å få...
nissejenta Skrevet 19. februar 2009 #42 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har nå brukt disse pillene i to dager. Trodde ikke jeg skulle merke noe før det hadde gått en stund men det gjorde jeg. Sovner som en stein etter at jeg har tatt pillen(en halv) på kvelden og har egentlig ikke lyst til å stå opp igjen om morgenen. På dagen har jeg egentlig bare lyst til å sitte å kope, men jeg må jo gjøre noe nyttig også så litt aktivitet blir det. Føler meg mye roligere enn før men synes det er litt slitsomt å være så daff.. Det positive er at det er så fantastisk å slippe den sterke uroen hele tiden! Endrer dette seg etter en stund? Tar gjerne noen uker før bivirkningene gir seg. Trøtthet er ganske vanlig...
Store My Skrevet 19. februar 2009 #43 Skrevet 19. februar 2009 Dersom man har angst kanskje to til tre ganger i måneden, hva kommer det av at alle får C-preperater man må ta hver dag, men nesten ingen får B-preperat to tre ganger i måneden dersom det kun er det man behøver? Er det fordi at det er mindre avhengighetsskapende å ta en medisin hver dag enn en gang i blant? Jeg gikk først på cipralex, men ble så suicidal av det at jeg måtte slutte. Turte ikke å gå tilbake på noen anti-depressiva etterpå. Men nå bruker jeg av og til B-preparat. Brukte det før 1-2 ganger i uka, men nå er jeg nede i 1-2 ganger i måneden. Så det skjer av og til..
Gjest cipralex23 Skrevet 23. oktober 2009 #44 Skrevet 23. oktober 2009 jeg har vært hjemme fra jobben i 3 dager nå, har følt meg generelt uvell med svimmelhet, oppkast og ekstremt vondt i hodet. har ikke falt meg inn at det kan være fordi jeg har sluttet med cipralex'en. men etter å ha lest her, er det nok det... det er helt merkelig følelse. etter å ha gått rundt i en tåke (men vel å merke en veldig lykkelig tåke!) i 1,5 år, begynte jeg å gå tom for piller (har resept for 1 pakke med piller til, men tenkte jeg skulle slippe...) så da benytta jeg sjansen. kutta fra 10 mg til 5 mg, så 5 mg annen hver dag, og så hver 3 dag. sånn holdt jeg på i ca 2 uker. tok siste 5 mg dosen på søndag, begynte å føle meg skikkelig uvel tirsdagskveld, selv om jeg var svimmel i flere dager før dette. det var så fint å lese denne tråden, det gikk et lys opp for meg merker at mange av de gamle tankene kommer opp igjen, spesielt siden jeg sitter her hjemme i sofaen i pysjen. men det er på en måte litt fint også. som å møte igjen en gammel venn. jeg vil heller være litt destruktiv innimellom enn å gå rundt i en vattverden resten av livet. jeg merker jeg blir kreativ igjen. og så håper jeg at kanskje kiloene som cipralexen gav meg kan forsvinne igjen nå ser livet mitt veldig annerledes ut enn det gjorde for 1,5 år siden, så jeg har stor tro på at jeg kan fikse livet igjen uten medisiner.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #45 Skrevet 23. oktober 2009 For meg ser det ut som om du har trappet ned litt for fort. Hvis det blir for uutholdelig anbefalte min lege å ta f. eks 1/2 tbl pr. dag en periode for så å trappe sakte ned.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå