sørflua Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Hei har nå gått på cipralex i 6 uker, fra 5 mg -10 mg og til 15 mg.Mine problemer har etter det vært et sant helvete. Har i dag snakket med min fast lege å jeg må kutte de ut, så har nå i dag tatt 10 mg + at jeg måtte ha en valium kur pga reaksjoner på at kroppen vil reagere på brå slutt. Er det noen andre her som har hatt det som meg og som må bytte antidepresive og har opplevd bedre virkning av andre?
Gjest gjesta Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Det du beskriver er en ganske vanlig problematikk. Så ikke bli ytterligere nedstemt av at du må skifte preparat. Det er dessverre ofte slik. Enkelte av mer erfarne leger innenfor psykiatri synes ikke Cipralex er et spesielt godt preparat. De anbefaler gjerne Efexor o.l. Mitt inntrykk er at fastleger ofte anbefaler Cipralex da dette er mer "safe". Ønsker deg masse lykke til og håper du finner et preparat som kan bedre hverdagen din!
lillesky Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Jeg byttet fra Cipralex til Efexor, og det hadde god virkning på meg. Men det varierer jo fra person til person. Jeg fikk ikke bivirkninger av noen av dem. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Takk for svar på tirsdagen skal jeg til min behandler.
Estragon Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Har prøvd cipralex, med kun gode erfaringer jeg... Har inntrykk av at dette i all hovedsak er et veldig godt og trygt preparat som de fleste kan bruke, men som enkelte dessverre reagerer veldig sterkt på. Sånt er det umulig å vite på forhånd, så da er det bare å prøve seg fram. Eneste langvarige bivirkningen jeg merket av cipralex var faktisk positiv.
Crash Skrevet 31. desember 2006 #6 Skrevet 31. desember 2006 (endret) . Endret 2. april 2008 av Miros
Estragon Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 Hva var det da? ← Kunne holde ut leeeenge i senga fordi cipralexen gjør det litt vanskeligere å ejakulere Nokså vanlig bivirkning, visstnok.
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 Kunne holde ut leeeenge i senga fordi cipralexen gjør det litt vanskeligere å ejakulere Nokså vanlig bivirkning, visstnok. ← Men det er også mange gutter som blir impotente for en periode så det er jo ikke så heldig...
Estragon Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Men det er også mange gutter som blir impotente for en periode så det er jo ikke så heldig... ← Impotens er vel mest vanlig i opptrappingsfasen. Dersom man går på medisiner er det jo en grunn til det, og hvis cipralex'en funker mot andre problemer, så er vel en måneds tid med potensproblemer levelig? Uansett er potensproblemer ikke særlig vanlig etter opptrappingsfasen, da er utsatt ejakulasjon mye mye vanligere.
Gjest Gjest_ingrid_* Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Er det noen som svetter veldig av eferex.Har dere noen råd mot det?
Gjest I'M HERE Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Er det noen som svetter veldig av eferex.Har dere noen råd mot det? JEPP... EG HAR, PÅ NETTENE, OG DET ER UTROLIG IRRETERENDE!! MÅ BYTTER KLÆR MINST EN GONG FOR NATTEN MEN DET KOMMER I BØLGER DET KAN GÅR LENGE UTEN OG SVETTER SO KAN DET GÅR KANSJE EN VEKE MED BARE SVETTING EG HAR OGSÅ MERKET VEKT ØKING, DIETEN MIN HAR IKKJE FORANDRET OG EG TRENNER OFTE, EG TROR DEN FORMINSKER FORBRENNINGEN...? ER DET NOKEN SOM HAR HATT DET SAMME...? KANSJE DET SAMME PÅ CIPRALEX OG..?
Gjest Gjest_busan_* Skrevet 2. august 2007 #12 Skrevet 2. august 2007 JEPP... EG HAR, PÅ NETTENE, OG DET ER UTROLIG IRRETERENDE!! MÅ BYTTER KLÆR MINST EN GONG FOR NATTEN MEN DET KOMMER I BØLGER DET KAN GÅR LENGE UTEN OG SVETTER SO KAN DET GÅR KANSJE EN VEKE MED BARE SVETTING EG HAR OGSÅ MERKET VEKT ØKING, DIETEN MIN HAR IKKJE FORANDRET OG EG TRENNER OFTE, EG TROR DEN FORMINSKER FORBRENNINGEN...? ER DET NOKEN SOM HAR HATT DET SAMME...? KANSJE DET SAMME PÅ CIPRALEX OG..?
Gjest Gjest_busan_* Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 er det noen som har opplevd bivirkninger når de har sluttet med cipralex?
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #14 Skrevet 2. august 2007 Jeg sluttet med Cipralex på dagen, og opplevde ikke noe annet enn vanlige abstinenser som svimmelhet, synsforstyrrelser og ustabilt humør. Det gikk over i løpet av en uke eller to mener jeg å huske.
Gjest Gjest_busan_* Skrevet 2. august 2007 #15 Skrevet 2. august 2007 Jeg sluttet med Cipralex på dagen, og opplevde ikke noe annet enn vanlige abstinenser som svimmelhet, synsforstyrrelser og ustabilt humør. Det gikk over i løpet av en uke eller to mener jeg å huske. Har gått på den i 3 år,prøver å slutte,har kraftige bivirkninger,men det bare forsterker troa på at det er et giftstoff i kroppen min som skal ut
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #16 Skrevet 2. august 2007 Det er nok ting som skal ut ja. Pluss at det blir jo en kjemisk ubalanse i hjernen når man slutter på antidepressiva, noe som tar en tid å venne seg til/rette opp.
Gjest TinaJ Skrevet 7. oktober 2007 #17 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg sluttet med Cipralex på dagen, og opplevde ikke noe annet enn vanlige abstinenser som svimmelhet, synsforstyrrelser og ustabilt humør. Det gikk over i løpet av en uke eller to mener jeg å huske. Man skal ikke slutte med Cipralex på dagen, fordi den roter med systemet i hodet og kan føre til at man får "twicks" - ufrivillige rykninger i kroppen, og det kan bli permanent! Det er galt å slutte uten å bli kontrollert av lege jevnlig og. Dette er ikke drops man fører i seg, vettu! (vært på pillene i ett år, og prøver å slutte dog gode erfaringer)
Gjest Jan Skrevet 15. januar 2008 #18 Skrevet 15. januar 2008 Man skal ikke slutte med Cipralex på dagen, fordi den roter med systemet i hodet og kan føre til at man får "twicks" - ufrivillige rykninger i kroppen, og det kan bli permanent! Det er galt å slutte uten å bli kontrollert av lege jevnlig og. Dette er ikke drops man fører i seg, vettu! (vært på pillene i ett år, og prøver å slutte dog gode erfaringer)
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #19 Skrevet 15. januar 2008 Hei! Jeg gikk på Cipralex i to måneder og sluttet. Etter det fikk jeg gradvis rykkninger på høyre side i ansiktet. Blir aldri kvitt det.Håper noen kan gi meg noen tips!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #20 Skrevet 19. februar 2008 Hei! Jeg er en kvinne som har gått på Cipralex i vel 10 uker, og sliter med én eneste bivirkning, som begynner å plage meg temmelig mye. Jeg har nemlig problemer med å oppnå orgasme. Dette er ikke noe moro nå som jeg nylig startet et nytt forhold, for sexlysten er der til de grader, men orgasmen er fryktelig vanskelig å oppnå.. (Sammen med partneren eller alene). Legen har ingen gode råd angående dette, og mener det ikke trenger å bedres av et medisinbytte, og det forstår jeg jo. Finnes det virkelig ikke noen god løsning? Det er ikke det at orgasmen er alt, men når den stadig uteblir og man trenger den både mentalt og fysisk, blir det vanskelig å være tilfreds. Spenninger bygger seg opp, og det er jo det jeg trenger minst av nå som jeg prøver å komme meg helt i fin form igjen etter noen måneders depresjon. Humøret og livsgnisten er jo på topp, så det stemmer liksom ikke at jeg skal slite med noe jeg før ikke har hatt noen som helst problemer med. Det er meningen jeg skal bruke Cipralex fram til sommeren sånn cirka. Noen med lignende erfaring? Noen godetips? Forelsket og frustrert
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå