Gå til innhold

*Fiona*s dagbok

Gjest *Fiona*

Anbefalte innlegg

:bursdag:

Gratulerer med dagen, Fiona, prinsessen som ingen kan målbinde ;)

Her har du en :smilyblomst: som alltid har riktig farge, etter hvor du setter den.

Feiringen ser ut til å være på topp allerede, men de beste ønsker likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Fiona*

Takk, folkens! :klem:

Festen ble en knallsuksess, og jeg la meg med et glis i firetiden i natt. Våknet forsåvidt med et også, men måtte ha et par tabletter, litt vann og litt mer søvn før jeg orket å stå opp :sjenert:

Det ble vel fjorten stk tror jeg, av utrolig forskjellige mennesker, men det ble veldig gøy, høy stemning fra begynnelsen. Jeg beholdt godfølelsen da vi gikk til Stamstedet etterpå, var innstilt på at dette var MIN DAG, og koste meg glugg og kunne ikke brydd meg mindre om omverdenen. Masse dansing, for første gang på lenge! Jeg hadde faktisk et par litt uventede episoder også, med tilbakemeldinger fra folk, som jeg ikke kunne forutsett, som fikk meg til å tenke på hvor mye tid man bruker på å engste seg unødig. At noen oppfatter meg som "storsinnet", "snill", "intellektuell", "morsom" og "pen", sagt i oppriktighet, satt meg litt ut. Det er umulig å gjengi situasjonene det ble sagt i og hvem det ble sagt av, men det slår meg at man generelt i livet kanskje bør bruke mer tid på å være glad for bra ting enn å bekymre seg for mindre bra ting. Kanskje bare føle seg som et verdig menneske i ny og ne, i stedet for å kjempe om sin plass.

Det er koselig å høre fra flere at de var overrasket over hvem de møtte hos meg, men de var positivt overrasket og gjentar det gjerne. Folk fant ut av det med hverandre og var innstilt på en god stemning. Positive vibber på Stamstedet også, på toppen av at jeg har hatt hyggelig besøk og en fin dag i går, bidro til at jeg har følt meg bare glad og fin i dag og føler jeg har fått et løft :) Så hyggelig!

Var kjempekoselig å få besøk og se atta igjen :klem: det var deilig med indisk på fredag og vin og prat til et stykke utpå kvelden. Kafé og shopping på lørdag, masse skravling og med forventinger til festen, og så kom folket i 7-tiden. Selvsagt kom søndagen, hvor det så helt ubeskrivelig ut både på kjøkkenet og i stua :ler: jeg sto opp og startet med tomflasker og styr før jeg laget mat - tømte snacksboller, flasker, sorterte, vasket opp og ordnet. Takket være effektiviteten til atta og etter hvert venninne S, som kom på brunsj, var leiligheten innen kort tid ryddig og ren.

Atta dro i syvtiden, og venninne S gikk nettopp. Fristende med fri fra jobb i morgen, men uka går fort, og da skal jeg gjøre minst mulig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt en bra helg.

Det er så kos når sånne feiringer blir akkurat så hyggelig som man ønsker. (Bare synd at det blir så mye kaos som må ryddes i etterkant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Skikkeleg bra helg! Og sånn passe bakfull- søndag på sofaen, etter eit enormt måltid. Vel å merke etter at huset var shina, golva vaska, oppvasken tatt og blondeduken med rødvinssøl vaska og tørka ;) INGEN skal sei at vi ikkje er ekte husmødre innerst inne.

Og eg la meg med sov- i- ro, og høyrde ikkje at det bles ute... Og møtte folk som kjenner Fi, som har masse felles kjende med meg, så no er eg fullt oppdatert på sladder!

Takk for denne gongen pus, og så e du hjarteleg velkommen hos meg veit du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten

Neida, eg har fleire, ta den heller med neste gong du. Kanskje eg ska rusle ned til kokosbollane på vei til skulen...? Begynte igjen i går, og det var jo heilt krem! Han forelesaren vi har er noko omdiskutert i media, eg hadde lest ein del kritikk av han før vi begynte, men fader for ein dyktig forelesar! Og då gir eg litt beng i koss han e som forskar altså... Beklager, de reindyrka akademikarar, men det er så få gode forelesarar på universitetet tykkjer eg, at når eg endeleg møter ein (som ikkje jobbar der så klart...) så er eg kjempeglad uansett eg.

Ha ein strålande dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Toppen av kjedsomhet, lesson 1:

Du sitter i bilen og prøver å slå i hjel noen minutter som du har fått tildelt, i ro og fred. Blir litt rastløs. Så oppdager du følgende tidsfordriv: Hvis du graver haka og munnen innenfor den høye kraven på jakka, kan du blåse varmluft og få ulike mønstre på brillene med doggen.

*trommer med fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- jeg bytter gjerne med deg jeg .. :Nikke:

Er god til å blåse mønster på brillene - og kan sikkert gjøre det lenge - hvis du tar lønns- og trekkoppgavene mine :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

:ler: Akkurat i dag har jeg fått en haug med ting å gjøre, ellers skulle jeg gjerne gjort det. Jeg har fått en ny og intens kjærlighet til rutinemessige opgaver etter at jeg fikk denne jobben. Når jeg går klokka fire, på slaget, legger jeg hele jobben igjen og skjenker den ikke en tanken før jeg ankommer kontoret dagen etter i åttetiden. Det er helt fantastisk - har ikke hatt det sånn på mange mange år. Det passer så ypperlig med livet som mamma.

Vel, en 80 eller 60 prosent stilling hadde passet best til livet som mamma :sjenert: men det var det med penger igjen da...

Så hele dagen i dag skal jeg gjøre noe som andre synes er drepen, som jeg synes er deilig, for jeg kan bare skli av gårde i oppgaven, se bunken bli mindre og la tankene vandre hvor de vil. Fantastisk konsept. Det er ikke slik hver dag, så her skal det nytes!

*henter en kopp kaffe*

Huden min i ansiktet er blitt nydelig og myk igjen etter mine sinnsyke shoppingrunder, håret begynner å bli langt igjen og funker glimrende med de nye produktene, og i dag skal jeg teste ut selvbruneren.

Denne sommeren skal jeg være forberedt :sjarmor:

Atta, skjer a, er du blitt oppslukt av forelesninger og hjemmearbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bare jobbe når man er på jobben - er noe jeg også drømmer om.

;-)

Ett av mine nyttårsforsett (liker jo egentlig ikke sånne) er å være litt mer strukturert - og streng mot andre som tror at min fritid liksom ikke er så nøye. Har jeg fri så har jeg osv... Jobber hardt med saken - og er litt flink innimellom.

Men - jobber man med lønn og regnskap funker det ikke helt sånn i januar... da er det en del frister som må overholdes.

(Men jeg jobber 80% jeg da .. så jeg skal vel ikke klage så veldig mye .. så selv om jeg hadde 12 timers dag i går - skal det bli roligere dager fra neste uke - når alle innrapporteringer er gjort.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Fiona*

*jamre* Jeg finner ikke konsentrasjonen min igjen. Noen som har sett den?

Jeg skal samle meg og fokusere, klarer det i noen få minutter, og så detter jeg ut. Tenker ikke på noe spes, heller, det er nesten det som er problemet, jeg bare detter ut og vimer, får virkelig ikke samlet meg. :frustrert:

Tralalaaa...

:Gjesp:

Apropos lønn i januar, fikk plutselig masse penger inn å kontoen i dag som jeg ikke vet hvor kommer fra. Nærliggende å tro det er feriepenger, da, men fra hvor...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Neida, i dag har eg surra rundt, e no på lesesalen, tenkte eg skulle ta med laptopen som sånn pausefyll lissom, men det er jo ikkje blitt nåke lesing endå, berre pausefyll lissom... :sjenert: Jadda, intensjonane var dei beste, men forskningsmetodikk e litt kjedelig. Men sant, så oppdaga eg jo i går kor stas det er på forelesning når du faktisk har lest, så eg hadde plana om å gjenta det kan du sei... På ein måte... Ein gong... Ellers lite nytt å berette. ;) Her i alle fall... :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Billa! Kor e du??!! Ingen har bedt deg ta plastisk operasjon!! E du i eit sånn "witness protection programme" eller nåke? Eg vil ha deg sånn som før :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Billa! Kor e du??!! Ingen har bedt deg ta plastisk operasjon!! E du i eit sånn "witness protection programme" eller nåke? Eg vil ha deg sånn som før :cry:

Kommer tilbake veldis snart .. vi leker bare litt med Campagnepikken i Glammy sin tråd.

Kjenner ikke meg selv igjen engang jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos lønn i januar, fikk plutselig masse penger inn å kontoen i dag som jeg ikke vet hvor kommer fra. Nærliggende å tro det er feriepenger, da, men fra hvor...? :klø:

De er sikkert mine, for jeg har ikke fått de jeg skulle ha. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

:ler: Vel, jeg er redd jeg må beholde dem :sjenert:

HELG!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Noen må jo hoppe siden Litjmæ sa opp... :sjenert:

I dag skal jeg innlede to uker med kos og avslapning. Det er mitt velværeprosjekt, og jeg skal bruke den tiden godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: - hopper meg jeg.

Har fri i dag - så helgen blir ekstra lang :hoppe: :hoppe:

Hvor har det forresten blitt av fredagshoppetråden vår :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...