Gjest *Fiona* Skrevet 28. desember 2006 #1 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg savner Fi. Vet ikke helt om jeg er klar til å vekke henne enda, men hun er her, og begynner å røre på seg, så jeg måtte bare. Som en mer strukturert start denne gangen, må jeg nevne Fire bryllup og en gravferd. Jeg så starten på den her om kvelden, før jeg ble slept med ut på galskapen, det var kanskje det som underbevisst satte det hele i gang, det har ligget og murret siden. Fiona i filmen er ikke egentlig opprinnelsen til Fiona-min - eller, det var ikke slik det startet. Det startet med at jeg surret rundt på forumet, og etter hvert såpass ofte at jeg like godt kunne ha et navn. Det ble Fiona, fordi jeg digger Kristin Scott-Thomas, både i Fire bryllup... og andre filmer hun har vært med i. Så så jeg filmen igjen, og det slo meg hvor sammensatt hun er, Fiona - den cool, calm and collected, ikke et hårstrå på feil plass, liksom-kalde Fiona. Som egentlig er helt soft på innsiden, litt ensom til tider og lengter etter at noen skal se noe annet enn det som er behagelig å vise - som synes folk flest har et ganske overfladisk og lite bevisst forhold til fremtreden, der de lar seg lure av det ytre og ikke enser resten. Det er litt Nemi over henne også. Fiona fant sin forankring. Tiden har gått, ting er skjedd, og om Fionas fundament nok ikke er så grunnleggende endret, fremstår Fi anno 2007 som kanskje nettopp mer cool, calm and collected enn noensinne, samtidig som hjertet banker mer utenpå. Jeg liker henne, så hun må frem igjen. Men jeg tror det vil ta litt mer tid før vi er helt klare. Kanskje vil det være nok å hilse litt på, kanskje blir hun her en stund, jeg vet ikke ennå. Men inntil videre teller vi ned til det nye året begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. desember 2006 #2 Del Skrevet 29. desember 2006 Uansett hvordan det blir denne gangen er jeg veldig glad for å se deg her!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. desember 2006 #3 Del Skrevet 29. desember 2006 kjempekoselig at du ihvertfall er kommet så godt på vei at det å stikke inn her å si hei og finne Fi frem igjen er gjort, gleder meg til å høre mer fra deg, når det passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 29. desember 2006 #4 Del Skrevet 29. desember 2006 koselig at du er tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 29. desember 2006 #5 Del Skrevet 29. desember 2006 Var dette rosen din? .. den var hvertfall med hvit bakgrunn og lå andre veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 29. desember 2006 #6 Del Skrevet 29. desember 2006 Hei, jenter, så koselig at dere kom innom så fort. Har fulgt med litt fra sidelinja på veien. Pusla, det er ganske stor forskjell i boka di det er koselig! Så store endringer kan jeg nok ikke rapportere om for min del, iallfall ikke utenpå I dag er det nada å gjøre på jobb, så jeg slår i hjel tiden med IQ-tester morsomt med hjernetrim, men det slår meg hvor spesielt jeg synes det er at man bedømmes ut fra evnen til å putte grafiske figurer i riktig rekkefølge hvem fant på det sprøytet der? Det er ikke mer enn en øvelsessak - du finner mønsteret etter å ha kommet inn i det, og da har man jo knekt koden. Og ta daa er alle mensa-medlemmer liksom? Glitrende Da kan alle med litt eller mye øvelse komme til det samme nivået, og vips er alle like "intelligente" - hva måler IQ da? Evnen til å lære på målt tid, kanskje. En av mine morsomste, mest kreative venninner, som har et åpent sinn og virkelig et stort hjerte, masse kapasitet til å forstå alt mellom himmel og jord og litt til, sterk intuisjon og innlevelsesevne - hun klør seg i hodet på det første trinnet av slike tester. Jeg ville byttet ut denne verdens ledere og "eliten" med henne anytime! Selv scorer jeg relativt høyt på slike figur- og mattetester, men sett meg ved et bord med et middels komplisert kortspill og jeg blir fullstendig tom i blikket blir akutt blond fra innerst til ytterst. Morer de andre, selvsagt, men taper dugelig Jeg kan øve meg til å huske mange ulike ting, men det betyr ingenting for min oppfattelse, opplevelse, evne eller vilje til å lære eller bruke det jeg lærer. Tenk om det hadde vært så enkelt - at man leste nøkkelen til hvilken tilnærming man må velge, og så bare utføre livet punktvis deretter? Ingen hadde noensinne gjort noen feil, da. Man hadde blitt født inn i denne verden, og lært seg kunsten å lese - kastet seg over Den Store Nøkkelen og tuslet problemfritt frem til man må kaste inn sveiva. Jeg vet ikke om det hadde blitt noe morsommere av det. Til jul i år fikk jeg en lekker, smaskens kokebok med utrooooolig mye deilig i, blant annet en bombe av en kake som blant annet inneholder en halv kilo kokesjokolade, fløte, og Grand Marnier *sikle* Samvittigheten min forbyr meg å bruke noen hundrelapper på Grand Marnier for å lage en kake men kjenner jeg meg rett, finner jeg snart en unnskyldning for det også. Jepp, der var den. Jeg skal snart feire bursdag IQ er: å på raskest mulig vis finne en god grunn til å spise kake (herlighet... det skal bare en dæsj Grand Marnier til i kaken - tenk så mange kaker jeg må bake for å bli kvitt hele flasken! raskest mulig! Før den blir dårlig!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 29. desember 2006 #7 Del Skrevet 29. desember 2006 Takk, Billa men dessverre var det ikke den. Det var en som ikke var sprunget helt ut, mørkemørkerød, lett henslengt, liksom. Lett henslengt rose that's me. Verdens mest laid back rose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 29. desember 2006 #8 Del Skrevet 29. desember 2006 JIPPPPIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!! Du har jo sagt du ville komme tilbake, men eg trudde ikkje det skulle skje berre to dagar etter vi prata om det!!!! Velkommen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 29. desember 2006 #9 Del Skrevet 29. desember 2006 Heisan takk for sist, utrolig lenge siden Jeg har ikke vært helt sikker heller, om det har vært altfor mye i mellomtiden. Om det er for store endringer i Fi til at det var mulig. Men det er rart med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 30. desember 2006 #10 Del Skrevet 30. desember 2006 Bare innom og sier takk for det gamle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sander Skrevet 1. januar 2007 #11 Del Skrevet 1. januar 2007 Godt Nytt År, Fiona! Glad for å se deg igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 1. januar 2007 #12 Del Skrevet 1. januar 2007 Pusla, det er ganske stor forskjell i boka di Ja, det vil jeg tro. Skulle tatt vare på den forrige boka, da tror jeg nok jeg ville sett forskjellen ja. Jeg går jo midt i det og er jo fortsatt meg, så jeg tenker ikke så mye over det, men klart dagene har endret seg. Vil ønske deg et strålende nytt år!! Håper det bringer meg seg masse spennende og gøy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. januar 2007 #13 Del Skrevet 1. januar 2007 godt nyttår Fi, ønsker deg ett supert år med masse moro og ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 2. januar 2007 #14 Del Skrevet 2. januar 2007 GODT NYTT ÅR!!! Og heisan, Sander, koselig å se deg, du er her fortsatt? Skal fokusere på de positive tingene ved ferien, tror jeg. For eksempel nyttårskonserten. Zubin Mehta er fantastisk, og jeg likte at valget falt på rosa i år i blomteroppsatsene - det var nydelig. Fargeskalaen på dansernes drakter var så vakker, og den kjolen de hadde valgt til An der schönen blauen Donau tok helt pusten fra meg. Jeg likte utrolig godt Zubin Mehtas tolkning, den dvelte på de rette stedene, timingen var fortreffelig, og valsene til Strauss fløt lett gjennom rommet. Danserne valset av gårde i den fantastiske indigo-fargen over det hvite, med glitter, som sildrende vann. Drømte meg helt vekk. Så har jeg sett gode, gamle filmer. When Harry met Sally, Frankie and Johnny (den er nydelig), Love actually og en håndfull andre. Det jeg ikke har fått gjort, er gå på kino, så det vil jeg gjøre til helgen. Og planlegge bursdagen. Etter 30-årsdagen, som ble en fest på andres premisser (dog med de beste intensjoner), har jeg forbannet meg på at jeg skal skeie helt ut på min egen bursdag og feire meg selv grundig slik jeg liker det best - hvor folka er den viktigste ingrediensen. Hvis jeg ikke ombestemmer meg når det nærmer seg da, nyter egentlig fred og ro akkurat nå. Jeppjepp. Back to work. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 2. januar 2007 #15 Del Skrevet 2. januar 2007 Reis vekk, kom hit, og la oss ta av!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 2. januar 2007 #16 Del Skrevet 2. januar 2007 Ser deg kanskje snart da Kokosboller med mørk sjokolade og ingen kokos, hvis du lurte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 2. januar 2007 #17 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg var så dum å stikke innom Mat og drikke-forumet, og er nå så hinsides sulten at det å handle i dag ikke er noen god idé - men jeg MÅ handle i dag Hensikten med turen inn på det forumet var å få ideer til singelmat - enkel god mat å slenge raskt sammen uten at det blir så mye å kaste, enten fordi det ikke er godt dagen etter fra kjøleskapet eller fordi det krever masse ulike ingredienser det blir uøkonomisk å handle inn. Alt kommer i familiepakker og digre størrelser, er jo til å bli helt sprø av. Frukt og grønt holder ikke lenge i skapene. Så med mindre man ikke har noe annet å gjøre enn å stikke innom en matbutikk hver eneste dag og myse i hyllene, er man nærmest dømt til å bli feit og feilernært når man er singel Må hente all min viljestyrke nå for å ikke fylle handle kurven med bare vas i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 2. januar 2007 #18 Del Skrevet 2. januar 2007 Tøysejenta! Du kan ikkje ha kokosbolle uten kokos Men vi kan vel skaffe deg sjokoladebolle Ska prøve å ordne alt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sander Skrevet 2. januar 2007 #19 Del Skrevet 2. januar 2007 ..., du er her fortsatt? Dette forumet har blitt en plass å vende tilbake til - gang etter gang, selv om jeg har prøvd å holde meg unna. Du overrasker stadig med din vide horisont, nå igjen at du har øre for den timingen og hva Zubin Mehta gjør. Små detaljer som avgjør opplevelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 3. januar 2007 #20 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Tøysejenta! Du kan ikkje ha kokosbolle uten kokos Watch me Hva skal de nå ødelegge all den deilige sjokoladen for?! Putte ting i sjokoladen? Makan. Neida, jeg tåler litt kokos. Jeg skulle klart lys sjokolade også jeg, hvis det var det om å gjøre Jeg elsker klassisk musikk. Rettelse; jeg elsker musikk. En eller annen trangsynt fyr på et av de andre forumene sa en gang at hans test om en jente var interessant var å spørre hva slags musikk hun likte. Hvis hun svarte "jeg liker alt mulig" gikk hun på huet ut, for da var hun ikke interessert nok - folk som likte musikk og hadde peiling var kresne (les: wannabe-kule og utenfor mainstream. Du kjenner typen; tror de har oppfunnet opprøret og mener det ultimate symbolet på å være unik er piercing, tattis og svarte klær). Jeg må si meg uenig. Jeg ELSKER musikk, dypt og inderlig, og interesserer meg for alt fra vokalprestasjoner og timing til samklang og instrumentkyndighet, og musikksamlingen min er det alt mulig, Dream Theater, Running Wild, Joe Satriani, Metallica, Petra, Puccini, Strauss, Britney Spears, Yanni, Scooter, Katie Melua, U2, Nightwish, Ane Brun, Lynni Treekrem, Anja Garbarek og selvsagt masse Tsjaikovski. Og en masse annet. Det er mulig den klassiske delen fikk sin grobunn i at jeg startet med dans tidlig, og spilte piano. Har en hemmelig drøm om å lære og synge og ta opp pianospillingen igjen, men det må bli i et annet liv Spill en sildrende tolkning av Clair de lune, og jeg kan lures til hva som helst eller slipp Joe Satriani løs med gitaren, og jeg er like fortapt. Drømmer meg helt bort i musikk her. Fant en gammel CD her om dagen, med klassiske melodier, og satt den på mens jeg vasket og ryddet i stedet for up tempo cd'en jeg pleier å bruke for i det hele tatt motivere meg til oppgaven Det var beroligende, faktisk, og deilig å jobbe jevnt og trutt og bare forsvinne i alle lydene. Liker egentlig å høre på radio, men det blir ikke så mye av det. Lurer på om jeg skal skaffe meg høyttalere til pc'en på jobb. Er egentlig klar for lunsj jeg fikk noen gode mattips også, skal prøve å strukturere det litt fremover. Det er hetl utrolig hvor mye kalorier en kan spare med litt grønnsaker som vomfyll I dag har jeg bare lyst til å sove, er så trøtt. Men jeg tror ettermiddagen vil gå til å bygge legoslott Endret 3. januar 2007 av *Fiona* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå