Gå til innhold

frivillig barnløs ?


minienthe

Anbefalte innlegg

du/dere som er barnløse - da fortrinnsvis frivilig.. ta en titt på:

no kidding.net

en ide å starte opp her i norge ?

(denne passer ikke på singelforum da siden retter seg mot både single og de i parforhold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjaaa... Jeg er frivillig barnløs selv, og ser ikke det helt store behovet, for å være ærlig...

he he, jeg må innrømme jeg gjør det... det er ikke mye gøy å aldri få med seg folk du kjenner ut på noe gøy ( i mine øyne) fordi de ikke har barnevakt etc så det hadde ikke gjort meg noe om det ble startet opp noe lignende her i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd folk blir så forandret etter at de får barn. Hadde de ikke blitt det, ville vi kanskje sluppet klubber som dette.

det er jeg delvis enig i... jeg skjønner at prioriteringene endrer seg men samtidig undres jeg over om folk er helt ærlige når de sier at de elsker det nye livet sitt og må gi opp mye av det de likte før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
jeg skjønner at prioriteringene endrer seg men samtidig undres jeg over om folk er helt ærlige når de sier at de elsker det nye livet sitt og må gi opp mye av det de likte før...

Det gjør ikke jeg. Livet går i faser. Selvsagt velger noen å ikke få barn, men jeg kan veldig godt forstå at de som liker det nye livet gjør det. Jeg lever ikke nå som da jeg var 14 eller 20, livet forandrer seg. Selv om jeg hadde det bra da så betyr det ikke at det livet jeg lever nå ikke er bra.

Folk velger å leve livet forskjellig, og jeg synes det er merkelig å ikke skulle tro på folk som sier de er fornøyde med livet. Det å si at du undres over at folk er ærlige når de sier de liker livet med familie og barn er vel ikke noe bedre enn at folk med barn sier de tror frivillig branløse mangler noe i livet?

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke jeg. Livet går i faser. Selvsagt velger noen å ikke få barn, men jeg kan veldig godt forstå at de som liker det nye livet gjør det. Jeg lever ikke nå som da jeg var 14 eller 20, livet forandrer seg. Selv om jeg hadde det bra da så betyr det ikke at det livet jeg lever nå ikke er bra.

Folk velger å leve livet forskjellig, og jeg synes det er merkelig å ikke skulle tro på folk som sier de er fornøyde med livet. Det å si at du undres over at folk er ærlige når de sier de liker livet med familie og barn er vel ikke noe bedre enn at folk med barn sier de tror frivillig branløse mangler noe i livet?

formulerte meg kanskje litt feil ;)

det jeg mente var at jeg tror ikke mange er helt 100 % ærlige når de sier at de ikke savner muligheten til å være impulsiv.

såklart, de fleste får jo barn fordi de ønsker det og da vil livet endre seg men hvor mange kan helt ærlig si at de aldri har tenkt tanken "hvis jeg ikke hadde hatt barn så kunne jeg..."

og nei, jeg er ikke ute etter å hetse de med barn nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formulerte meg kanskje litt feil ;)

det jeg mente var at jeg tror ikke mange er helt 100 % ærlige når de sier at de ikke savner muligheten til å være impulsiv.

såklart, de fleste får jo barn fordi de ønsker det og da vil livet endre seg men hvor mange kan helt ærlig si at de aldri har tenkt tanken "hvis jeg ikke hadde hatt barn så kunne jeg..."

og nei, jeg er ikke ute etter å hetse de med barn nå...

Jeg har møtt veldig mange barneforeldre som sier at de savner å kunne være impulsiv, men at gledene ved barn veier opp for å ikke kunne være impulsiv o.l. Tror faktisk ikke jeg har møtt noen som ikke har innrømmet at innimellom hadde det vært deilig med barnefri.

Selv skjønner jeg veldig godt både de som velger å få barn, og de som velger å forbli barnløse. Men etter å ha lest litt på den nettsiden må jeg si at jeg uansett aldri ville blitt medlem i den foreningen, det var litt for mye rart der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
formulerte meg kanskje litt feil ;)

det jeg mente var at jeg tror ikke mange er helt 100 % ærlige når de sier at de ikke savner muligheten til å være impulsiv.

såklart, de fleste får jo barn fordi de ønsker det og da vil livet endre seg men hvor mange kan helt ærlig si at de aldri har tenkt tanken "hvis jeg ikke hadde hatt barn så kunne jeg..."

og nei, jeg er ikke ute etter å hetse de med barn nå...

Jeg tror nok folk med barn kan tenke at det hadde vært deilig å ikke slippe styr med barnevakt for å finne på ting, på samme måte som at jeg kan se på en skjønn liten unge og ønske at jeg hadde en selv. Ingen av disse tingene betyr at den med barn virkelig vil leve livet uten barn eller at jeg virkelig vil ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv skjønner jeg veldig godt både de som velger å få barn, og de som velger å forbli barnløse. Men etter å ha lest litt på den nettsiden må jeg si at jeg uansett aldri ville blitt medlem i den foreningen, det var litt for mye rart der.

hva synes du var rart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente var at jeg tror ikke mange er helt 100 % ærlige når de sier at de ikke savner muligheten til å være impulsiv.

såklart, de fleste får jo barn fordi de ønsker det og da vil livet endre seg men hvor mange kan helt ærlig si at de aldri har tenkt tanken "hvis jeg ikke hadde hatt barn så kunne jeg..."

Selvfølgelig savner jeg muligheten til å være impulsiv! Men ikke hele tiden. Det er bare de gangene alt kræsjer og jeg virkelig vil avgårde på noe. Der skjer heldigvis ikke så ofte. ;) Tanken på å ikke ta med annet enn lommebok, mobil og nøkler hver gang jeg skal ut, gjør meg nervøs. :ler:

Det blir jo mindre kontakt med venner uten barn, men det er fordi vi er på forskjellige stadier i livet. Etter hvert som de får egne barn får vi mer og mer kontakt igjen. De uten barn kan jo komme hit når som helst, og det gjør de innimellom, men samtidig vil de gjerne benytte friheten til å dra på kino eller på byen. Det forstår vi jo godt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok folk med barn kan tenke at det hadde vært deilig å ikke slippe styr med barnevakt for å finne på ting, på samme måte som at jeg kan se på en skjønn liten unge og ønske at jeg hadde en selv. Ingen av disse tingene betyr at den med barn virkelig vil leve livet uten barn eller at jeg virkelig vil ha barn.

Det var bra skrevet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...