Chiquita Skrevet 1. januar 2007 #41 Skrevet 1. januar 2007 Overskrider de 3 bøter så mister de barnehageplassen. ← 3 bøter over hvor lang tid? Om barnet går i barnehagen fra det er 1 til det er 6, så blir det jo litt feil om man miste plassen når barnet er 5,5 fordi forldrene har kommet for sent 3 ganger på disse 4,5 årene... Eller er det pr barnehageår?
Lassie Skrevet 1. januar 2007 #42 Skrevet 1. januar 2007 Ser det er noen som kommenterer den "jeg er ferdig kl fem punktum" holdningen. Jeg jobber i barnehage og vi har også noen foreldre som er sene. Det er to ting jeg synes er ille med det. For det første; det er alltid (stort sett) de samme foreldrene som kommer for sent. For det andre; det lille barnet som må sitte igjen og vente etter alle andre har reist fra barnehagen. Om jeg må være 15-30 min over min arbeidstid i ny og ne så spiller ikke det så stor rolle, men det er det/de stakkars barnet/barna som ikke blir hentet til riktig tid, som jeg bryr meg om. Jeg har opplevd ganske mange tilfeller av dette gjennom de årene jeg har jobbet i barnehage, men jeg vil aldri glemme det lille barnet på 3år som trist fortalte meg at "mamma har glemt å hente meg både i går og i dag." Det er hjerteskjærende å måtte se og oppleve at barna sier sånt. Det er ikke eneste tilfelle av at barna kommenterer. Jeg har mange ganger hørt "jeg blir henta sist hver dag" og lignende utsagn. Minstemann som var moden nok til å merke det, som kommenterte det til meg, var ei jente på 2,5år.. Det er det verste. Selvfølgelig er det slitsomt at det alltid er de samme menneskene som gjør at jeg må jobbe overtid, - men jeg får 50% overtid + avspasering for det, så det spiller ingen rolle så fremt jeg ikke skal noe spesielt. Men det er den greia med å se det eller de barna som må vente, det er det som gjør at jeg er ganske hissig på at foreldrene må hente tidsnok.. Forøvrig så har vi en policy på at om det gjentar seg ofte over ikke altfor lang tid med de samme folka, så må de inn til samtale med RE-leder. Det funker ikke så veldig bra, for ikke alle voksne er flinke nok til å notere opp hvem som blir henta for sent og hvor lenge etter kl 17 de blir hentet.
Gjest Kitten Skrevet 1. januar 2007 #43 Skrevet 1. januar 2007 3 bøter over hvor lang tid? Om barnet går i barnehagen fra det er 1 til det er 6, så blir det jo litt feil om man miste plassen når barnet er 5,5 fordi forldrene har kommet for sent 3 ganger på disse 4,5 årene... Eller er det pr barnehageår? ← Ja, per år er det maks 3 ganger. Glemte å skrive at jeg ikke har opplevd å sitte igjen med barn etter stengetid enda.
Flugelhorn Skrevet 2. januar 2007 #44 Skrevet 2. januar 2007 Hvis du mener glemte som i ikke hentet innen stengetid, så ja. ← Signerer denne, skjer hver eneste dag!
Gjest Kermit Skrevet 2. januar 2007 #45 Skrevet 2. januar 2007 Er det noen som kan fortelle meg hvorfor foreldre tar så lett på dette? Jeg ville f.eks. aldri ha brast inn på butikken 20 min etter stengetid(og sannsynligvis midt i kassaoppgjøret) og forlangt å få handle der og da fordi jeg bare måtte til frisøren først. Her er det til og med unger inne i bildet. Hvordan har folk samvittighet til å holde på sånn ovenfor sine egne barn? Og ja. Ting kan skje som gjør at man blir forsinket, men å si at man "bare måtte på IKEA" først er ikke holdbart.
Donpedro Skrevet 2. januar 2007 #47 Skrevet 2. januar 2007 Er det noen som kan fortelle meg hvorfor foreldre tar så lett på dette? Jeg ville f.eks. aldri ha brast inn på butikken 20 min etter stengetid(og sannsynligvis midt i kassaoppgjøret) og forlangt å få handle der og da fordi jeg bare måtte til frisøren først. ← Mange har samvittighet til dette, muligens er det de samme som har samvittighet til stadig å hente barn for sent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå