Gå til innhold

Alene i jula! :'(


genacvale

Anbefalte innlegg

"Jeg har ingen familie, ingen sted å gå og ingen bryr seg om meg!" - skreik jeg i marerittet og våknet opp gråtende. Jeg drømte at jeg var i et selskap men følte meg ensom. Folka ville egentlig ikke ha meg der. De bare syntes synd på meg. Min største frykt er å være alene i jula. Sånn har jeg hatt det alltid. Hva skal jeg gjøre? Jeg er bare 20 år gammel :(

Hvert eneste år blir min sjel fylt av frykt.

Jeg kjenner dens store og skremmende skritt.

Den gir til de fleste en mengde med glede,

Mens jeg blir helt glemt, helt forlatt og alene.

Julen er navnet og vinter er tiden,

Den er det jeg frykter og av den jeg lider.

Jeg vil bare reise, langt vekk forsvinne,

Den tiden er smerten jeg må overvinne.

Jeg er ikke mer enn en fremmed i landet,

Den hellige natten alene jeg vandrer.

Stemningen gir ikke meg lenger glede,

Jeg er helt forlatt, glemt og alene.

Jeg lengter til alt jeg motvillig forlot,

Til landet hvor ingen har meg noe imot.

Sorgen er stor, det er mer enn jeg klarer,

Lengselen hjem vil for livet mitt vare.

Endret av genacvale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk. Føler meg ensom ikke minst fordi alle vennene er i familieselskap, jeg har ingen å være sammen med... ender alltid opp alene. Har tenkt på noe som heter "alene julaften", men så er jeg så redd for at det er bare eldre som går på sånne arrangementer, ikke mange unge som har det slik :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er flere unge enn du aner som er alene i jula.

Jeg skal ha min første jul alene. Du får komme til meg ;)

Planene er forløpig juletre, full julemiddag, rødvin, filmer og PS2spill. Har dessverre ingen julekaker å by på. Ei heller snø. Jeg har prøvd å planlegge slik at jula skal bli ok, men jeg får bare vente og erfare. Tre hele juledager alene blir en utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda. Egentlig en trøst å vite at man ikke er alene om å ha det slik da. Jeg har hatt det slik i 10 år, og selv om jeg burde egentlig blitt vant til det, gjør det fortsatt like vondt :(

Endret av genacvale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda. Egentlig en trøst å vite at man ikke er alene om å ha det slik da. Jeg har hatt det slik i 10 år, og selv om jeg burde egentlig blitt vant til det, gjør det fortsatt like vondt :(

:klem::klem: Jeg sender deg mine varmeste tanker, Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men syntes dette er utrolig trist. :klem::klem:

Endret av Miracl3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:  :klem: Jeg sender deg mine varmeste tanker, Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men syntes dette er utrolig trist.  :klem:  :klem: Jeg feiret et år jul på en alternativ cafe, jeg meldte meg på som frivillig hjelper og fikk den beste julen jeg noen gang har hat. Kunne du ikke gjøre noe slik, så slipper du å være alene? Det reddet meg den gangen jeg bodde langt vekk fra familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Er nok mange som er alene...

De arrangementene du tenkte på - hva med å hjelpe til på et av dem?

Helt sikkert noen arrangører som blir gla for hjelp til servering, rydding o.l.

Vet at her i byen annonseres det hvert år etter hjelpere...mulig det er litt sent i år, men...

Håper du får en fin jul - mye bedre enn du frykter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på noe som heter "alene julaften", men så er jeg så redd for at det er bare eldre som går på sånne arrangementer, ikke mange unge som har det slik :(

Jeg kjenner ikke til det som du nevner her, men det høres da ut som en veldig god ide. Om de har en e-post eller det finnes en kontaktperson kan du kanskje ringe og forhøre deg om hvordan det pleier å være? Det synes jeg må være en helt ok ting å spørre om. Håper du får det så fint du kan :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Jeg fikk vite at det bare var eldre påmeldte til arrangementet, og dessuten var det fullt. Men jeg har faktisk fått tilbud om å feire hos min venninne som er lagt inn på sykehus for tiden, hun vil gjerne ha selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal feire alene. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor folk har slik skrekk for å feire jula alene? Selv synes jeg det høres deilig avslappende ut. Det er jo bare en dag, det er opp til deg selv hva du gjør ut av den.

Mange frivillighetssentraler er åpne på julaften med feiring, om du ikke vil være alene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem::klem::klem:

SEnder deg noen varme tanker, lei meg for at du skal være alene.

Fikk vondt av deg.

Men det er bra du skal være med din venninne.

En god jul til deg fra meg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...