Gjest gjesta Skrevet 17. desember 2006 #41 Skrevet 17. desember 2006 Temaet i denne tråden er vurdert som ok. Et innlegg er fjernet. Mie (mod).
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #42 Skrevet 17. desember 2006 Så en som har vært i ferd med å utvikle, har hatt eller har en spiseforstyrrelse blir syk av å lese tall på en skjerm, eller vite at det er noen som snakker om spiseforstyrrelser? Den kjøper jeg ikke. ← Vel det er det forskning sier, og vi som kjenner det på kroppen vet at det er slik det er.
Nemmera Skrevet 17. desember 2006 #43 Skrevet 17. desember 2006 okey, men nå har flere av oss sagt at det ikke har noe med vekt å gjøre helt konkret, og så er det faktisk frivillig å lese denne tråden.... Om man finner den støtende så får man la være å lese den, akkurat som man lar være å gå inn på sider som faktisk er laget for å gi tips til hvordan man skal bli anorektikere.
Gjest lazuli Skrevet 17. desember 2006 #44 Skrevet 17. desember 2006 Vel det er det forskning sier, og vi som kjenner det på kroppen vet at det er slik det er. ← Du kan ikke generalisere her, dette er din subjektive mening! Du kan ikke styre andres handlinger, bare din egen holdning til de
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #45 Skrevet 17. desember 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158180 Masse sunn info her for de som leter etter forbilder!
Nemmera Skrevet 17. desember 2006 #46 Skrevet 17. desember 2006 (endret) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158180 Masse sunn info her for de som leter etter forbilder! ← Hva med å faktisk legge en link her med gode forbilder istedenfor å skremme folk? Det fins da flere modeller som ikke er syltynne:) Eller superstjerner generelt. Ikke det at jeg mener at personer som J.Lo, Beyoncé og Tyra Banks er tykke asså, for det er de virkelig ikke, men de har da former:) Endret 17. desember 2006 av Nemmera
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #47 Skrevet 17. desember 2006 Hva med å faktisk legge en link her med gode forbilder istedenfor å skremme folk? Det fins da flere modeller som ikke er syltynne:) Eller superstjerner generlet. Ikke det at jeg mener at personer som J.Lo, Beyoncé og Tyra Banks er tykke asså, for det er de virkelig ikke, men de har da former:) ← Du får se om du finner noen artikkler som støtter kroppshysteriet som modellene lever med og legge dem ut du da vet du. Poenget er at dette hysteriet ikke er sunt og det er jo nettopp dette oppegående mennesker fokusere på for å forsøke å snu vårt usunne kvinnesyn. Litt på siden, men Tyra Banks var langt tynnere når hun var modell.....
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #48 Skrevet 17. desember 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130931
Nemmera Skrevet 17. desember 2006 #49 Skrevet 17. desember 2006 (endret) Gjest... det er kun du som har laget hysteri her... Det kan til og med hende at trådstarter spør bare fordi hun lurer, og at også hun syns det er ille at det er slik at man må være syltynn... For å sette ting litt i perspektiv, så kunne f.eks jeg syns det var interessant å vite hva en "perfekt" modell med min høyde veier, men da kun for å kunne sammelikne og se hvor ille det faktisk er... Si at denne modellen veier 10 kilo mindre enn meg, da ser jeg selv hvor ille det er. Jeg, minus 10 kilo, ville vært helt for j......! Så, gjest, om du mener dette er en ille tråd, ikke les den, og ikke anta at ting er slik og slik uten a du vet Endret 17. desember 2006 av Nemmera
Gjest Ylva Virvla Skrevet 17. desember 2006 #50 Skrevet 17. desember 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130931 ← Takk, takk.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #51 Skrevet 17. desember 2006 (endret) Det sjokkere meg at det er så mange som har svart at en modell bør på 170 bør veie 50 osv, slike svar er lite gjennomtenkt uansett hva dere mener om TS eller ikke. Endret 17. desember 2006 av Mie 1
Nemmera Skrevet 17. desember 2006 #52 Skrevet 17. desember 2006 Men disse som har svart dette har også gitt uttrykk for at det er galskap....
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #53 Skrevet 17. desember 2006 Ja, det var det jeg trodde også, men fint å få det bekreftet. Takk for svar. ← Et sunt svar??? Kan ikke se at det er så mange som sier at modellene er sykt tynne. Bla du Nemmera skryter at du har en BMI under 20, etter min mening er ikke dette sunne holdninger. 1
Gjest Bellatrix Skrevet 17. desember 2006 #54 Skrevet 17. desember 2006 Et sunt svar??? Kan ikke se at det er så mange som sier at modellene er sykt tynne. Bla du Nemmera skryter at du har en BMI under 20, etter min mening er ikke dette sunne holdninger. ← Sunne holdninger? Om folk forteller hvor mye de veier sier det ingenting om holdningene deres. BMI er et tall, ikke en mening.
Nemmera Skrevet 17. desember 2006 #55 Skrevet 17. desember 2006 Jeg skryter ikke, jeg forsøker å få frem at det ikke stemmer alltid med vekt og høyde. Som en annen også sier, som har BMI under 20, så har hun t.o.m. vært hos lege og fått beskjed om at hun ikke er undervektig. Jeg har da pupper og lår og rumpe jeg og Det vi forsøker å få frem her er at man ikke må henge seg opp i vekt, det viktige er at man ser sunn og frisk ut. Jeg kan f.eks se ut som om jeg veier nøyaktig det samme som en annen person på min høyde som bruker samme str som meg, og så viser det seg at vi er 5 kilo fra hverandre, det er helt naturlig. Vekt er i mange tilfeller et misvisende mål, og det er derfor intet mål å sette seg å veie like mye som den og den. Ihverfall ikke de skranglebena som går catwalkene.... Det virker som om du er den eneste som har tolket det meste feil her....
Gjest lazuli Skrevet 17. desember 2006 #56 Skrevet 17. desember 2006 Du har heller ikke noe grunnlag for å tro at alt er OK dersom du har studert litt psykologi. Men som tideligere nevnt det er opp til TS hvordan hun ønsker å håndtere situasjonen. Det sjokkere meg at det er så mange som har svart at en modell bør på 170 bør veie 50 osv, slike svar er lite gjennomtenkt uansett hva dere mener om TS eller ikke. ← Dersom jeg har studert psykologi vet jeg iallefall at dette ikke er en konsultasjon, men en ganske vanlig tråd... til KG å være. Her stilte ts et spørsmål uten å begrunne det...regner ikke med at du heller har funnet denne begrunnelsen noe annet sted enn i ditt eget hode.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #57 Skrevet 17. desember 2006 Dersom jeg har studert psykologi vet jeg iallefall at dette ikke er en konsultasjon, men en ganske vanlig tråd... til KG å være. Her stilte ts et spørsmål uten å begrunne det... ← Det er jo nettopp derfor dere bør tenke dere mer om før dere bygger opp under slike spørsmål!
Nemmera Skrevet 17. desember 2006 #58 Skrevet 17. desember 2006 Hvilket vi har gjort ved å indikere at det ikke er bra å være så tynne.... Eller?? hvilken tråd er det egentlig du har lest
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2006 #59 Skrevet 17. desember 2006 Hvilket vi har gjort ved å indikere at det ikke er bra å være så tynne.... Eller?? hvilken tråd er det egentlig du har lest ← Å poengtere at en er sunn med en BMI under 20 som du gjør er vel ikke akkurat a formidle at det ikke er sunt å være tynn og hvis du tar deg tid til å lese gjennom tråden så skryter de fleste av vekten sin. Det er faktisk svært få som sier at det er usunt, med det er et par som mener det også og det er bra. Hvis du leser innleggene til TS så avslutter hun med at disse vektmålene er en viktig pekepinn på hvordan hun er i forhold til ønsket mål. Jeg begynner å bli mer og mer enig med en stud.med som var innom her i høst og mente at kropp/helse forumet ble stengt fordi det ikke er mennesker med kompetanse som moderer. Det er selvfølgelig umulig å kontrolere det som skrives på nett, men med det media fokuset på internett/SMS og innvirkinig på mennesker (fokuset har da vært mest på mobbing) så bør vi virkelig tenke nøye gjennom hva TS er ute etter før man svarer. De fleste av oss bare ler av svar på slike useriøse forum som KG, men noen bruker dette som råd/meninger/tips som de tar til etterrettning. Bruk derfor hodet folkens. 1
Gjest lazuli Skrevet 17. desember 2006 #60 Skrevet 17. desember 2006 Det er jo nettopp derfor dere bør tenke dere mer om før dere bygger opp under slike spørsmål! ← Nei vet du hva det syns jeg aldeles ikke. Skulle vi sitte her å lure på hva som ligger under når noen spør om noe? Tull og tøys. Jeg er enig i at temaet du henviser til er brennbart. Husk at det er mange grunner til spiseforstyrrelser og x-antall flere variabler for triggere. Sånn er det ofte i problematikker generelt. Selv om man har spørsmål og lurer på noe (om det som kan trigge en problematikk) er det ikke sikkert at man har denne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå