Gå til innhold

Hva er typisk modellvekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er tross alt en grunn til at spiseforstyrrelser er meget utbredt blandt modeller. For uansett hvordan kroppen ser ut, om man veier 50,55,60 eller passer inn i alt fra 32 til 38, så vil man alltid møte noen som synes du er enten for kvapsete der,brei der, det henger for mye der eller rett og slett for tynn.

Du skal ha en kropp som passer "alle andre" og ikke nødvendigvis deg selv.

For ikke å snakke om det konstante presset du har om å hele tiden se "perfekt" ut med pene negler, myke føtter og gud forby om du skulle ha hårvekst noe annet sted på kroppen enn på hodet ditt. Og selv der er det ikke sikkert du får se ut som du vil.

Et modellyrke kan nok virke veldig glamorøst og fjongt. Jeg personlig skjønner ikke hvordan noen kan være lykkelig eller i det hele tatt være fornøyd med seg selv med et slikt press tredd over hodet. Det presset man har i det daglige som "normal" kan være mer enn ille nok.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

FINNES DET INGEN MODERATORER SOM ER ANSVARLIGE NOK TIL Å STENGE DENNE TRÅDEN????

• Liker 1
Skrevet
Stenges fordi dere ikke tåler å lese om vekt man må ha for et spesielt yrke? :ler:

Hvis det er det som er så utrolig spennende med denne interessante tråden så bør den i det minste flyttes til karriere og utdanning da!

Gjest Ylva Virvla
Skrevet
Ifølge Team Models bør en være minimum 173 cm høy og være str. 36 til en liten 38 for å bli motemodell.

Leste her på KG at de i serien Top Model hevdet at idealet var 180 cm og 58 kg.

Idealet er altså å være undervektig.

Skrevet
FINNES DET INGEN MODERATORER SOM ER ANSVARLIGE NOK TIL Å STENGE DENNE TRÅDEN????

HVORFOR???????

Kan du vise til et bittelite punkt i reglemanget som denne tråden strider mot???

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Alwa: fordi den oppfordrer til spiseforstyrrelser vel! Ser du ikke det :P

Nei hurramegrundt. Jeg sliter opp og ned med det selv, akkurat nå har jeg nettopp kommet meg litt opp igjen og jeg kan ikke si at denne tråden fortalte meg at jeg er ei feit blubsi som må gå og slanke seg. Selv om jeg veier like mye som dem og er 20 cm lavere. Det ser ikke sunt ut, og hvis mennesker med spiseforstyrrelser klarer å se det så klarer vel dere hysteriske forumpoliti også å gjøre det? :klø:

Skrevet
Hvis det er det som er så utrolig spennende med denne interessante tråden så bør den i det minste flyttes til karriere og utdanning da!

Så spør moderatorene om det da, ikke meg! Jeg har ikke noe med det å gjøre.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Ser heller ingen grunn til at tråden skulle stenges. Jeg synes de fleste former for informasjon bør være åpne, og ikke sensureres.

Skrevet

Men kjære deg da...

Her diskuteres det såkalte modell-idealet, og deltakerne ser ut til å være skjønt enige om at både "idealet" og bransjen er syke.

La tråden stå litt til, så vil antakelig enda flere komme på banen med argumentasjon mot å følge dette idealet.

Jeg er sjøl tidligere borderline-anorektiker, og ble ikke spesielt anorektisk av å lese dette. -Sjøl om jeg både var lavere enn 173 og tyngre enn 50 kg da jeg hadde det som verst.

Skrevet

Alle kan ikke bli modeller. Det finnes jenter som NATURLIG er 175 og veier 55 kg. Disse kan bli modeller. De som veier mer er ikke modellkandidater. Ingen vits i å sulte seg syk.

Skrevet
Jeg er sjøl tidligere borderline-anorektiker, og ble ikke spesielt anorektisk av å lese dette.

Da er det tull å kalle deg anorektiker!

Skrevet

Her oser det av både sosial intelligens og respekt for andre mennesker og problemene deres, ja. En :klem: til deg.

Skrevet
Her oser det av både sosial intelligens og respekt for andre mennesker og problemene deres, ja. En :klem: til deg.

Samme til deg som ikke skjønner at ganske mange finner slike tråder vanskelig!

Skrevet

Hvis vi skal følge prinsippet ditt, betyr det at en ikke kan starte tråder om alkohol (stakkars alkoholikere), pedofili (en kan inspirere de pedofile til å utøve mer skade), innbrudd (de kriminelle her på forumet kan få lyst til å gjøre et brekk), narkomani (de narkomane her kan få lyst på stoff), osv.

Skrevet
Hvis vi skal følge prinsippet ditt, betyr det at en ikke kan starte tråder om alkohol (stakkars alkoholikere), pedofili (en kan inspirere de pedofile til å utøve mer skade), innbrudd (de kriminelle her på forumet kan få lyst til å gjøre et brekk), narkomani (de narkomane her kan få lyst på stoff), osv.

Enig. Man må da kunne diskutere selv om noen føler at temaet er tabu. Det har vi etter min mening nok av. Tror det er bra å diskutere temaer man føler er "forbudt".

"Troll sprekker i dagslys" ;)

Skrevet

Så du mener at vi skal bare ha tråder her som omhandler temaer som ikke kan "støte" noen? Nei, du. Den funker ikke på meg. Finn på bedre kommentarer enn den der "samme til deg" frasen forresten, det tar seg ikke ut :frustrert:

Som noen andre her nevner, hva med tråder en diskuterer f.eks cannabis i, og noen er iferd med å slutte med det? Skal de kreve at tråden stenges også? Eller er det bedre å bare holde seg unna.

Skrevet
Så du mener at vi skal bare ha tråder her som omhandler temaer som ikke kan "støte" noen? Nei, du. Den funker ikke på meg. Finn på bedre kommentarer enn den der "samme til deg" frasen forresten, det tar seg ikke ut  :frustrert:

Som noen andre her nevner, hva med tråder en diskuterer f.eks cannabis i, og noen er iferd med å slutte med det? Skal de kreve at tråden stenges også? Eller er det bedre å bare holde seg unna.

De kan jo lage en egen "skylapptråd" :)

Gjest =tentacle=
Skrevet

Vekt gir en pekepinn på størrelsen, men det er nok den faktiske fasongen og størrelsen på kroppen som teller mest. To kropper med samme høyde og samme vekt kan se svært forskjellige ut. Forskjellige oppdragsgivere ønsker også forskjellig "look" på modellene de bruker. På catwalken kan man se mange som ser ut som de trenger tvangsinnleggelse, mens mange andre ønsker modeller som har såpass at de ser sunne ut.

Skrevet

Så en som har vært i ferd med å utvikle, har hatt eller har en spiseforstyrrelse blir syk av å lese tall på en skjerm, eller vite at det er noen som snakker om spiseforstyrrelser?

Den kjøper jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...