Gla'jenta Skrevet 13. februar 2003 #21 Skrevet 13. februar 2003 Jeg blir nesten litt såra her jeg, Eowyn! Jeg er to cm høyere og veier like mye som deg. jeg har alltid sett på meg selv som normalt slank. men når noen med samme kroppen som meg sier at de får kvalmefornemmelser av å se seg selv i speilet... Er du som meg, noe du sannsynlig vis er, er du IKKE overvektig. vi er begge godt innenfor det normale. så slapp av. men trening og et sunt kosthold har aldri skadet noen, men ikke overdriv. Sjokolade er sunt av og til det også. for humøret. *håper du hører på mine råd* klem!
aline Skrevet 13. februar 2003 #22 Skrevet 13. februar 2003 Jeg skal heller ikke fortelle deg hva du skal føle, og at man kan ønske å gå ned noen kilo, det er det vel mange som vil. Men dersom det er sant at du får kvalmefornemmelser når du ser deg i speilet, og ikke takler å se på deg selv, kaller deg selv "feit", så synes jeg det høres direkte skummelt ut jeg! Ja, det er ditt selvbilde som krever at du skal bli tynnere, men kommer du til å bli fornøyd da? Jeg vet om flotte, slanke kvinner som har ett syn på seg selv som feite og stygge, dette er det KUN de som ser, og det ender innimellom med ett nesten sykelig tynt utseende!! Jeg har ett par ganger vært redd for at de er syke! Jeg er selv ca 174 høy (172 hos noen leger, og 174 hos andre...) Veier 69 kg (+ - en kilo), jeg er ingen sylfide, men er alt annet en feit! Jeg har da vært så heldig at de har blitt plassert på hofter lår og rumpe, slik at det som andre kanskje vil kalle som kilo for mye, i mine øyne blir til kvinnelige former! Klart jeg også kunne tenkt meg ned noen kilo, 65 er drømmevekten min! Og de håndtaka som etterhvert har kommet på sidene... DE kunne jeg godt blitt kvitt!! Men feit? Ikke snakk om!! Det var "svada-praten" da... så mitt råd: - skaff deg ett sundt kosthold! spis mye grønnsaker, grovbrød, hvitt kjøtt og sjømat. - ja vi trenger sjokolade av og til, men vi kan klare oss med New Energy sånn "til vanlig", og kun spise de feite sjokoladene til spesiell kos. - TREN!!! Det er så absolutt ikke sikkert du går ned i vekt av det, men dersom du f.eks. bruker målebånd, måler rundt brystet (på det bredeste), rundt midjen (på det smaleste), hofta (på det største) og lår. Skriv ned resultatene, med datoer og ett lite smilefjes som viser hvor fornøyd/missfornøyd du er. Gjør dette en gang i uka, på morgenen, før du har spist (det er ikke maten og mettheten du vil måle!) Over tid, vil du kunne se om det kostholdet, og treningen, gir de resultater du ønsker. Det er vel egentlig ikke SÅ nøye hvor mye vi går ned i kilo, men om vi blir kvitt fettet der vi går inn for å bli kvitt det. Og DET, føler jeg av erfaring, måles riktigere ved å bruke målebånd og fysisk SE hva som skjer. Og kanskje begynn å kjenn etter, ta tak i det fettet du missliker så sterkt. Kjenn på det, erkjenn at det er DETTE du ønsker å bli kvitt. Snakk med de på treningssenteret, forklar dem hvor du føler ditt problemområde er, og hør hva de mener du bør trene og spise for å bli kvitt det. (måle-saken, både med målebånd og vekt, har jeg drevet med selv nå, og det viser at selv i værste røykeslutten så går jeg ikke opp!! Jeg har redusert i forhold til i høst! selv om vekta ikke sier noe om dette, så sier målebåndet klar tale at ting har "flyttet" seg! Og det er det JEG ønsket ihvertfall!) Lykke til med kroppen og selvtilliten!
starie Skrevet 13. februar 2003 #23 Skrevet 13. februar 2003 Eowyn Vi får se hvor god selvtilliten er når du veier 40 kg og er innlagt et sted. Skjerp dere folkens, man gir ikke slankeråd til folk som ÅPENBART er syke!
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2003 #24 Skrevet 13. februar 2003 Eowyn Vi får se hvor god selvtilliten er når du veier 40 kg og er innlagt et sted. Skjerp dere folkens, man gir ikke slankeråd til folk som ÅPENBART er syke! Jeg ba selv om slanketips, hadde jeg vært "syk" som du velger å kalle det, så hadde jeg ikke bedt om tips...Jeg vet GODT hvordan jeg skal gjøre det hvis jeg vil bli 40 kg, been there done that. Beer bare om noen SUNNE tips, og har fått mange gode tips som jeg skal følge!
Eowyn Skrevet 13. februar 2003 Forfatter #25 Skrevet 13. februar 2003 Var jeg som skrev det siste innlegget, hadde bare glemt å logge meg inn.
Madison Skrevet 13. februar 2003 #26 Skrevet 13. februar 2003 Dette har ikke jeg sett! :evil: Du skal ikke slanke deg du, ikke tenk sånn vær så snill.. Syns du er kjempefin jeg! Om sats er et alternativ så kan vi "hjelpe" hverandre å få trent.. Trene har alle godt av:) Noe annet skal du ikke gjøre.. stor klem
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 13. februar 2003 #27 Skrevet 13. februar 2003 Tren, så kan du spise hva du vil :D
Eowyn Skrevet 14. februar 2003 Forfatter #28 Skrevet 14. februar 2003 Takk Madison, du er så god at :D Må trene meg opp til neste helg da vet du, hihi, da blir det fart! u know. Til dere andre, intern humor . Skal slanke meg jo, litt ihvertfall!
Gjest pernille=)) Skrevet 15. februar 2003 #29 Skrevet 15. februar 2003 Drikk et stort glass vann før hvert måltid, da orker du ikke så mye mat. ganske enkelt. klemz pernille
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 16. februar 2003 #31 Skrevet 16. februar 2003 Og vær mye ute f.eks.. På shopping, med venner eller noe.. Da tenker du ikke på mat heller. Så: Vær mye på farten!
Eowyn Skrevet 16. februar 2003 Forfatter #32 Skrevet 16. februar 2003 Synes jeg er på shopping hele tida jeg Men det er enda en ting..Er kanskje helt teit tanke, men uansett...Se på de tynne utstillingsdukkene de trer klærne over....Har aldri i mitt liv sett en "normal" utstillingsdukke, de er jo så syltynne...Og det er jo ikke noe gøy da, for de ser liksom at "så tynn må du være om du skal gå med disse klærne"!!!!!!!!!!!
Gjest Gjesta Skrevet 16. februar 2003 #33 Skrevet 16. februar 2003 ppppppffft....Vær snill med jenta nå da. jeg er 1.76 høy og veier 62 kg. Jeg har litt unødvendig til overs på magen og litt på baken Jeg er veldig optatt av hva jeg spiser og søker informasjon om dette stadig vekk for å lære mer- ..fordi jeg vil bli kvitt dette ..sammensatt med god trening. Eoywyn. Endre litt på kostholdet sitt kanskje er en ide ? Kutte ut fete sauser og erstatte det med sursøte sauser, soyaoljer ,tomatsauser og sjusauser I tilegg spise kylling ( uten skinn) skinke, kalkun , biff, torsk. havgregryn eller en god frokostblanding til frokost kanskje..? bare noen eksempler. Og begynn tren vekter og eventuellt kombinere det med step o.l. .Da får du strammet opp DA blir du fort fornøyd vet jeg. Høres ut som du har noe av den samme kroppsfasongen og slikt som meg. Så jeg kjenner igjen tankegangen, Slanke seg er det nødvendigvis ikke. ....Bare bli bevisst på hva du dytter i deg
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 16. februar 2003 #34 Skrevet 16. februar 2003 Ja, men utstillingsdukker er utstillingsdukker. Det er ikke noe vits i å gjøre dem tjukkere på noen som helst måte. De dukkene brukes jo bare til å vise frem klærne. Og hvis du ser på størrelsen på utstillingsdukkene istedenfor klærne, så er det noe feil.. Alle butikker har jo kjempestore størrelser nå, etter all den masingen de har fått.. Når jeg er i butikkene nå for tiden, er det de MINSTE størrelsene som mangler. De store finnes det dusinvis av.
L@dy Skrevet 16. februar 2003 #35 Skrevet 16. februar 2003 Synest Vimsejenta hadde mange gode råd. Forøvrig synest jeg det blir feil å sammenligne to personer fordi de er like høye og veier det samme. Den ene personen kan være sterk og slank, mens den andre kan ha en kul på magen. Jeg sier ikke det er feil å ha litt på magen altså. På et tidspunk så veide jeg og ei venninne av meg det samme. Hun hadde fått barn, og var derfor litt "valkete" i kroppen. Hun er til vanlig veldig liten og spinkel. Når vi hadde samme vekt så såg hun litt "blubben" ut, mens jeg hadde en litt mer strammere kropp. Kraftig men trent. Jeg kunne og`tenke meg og`tatt av noen kg, og har nå tatt opp igjen treningen. Forsøker å tenke litt gjennom det jeg putter i meg. Har tenkt å kjøpe meg et målband. Tror det kan være fornuftig, og ikke bare tenke kg. Husk at muskler veier mer enn fett.
Gjest Gjesta Skrevet 16. februar 2003 #36 Skrevet 16. februar 2003 Jeg har forresten ikke sansen for BMI heller jeg.. Som nevnt tidligere så veier muskler mer enn fett ( og ser penere ut også)så b.la der gir den feil utslag.. Min veltrente samboer på 90 kg.. 180 har ikke et gram fett nesten på kroppen og får "dommen" overvektig. Altformange stoler blindt på BMI testen..
Eowyn Skrevet 16. februar 2003 Forfatter #37 Skrevet 16. februar 2003 Bryr meg ikke noe særlig om BMI'en jeg heller. Er mer opptatt av å se bra ut jeg!
Gjest Gjest_Pauline_* Skrevet 10. februar 2010 #38 Skrevet 10. februar 2010 <span style='color:blue'>Hei.... Jeg bare lurer på om det er noen der ute som har noen skikkelig gode slanketips???? Jeg synes jeg er altfor tung og feit, klarer ikke lengre å se meg i speilet uten å bli kvalm...Da kjenner jeg bare at tårene begynner å presse på, jeg vil virkelig bli mye tynnere...Er 1.74 høy, og veier ca.68 kg. Har som mål å ihvertfall komme ned til 60...Noen som har en bra plan over hva man skal spise daglig? Hilsen meg.... </span> Meld deg på vektklubb.no! Man blir veldig motivert og flink til følge med på hva man spiser. Jeg er 169 cm høy og veide ca 72 kg, nå har jeg allerede gått ned 2,5 kg etter 2 uker. Det beste er at jeg har sluttet å stresse med å gå ned vekt. Jeg vet at jeg kommer til å nå mit mål, som er 57 kg, i løpet av noen uker.
Gjest Jeanett Skrevet 18. mai 2010 #39 Skrevet 18. mai 2010 Hei! Jeg vil bare dele dette med deg. Jeg er rundt 1.54 og veier 51 kilo. Jeg har vært oppe på 58! Jeg kødder ikke. Det var en ille tid for meg. Helt til jeg bestemte meg for å forandre meg! Jeg spiser ikke noe godteri eller boller eller drikker usunt. Holder meg kun til vann. Og hvis jenter tilbyr meg en liten bit av bolla dems osv, da takker jeg alltid nei. Det er vanskelig men du blir veldig stolt av deg selv. Jeg spiser kun : knekkebrød, salat og frokostblanding. Jeg spiser 5 måltider med dette om dagen. Men det hjelper jo ikke å spise sjokolade kuler som frokostblanding. Jeg spiser "all brand cornflacks". Hehe, Salat til middag er ikke så veldig godt, men jeg holder ut. Jeg spiser usunt En dag i uka. Lørdag altså. Da kan jeg spise junkfood og godteri. ELKSER den dagen. I tillegg til dette jogger jeg 3-4 ganger i uka. Ikke så langt, men en runde på omtrent en halvtime. Hvor jeg jogger og går hvis jeg blir sliten. Gikk ned 8 kilo på dette. Fulgte spise metoden og trene metoden i 3 uker. Så var jeg gått ned 5 kilo alt..! Et stolt! Men skal fortsatt gå ned 5 kilo til. Skal være tynn til sommern! <3
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #40 Skrevet 18. mai 2010 Seriøst. Dette er 7 år siden, tror dere ikke hun har gått ned de kiloene nå om hun virkelig ønsket det? :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå