Eowyn Skrevet 9. februar 2003 #1 Skrevet 9. februar 2003 Hei.... Jeg bare lurer på om det er noen der ute som har noen skikkelig gode slanketips???? Jeg synes jeg er altfor tung og feit, klarer ikke lengre å se meg i speilet uten å bli kvalm...Da kjenner jeg bare at tårene begynner å presse på, jeg vil virkelig bli mye tynnere...Er 1.74 høy, og veier ca.68 kg. Har som mål å ihvertfall komme ned til 60...Noen som har en bra plan over hva man skal spise daglig? Hilsen meg....
Gjest Gneldra Skrevet 9. februar 2003 #2 Skrevet 9. februar 2003 spis rugbrød og drikk vann og dans i to timer hver dag. da blir du like slank og pen som meg
Eowyn Skrevet 9. februar 2003 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2003 Hihi, takk for morsomt tips :D Liker ikke akkurat å danse, men rugbrødet er overkommelig. Flere gode tips? :D
Gjest Kira Skrevet 9. februar 2003 #4 Skrevet 9. februar 2003 Du AngelEyes ... 1.74cm og 68kg er ikke mye! Du er _ganske_ normal for å si det slik. BMI-en din er 22 og er normal. Ikke stress med slankingen.
Gjest Starya Skrevet 9. februar 2003 #5 Skrevet 9. februar 2003 Er i utgangspunktet enig med Kira, men det var vel ikke det du ville høre? Men, jeg mener at det første du må gjøre er å godta kroppen din som den er. Også synes jeg du skal ha som mål å leve sunnere, ikke å bli slankere... Hvis du skjønner hva jeg mener..
Johanna Skrevet 10. februar 2003 #6 Skrevet 10. februar 2003 Enig med Starya og Kira, du skulle ikke ha behov for å slanke deg. Men hvis du er misfornøyd så skal du trimme litt. Det gjør underverker med kroppen, og sjelen.
Gjest care Skrevet 10. februar 2003 #7 Skrevet 10. februar 2003 1.74 g 68 kilo :o Herregud, du må jo se bra ut. Hvis du da mot formodning ikke synes det selv, bør du søke profesjonell hjelp. Du har antageligvis et forvrengt bilde av deg selv. :blunke:
Kosejente Skrevet 10. februar 2003 #8 Skrevet 10. februar 2003 Anbefaler også trening.......hvis du trener aktivt kan du (nesten) spise det du vil....... Trener selv aerobic, spinning og bodypump...veldig gøy...du blir "hekta" etter en stund..... Jeg har selv hatt et opphold i treningen fra rett før jul (vanskelig å komme igang igjen)....men skal begynne igjen i dag.....det jeg forøvrig merker er at jeg nok har lagt på meg noen kilo....som nå skal av igjen med trening....
kozesmurf Skrevet 10. februar 2003 #9 Skrevet 10. februar 2003 et slikt spørsmål tiltrekker seg vannvittig mye løgnass svar.. føler man seg feit så nytter det nyll niks ka adle andre rundt seie.. sånn e det bare.. for å slanke seg holder det ofte å bare forandre litt den vanlige spiserutinen. og gjerne bli en smule mer aktiv. enkelte nøyer seg gjerne bare med en spaser tur i tillegg. Dette er jo alternativet for deg som ikke er gira på trening. noe som jeg selv prøvde var den såkalte karbohydrat kuren.. eller ka an måtte kalles.. holdt meg te max 40g karbohydrater i døgnet og ble en smule mer aktiv.. den fungerte bra den ass.. gikk ned 1-1½ kg i uka på den.. (forspiste meg faktisk 3 ganger den første uka men gikk alikevel ned 1½ kilo) når vekta var nådd skeia jeg ut i helgene (eg e sjokolademons DeLuxe) + ein goe pizza te dessert på syndagen *ler* Mandagen følte eg meg uggen.. holdt "kuren" min.. tirsdag va eg nede på normalt igjen.. På denne slanket jeg meg 15 kg (er 171 og veide 86kg, gikk ned til 71kg på 3 mnd.).. har idag gått opp 8 kg pga Jula (god unsjyldning det vel ???) men.. det skulle mye til for å stige så pass mye i vekt igjen. derav.. dette er en kur som forandrer forbrenninga di og ikke gjer deg et kilo ekstra tilbake igjen for hver skive du spiser ekstra (som enkelte "hurtig" slankinger medfører) dår fins mange slanketips.. velg en som passer deg best sgasei.. mitt første innlegg dette 1
Gjest Donna Skrevet 10. februar 2003 #12 Skrevet 10. februar 2003 Løye å lesa innlegg på dialekt Kozesmurf - fortsett med det :-) Syns den karbohydratkuren din hørtes spennandes ut eg...ska se om eg finne nåke meir på nettet om den .....eg og vil ned noen kilo ....eg vil, eg vil !! (hehe måtte bare prøva meg litt på dialekt eg og, men tror ikkje de e nåke eg komme te å fortsette med ...litt for vant med bokmålen eg )
starie Skrevet 10. februar 2003 #13 Skrevet 10. februar 2003 Hvorfor gir dere en normalvektig som tydeligvis har problemer med et vrengt selvbilde slanketips?!
Gjest Donna Skrevet 10. februar 2003 #14 Skrevet 10. februar 2003 Vi vet ikke hvordan andre ser ut ...selv om vekten høres normal ut så kan det jo være at det er feil fordelt og at det dermed kan hjelp på å ta av et par tre kilo....Min vekt er "normal" likevel vil jeg ned i vekt pga måten det er fordelt...har ikke forvrengt selvbilde for det ....og det er det ikke sikkert at hun som startet tråden har heller Uansett det viktige er MER MOSJON for å forbrenne kalorier - og å kutte ut/ ned på inntak av snop og knask.......og spise sunn mat.....
kozesmurf Skrevet 10. februar 2003 #15 Skrevet 10. februar 2003 Hvorfor gir dere en normalvektig som tydeligvis har problemer med et vrengt selvbilde slanketips?! altså.. som eg sa tidligare... hvis ein har nogen kilo formye itte egen standard så gjer me blanke faen i ka andre seie.. (mildt sagt) eg fekk beskjed om atte eg ikje va feide ein plass når eg va nere i 74 kilo, men kver gang eg såg meg sjøl i speilet så såg eg den hekkans bilringen så kvilte rundt magan. Då nytte det lide ka andre seie. fyste egen oppfatning av seg sjøl.. så komme andres meininger.. sånn e det bare. og søke nogen hjelp.. då e det vel igrunnen bare te å prøva å gje de et "normalt" og "fornuftig" tips isteden for å "tråkka" på de. (vente på nogen sjikkelige bokstavelige tebagemedlinger på den der av ein eller aen grunn) Virgo.. tnhks girl :oops:
Gjest Vimsejenta Skrevet 11. februar 2003 #16 Skrevet 11. februar 2003 Hei, her er noen råd som kanskje kan være verdt å følge når du vil ned i vekt. Jeg var i samme situasjon som deg for noen uker siden. Nå har jeg lagt om stilen og merker allerede resultater! Først og fremst høres det ikke ut som du er direkte overvektig, men du har kanskje noen kilo mer enn du ønsker? Kanskje på "de gale" stedene? Dermed skulle det ikke være så vanskelig, men du bør være innstilt på å legge om kostholdet og å trene litt hvis du ønsker mer varige og sunne resultater. - Kutt ned på/kutt ut så mye sukker som mulig. Det gjelder selvsagt det sukkeret du vet om. Slik som sjokolade og annen snop, kaker og ikke minst coladrikker. Cola og brus er en av de store synderne! For mye sukker gjøres om til fett i kroppen. Å kutte drastisk ned på colaen har ihvertfall fått meg til å bli kvitt uønskede kilo. Dessuten er ikke for mye brus sunt for hverken tarmsystemet eller tennene heller. Sier ikke at du aldri skal unne deg en brus, men begrens det så mye som mulig om du har et ganske høyt forbruk. Tenk også på at mye av ferdigmaten inneholder mye sukker. - Prøv å velg så mager mat som mulig, ihvertfall i hverdagen. Man trenger ikke bli fanatisk, men man kan f.eks. bytte til ekstra lettmelk, soft light smør osv. - Spis frokost! Ikke hopp over dette viktige måltidet. Det får kroppen og forbrenningen i gang. Hvis du dropper frokosten setter du forbrenningen på lavmål fordi kroppen da vil spare mest mulig på reservene. Det er et rent overlevelses innstinkt. Dermed oppnår du motsatt effekt av det du ønsker. Ingen legger på seg av en vanlig frokost. Spis gjerne litt grovt knekkebrød (Korni har noen veldig fine, litt tynne brød) med f.eks. norvegia på. Skorpor (uten sukker) med brunost er også fint. Eller en kornblanding. Man kan også spise frukt og drikke cultura som er fint for magen. - Drikk mye vann. Er du sugen på noe søtt kan det hjelpe å ta tilskudd av krom. Det skal visstnok dempe/ta bort trangen til søt mat og drikke. - Begynn med litt mosjon. Trenger ikke være så mye eller så hard trening. Alt, selv en gåtur i skogen hjelper. Mye av våre vektproblemer i dag skyldes at vi har fått en mye mer stillesittende tilværelse. Tenk verdifull mosjon neste gang du gruer deg til å begynne på fredags rengjøringen! Aerobic, svømming, dans og å gå er veldig fint. Nå som våren er i anmarsj kan man jo også sykle litt mer der det er mulig. - Det beste er å spise små porsjoner, men hyppig for å holde fordøyelsen og forbrenningen i gang. Små porsjoner med sunn, mager mat 3-4 ganger om dagen! Prøv også å spis mer grønnsaker til f.eks. middag. Det er jo så mye godt man kan lage! Magert kjøtt som kylling og svin er ypperlig. Nå finnes det også mange varianter å velge mellom i butikkene så det skulle ikke være vanskelig å tilberede heller. Dette var bare noen tips fra meg, men husk at du ikke behøver å legge om så voldsomt. Bare begynn i det små, kutt ned på sukkeret og tren litt så skal du se det går den rette veien fortere enn du aner! Lykke til :-)
Gjest Donna Skrevet 11. februar 2003 #17 Skrevet 11. februar 2003 Det synes jeg var et kjempefint innlegg Veslejenta :D Måtte bare få sagt det
Eowyn Skrevet 11. februar 2003 Forfatter #18 Skrevet 11. februar 2003 Tusen takk for alle gode tips! Skal prøve alle :D . Jeg er veldig glad i å trene, men har nok vært litt lat i det siste, men det skal jeg få sving på nå! Er (heldigvis?? :kgblunk: )ikke noe spesielt glad i brus, ihvertfall ikke cola, så det styrer jeg glatt unna. Godteri er jo også noe som jeg glatt kan kutte ned på. Ja, kanskje jeg har et vrengt bilde av meg selv, men jeg føler selv at jeg MÅ ned i vekt for å få selvtilliten opp! Når jeg nesten ikke klarer å se meg selv i speilet, så må jeg jo gjøre noe med det. Å da er det vel bare en ting som hjelper. Har vært på sats nå å blitt medlem, så det blir jo spennende. Skal prøve ut squash, det ser moro ut. Men kom gjerne med flere tips, jeg er glad for alle jeg får! Nå skal jeg bli tynn!!
fruenge Skrevet 11. februar 2003 #19 Skrevet 11. februar 2003 Jeg kan ikke dy meg. hvis selvtillit måles i antall kilo, så har jeg massevis av det. Synes det er synd at en jente skriver at hun må ned i vekt for å få selvtilliten opp. Selvtilliten måles ikke i antall kilo, det er absolutt misforstått.
Eowyn Skrevet 12. februar 2003 Forfatter #20 Skrevet 12. februar 2003 Jeg kan ikke dy meg. hvis selvtillit måles i antall kilo, så har jeg massevis av det. Synes det er synd at en jente skriver at hun må ned i vekt for å få selvtilliten opp. Selvtilliten måles ikke i antall kilo, det er absolutt misforstått. Det er ikke det jeg sier! Men hvis jeg føler det at jeg vil bli tynnere for å få bedre selvtillit, så er det den følelsen JEG sitter med, og deler den helt sikkert med mange andre. Andre kan sitte med andre følelser enn det. Noen er stolte av kroppen sin sånn som den er, og det syns jeg er kjempeflott, og skulle ønske jeg kunne gjøre det samme. Men det kan jeg ikke...Jeg vil virkelig bli tynnere, og jeg sier det jo ikke for å prate nedsettende om de som er runde. Skjønner?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå