Gå til innhold

Døren på frysen har stått åpen i natt


Titta

Anbefalte innlegg

Uff. Oppdaget nå at døren på fryseskapet har stått på gløtt siden igår. Sikkert rundt 16 timer.

Ting har selvsagt begynt å tine, og noen ting er har tinet helt. Har hørt at en ikke skal fryse ting som har vært fryst igjen hvis det først har tinet det. Så hva gjør jeg nå, kan jeg lukke døren og la det fryse igjen, eller bør maten kastes?

Har litt av hvert i frysen - fisk, kylling, kjøttdeig, ost, en stor indrefilet, brød, grønnsaksblanding, panneretter....

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde tatt ut det som var tint helt og prøvd å bruke det til noe, og latt de halvfryste tingene ligge i fryseren og satse på at det går bra.

Kjipt er det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er helt tint hadde jeg kastet eller spist opp i løpet av dagen/ morgendagen. Det som er bare litt tint hadde jeg kanskje tatt vare på.

Hvis du har mye kjøttdeig kan du jo f.eks steke hamburgere/kjøttkaker/kjøttboller av idag og så fryse det igjen. Mat som er tint, men stekt kan fryses igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Hvis det som er tint fortsatt er kaldt kan du fryse det igjen. Det er ikke ødelagt, men kvaliteten kan være forringet. Det vil si at biffen kanskje ikke blir så saftig når du en gang skal steke den. Det samme gjelder det som er halvtint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...