Gå til innhold

Reise fra London Standstedt + kfuk hjemmet


Snibel

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi skal på jentetur til London Fredag og ankommer såpass sent at tuben har sluttet gå.

Noen som har tatt taxi fra standstedt tidligere , og vet om et selskap og anbefale ( eller andre muligheter) ? Vi tenkte vi skulle booke en taxi før avreise slik at de venter på oss.

Vi har fått oppgitt ca 55 pund som pris på taxien.

Endret av Snibel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når lander dere? Det går i hvert fall busser fra Stanstead til byen frem til klokken ett om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ordner det seg. Bussen er forresten mye billigere enn flytoget, bare 14 pund t/r eller 8 pund en vei. Så sent på kvelden tar det antakelig kortere tid enn toget også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får bare håpe det ikke er sååå mye julerush på den tiden av døgnet.. Det er jo nesten 2 timer fra vi lander til siste buss går. Er den vanskelig finne den busstasjonen?

Vi skal jo til hyde park eller hva det nå heter.. Så jeg aner ikke hvor vi kommer med bussen dog :)

Endret av Snibel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, får bare håpe det ikke er sååå mye julerush på den tiden av døgnet.. Det er jo nesten 2 timer fra vi lander til siste buss går. Er den vanskelig finne den busstasjonen?

Vi  skal jo til hyde park eller hva det nå heter.. Så jeg aner ikke hvor vi kommer med bussen dog :)

Stasjonen ligger en etasje ned, utenfor bygningen.

Da bør dere ta den Terravisionbussen som går til Victoria, det er vel det busstoppet som er nærmest Hyde Park når du kommer med flybuss. Ta en titt på kartet. Terravision selger billetter på Ryanairflyvninger og på flyplassen rett utenfor passkontrollen. Du kan også kjøpe dem på nett på forhånd.

Link til rutetidene.

Jeg tok forresten flybussen midt i rushen både til og fra Stanstead, og det tok bare en time til Liverpool Street. Victoria er litt lenger unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussene fra Stansted er veldig greie, selv om jeg aldri har tatt buss inn til London før, bare til andre steder. Jeg synes toget er greiest når man skal inn til bykjernen, men det er nok mye smak og behag - og ikke minst vane. :) Uansett - de driver og bygger om bussterminalen nå (eller gjorde ihvertfall det i oktober), så det kan virke litt kaotisk. Men det er godt skiltet til busstasjonen inne i terminalbygget, og det sto flere man kunne spørre ved inngangen til bussparkeringen (vi hadde flaks og skulle på den bussen som sto nærmest inngangen). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ja får dra frem kartet.. trasig stå midt i london midt på natta :) Men det er vel ikke vanskelig få tak i taxi midt i byen heller om holdeplassen ikke er i nærheten.

Det var ikke hyde vi skulle til heller.. " holland park" var det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd der, på et firemannsrom. Hadde dusj på rommet, men måtte bruke toalett i gangen, tror jeg. Det var et veldig greit sted å bo på, så lenge man ikke forventer seg høy hotellstandard. Rent og ordentlig. Vi måtte skrive oss på liste hver gang vi forlot huset og kom tilbake, det var "innetider" hvis man ikke gjorde spesielle avtaler, og ikke lov til å drikke alkohol. men det vet du sikkert allerede. Til den prisen aksepterer man kanskje litt mer enn man ellers ville gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd der, på et firemannsrom. Hadde dusj på rommet, men måtte bruke toalett i gangen, tror jeg. Det var et veldig greit sted å bo på, så lenge man ikke forventer seg høy hotellstandard. Rent og ordentlig. Vi måtte skrive oss på liste hver gang vi forlot huset og kom tilbake, det var "innetider" hvis man ikke gjorde spesielle avtaler, og ikke lov til å drikke alkohol. men det vet du sikkert allerede. Til den prisen aksepterer man kanskje litt mer enn man ellers ville gjort?

Det er veldig greit med noe som føles trygt hvertfall :)

Førstegangsbesøkende til London.. Alkoholen er det ikke så farlig med, vi har mest tenkt få med oss severdigheter , og skal ikke på festetur :)

De har kontroll på om de mister deg hvertfall :ler:

Endret av Snibel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...