Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste den forrige tråden din, og håpet at det faktisk ikke var oppsigelse de gav deg i julegave, men så feil kan man ta.

Ønsker deg lykke til.

Angående julebordet: :overrasket: Har du tenkt til å dra?

Gjest Labellamia
Skrevet

Bedriften plikter å tilby deg en annen ledig stilling i bedriften før de sier deg opp.

Skrevet
Å jada. Vet ikke om jeg skal gråte eller le over sånne folk jeg...

Uansett; de har totalt undervurdert situasjonen. Og i og med at de over hodet ikke har prøvd å sno seg rundt regelverket, men spilt med åpne kort (det skal de ha :ler: ) så bør det ikke være mye tvil om at de vil få et klekkelig krav mot seg. Ser det som min misjon å lære dem "arbeidsgiverskikk" en gang for alle! ;)

Jeg må nesten le jeg :ler: , trodde ikke det fantes slike folk jeg. Men jeg skjønner at du har lyst til å gråte, men seriøst så tror jeg du har en utrolig sterk sak å gå på ;)

Skrevet
Jepp, og i tillegg har de ansettelsesstopp en viss periode etter at du er sagt opp, tror det er 6 måneder. Det betyr at de ikke kan ansette noen nye i denne perioden, uten å tilby jobben til deg først.

Er du sikker på at det er riktig? Jeg vet iallefall at min bedrift (de er store og har oversikt på personalpolitikk-siden..) ga noen sparken i en oppsigelsesrunde - da det ikke var plass til de med den kompetansen lengre. Det tok iallefall ikke mer enn et par måneder før det var full runde med ansettelser igjen - i samme type stilling om enn med noe annen kompetanse..

Syntes det er så merkelig at de ikke tilbyr deg den reduserte stillingen, at det ligner mer på at de ikke vil si den egentlige grunnen til at de sier deg opp. :tristbla: Tror jeg ville bedt om et møte for å få alt på bordet.

Vil bare ønske deg lykke til videre! :) Håper du raskt finner deg en ny jobb med flere utfordringer og store muligheter for karrierefremskritt!! Dette klarer du (når du bare kommer over sinnet..) :sur:

Skrevet
Er du sikker på at det er riktig? Jeg vet iallefall at min bedrift (de er store og har oversikt på personalpolitikk-siden..) ga noen sparken i en oppsigelsesrunde - da det ikke var plass til de med den kompetansen lengre. Det tok iallefall ikke mer enn et par måneder før det var full runde med ansettelser igjen - i samme type stilling om enn med noe annen kompetanse..

Det kommer vel litt an på hva slags kompetanse den nye stillingen krever, men dersom det ikke er for spesialisert så er det den regelen som gjelder. Det er helt sikkert firmaer som bryter dette, men samtidig er dette hovedgrunnen til at de fleste firmaer kvier seg for å si opp folk i utgangspunktet.

Skrevet (endret)
Syntes det er så merkelig at de ikke tilbyr deg den reduserte stillingen, at det ligner mer på at de ikke vil si den egentlige grunnen til at de sier deg opp.  :tristbla: Tror jeg ville bedt om et møte for å få alt på bordet.

Nei, det jo bare det at de har funnet en måte å effektivisere meg bort på da vet du. De er rett og slett ikke interessert i å ha en fast ansatt som tar seg av den slags lenger. Sånt skjer jo ofte ettersom en bedrift utvikler seg, men man kan ikke bare si opp folk etter styremøtet av den grunn, for da hadde ikke noe hengt på greip i dette landet. Blir jo null stabilitet i samfunnet da. Men det er nok ikke noe mer hokus pokus med det enn at de ikke syns de vil ha en grafiker fast ansatt lenger... :forvirret:

Og til spørsmålet om jeg har tenkt å dra på julebordet og "drukne mine sorger"... :flekke: NÆH! :ler:

Endret av la Flaca
  • 2 uker senere...
Skrevet

Stå på :klappe: Du vinner helt garanter. De har ikke lov å si deg opp den måten! Sykt at det går an. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...