Gå til innhold

Julegavetips


Gjest Cleopatra

Anbefalte innlegg

Gjest Cleopatra

Jeg har en kusine på 20 år som jeg egentlig ikke vil gi gave til, men føler at jeg må.

Dette skal kun være en billig billig sak, men samtidig litt fin.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes du skal droppe det jeg om du egentlig ikke vil... Det er en viss sjanse for at det er en gjensidig greie - og da kan det være greit å få ryddet det av veien.

Jeg ville spurt om "vi kanskje skal droppe julegaver til hverandre".. Det er vel greit. Det har jeg gjort med flere venninner, ikke fordi jeg ikke ville gi gave - mer fordi det ble vanskeligere etterhvert som vi feirer jul på ulike steder i landet og ikke ser hverandre så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Syntes du skal droppe det jeg om du egentlig ikke vil... Det er en viss sjanse for at det er en gjensidig greie - og da kan det være greit å få ryddet det av veien.

enig der. Jula er da nok styr som den er om vi ikke skal kjøpe gaver til folk vi ikke har lyst til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp det om mulig, ellers så kjøpte jeg nettopp en "såpe og lotion"-greie på vita for en femtilapp før helga, nettopp til et slikt formål. (så ikke billigere ut enn de som koster det dobbelte altså) Såpe bruker jo alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cleopatra

Hei!

Jeg har bestemt meg for å ikke gi noen gave.

Tanta mi kjøper en felles gave fra deres familie til meg. Jeg har alltid gitt henne en gave, både til bursdag og jul, men de siste 3-4 årene har jeg aldri fått så mye som et takk tilbake. Vi har ikke noe kontakt ellers heller for de bor 50 mil unna.

I disse tider med sms og mail/msn så skulle det egentlig ikke være noe problem mener jeg, selv om jeg egentlig forventer en personlig takk.

Grunnen til at jeg føler at jeg må er fordi jeg kun har to kusiner på den siden og har veldig mye og god kontakt med tanta mi.

Men nå er det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at julegaver skal være en "forpliktelse", så da kan du vel droppe det?

Ellers er konfekt en grei "julehilsen", synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cleopatra
Ellers er konfekt en grei "julehilsen", synes jeg.

Vel, jeg personlig ville heller ha sluppet å få gave enn å få en konfekteske...

Kan kanskje være fordi jeg ikke liker konfekt da... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har bestemt meg for å ikke gi noen gave.

Tanta mi kjøper en felles gave fra deres familie til meg. Jeg har alltid gitt henne en gave, både til bursdag og jul, men de siste 3-4 årene har jeg aldri fått så mye som et takk tilbake. Vi har ikke noe kontakt ellers heller for de bor 50 mil unna.

I disse tider med sms og mail/msn så skulle det egentlig ikke være noe problem mener jeg, selv om jeg egentlig forventer en personlig takk.

Grunnen til at jeg føler at jeg må er fordi jeg kun har to kusiner på den siden og har veldig mye og god kontakt med tanta mi.

Men nå er det nok!

Takker du henne da, når du får gave fra hele familien, eller takker du bare tanta di?

Kan ikke du kjøpe gave til disse to kusinene sammen med resten av familien din?

Dersom du får en gave fra hele familien, så må vel ikke du nødvendigvis kjøpe gaver til alle i familien. Kan du ikke kjøpe en fellesgave til familien heller? Det er jo så mange gode forslag her med julekurver med diverse innhold? Evt et spill? Eller bestille en fin blomst som de får på døra?

Ellers er jeg enig i å ikke gi gave til noen man ikke føler for. Jeg ser ikke poenget med å kjøpe bare for å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg personlig ville heller ha sluppet å få gave enn å få en konfekteske...

Kan kanskje være fordi jeg ikke liker konfekt da... :blunke:

:ler:

Ja, vi er forskjellige...

Men i stedet for "skapfyll" eller ting jeg absålutt ikke liker, foretrekker jeg altså konfekt. Den kan man event. spandere av, og bli ferdig med... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cleopatra
Takker du henne da, når du får gave fra hele familien, eller takker du bare tanta di?

Kan ikke du kjøpe gave til disse to kusinene sammen med resten av familien din?

Dersom du får en gave fra hele familien, så må vel ikke du nødvendigvis kjøpe gaver til alle i familien. Kan du ikke kjøpe en fellesgave til familien heller? Det er jo så mange gode forslag her med julekurver med diverse innhold? Evt et spill? Eller bestille en fin blomst som de får på døra?

Ellers er jeg enig i å ikke gi gave til noen man ikke føler for. Jeg ser ikke poenget med å kjøpe bare for å kjøpe.

Jeg takker henne dersom hun tar tlf. når jeg ringer, men ettersom det er tanta mi som står for innkjøp så mener jeg det er henne som er viktigst å takke. Hadde jeg i tillegg fått en gave bare fra henne så hadde jeg selvsagt takket henne personlig.

Ettersom hun ikke bor hjemme lenger så blir det litt problematisk å kjøpe en familiegave.

Dessuten så får jo barna mine også gaver så jeg synes ikke det blir rett å kjøpe en felles gave med tanke på hennes yngre søster.

Når jeg har sendt henne en gave så er det selvsagt fra min familie, men ikke sammen med mine foreldre (hennes tante og onkel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...