ToveM Skrevet 16. desember 2006 #21 Skrevet 16. desember 2006 har hatt lekegrind til alle mine 3, selv om den ikke har vært så veldig mye ibruk, var den grei å putte ungen oppi, når jeg f.eks. skulle ned i vaskekjelleren eller noe, og grei å legge leker oppi når kvelden kom
Gjest Gjesta Skrevet 16. desember 2006 #22 Skrevet 16. desember 2006 Vi hadde ikke lekegrinn og savnet det heller aldri. Min erfaring er at barna vil være der de voksne er. Vi hadde bilstol som ligner litt på en vippestol, og hos oss var det populært å sitte i den på kjøkkenbordet og ha full oversikt over det jeg drev med, hvis jeg f.eks lagde mat. Dusj og do; barnet var med inn på badet (hvis vi var alene hjemme). Ellers brukte vi et fint leketeppe på gulvet med masse leker, babygym etc. Skulle jeg noe, tok jeg barnet med. Ser for meg at det hadde blitt veldig mye hyl og misnøye hvis jeg hadde puttet barnet oppi en lekegrind og forlatt rommet.
Gjest monaemilie Skrevet 16. juli 2007 #23 Skrevet 16. juli 2007 Hei Jeg har tenkt på å anskaffe lekegrind... fordi så mange maser om at det er kjekt. Enda er han 5 måneder og jeg får se hva jeg gjør. Men ettersom jeg har lest av innlegene her, så er det nok greit å starte alt nå... om jeg skal anskaffe en da. Som en annen mor sa her inne, det tar opp mye plass. Så om jeg ikke trenger lekegrind, hvofor flytte rundt på møbler får å få plass?! Jeg får se!
Minni-Mus Skrevet 16. juli 2007 #24 Skrevet 16. juli 2007 Jenta mi er 6,5mnd gammel og jeg har ikke tenkt tanken på lekegrind. For oss er det ikke en nødvendighet. Men jeg ser at det kan være kjekt å ha lekegrind, men at det er avhengi av hvordan man bor ol. Har man stort hus på mange etg. kan det være kjekt, siden det ikke alltid høver seg og løpe fra loft til kjeller med baby og kleskurv på armen ect. Da er det nok kjekt å ha ei grind som babyen kan ligge oppi. Når vi er på besøk hos besteforeldrene tar de frem den gammle grinda som jeg og mine søsken brukte, der er det kjekt side de har en stor hund som gjerne skal slikke på snuppa hele tiden.
Angelheart Skrevet 17. juli 2007 #25 Skrevet 17. juli 2007 Har litt delte erfaringer her, jeg. Med nr. 1 hadde vi lekegrind og hun stortrivdes oppi der. Vi hadde på den tiden en stor hund som gjerne ville leke med alle lekene til datteren min, så lekegrinda ble nødvendig for at hun skulle få litt tid og ro for seg selv. Hun brukte grinda til hun var godt over 1 år. Med nummer to hadde vi ikke plass til lekegrind og hadde heller ikke behov. Han krabbet rundt der vi var og det gikk helt fint. Han var ganske rolig, da, og det gikk an å snakke til han..... Nå, med nummer tre har vi igjen tatt frem lekegrinden, rett og seltt for at både hun og storebror skal få litt fred. Dersom hun "går fritt" er hun etter broren hele tiden og han blir litt lei av å ikke få ha noenting i fred. Problemet er bare at hun hater å være i grinda si! Vi har hatt henne der siden hun var ca 2 mnd. så det skulle være både kjent og trygt, men hun protesterer vilt dersom vi setter henne oppi. Så nå har vi en propell rundt i huset som plukker og spiser på alt hun ser, klatrer i bokhyller, skap og senger samt alltid er rett bak foten min hver gang jeg snur meg......
Murf Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #26 Skrevet 17. juli 2007 Hehe, pussig å se gammel tråd jeg har startet, dratt frem igjen. Vi kjøpte lekegrind brukt på finn, og godt vi kjøpte brukt, fordi den ble lite brukt. Jeg var så vant med å ha med babyen overalt at det fortsatte jeg med, selv om grinda var der. Så den står nå pakket ned. Vi kjøpte den nok altfor sent, gutten min begynte å krabbe da han var 5 1/2 måned gammel, og da ville han heller være rundt på gulvet og utforske. Jeg har allikevel ikke solgt grinda, kommer småsøsken, kan det være at det er greit å ha et sted som er "babyen" sitt, slik at den kan få ta feks middagslurer ifred for storesøsken. Vi får se, det er en stund til den problemstillingen.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #27 Skrevet 2. juni 2017 Jeg kjøpte lekegrind nå når babyen ble 7 mnd så jeg har en plass han kan kose seg mens jeg lager til mat og div. For babyen min ligger ikke i ro lenge om gangen og i vippestolen bøyer han seg bare over kanten og vil ned. Lekegrinden hjelper oss mye iallefall! Men ellers er han mye på gulvet og i bæreselen så ser ikke problemet med 10-15 min om dagen tilsammen i lekegrinda Anonymkode: 65d8a...9b6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #28 Skrevet 2. juni 2017 På Tuesday, December 05, 2006 den 23.36, Murf skrev: Vi lurer litt på å kjøpe lekegrind til gutten vår før han blir særlig mobil. Han er nå 4 mnd. Dere som har hatt lekegrind, hvor lenge var den i bruk? Lekegrind er et utmerket hjelpemiddel. Men barnet bør bli vant til å være i lekegrinden fra det er lite. Lekegrinden er i bruk enda. Når minsten begynner å klare å klatre over, så er det slutt. Veldig greit å sette alle lekene i bruk opp i lekegrinden når vi har ryddet for kvelden. Med to like store varn var det og greit å sette en i lekegrinden og ha den andre på gulvet. Da fikk de leke og ellers gjøre tin hver for seg, uten å ødelegge for hverandre. Anonymkode: 7071d...fe3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå