Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja det betyr jo at det er et overgrep. Men hallo er dette viktig??????? Trådstarteren sliter skikkelig. Det viktigste er å fokusere på at hun må komme seg til legen og få hjelp der.

Hun startet med å spørre oss om det var voldtekt. Jeg svarer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja det betyr jo at det er et overgrep. Men hallo er dette viktig??????? Trådstarteren sliter skikkelig. Det viktigste er å fokusere på at hun må komme seg til legen og få hjelp der.

Lurer på hva de pratet om på msn før hun dro til han. Sex må det ha vært. Og hvorfor skal de to prate om det å ha sex og ikke, når hun er i ett forhold. Hvorfor kunne ikke typen hjelpe henne med ett dataproblem. Hvorfor dro hun til han med sitt pc problem, ville trodd det var lettere at han dro til henne når hun hadde problemer med sin pc.

Men nå har jo saken snudd siden hun ønsker å ta livet sitt fordi hun angrer på at hun ikke sa nei.

Så nå kan jeg ikke svare lengre for hun har problemer hun har skapt selv.

I innledningen virket det på meg som at hun samtykket i det de begynte å kline. Vil man ikke kline så sier man i fra. Spesi når man har kjæreste fra før av. Han er 16 og full av hormoner. Noe hun ikke taklet der og da.

Skrevet

:klem:

Om det er en voldtekt etter lovens def. og om du føler deg voldtatt kan være to forskjellige ting. Jeg ville nok ikke anmeldt siden dette er så uklart at det nok vil innebære mer smerte for deg å gå igjennom en slik prosess enn det kanskje er verdt. Men du har det ikke bra, og gutten burde definitivt skjønt at du ikke ville dette og stoppet.

Men jeg ville definitivt anbefale deg å dra til legen din (hvis du stoler på vedkommende) og få henvisning videre, eller evt kontakte feks dixi.

De kan sikkert også hjelpe deg ift hva du skal s til kjæresten din. Han må nemlig ikke ta saken i egne hender, da risikerer han fengsel. Ikke prøv å glemme dette, det vil med sto sansnlighet komme tilbake (snakker av erfaring). Mye bedre å få hjelp nå med en gang.

Håper at det ordner seg for deg.

tingeling

Skrevet

Helt ærlig, jeg blir litt provosert over sånne innlegg, jeg. Og nei, jeg vil ikke på noen måte kalle det der for en voldtekt, blir nesten litt irritert over at noen kan kalle det for voldtekt i det hele tatt.

Måten du skriver om det hele på viser i alle fall ikke ei som tror hun har blitt voldtatt, og jeg tror neppe du ville skrevet sånn om det om du virkelig var blitt voldtatt. Greit at man ikke tør å gjøre motstand om man blir trua, det forstår jeg veldig godt, men det var jo ikke tilfelle her.

En annen ting - hvorfor i det hele tatt ha diskutert å ha sex med han? Var ikke du i et forhold?

For meg minner det mer om sex man angrer på, og så er det "lettere" å kalle det voldtekt enn utroskap...

'jeg jorde motstand på den måten at æ bøyde opp magen når jeg lå på rygg så han ikke sku få fri tilgang på musa mi sånn at han ikke fikk noe til men det hjalp ikke.

jau jau - og utfra det skal liksom gutten skjønne at du ikke vil?

Lykke til! :forvirret:

Skrevet

Så lenge folk kan skrive innlegg uten å registrere seg,

så bør man forvente slike svar. Det er dessverre en del av

det daglige internettet at folk utnytter alle slags situasjoner for

å få dem selv til å føle seg ovenpå, slik vi ser i de 10 siste postene her...

Ang trådstarter, jeg beklager at du har det slik, men dessverre skulle

bare holdt deg LANGT VEKKE fra en slik fyr. Når du føler deg utilpass neste gang, så bare reis deg opp og GÅ DIN VEI! Få litt ryggrad!

Skrevet
Tråden er ryddet ihht KGs regler. Mie (mod).

Kunne lese at en av reglene var selvmord. Trådstarter sier jo at hun vil ta livet sitt, på en merkelig måte. Men er ikke det selvmord?? Hun burde få det hun skrev slettet også.

Fikk lest ett sted at også trådstarter tok dette opp i debatt på sol.no

Virker på meg som at hun vil overbevise seg selv, typen og venninner at hun ble voldtatt og ikke utroskap.

Ikke ett ord om hun tenkte på seksuelle sykdommer i forhold til det å ha sex med en hun vanligvis ikke har sex med (eller ville hun egentlig ha sex, men kanskje ikke når hun hadde mensen??). Ville bare ha oppmerksomhet virker det som.

Voldtekt er noe man ikke har lyst å overvære alle på flere forum på internett. Dette er noe man snakker med om til venninner, psykolog og lege.

Hun ville jo ikke annmelde det heller, siden "elskeren" kanskje bare fikk 1-5 år.

Får håpe at alle gutter ikke drar alle jenter over med samme kam. Vi er forskjellige og ikke utnyttende som denne jenta.

Gjest Gjest_Forvirret_*
Skrevet
Helt ærlig, jeg blir litt provosert over sånne innlegg, jeg. Og nei, jeg vil ikke på noen måte kalle det der for en voldtekt, blir nesten litt irritert over at noen kan kalle det for voldtekt i det hele tatt.

Måten du skriver om det hele på viser i alle fall ikke ei som tror hun har blitt voldtatt, og jeg tror neppe du ville skrevet sånn om det om du virkelig var blitt voldtatt. Greit at man ikke tør å gjøre motstand om man blir trua, det forstår jeg veldig godt, men det var jo ikke tilfelle her.

En annen ting - hvorfor i det hele tatt ha diskutert å ha sex med han? Var ikke du i et forhold?

For meg minner det mer om sex man angrer på, og så er det "lettere" å kalle det voldtekt enn utroskap...

jau jau - og utfra det skal liksom gutten skjønne at du ikke vil?

Lykke til!  :forvirret:

Jeg diskuterte aldri å ha sex med han! Vi pratet om datamaskinen (kjæresten min kan ikke nok med pc til å kunne fikse nemlig, og han er den eneste jeg kjente som kunne fikse den i tide til prosjektinnlevering på skolen), og da det ble avtalt at jeg skulle komme innom sa han "skal vi pule da?" Han er jo en kompis av kjæresten min, så det er pokker meg unødvendig å si til en som vet så godt at jeg har kjæreste at jeg har kjæreste - det vet han godt fra før! Hadde håpet at det å ha mensen ville holde han unna hvis han ble klåfingra, men neeei da. Det var altså IKKE noe sexprat, kun den setninga der! Når jeg sier nei er det hans ansvar å sørge for å være sikker på at jeg har endret mening til senere!

Lurer på om svarene hadde blitt annerledes om jeg ikke hadde skrevet at jeg hadde kjæreste..?

-ts

Skrevet

Neste gang brøler du nei. Da kan du være sikker på at du har ditt på det tørre. Og da kan du og fortelle kjæresten din det uten å ha dårlig samvittighet.

(men får håpe det ikke blir noen neste gang da, for all del ;) )

Skrevet

Kjære deg. Ta kontakt med noen som kan hjelpe deg å bearbeide dette. KG er (som du sikkert har skjønt) ikke stedet å få hjelp. Noen ganger får man konstruktive tilbakemeldinger her, andre ganger ikke.

Jeg har vært igjennom noe lignende selv, og kommet sterkere ut av det etter å ha gått til psykolog. Ikke alltid lett å definere hva som er hva, men du har vært igjennom noe som du opplevde som et overgrep, og da bør du få hjelp til å bearbeide det.

Les dette, her står det om det du har opplevd:

http://www.dixi.no/voldtekt-ungdom3.php

Du er altså ikke alene. Ta kontakt med DIXI, de har kompetanse til å hjelpe deg videre.

Tingeling

Skrevet

Jeg har en eks(18) som har blitt voldtatt, og ligner veldig på denne beskrivelsen av "ungdomsvoldtekt" som var på dixi sidene. Skyldfølelse, vegring for å si ifra, ønske om å ta eget liv, følelse av å være skitten, selvskading og anoreksi er resultatet av denne voldtekten for henne. Selv om hun selv var helt uskyldig i dette, så lot hun dette bygge seg opp inni henne, og ga seg selv skylden for alt, og nektet derfor å dele det med noen. I ettertid så ser man jo at det aller beste hadde vært å rett etter voldtekten, tatt kontakt med hjelpepersonell og fått hjelp med en gang. Når problemet blir liggende så har det en tendens til å vokse, masse. Voldtekten skjedde mens vi kun var venner.

Derfor sier jeg til deg trådstarter, som pårørende av henne så ønsker jeg at du får hjelp med en gang. Jeg unner INGEN i hele verden å gå igjennom noe slikt som henne, og jeg har følelsen av å dø inni meg når jeg tenker på hvordan hun har hatt det mens hun har gått der for seg selv og nektet å dele dette med noen. Jeg håper derfor for Guds skyld at det ikke skjer no sånt med deg! Utifra disse postene dine så virker du som en både smart og all-right person. Ikke la denne drittsekken ødelegge en så god person som deg!

Mitt råd nr1 er derfor, gå til en person som vet hvordan dette her skal hånteres. Lege, psykolog, helsestasjon osv. Går du på skole kan skolelegen være veldig bra å bruke. Det beste er om du har en som du stoler 100% på, og som du vet tar dette her alvorlig, som du kan dele det med. Bare det å være to om det kan lette tankene dine UTROLIG mye....

Jeg syntes kanskje også at du skulle sagt ifra til kjæresten din om dette. Dersom dere virkelig har et ekte forrhold, så skal ikke dette splitte dere! Snarer tverdt om. Han burte stole fult åp deg, og revurdere sitt vennskap med gjerningsmannen. Dersom han reagerer med å kalle deg utro, og forlate deg, så er det godt at han gjør det først som sist. Da hadde forholdet vært bygget på ustødig grunn uansett.

Håper virkelig at det går bra med deg vidre, og dersom du serriøst tenker på å ta livet ditt: Unner du virkelig dine venner det, når de står her nå, parate for å hjelpe til? Gi dem en kjangs ;)

Lykke til! Du klarer dette!

Skrevet

Til gjest som er lei seg.

Dersom du ikke har samtykket til sex så er det pr definisjon voldtekt!

Hvis jeg var deg så ville jeg tatt kontakt med helsepersonell eller voldtekts motak for å få sikkret de nødvendige bevis så fort som mulig slik at du evnt kan ta saken videre dersom du ønsker det senere.

Du har ingen skyld i det som har skjedd.

Uansett hva du vil velge så synes jeg at du burde ta kontakt med en krise tlf eller lignende slik at du kan snakke med fagpersonell som har erfaringer med slike saker. De vil kunne støtte deg og veildede deg.

Lykke til :klem:

Skrevet
Neste gang brøler du nei. Da kan du være sikker på at du har ditt på det tørre. Og da kan du og fortelle kjæresten din det uten å ha dårlig samvittighet.

(men får håpe det ikke blir noen neste gang da, for all del ;) )

Man har ingen skyld selvom man ikke brøler nei. TS har heller ikke noe å være redd for å fortelle kjæresten sin, det var en situasjon hun ikke ønsket å være i.

Blir veldig opprørt over slike kommentarer som du kommer med. Det er ikke den som blir utsatt for overgrep sin skyld selvom en ikke tør å brøle nei, er full eller fordi man oppholder seg på et lugubert sted eller har på seg en viss type klær.

Vi har hatt foredrag av psykologer som jobber på voldtekts mottak på skolen og de vil ikke gi råd om hvordan en bør gå kledd, hvor en bør oppholde seg eller om at en må kjempe i mot. Nettopp fordi dette kan gi signaler om at det er den som er utsatt for overgrep sin skyld og det er det aldri!

Skrevet
Lurer på hva de pratet om på msn før hun dro til han. Sex må det ha vært. Og hvorfor skal de to prate om det å ha sex og ikke, når hun er i ett forhold. Hvorfor kunne ikke typen hjelpe henne med ett dataproblem. Hvorfor dro hun til han med sitt pc problem, ville trodd det var lettere at han dro til henne når hun hadde problemer med sin pc.

Uansett hva de snakket eller ikke snakket om msn forandrer ikke saken på noen som helst måte. Hun har vært utsatt for overgrep og fortjener støtte til å arbeide seg gjennom det.

Skrevet (endret)

Denne tråden er ryddet og stenges nå etter en helhetsvurdering.

Diskusjonen på generelt grunnlag kan forsettes her, innleggene i den tråden er delt ut fra denne.

Mie (mod)

Endret av Mie
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...