Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest-lei seg
Skrevet

hei, jeg var hoss en gutt på 16 år i går får æ måtte ha litt hjelp med PCen å så bynte han plutseli å kline me mæ å beføle mæ uten at æ ville det å tilslutt kledde han av meg boksa å bynte å pule mæ, æ ville ikke det men torte ikke si ifra, han viste at æ hadde mensen sia han hadde spurt mæ på msn noen timer før så æ kunne ikke ha sex i d hele å det store å det viste han hele tia.

æ hadde ikke det vondt når han pulte mæ men æ stønna ikke eller fikk ikke no nytelse sia æ ikke ville det.... har æ blidt voldtatt??? ka æ bør jøre?? æ har jo type :(

jeg sa til han på msn bare en halv time før det skjedde at jeg hadde mensen å ikke kunne eller ville, og da sa han ok det er greit.

jeg er så vældi dårli nu, jeg liker ikke guttunger under min alder (19 år).

kan ikke gå og annmelde han får jeg har ingen bevis eller vitner på det som skjedde.

å jeg tørr ikke si fra til typen min om dette, han vill ihværtfall annmelde han å når æ ikke har noe bevis så har det ingen hensikt å jøre noe heller, fårr han kommer til å nekte får den han har jort han 16 åringen. typen kan jo jøre det sluttom han ikke stole på det jeg sier. jeg jorde motstand på den måten at æ bøyde opp magen når jeg lå på rygg så han ikke sku få fri tilgang på musa mi sånn at han ikke fikk noe til men det hjalp ikke.

beklager blanding av dialekt, klarer ikke tenke nå

j 19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke sa nei kunne vel ikke fyren skjønne at du ikke ville. Så jeg synes ikke at du har blitt voldtatt.

Gjest Gjest-lei seg
Skrevet

Jeg sa jo klart NEI bare en halvtime tidligere! Og når det skjedde ble jeg for sjokkert til å klare å si nei, ble virkelig redd også, er ikke lett å tenke klart i en sånn situasjon :S

Men hvis det ikke var voldtekt..hvorfor vil jeg ta livet mitt da? Har jo hatt frivillig sex før, og det gir jo ikke skadevirkninger...

Så hvis en bevisstløs person eller en person som er dopet ned blir pult av en fyr, så er det plutselig ikke voldtekt siden personen ikke sier nei? Jeg var heller ikke i stand til å si nei...og han hadde INGEN indikasjoner på at jeg ville :S

Når sex mot ens vilje ikke er voldtekt - hva er?

Skrevet
Jeg sa jo klart NEI bare en halvtime tidligere! Og når det skjedde ble jeg for sjokkert til å klare å si nei, ble virkelig redd også, er ikke lett å tenke klart i en sånn situasjon :S

Men hvis det ikke var voldtekt..hvorfor vil jeg ta livet mitt da? Har jo hatt frivillig sex før, og det gir jo ikke skadevirkninger...

Så hvis en bevisstløs person eller en person som er dopet ned blir pult av en fyr, så er det plutselig ikke voldtekt siden personen ikke sier nei? Jeg var heller ikke i stand til å si nei...og han hadde INGEN indikasjoner på at jeg ville :S

Når sex mot ens vilje ikke er voldtekt - hva er?

At du sa det en halvtime før hjelper jo ikke så mye, du kunne jo ha forandret mening. Det som bestemmer om det er en voldtekt er om gjerningsmannen burde ha skjønt at du ikke ville. Tok han deg med makt? Var det derfor du ikke turte å si nei? Da er det helt klart voldtekt. Hvis han bare begynte å ha sex med deg, og du ble med på det uten noen som helst form for protest , kan han ikke ha skjønt at du ikke ville.

Uansett om hva som blir dømt som en voldtekt og ikke, hvis du føler deg voldtatt må du absolutt ta kontakt med legevakt/sykehus og få deg undersøkt, og anmelde fyren. Om han blir dømt eller ikke, høres det jo uansett ut som du har vært igjenom noe som for deg oppfattes som traumatisk, og du trenger derfor hjelp.

Skrevet

Og for å svare på spørsmålet ditt, det regnes som voldtekt hvis en person er dopet eller bevisstløs, personen skal ha mulighet til å si nei.

Gjest Gjest-lei seg
Skrevet
At du sa det en halvtime før hjelper jo ikke så mye, du kunne jo ha forandret mening. Det som bestemmer om det er en voldtekt er om gjerningsmannen burde ha skjønt at du ikke ville. Tok han deg med makt? Var det derfor du ikke turte å si nei? Da er det helt klart voldtekt. Hvis han bare begynte å ha sex med deg, og du ble med på det uten noen som helst form for protest , kan han ikke ha skjønt at du ikke ville.

Uansett om hva som blir dømt som en voldtekt og ikke, hvis du føler deg voldtatt må du absolutt ta kontakt med legevakt/sykehus og få deg undersøkt, og anmelde fyren. Om han blir dømt eller ikke, høres det jo uansett ut som du har vært igjenom noe som for deg oppfattes som traumatisk, og du trenger derfor hjelp.

Han er yngre enn meg, men ufattelig mye større. Muskuløs kroppsbygning og veldig høy og sterk. Han var så brå og pågående helt ut av intet at jeg ikke turte å si nei, jeg rakk det vel egentlig ikke og var for redd - han var jo så mye sterkere :S Ble virkelig redd - han kunne jo med letthet skade meg alvorlig, og da fant jeg ut at det var best å bare "la det stå til", selv om jeg ikke ville :( Klart jeg angrer på at jeg ikke sa klart nei, men når man står i en sånn situasjon..det at han var så mye større og sterkere og med letthet kunne slå meg forderva om det var det han ønsket gjorde det ikke lett å tørre å kjempe imot akkurat :( *lei seg*

Når jeg hadde sagt nei tidligere burde han jo ha sørget for å være sikker på at jeg hadde forandret mening vel? Når han tross alt har fått nei så må han jo gå ut fra at det er nei som råder helt til han hører noe annet. Når en person sier nei så tenker jeg jo ikke 30 min etterpå at "nå har han sikkert ombestemt seg, så nå er det bare å kjøre på..!" Det siste man har sagt må jo være rådende inntil videre?

Bare diskuterer litt her, tusen takk for svar likevel!

Kommer til å oppsøke fastlege i morgen, men blir kanskje litt vel dumt. "Hei, jeg vil ta livet mitt fordi jeg angivelig ikke ble voldtatt men ikke klarer å takle det som liksom skulle være et frivillig samleie.." Eh, tja :P Det er for lenge siden til å få tak i noen fysiske bevis nå dessverre. I følge loven ville han bare blitt dømt for uaktsom voldtekt, og det har jo bare fjertliten strafferamme uansett. Dessuten skammer jeg meg sånn over å ikke ha turt å si nei at jeg vil ikke at dette skal komme ut.

Hele livet mitt ble snudd opp ned nå. Skulle nesten ønske jeg ikke hadde type, for nå er jeg livredd folk tror jeg bare var utro - men jeg ville jo virkelig virkelig ikke! *snufs*

Men ettersom dette i følge loven er definert som uaktsom voldtekt - kanskje vi kunne blitt enige om at det var en sånn type voldtekt, ettersom han burde fortstått bedre og vært sikker på at det var frivillig før han kjørte på?

Jeg mener at så snart det er imot en persons vilje så vil det være et overgrep. Om overgriperen er klar over det eller ikke trenger ikke ha noe å si - en serieoverfallsvoldtektsmann kan fint tro at han bare overmanner og forfører jentene han overfaller og voldtar for eksempel. Men jeg kan være enig i at dette var et "mildt" overgrep i allefall, siden ikke regelrett vold var brukt, selv om jeg har det jævlig nå...

Skrevet

Jeg synes du burde komme deg til lege uansett om det var voldtekt eller ikke. Når du er så lei deg trenger du noen å snakke med. Du må ikke gå rundt med sånne tanker alene. :klem:

Skrevet

:klem: til deg!

Forstår du har det vondt, og er i tvil om hva du skal/kan gjøre...

Har dessverre ingen råd å gi...

For sent å være etterpå-klok...

Men... jeg hadde ikke turt å gå til den fyren, når han hadde signalisert hva han ønsket... :sjenert:

Lykke til videre... :klem:

Gjest Catwoman
Skrevet

Men hvorfor sa du til han at du ikke kunne ha sex fordi du hadde mensen? Du har kjæreste da burde det vel bare å være å si "nei jeg har ikke lyst til å ha sex med, for jeg har kjæreste?!"

Vanskelig å si om det var voldtekt eller ikke... selv om du ikke s anei, ga du tydelige signaler om at dette ville du ikke, og han likevel kjørte på?

Eller kan det være han faktisk trodde du var med på det og hadde lyst?

Skrevet

Voldtekt eller ikke. Har lite med saken og gjøre synes jeg. Du ville ikke, han gjorde det, du har det jævlig. Gå til lege du! Få noen å snakke med!

Skrevet

Han har nok ikke gjort noe straffbart, siden han ikke kunne vite at du ikke ville, når du ikke sa noe. Men det endrer jo ikke på det at du føler det som ett overgrep, og har det vondt nå, så du bør uansett oppsøke hjelp.

Skrevet
Voldtekt eller ikke. Har lite med saken og gjøre synes jeg. Du ville ikke, han gjorde det, du har det jævlig. Gå til lege du! Få noen å snakke med!

Enig i denne!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg skjønner at dette var en vanskelig opplevelse for deg, og kanskje du har noen du kan få snakket med dette om? Juridisk sett høres ikke dette ut som en voldtekt, da det kan høres ut som om han ikke fikk noe ordentlig tegn på at du ikke ville.

Men du sier at du vil du tenker på å ta livet ditt. Voldtekt eller ikke voldtekt; det kan høres ut som denne opplevelsen er så vanskelig at du ikke burde trenge å takle den alene? Har du en venninne du kan snakke med, eller evt. vurdere å snakke med legen din om å bli henvist til psykolog?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Men hvorfor sa du til han at du ikke kunne ha sex fordi du hadde mensen? Du har kjæreste da burde det vel bare å være å si "nei jeg har ikke lyst til å ha sex med, for jeg har kjæreste?!"

Vanskelig å si om det var voldtekt eller ikke... selv om du ikke s anei, ga du tydelige signaler om at dette ville du ikke, og han likevel kjørte på?

Eller kan det være han faktisk trodde du var med på det og hadde lyst?

Dette lurte jeg også på. Har du hatt sex med han før ettersom du nå sa nei fordi du hadde mensen. Du bør snakke med legen din for dette har tydeligvis vært traumatisk for deg, men for meg så ser det ut som at han kanskje trodde du ville.

Skrevet

Ja kom deg til lege. Du har uansett blitt utnyttet, og kan trenge gode råd og hjelp både for å bearbeide hendelsen, og for å unngå lignende ting i fremtiden!

Skrevet (endret)

Ufrivellig samleie er voldtekt! Spiller ingen rolle om hun har klart å si nei eller ikke. Høres jo fullstendig loco ut han her fyren det er snakk om.

Til trådstarter: forstår deg veldig godt når du sier du ikke klarte å gjøre motstand. Er faktisk ikke alle som klarer det når de blir utsatt for noe vondt. Man blir på en måte paralysert.. Dette kan du snakke med legen din om.

Forstår at du er ute av deg... Men husk; du er fullstendig uskyldig i dette! Ikke la noen prøve å fortelle deg noe annet!

Endret av TigerLilly
Skrevet

Nei du ble ikke voldtatt i flg. Straffelovens § 192 er voldtekt:

-det å skaffe seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd

-det å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen

-det å ved vold eller ved truende atferd få noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv

Iflg. Straffelovens § 200 er uaktsom voldtekt:

Det å ha seksuell omgang med noen som ikke har samtykket til det.

Slik jeg forstod det var det ingen trusler, vold eller at du var beruset. Du kunne sagt "NEI" og dytten han bort.

Hvordan havnet du på ryggen i grunnen? Og hva er signalet at du dytter unna magen??

Du har rett og slett latt han ha sex med deg.

Skrevet

Det er umulig å si om dette er en voldtekt eller ikke for oss som sitter her. Om du plages med det, ta kontakt med lege.

Noe annet du bør tenke på er om dere ikke brukte prevensjon, kan du ha blitt gravid? Hva med sykdommer?

Skrevet

Du har rett og slett latt han ha sex med deg.

Ja det betyr jo at det er et overgrep. Men hallo er dette viktig??????? Trådstarteren sliter skikkelig. Det viktigste er å fokusere på at hun må komme seg til legen og få hjelp der.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...