Gå til innhold

Er jeg en rasist?


Gjest graceland

Anbefalte innlegg

Gjest graceland

Jeg sa en gang til en venn av meg at jeg ikke likte utseendet til asiatiske mennesker. I den forstand at jeg generelt ikke syntes de var pene å se på, og at jeg anså det som lite sannsynlig at jeg kunne forelske meg i asiater. Det var i forbindelse med at hun syntes Lucy Liu var så heit i "Kill Bill". Jeg har aldri falt for andre enn nordisk utseende mennesker, og det sa jeg.

Da ble jeg beskyldt for å være rasist! Kun fordi jeg ikke synes asiatiske er pene å se på? Hva mener du?

Endret av graceland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig.

Jeg faller aldri for blonde menn, men ikke pga at jeg har noe i mot dem eller synes de er mindre verdt, det er bare at jeg liker et utseende der håret er mørkere enn ansiktet ;) Blir litt samme sak, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en rasistisk uttalelse, nei. Det er ikke nødvendigvis noen smart uttalelse heller, men det er en annen sak.

Jeg faller aldri for jenter som kommer med sånne uttalelser. Ikke fordi jeg har noe imot dem eller synes de er mindre verdt, men fordi jeg liker jenter der innhold og holdninger matcher deres eget selvbilde. ;) En annen sak, men likevel samme sak, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei du er da ikke rasist for det om du ikke liker et bestemt utseende eller ikke.

Tror nok venninnen din har misforstått litt om hva rasisme er!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal svare jeg... jeg kan vel i hvertfall ikke slå fast at du er rasist ut i fra det du skriver her. Når det er sagt synes jeg det er rart å si at det er lite sannsynlig at man blir forelsket i asiater basert på utseende deres. Det er da veldig stor variasjon i utseende, både innen folkegruppene og på tvers av folkegrupper i Asia. Slår man alle over en kam.... Jeg ville i hvertfall uttrykt meg på en annen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart ikke. Rasisme er forestillingen om at en rase er overlegen en annen. Det at du ikke tiltrekkes personer av en spesifik rase har ikke nødvendigvis noe med at du ser på dem som mindreverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med Tocogo. Det er jo en veldig generalisering, Asia er stort og det er vel nærmere tre milliarder forskjellig utseende mennesker der, fra mørke indere og srilankere, til sikher, fillippinere, mongoler, folk fra endel tidligere sovjetstater osv. Generaliseringer av denne typen er kanskje ikke rasistiske, men gjerne basert på forenklinger og fordommer.

Dessuten synes jeg det er forskjell på å si at folk ikke er pene og at man ikke liker utseendet på dem, og det at man kanskje ikke pleier å forelske seg i visse typer utseende. Det er mange mennesker jeg synes er pene uten at jeg personlig synes de er sexy eller at jeg faller for dem. Og for meg er det også unaturlig å tenke eller si at noen ikke er pene, men jeg regner med at det er forskjellig hva man legger i ordene. For meg kan en gammel gubbe eller en søt gammel dame være nydelig, det samme med en risbonde fra Tibet... Uten at jeg synes de er "attraktive" av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbinder det ikke med rasisme, men syns det høres veldig snevert og litt umodent ut. En ting er at man har sine preferanser, men det er et stykke mellom det og de tingene du sier. Det er vel ganske stor forskjell på asiatiske mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske stor forskjell på asiatiske mennesker?

Neineinei, det bor ikke ikke mer enn rundt 4 milliarder mennesker i Asia, og de er faenmeg helt like alle sammen. Jeg gidder IKKE forelske meg i noen av dem, det er i hvert fall helt kikkert! En israeler, en afghaner eller en koreaner; ett fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neineinei, det bor ikke ikke mer enn rundt 4 milliarder mennesker i Asia, og de er faenmeg helt like alle sammen. Jeg gidder IKKE forelske meg i noen av dem, det er i hvert fall helt kikkert! En israeler, en afghaner eller en koreaner; ett fett.

Skjønner hva du mener og enig. Har du sett en har du sett dem alle, lissom. - samme ulla!

Ts; hvis alle asiatere er stygge, er alle nordmenn pene da?

Endret av Embla s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest graceland

Mojjoklumper!

Jeg interesserer meg kun for nordisk utseende mennesker. Vanskelig å forstå?

Påstanden om at det er fire milliarder mennesker i Asia, må jeg forresten le litt av. Litt av en svadapåstand å slå i bordet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LilSweetie
Mojjoklumper!

Jeg interesserer meg kun for nordisk utseende mennesker. Vanskelig å forstå?

Påstanden om at det er fire milliarder mennesker i Asia, må jeg forresten le litt av. Litt av en svadapåstand å slå i bordet med.

Du har rett. Det bor bare 3,902,404,193 mennesker der. Grov feilinformasjon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Asia

Og jepp, det er veldig vanskelig å forstå.

Det er faktisk helt umulig for meg å forstå at du kan utelukke 3,9 milliarder mennesker sånn uten videre. Eller faktisk veldig veldig mange flere, hvis "asiatiske" nå har utvidet seg til "alle som ikke er nordiske".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi går ut i fra at det bor omlag 6.5 milliarder mennesker på jorda og at ca 60% av disse bor i Asia, skulle det tilsi at det bor ca 3.9 milliarder mennesker i Asia.

Men klart, er man kresen hjelper det ikke hvor stort utvalget er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...