Gå til innhold

fjerne føflekker..


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Jeg ser alt fra 1600-2200kr for å fjerne føflekker, mens noen sier 125kr hos fastlegen. Personlig er jeg ikke opptatt av arr, de kan bli like store eller større enn føflekkene, jeg synes bare ikke det er pent med føflekker som stikker ut av kroppen. Jeg foretrekker selvfølgelig å gjøre det så billig som mulig, så det blir nok fastlegen.

Er det altså noen hundrelapper for så mange man vil? Trenger de å klø/være i veien for at man kan fjerne de, eller kan det være rent kosmetisk? Det er kun de som stikker ut som bryr meg, ikke de som bare er misfarging av huden (på en måte^^).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Jeg fjernet en føflekk rett under brystet forrige sommer, og nå er jeg plaget av et veldig stygt arr. Det jeg tror er problemet er at det kom luft "inn i arret" ettersom bh-kanten lå og presset på det og derfor er det på en måte kommet noen bobler ved arret. Det ser virkelig ikke noe fint ut.

Noen som har noe tips for det?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit

jeg har fjernet hele 3 føflekker. de setter en lokal bedøvelse, kutter med skalpell, og syr igjen om føflekken er av litt størrelse. den under armen min bare kuttet fastlegen min av, og så har det grodd. den var så liten. og de to andre sydde fastlegen min med to sting bare. jeg vet de har andre prosedyrer for å fjerne føflekker i ansikt for å minske arrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest AnonymBruker

Jeg fjernet en føflekk for ca 2 år siden litt over puppen. Arret er ikke fint. Ettersom jeg har fått nå, isteden for en stygg føflekk, en stor hvit ring der isteden. Som lyser opp og synes VELDIG når jeg går i bikini osv. I tilleg til at den aldri blir brun går jeg rundt på sommern brun med en hvit flekk på puppen. ikke veldig fint, og jeg hater den.

I tillegg til den, har jeg et stort brunt svart merke på magen. Noen kan sikkert tro det er et blå merke eller et fødsels merke. men det er altså et arr fra et sår, som har fått betennelse i bindevevet.

Har vært hos legen med den. Legen sa at jeg kunne "skyte" den hvit om jeg ville. men frister ikke så mye det heller akkuratt. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Somebody

Vell, jeg hadde en på låret. Det plaget meg ikke, men jg fikk et skrapesår rett ved siden av den... og som mange andre så syns jeg det er kjempe gøy å pille på sår! så i det jeg begynte å rive i skorpen så rev jeg den med. og i dag kan man ikke se arret, så vidt i så fall!

Men jeg har en under leppen.. små stor....men tørr ikke ta sjansen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Noen som vet hvem som driver med laser i nærheten av Kristiansand?? Har sjekket www.laserklinikken.no men fant ingen i nærheten.

Har fire utstående føflekker midt mellom beina, og da mener jeg midt mellom :(

Har tidligere fjerna 3 føflekker hos fastlegen, gikk helt greitt med både kutting, sying og arr men det klødde i flere uker så det frister ikke å bruke samme metode "der nede". Dessuten kan jeg ikke tenke meg å bruke fastlegen min til dette så jeg vurderer evt å spørre gynekologen min om jeg ikke finner laserklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jeg hadde svart på denne, men orket ikke å lese igjennom. Vet bare jeg har svart på dette før her på forumet.

Uansett...jeg fjernet en føflekk under armen min. Det kostet lite, gikk kjapt og langt fra vondt.

Nå har jeg en føflekk rett under brystet og føler ubehag for å få den fjernet. Det er litt hardere under brystene (altså huden) og litt mere "intimt" sted. Så ja, jeg gruer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har en halvstor utstikkende føflekk litt under trusekanten :( Normalt hadde jeg ikke brydd meg noe særlig ettersom jeg har mange normale føflekker på armene osv. Men akkurat denne plager meg pågrunn av at den er utstikkende, samt er på et upassende sted! Jeg har alltid hatt lyst til å fjerne den, men er redd for sprøyter/kniver o.l

Men er det altså bare å ringe til fastlegen å si at jeg vil ha en time til å fjerne en føflekk? Jeg vil mye heller ha et arr der enn en føflekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

fjernet 5 føflekker nå, med laser. det værste er vel sprøytene, men etter det gjør det ikke vondt i det hele tatt. Håper jeg ikke får store arr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg har to føflekker i ansiktet som jeg hater! Har lyst til å fjerne dem men jeg klarer ikke tanken på leger. :kosteskaft: Mange sier til meg at de ser kjempe stygge ut! :rodme: Så har jeg prøvd å fjerne de med en nål en gang...Det gikk ikke...Da jeg sa til vennen min at den er natulig og går ikke bort av seg selv,ga hun meg et sånt blikk: :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har en liten utstående rett ovenfor hofta. Lurer på om jeg skal fjerne den selv med en steril saks - rett og slett klippe den av. Den er så liten at det ikke er nødvendig å sy....noen innspill om det?

Hei, har selv fjernet en føflekk privat, det var ikke sånn veldig vondt, men den kom dessvere tilbake med tiden...

Anbefaler lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet en føflekk på låret som var sånn 3 mm i omkrets. Det ble gjort på lokalbedøvelse hos fastlegen min og gjorde ikke vondt. Men arret er for j**** stygt...større enn ett kronestykke og rødt selv om det er to år siden...Det ble sydd pent, men for stramt og jeg brukte strips i lang tid etter stingene var fjernet men likevel så ble det så fælt.....Så skal du fjerne føflekk ett synlig sted spesielt på tynn hud så frys det vekk! Arrdannelse er veldig forskjellig fra person til person og hvor på kroppen arret er, så det er bedre å være på den sikre siden synes jeg.

Føflekken min ble forøvrig kuttet bort med for stor "kant" rundt synes jeg.....Jeg mener......fem sting for den bittelille flekken....

Endret av Suss81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...