Gå til innhold

fjerne føflekker..


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Jeg har fjernet 10 føflekker! Alle med skalpell fordi de måtte testes. Jeg bruker STRIPS og har fått anbefalt dette av min hudspesialist. Bruker det i flere måneder etterpå og arret blir MINIMALT! VIKTIG med strips over arret slik at man unngår at det blir strukket!

For de som har føflekker i ansiktet kan fjerne disse med laser såfremt det ikke er mistanke om at den kan være ondartet. Man får da ikke noe synlig arr i det hele tatt!

Arr oppstår om føflekkene må testes, altså kuttet bort. Men som sagt... bruke strips i noen mnd gjør biffen god!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fjerne føflekk på ryggen på stuebordet hjemme hos mor; hun er lege og jeg kunne se på TV i mens =). Kjente ingenting.

Det skal sies at arret blir større hvis du feks trener, slik at huden strekker seg. Jeg fikk et forholdsvis stort arr fordi jeg trente så mye, men det er ikke på et skjemmende sted, og jeg syns ikke arret er noe stygt heller - bare en hudforandring med litt mykere hud og et slags søkk. Jeg har tenkt å fjerne flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fjernet det hos en hudlege jeg, han svei dem av.

Kjentes ut som et vepsestikk og lukta svidd, men arret ble pent. Bare et lyst merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å fjerne noen føflekker med laser snart, skal visst bli mindre arrdannelse=) men litt dyrt da. 2200 kr for 2-5 små:/ noen vet om det blir større arr når man trener hvis man har fjernet de med laser..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet fire føflekker med laser. Det var i begynnelsen av november. Jeg trener en del, men det eneste man kan se nå er svake røde "flekker" der føflekkene var, og rødfargen fortsetter å fade bort. Jeg vet ikke hvordan det kommer til å se ut til slutt, eller om det hadde sett annerledes ut som jeg ikke trente, men jeg er iallefall veldig fornøyd med resultatet så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lissi32
Har tenkt å fjerne noen føflekker med laser snart, skal visst bli mindre arrdannelse=) men litt dyrt da. 2200 kr for 2-5 små:/ noen vet om det blir større arr når man trener hvis man har fjernet de med laser..?

Jeg har fjernet noen små i fjeset, 1060 for 3 stk. Du bør sjekke pris hos noen forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man fjerner føflekk hos legen betaler man vel ikke for mer enn en konsultasjon (evt utstyr), ca. 160kr?

Kan man gå på jobb igjen den dagen man har fjernet føflekker? Har en på skulderbladet og en nesten under armen som skal fjernes. Har man smerter de påfølgende timene? Må man være i ro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Hvis man fjerner føflekk hos legen betaler man vel ikke for mer enn en konsultasjon (evt utstyr), ca. 160kr?

Kan man gå på jobb igjen den dagen man har fjernet føflekker? Har en på skulderbladet og en nesten under armen som skal fjernes. Har man smerter de påfølgende timene? Må man være i ro?

Ja du kan fint gå på jobb selv om du har fjernet en føflekk eller to:O)

Nei det gjør ikke vondt etterpå. Ja du bør ikke trene på en stund for å la såret gro, kanskje du må sy et sting eller to. Dette er fordi det ikke skal strekke seg, og gro pent sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fjernet 3 stk for 1,5 år siden, gruet meg voldsomt, men det gikk over all forventning.

Ved første konsultasjon tok jeg bare en, og det gikk kjempe fint.

Ved andre konsultasjon var legen litt uheldig og gav meg for lite bedøvelse, men det ordnet han med en gang jeg gav beskjed, så kan ikke si det var så veldig ille.

jeg fikk skjært bort mine for han ville sende dem for undersøkelse, arrene er store desverre. Men men, ikke den mest skjemmende plassen på ryggen heldigvis. Brukte strips en periode etter stingene var fjernet.

Når det gjelder pris tror jeg det var kostnaden av en valig time hos fatslegen + bandasje materiell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg har fjernet to føflekker på ryggen, vis du gjør det hos legen er d ikke dyrt i det hele tatt, under 200 tror jeg. jeg har arr etter dem men de viser nesten ikke nå. fjernet dem for ca 4 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ønske om å fjerne 5 små føflekker på kinnet mitt. Den ene er litt stor, og går ut av huden mer enn de andre. Ganske ulik form på alle, men har det noe å si? Eller er alle lette og fjærne med laser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Gjest håndballjenta
Jeg har fjernet mange føflekker, og min erfaring er at det er

a) Ikke dyrt! (husker ikke prisen, men det er IKKE dyrt!)

b) Ikke vondt! Du får litt bedøvelse og kjenner ingenting.

c) arr - det er viktig å ikke få sol der du har fjernet føflekk mtp arr. Jeg har fått et par minimale arr etter noen av de jeg har fjernet, men ekstremt små og lite synlige.

Føflekker kan være farlige - Du må ringe legen din og fortelle at du har noen føflekker som bekymrer deg. Legen din skal kunne gi deg råd om det er lurt å fjerne eller ikke av medisinske årsaker.

Jeg vet også at det finnes spesielle gjennomlysninsmaskiner som kan scanne føflekker, og det er visse "varsku" tegn når det gjelder føflekker også. Husker ikke de her og nå, men hvis du googler litt finner du det nok. Mulig at også apotekene har foldere som går på dette med hvilke kjennetegn du skal være obs på.

Vær så snill og ta dette veldig alvorlig. Det å fjerne føflekker er uhyre ukomplisert og veldig lite ubehagelig. :klem:

Lov meg at du i allefall får en lege til å se på de du er bekymret for!

jeg skal fjerne en føflekk snart. Og det du skrev fikk meg til å gru meg mindre, siden jeg er en sutrekopp og ikke tåler smerter i det hele tatt!

men fikk du fjernet den hos fastlege eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane
Jeg har altså 2 sorte føflekker i fjeset.. og jeg trives stort sett ikke i det hele tatt med det. Jeg blir flau, og gjemmer fjeset når noen ser på meg.

den ene er ca 3mm og den andre 5mm.. (i diameter) og jeg vil fjerne dem.

men jeg er usikker på om jeg får kjempe stygge arr.

Er det lurt å fjerne det? :/

Jeg har over 20 føflekker i ansiktet, noen små på kanskje 1/2 mm opp til noen litt større på ca 3mm. Har aldri plaget meg, helt til jeg så en artikkel med folk som var stolte over "flekkene" sine. Burde jeg plages med dem? Virker sånn.

Om sommeren får jeg fregner også, men det er jo bare søtt. Er det slik at føflekker er "styggedom" i dagens samfunn?

Jeg skjønner dere som har store, skumle og sjenerende føflekker, men fikk inntrykk fra enkelte poster her at det er et skjønnhetsproblem.

Endret av LanaLane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet en føflekk i dag og akkurat nå er det litt vondt og ubehagelig. Den var på ryggen, og smerten har vel noe med at den er på et "utsatt" område.. utsatt for berørelse og bøy-tøy.. men selve fjerningen var helt smertefri. Det var litt ekkelt å få sprøyten inn i ryggen, men legen var flink. Jeg fjernet en føflekk for ca. et år siden, og har ingen arr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sandbekken
Hei!

Jeg hadde en litt skummel føflekk på ryggen for noen år siden, og erfaringen min er ikke så hyggelig!

Jeg fikk lokalbedøvelse som ikke fungerte, når jeg nevnte dette for legen da han begyunte å skjære sa han bare at 'jo, det gjorde den, det var vanlig å kjenne litt'. (litt?!)

Mens jeg lå der så jeg bare blodet fosse nedover ryggen og gulvet, ÆSJ!

Og nå, seks år etter har jeg et stort hvitt arr på ryggen, dobbelt så stort som føflekken var til å begynne med.. :(

Tipset er altså: Om de ikke er farlige; la de være!

Ah! jeg har opplevd akkurat det samme! skulle tro vi hadde gått til samme elendige lege jo! Jeg anbefaler IKKE å fjerne føflekker i det heletatt!!

Min føflekk stakk litt ut og jeg var nødt til å sy 3 sting. Om dette kan være en faktor som fikk arret til å se så stygt ut vet ikke jeg..

men fornøyd er jeg uansett ikke..

Endret av Sandbekken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! jeg har opplevd akkurat det samme! skulle tro vi hadde gått til samme elendige lege jo! Jeg anbefaler IKKE å fjerne føflekker i det heletatt!!

Min føflekk stakk litt ut og jeg var nødt til å sy 3 sting. Om dette kan være en faktor som fikk arret til å se så stygt ut vet ikke jeg..

men fornøyd er jeg uansett ikke..

Jeg er egentlig imot å fjerne føflekker, føler at de fleste fjerninger blir gjort kun for "skjønnhetens" skyld, men noen ganger fins det unntak, for min del. Hvis den er så i veien at man klorer den opp til blods hver gang man er i det området, så syns jeg det burde bli gjort noe med.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjerna to svære på ryggen. Gikk bare til fastlegen og sa de var stygge. Han spurte "skal jeg fjerne de da?" jeg sa ja. Så la han meg på et bord, jeg fikk bedøvelse, kjente ingenting og så var de borte. Tok 15 min. Du kan ikke dusje på et par dager, og ikke få sol på området på en stund, men det brydde ikke meg hvertfall. Er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet noen føflekker med laser hos fastlegen min, og er bare noen små arr igjen etter dem.

Laseren gjør ikke vondt, det er det bedøvelsen som gjør. :ler: Men absolutt levelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...