Gå til innhold

fjerne føflekker..


treningsjenta

Anbefalte innlegg

jeg har to stk føflekker på magen som er stygge..de klør, og utseende messig så irriterer de meg... har sjekket dem for et par år tilbake, da var det ikke noe farlig med dem, men de sa jeg kunne fjerne dem for det hvis jeg ønsket. jeg takket nei..

idag plager de meg litt, for de er virkelig stygge....men jeg er livredd for leger og alt det som følger med der.... livredd!!! :tristbla:

så jeg lurer på hvordan dte hele foregår....må jeg betale for det selv? er det dyrt? hvordan gjøres det? blir det arr? må jeg være hos legen lenge? sykehus? sykemeldt?

har en i ansiktet også, men er så redd for at dte skal bli arr....og gjøre vondt..

trenger litt råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Jeg fjernet en føflekk for en del år siden. Fikk lokalbedøvelse, og legen skar rundt med skalpell, vippet den av og puttet den i et glass. Så sydde hun igjen med bittesmå sting. Det hele tok kanskje et kvarter fra hun satte sprøyta (som funket ganske fort), og det gjorde ikke vondt, føltes bare litt rart. Dette var på et vanlig legekontor (før fastlegene fantes), jeg husker ikke hva det kostet, men det var neppe dyrt. Jeg hadde sommerjobb, og gikk dit etterpå. Jeg har et ganske stygt arr, selv om hun sydde smått og lot stingene sitte lenge. Det har liksom strekt seg ut igjen sånn at det har blitt ny hud, eller arrvev, i samme fasong og størrelse som det hun skar bort. Dette er på skuldra. Vet ikke om det blir mer eller mindre arr på magen, og det vet man vel heller ikke før man har prøvd. Noen får stygge arr, noen får ikke det. I ansiktet tror jeg du blir henvist til plastisk kirurg nettopp for å unngå arr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet mange føflekker, og min erfaring er at det er

a) Ikke dyrt! (husker ikke prisen, men det er IKKE dyrt!)

b) Ikke vondt! Du får litt bedøvelse og kjenner ingenting.