Gå til innhold

Skrekk SMS


Gjest Shayla

Anbefalte innlegg

Hva er deres meninger om denne skrekk sms som alle blir så skremt om dagen.

<<Hei, mitt navn er Kornelia. Jeg har ikke ansikt, for jeg døde i en brann for tre år siden. Hvis du ikke sender denne videre til 10 andre, kommer jeg inn på ditt værelse i aften og stirrer på deg. Jeg ser ut som en treåring med rødt hår uten ansikt. Jeg kommer til deg hver natt. Du har 7 minutter til å sende videre<<

Mødre og andre anmelder jo denne SMS..

Jeg har fått den på mobilen for kjempe lenge siden, og jeg skal innrømme at jeg ble en smule skremt.. Og jeg er 23år, tenk på 8-10 åringene som får denne på mobilen, ikke så rart de blir redde..

Syns kanskje noen gikk for langt med denne spøken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke dette en gammel kjedebrev/-sms/-epostgreie, da? Politianmeldelse synes jeg bare er tullete. Ikke like tullete som åtteåringer som har mobiltelefon, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er kjempe gammel og først nå blander de inn politi og Kripos. De er på jakt etter å finne ut hvem i Danmark som lagde denne sms'n. For så å mulig anmelde personen for skremmende og usåmelig adferd...

Er vel bare for folk og la vær å sende den videre. De unger som allerede er skremt kan lite gjøres med om noen blir anmeldt eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at dette skal være en sak å bruke så mye tid og resurser på. Må si jeg synes dette er en bagatell, barn har da fortalt hverandre spøkelseshistorier i alle tider.

Endret av Zari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige av tantebarna mine har også fått den, og de har sendt den over til meg...en etter en. Ikke var den skremmende, og slettest ikke ekkel. Bare teit.

Jeg tror heller skrekkfilmene de ser i skjul for søskene mine, er verre en en enkel sms.

Bortkastet tid hvis politiet virkelig bruker resurser på noe sånt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den for en stund siden jeg og, men sendte den ikke videre. Ble nesten litt skuffet over at ingenting skjedde :-P

Men jeg skjønner godt at mindre barn blir skremt av å få slike meldinger, nevøen min på 9 kunne nok trodd på mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill
Hadde ungene mine fått den hadde jeg blitt forbanna!

Jeg også!Om mine barn ikke hadde blitt skremt av denslags tull finns det mange andre som ville ha blitt det!Dette er ille og personen bak bør tas.

Samtlige av tantebarna mine har også fått den, og de har sendt den over til meg...en etter en. Ikke var den skremmende, og slettest ikke ekkel. Bare teit.

Jeg tror heller skrekkfilmene de ser i skjul for søskene mine, er verre en en enkel sms.

Bortkastet tid hvis politiet virkelig bruker resurser på noe sånt!!

Det var dine tantebarn det.Hva med alle andrer barn som faktisk blir skremt av dette? Skrekkfilmer velger de å se på, men en ekkel sms fra en ukjent er ingenting de har valgt

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg er 21 og hadde ikke blitt skremt av en slik melding.. Tror forøvrig ikke jeg hadde blitt skremt om jeg hadde vært 9 heller, men da hadde jeg ikke telefon. Siden verden i dag er i forandring så skjønner jeg jo at de fleste _barn_ har telefon, men om man får en slik melding er jo et alternativ å sette seg ned med barnet og snakke om meldingen.. skille mellom fantasi og virkelighet på beste måte man kan. Å bruke så mange ressurser på å finne en mann i danmark når det finnes utallige andre som lager slike meldinger blir veldig ekstremt synes jeg og sier noe om at prioriteringer og kriterier ligger langt bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skremt hadde jeg fått en slik melding som 10 åring. Vet ikke om jeg hadde blandet inn politiet hadde barnet mitt fått en slik melding, men jeg hadde nok blitt rimelig irritert, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at dette skal være en sak å bruke så mye tid og resurser på. Må si jeg synes dette er en bagatell, barn har da fortalt hverandre spøkelseshistorier i alle tider.

Enig. Og med alt det unger i dag ser på tv, kino og internett, syns jeg ikke denne SMS'en er noe å hyle av.

Ingenting å bli skremt av i den SMS'en vel? Det er jo en vanlig kjede-SMS! Det eneste er at unger blir lurt til å sende den videre og bruke masse penger på det, men det blir de jo med alle sånne kjede-SMS'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes foreldrene har ett visst ansvar for å forklare barna at dette bare er tull, og at de ikke skal sende slike ting videre, fremfor å anmelde og lage mere hysteri ut av det. Da jeg var 8 år gammel visste jeg godt hva ett kjedebrev var, og at de bare er lagd for å lure folk, og at man ikke skal sende dem videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kornelia har ikke ansikt, også skal hun stå og stirre på deg? :klø:

Hun kan jo ha øyne selv om ansiktet er vekk. I allfall i et barns fantasi. Tror selv jeg ville blitt passe skremt av den SMS'n dersom jeg hadde vært 9-10 år. Jeg ville ganske sikkert visst at sånt ikke gikk an, men tenker jeg ville hoppet himmelhøyt dersom noe hadde banket eller skrapt på ruta en mørk høstkveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Sleng meg i kasjotten, men jeg tror unger har godt av å bli skremt litt faktisk. Ikke med alvorlige ting, men dette her er jo bare pølsevev! Har selv vokst opp i et hus på bygda hvor trollet kasse-dassen bodde på fjellet og en bekk hvor det fløt lik, jorde hvor det svevde døde damer og hekser, pluss at det har bodd en doktor her før vi flyttet inn hit, og da fylte han så klart veggene med lik (pasienter han ikke greide å gjøre friske)

Så klart var det skummelt, men det satte da fantasien mer i spinn. Men jeg skjønner verden ikke er sånn lengre, nå skal en vel gjerne bære og amme prinsen og prinsessa til de er 18 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sleng meg i kasjotten, men jeg tror unger har godt av å bli skremt litt faktisk.

Det er jeg helt enig i. Vi hadde "spøkelse" i uthuset :ler: . Og nissen bodde i fjellet og kom bare ned hver jul. For ikke å snakke om han som gikk igjen på hytta......

Men jeg tror likevel ikke jeg ville likt et spøkelse som truet med å oppsøke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger har også fått den. Jeg støtter denne moren som har anmeldt, men ville ikke gått til det skrittet selv. Jeg syns forøvrig at folk slipper unna mye så for meg er det helt greit at de som starter denne typen ting får en reaksjon.

Mine syns det var litt ekkelt men ikke verre enn det. De er tretten og ni år gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut
Det er jeg helt enig i. Vi hadde "spøkelse" i uthuset :ler: . Og nissen bodde i fjellet og kom bare ned hver jul. For ikke å snakke om han som gikk igjen på hytta......

Men jeg tror likevel ikke jeg ville likt et spøkelse som truet med å oppsøke meg.

Ah ja, vi hadde spøkelse i lekehytta :D

Og små tynne misfostermenn som krabbet rundt bak venilasjonskanalene i taket! Grøss hoho! Pluss at naboens brente trestubbe så ut som et forbrent hode. Så vi hadde egentlig en egen kornelia vi, bare uten kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...det er vel ingen nyhet at flere tekniske innretninger skaper nye utfordringer. Denne gangen er det altså skumle sms til små barn. Jeg syns det er å ta i å anmelde slikt. Hvorfor ikke ta det som det er, en moderne måte å formidle en spøkelseshistorie på. Selvfølgelig er det unødvendig, men det er også den gamle måten å skremme på. Likevel eksisterer det og vil gjøre det, etter min mening i all framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...