Gå til innhold

Skal dere fortelle det i jula/nyttår:)?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har tenkt å fortelle det i jula. Da er jeg ganske nøyaktig 12 uker på vei. Er bare litt usikker på en ting. Bor et langt stykke fra foreldra mine, men skal dit i romjula. Julaften feires hos svigers og det hadde jo vært morsomt å finne på noe "hyss" da.. men så vil jeg egentlig fortelle det til "mine" først :) Er det ok å fortelle sånt på telefon eller?? Tenkte kanskje å ringe den dagen jeg har vært på min første kontroll.

Tenkte kanskje å gi svigerforeldra mine et gavekort.. med forventet leveringstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede fortalt det til mamma jeg.

Foreldrene våre vet jo at vi har prøvd en liten stund, og det var veldig fint at de visste da jeg hadde en SA i april (10 uker på vei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en liten gave i posten, da vel! Med streng beskjed om å ikke åpne før julaften kl 20 eller noe sånt ;)

Har tenkt på det samme.. men er redd for å gå glipp av den umiddelbare reaksjonen! :ler:

Grunnen til at vi venter med å fortelle det til jul er at svigermor kommer til å ta av, og hun er ikke kjent for å klare å holde på hemmeligheter særlig lenge... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Kan love at du får en rimelig opphisset telefon med hyling i andre enden :ler:

Eller skriv på pakka at den ikke må åpnes før du ringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! mange gøye tips! jeg skal pakke inn en bamse jeg til min far , fra knøttet . og spør om han kan passe på den til babyen kommer ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har fortalt det til foreldre, noen venner og noen på min jobb.

Men det store "slippet" kommer i jula - da er vi 12 og en halv uke og føler at det er greit at folk får vite.

Gleder meg som en unge til å fortelle det til en kommende førstegangsoldemor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å fortelle det nyttårsaften ca til min familie.

Noe sånn som "nå som det er nyttår tenker vi å fortelle hva det nye året blant annet kommer til å innebære".

Svigers får sikkert vite det på svigerfars bursdag. Da har vi nok vært til skanning og kan pakke inn et bilde. Det er forøvrig i januar. 26. Og siden familien min er i Norge og hans er i Danmark er vi ikke så redde for lekkasje.

Endret av Kummin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skal fortelle det julaften, med pakker under juletreet - "gleder meg til å feire jul sammen med dere neste år" til søstrene mine og pappa fra babyen i magen :) Mamma får nok vite det samme dagen når jeg er hos henne og ønsker god jul. Er 8+2 julaften, så litt tidlig er det nok, men er veldig sjelden hjemme og har lyst å fortelle familien min ansikt til ansikt. De har ønska seg en liten spire fra vår side lenge alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgets kvaler...

Har mest lyst til å holde det for oss selv til jeg er 12 uker på vei, men så er det som Angelou sier, koselig å benytte anledningen når man er sammen med familien i jula. Ellers må det bli per telefon.

En annen sak er at det spørs om vi klarer å skjule en alkoholfri Viburnum.... Mistanken dukker nok opp da, ja...

Så, vi har vel kommet fram til å fortelle det til mine foreldre på julaften, men venter med alle andre en måneds tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet familiene våre det (foreldre og søsken).

Må nok røpe det for noen venner. 23.des skal vi på grøt til noen som driver gård, dvs at de alltid bruker melk rett fra kua i maten de lager - må nok be dem om å kjøpe melk i butikken.

Og på nyttårsaften må jeg nok takke nei til vinen, og siden vi skal ligge over, blir de nok ganske mistenksomme, så da må jeg nok bare fortelle det.

Men begge disse parene er veldig gode venner av oss, så det spørs om vi hadde klart å holde det hemmelig for dem uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...