Gå til innhold

Så endte det vel i en SA...


Ingwe

Anbefalte innlegg

Uff, dette ble mer leit enn jeg hadde trodd. :tristbla:

Dette var vårt første forsøk på å bli gravid, og jeg syntes det var SÅ stas at vi fikk fulltreff så tidlig. Visste jo at sjansen for en SA var stor, men likevel begynte jeg å skru opp forventingene. (Var sannsynligvis 4+3).

Fikk altså mens tre dager etter IKM med kraftige menssmerter, - har ikke hatt det sånn siden jeg var tenåring, tror jeg.

I går kveld kjente jeg noe varmt "komme ut" mens jeg satt på do, som jeg også kan kjenne med vanlig mens, men jeg mener å huske at vanligvis er mensvæsken seig? (Det er jo hele fire uker siden sist mens. :forvirret: ) Dette kom ut som en klump som sank rett til bunns i skålen. Prøvde å se om jeg kunne se hva det var, men det forsvant så langt ut i røret at jeg ikke kunne se den.

Har fortsatt vondt i dag, og testet på nytt for sikkererhets skyld. Den var klart negativ. Sparte på den jeg tok for tre dager siden, som hadde en veldig, veldig, veldig svak strek, og den var nå blitt helt klart positiv. Er klar over at man skal se bort i fra resultatet etter 10 minutter, men den negative jeg tok kl.7 i morges (har sovet skikkelig dårlig) er fortsatt helt klart negativ. De ser helt forskjellige ut. Det bekreftet bare min mistanke om SA, men jeg trodde at hcg-nivået ville holdt seg oppe en stund? Men dersom jeg nå var gravid, må nivåene mine ha vært veldig lave, for testene var langt fra tydelige. Og hvis de var lave i utgangspunktet, er det kanskje ikke så rart at de synker under målbart nivå etter en SA?

Leste nettopp på Doktor Online at man bør vente med å prøve igjen til etter neste mens, slik at livmoren kan bli "renset opp i" (gynekologens formulering). Har noen av dere noen erfaring med dette? Jeg er ikke en særlig tålmodig person... :sjenert:

Jeg kan bare prøve å forestille meg hvordan det er for dere som har prøvd i mange måneder og år. Masse medfølelse og :klem: !!

Og jeg som hadde gledet meg sånn til å fortelle mamma&pappa det på julaften. De hadde besvimt av glede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å fortelle...

Ca. en uke etter eggløsning fikk jeg symptomer på urinveisinfeksjon, noe jeg har relativt ofte. Som regel klarer jeg å "skremme den avgårde" med rikelig med væske og tranebærkapsler, og slikt kjentes det ut som nå også. Tre kvelder på rad kjente jeg sviingen og den hyppige vannlatingen, og hver gang fikk jeg det vekk. Så ble symptomene borte.

Leser så at UVI kan føre til SA! Kan jeg ha hatt UVI hele tiden, uten symptomer?

Er så redd for at det var dette som førte til min SA... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil først bare gi deg en skikkelig :klem:

Det er ikke noe gøy å miste, selv om det er så tidlig.

Det er litt forskjellig oppfatninger om hvor lenge man bør vente med å rpøve, men siden du ikke trengte utskraping, så er det flere leger som sier at man bare kan begynne å prøve igjen med en gang, men det er sikkert lurt og vente.

Selv begynte vi å prøve igjen med en gang, men jeg kjente jo at det var litt sårt inni der, så vi burde sikkert ha ventet. Men det ser du jo selv hva du føler for :klem:

Angående UVI og fare for SA, så har jeg også hørt at det kan være en sammenheng, men det er visst litt usikkert. Jeg har selv slitt masse med UVI oppgjennom årene, men tror ikke jeg hadde det før jeg mistet.

Lykke til videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt UVI nylig og har ikke mistet (kryss i taket) ennå i alle fall :)

Trist at det gikk som det gikk da, men jeg håper det går bedre neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle :klem:, råd og erfaringer. :)

Nå har jeg vært hos legen, og heldigvis testet jeg negativt på uvi, så da var det ikke det som var skurken her. Fikk beskjed om å ikke vente så lenge neste gang jeg kjenner symptomer, da... :sjenert:

Jeg har nå sluttet å blø (blødde faktisk kortere, men kraftigere enn en vanlig mens), så da mente legen at jeg har hatt en komplett renselse, og at det derfor ikke er nødvendig å vente til etter en menstruasjon med å prøve igjen, annet enn at det kan være vanskeligere å finne el, og at det blir lettere å regne ut en evt. termin når man har en mens å regne ut i fra.

Sorry for den lange setningen... :rodme:

Så det jeg kan trøste meg med nå, er at nå som jeg har hatt en SA er det lite sannsynlig (statistisk i hvert fall) at jeg vil oppleve flere.

Så no e det på'an igjæn. :sjarmor:

Lykke til dere som prøver! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk og det samme tilbake, Cosmic Girl :)

Ser på lista at vi er i samme prøveperiode. Bli spennende å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...