Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #41 Skrevet 3. august 2009 Jeg gjør følgende: Så fort noen drar opp et kamera ser jeg mot kameraet, gjerne litt over det, og smiler så pent og yndig jeg kan. Da slipper jeg å se helt jævlige bilder av meg selv i ettertid... De verste bildene som fins av meg er på fest, når jeg danser og har det kjempegøy... Da smiler jeg så hele tannkjøttet synes og lager masse rynker rundt øynene og nesa... Kjæresten min ser som regel rar ut på bilder og det er fordi han som regel er ukomfortabel med å bli tatt bilde av. Han lager dobbelthake og smiler på en veldig merkelig måte. Jeg prøver å oppmuntre ham ved å plukke ut fine bilder av ham og et par ganger har jeg også sagt at han må strekke på haka (vil ikke si rett ut: ikke lag dobbelthake!). Jeg prøver å ta ham litt "off guard" når jeg tar bilder av ham, så bilde nr. 2 blir som regel det beste, for da tror han det er over og slapper av igjen.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #42 Skrevet 4. august 2009 Mm, kameraet legger på litt vekt. Du kan suge inn kinnene som Mary-Kate og Ashley Olsen og åpne øynene litt. Pass også på å løfte ansiktet litt, så haken og kjevebena kommer frem. Jeg sliter selv med lysømfintlige øyne, så når folk skal ta bilde av meg ute i dagslys uten solbriller begynner øynene mine nesten alltid å renne fordi jeg må se opp. :-P Takk Føler at jeg ser litt tåpelig ut hvis jeg suger kinnene for mye inn, men kan prøve å gjøre det diskre. Noen som vet hva som kan hjelpe til med å "åpne" små øyne som renner eller kniper seg litt sammen på bilder? Bortsett fra å sperre dem litt ekstra opp i det bildet blir tatt? Sminketriks eller spesielle uttrykk/vinkler som får blikket til å se mindre skulende ut?
Gjest tonelilla Skrevet 4. august 2009 #43 Skrevet 4. august 2009 -Har dere opplevd at noen absolutt skal dra opp kameraet mens man sitter og spiser? Jaha, det blir jo nydelige bildet det; med munnen i tyggemodus! Kan ikke få sagt hvor mye jeg hater det. Apropos triks: jeg har prøvd det trikset med å rette opp haka, men da ser jeg ut som en struts eller noe. Dessuten synes jeg mine slanke overarmer blir bare knallfeite hvis jeg står litt på skrå, så det hjelper heller ikke. Ellers satt jeg en dag og mimret over noen bilder der jeg var dønn forelska, og du verden så flott jeg så ut, på alle bildene! Så det er det eneste som hjelper for min del. :rødme:
Wonders Skrevet 4. august 2009 #44 Skrevet 4. august 2009 lær deg komfort foran kamera. Er man naturlig foran kamera, så elsker det deg. Noen er slik at med ett det dukker opp et kamera så endrer de holdning, blir stive, stramme og vet ikke hvor de skal plassere kroppen som om de er frarøvet sin naturlige skjønnhet. Trekk hodet litt fremover, og tilt det litt ned. Ingen vil se inn i nesa di eller dobbelthaken. Skakk gjerne på det. Knips i vei, for vi lærer etter hva vi ser. Trening, og selvtillit gitt. Smil litt, eller bare smil med øynene... her er 5 skritt, om du vil lese deg til dette. Prøve youtube, men fant ikke noe brukbart. http://www.digitalcameratracker.com/5-step...ore-photogenic/
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. august 2009 #45 Skrevet 4. august 2009 -Har dere opplevd at noen absolutt skal dra opp kameraet mens man sitter og spiser? Jaha, det blir jo nydelige bildet det; med munnen i tyggemodus! Kan ikke få sagt hvor mye jeg hater det. Apropos triks: jeg har prøvd det trikset med å rette opp haka, men da ser jeg ut som en struts eller noe. Dessuten synes jeg mine slanke overarmer blir bare knallfeite hvis jeg står litt på skrå, så det hjelper heller ikke. Ellers satt jeg en dag og mimret over noen bilder der jeg var dønn forelska, og du verden så flott jeg så ut, på alle bildene! Så det er det eneste som hjelper for min del. :rødme: Har dere opplevd at noen absolutt skal dra opp kameraet mens man sitter og spiser? Jaha, det blir jo nydelige bildet det; med munnen i tyggemodus! Kan ikke få sagt hvor mye jeg hater det. Helt enig, jeg hater det. Jeg hater i det hele tatt folk som skal knipse i tide og utide.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #46 Skrevet 4. august 2009 Jeg var helt greit fotogen helt inntil for noen år siden. Hadde en periode problem med vekten og skydde kameraet. Nå liker jeg meg selv igjen..MEN det finnes ikke noe som helst normalt bilde av meg. Kanskje et par stykker der jeg ikke har vært obs på fotografen.....men skal noen ta bilde av meg så setter jeg opp noen grimaser uten sidestykke. Dette er ikke moro.
Chan.:. Skrevet 4. august 2009 #47 Skrevet 4. august 2009 Haha, morsom tråd! Jeg ser også på meg selv som ekstremt lite fotogen, men jeg er ikke helt sikker på om det er fordi jeg er det, eller om det er fordi jeg lever på en illusjon til vanlig. Samma kan det være.
Suzy Skrevet 4. august 2009 #48 Skrevet 4. august 2009 Noen tips? Tror ikke fotoapperater liker meg, ser grei ut på video og i speilet, men på bilder ser jeg alltid helt grusom ut! Og det er urettferdig for alle andre er så pene! Med dagens digitale bilder er det ingen sak - øv med ei venninne. Helst ei venninne med litt epiling på å fotografere. Få henne til å ta masse bilder av deg ogt forsøk alle slags vinkler og måter å posere på - noe vil passe deg. Enkelte er fotogene - andre må jobbe litt mer, men en god fotograf sørger alltid for at hun tar bra bilder da..
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 16. august 2009 #49 Skrevet 16. august 2009 aah slenger meg på i klubben. Men jeg syns også stort sett at jeg blir mye styggere med digitalkamera(kompakt) enn med f.eks proffkameraer som speilrefleks. Tror kanskje det har noe med blitzen å gjøre - hele fjeset blir jo rødt og blankt og lyset er liksom ikke jevnet ut i det hele tatt. ? Ser tjukkere ut også. æsj.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #50 Skrevet 16. august 2009 Her er en til som kler sekk over huet... ALLE sier "så rar du ser ut på bilder..." og en sa rett ut at jeg var svært lite fotogen. HATER å bli tatt bilde av. Og jeg ser helt alminnelig ut, ingen store skavanker, skiller meg ikke ut. Høy, slank og mørk. Ville ikke blitt sett i mengden liksom. Men på bilder... stabletenner og skjevt ansikt med pistrehår hengende.
Wonders Skrevet 17. august 2009 #51 Skrevet 17. august 2009 husk at dette er kun ett sekund av ditt liv...Noen er ikke mulig å få papir, de er rett og slett noe en må nyte live. Deres skjønnhet kan ikke forklares eller benektes. Den kan kun sees av sjelens øyne. Et kamera holder ikke mål, denne skjønnheten kan ikke måles !
Gal_dame Skrevet 17. august 2009 #52 Skrevet 17. august 2009 Haha, morsomt tråd. Fint å se det er andre som meg her :gjeiper: Ser OK ut i speilet og føler meg fin, men på bilder ser eg rett og slett heilt mongo ut på 9 av 10 bilder. Ser vel noenlunde grei ut når eg ikkje er klar over at eg blir tatt bilde av (vel, av og til iallefall), men med ein gang eg har kameraet i trynet går det skeis... Dobbelthake, rart smil, ser dopa ut/trøtt ut, har augene lukket osv. Liker ikkje smile på bilder, fordi eg syns eg ser rar ut hver gang så da prøver eg la være. Men det er alltid ein i familien som skal stå å prøve sitt beste for å få meg til å smile, så da sitter eg med ett glis, halvsmil, ett smil eg prøver undertrykke eller lignende og da ser eg løk ut likevel. Grrrrrr Lar uansett bare familien min ta bilder av meg, ingen andre får lov. Er så forbanna irriterede koss folk har blitt for tida, der de ikkje klarer gå ett skritt uten å ha kamera med seg. På fest, råning, tur, shopping... Alt skal dokumenteres. Verken eg eller sambo liker bli tatt bilde av, så vi har gitt grei beskjed om at dersom noen tar bilder av oss og vi merker det, kommer kamera til å bli knust (tillater derfor ikkje folk å ha med kamera på fest hos oss, og vi går heller ikkje på fest hos andre, for vi gidde ikkje sitte med 10 folk som alle har kameraer og tar bilder av alt og alle og hive de på FB før de legger seg omtrent). Og det meiner vi. Om folk ikkje respekterer at eg og sambo ikkje vil bli tatt bilde av, vil ikkje eg respektere de eller deres eigendeler heller. Hadde eg funnet bilder av meg på FB e.l så hadde den personen fått grei beskjed om å fjerne med ein jævla gang, slette bildene, og hadde mest sannsynlig bitchslappa personen. Hadde eg funnet bildene igjen seinere hadde eg blitt forbanna. Har egentlig ingen gode råd, annet enn om du har litt "flesk" (dobbelthake) under haka, vipp hodet forover så den blir skjult :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå