Gjest Gjesta Skrevet 25. november 2006 #21 Skrevet 25. november 2006 Sliter med det samme gitt... Barnebilder av meg er fine, men det stoppet brått opp... Har noen venninner som fotograferes mye, skal spørre de i morgen om de har noen tips. ble lagt ut noen bilder av meg og de på en mobilblogg denne uken. Jeg ser bedriten ut og de andre STRÅLER!
Lady Onyxia Skrevet 25. november 2006 #22 Skrevet 25. november 2006 Ta masse bilder av deg selv. Blir bare hodebilder da(Med mindre du har unsansynlig lange armer ) Prøv forskjellige utrykk og vinkler, haka litt opp, litt ned, litt større smil, forskjellige blikk. Så ser du hva fungere for deg Er ikke lett for oss som ikke er naturlig fotogene nei.
vodja Skrevet 26. november 2006 #23 Skrevet 26. november 2006 Noen tips? Tror ikke fotoapperater liker meg, ser grei ut på video og i speilet, men på bilder ser jeg alltid helt grusom ut! Og det er urettferdig for alle andre er så pene! ← Hærregud takk å pris at flere har det problemet dær ...ser særiøst ikke ut selv på bilder aner ikke hva det er jeg gjør. min søster har samme problem å vi bruker å le oss skakke om vi ser bilder av oss i forskjellige sammenhenger. I bryllupet til den ene av våre brødre så skulle det selvfølgelig bli tatt bilder av oss fem søsken med kjærester osv ..bildet var kjempefint det altså forutenom meg å henne LOL ..har ingen gode tips jeg desværre
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. november 2006 #24 Skrevet 26. november 2006 Jeg har en kamerat som er veldig lite fotogen. Kanskje litt slemt å si, men. Han er en vanlig, forholdsvis kjekk gutt, men på bilder får han alltid et veldig rart uttrykk i ansiktet, og ligner ikke på seg selv. Grunnen her er nok at han hater å bli tatt bilde av. Han ser rett og slett utilpass ut på bilder, og vet ikke helt hvor han skal gjøre av seg. Dette er kanskje ikke noe konkret tips, men jeg syns ofte at folk som er mer avslappet og som kanskje også ser ut som de liker å bli tatt bilde av (uten at de trenger å være superlinselus) er de som blir finest.
emondak Skrevet 26. november 2006 #25 Skrevet 26. november 2006 Fotogen?? HVem, ikke meg i allefall. Kjenner meg så skremmende godt igjenn hos endel her.. Husker en friends episode der Monica og Chandler skal ta bilder etter forlovelsen (eller noe sånt), Chandler sliter fælt med å se "normal" ut på bilder. Jeg føler det akkurat sånn, kjennes ut som kroppen bare går over i "se stygg ut modus" helt ubevisst.. Har lest den artikkelen i VG før og den er bra, så det er kanskje håp for sånne som meg å.. Nei jeg trives mer bedre bak kameraet, spiker og sparer for å få råd til en ny speilrefleks over jul.. De aller beste bildenen som er tatt av meg (ganske få av disse) er tatt når eg ikke følger med.. Beauty Is in the eyes of the beholder!
Knøttet Skrevet 26. november 2006 #26 Skrevet 26. november 2006 Jeg er heller ikke fotogen, til tross for at jeg er vant til å bli tatt bilder av- ofte! (pappa er hobbyfotograf, tok masse bilder av meg når jeg bodde hjemme) Samboeren min er også fotograf, og han er ikke fotogen- han ser ofte "dopa" eller trøtt ut på bilder ... Eneste tipsene jeg kan gi deg er å løfte haka når du blir tatt bilde av, for da får du iallfall ikke dobbelthake Og hvis du skal ha et naturlig smil så tenkt på noen eller noe du er glad i, f.eks en kjæreste, en venninne, en spesiell tur du har vært på som du likte eller lignende. Da får du et naturlig smil, ikke ett "påklistret" et
vodja Skrevet 26. november 2006 #27 Skrevet 26. november 2006 Fotogen?? HVem, ikke meg i allefall. Kjenner meg så skremmende godt igjenn hos endel her.. Husker en friends episode der Monica og Chandler skal ta bilder etter forlovelsen (eller noe sånt), Chandler sliter fælt med å se "normal" ut på bilder. Jeg føler det akkurat sånn, kjennes ut som kroppen bare går over i "se stygg ut modus" helt ubevisst.. Har lest den artikkelen i VG før og den er bra, så det er kanskje håp for sånne som meg å.. Nei jeg trives mer bedre bak kameraet, spiker og sparer for å få råd til en ny speilrefleks over jul.. De aller beste bildenen som er tatt av meg (ganske få av disse) er tatt når eg ikke følger med.. Beauty Is in the eyes of the beholder! ← *dævver av latter* kjenner meg i gjen i den se stygg ut modusen ...*krokler hær altså*
Gjest Norwegian Blue Skrevet 26. november 2006 #28 Skrevet 26. november 2006 Hehe, betryggende at det er flere som meg! Og takker og bukker for alle tips! Et annet problem er at når det er blitx på blir jeg som regel helt rød i ansiktet.. Blitzen fjerner liksom all hudfargen fra fjeset mitt. De aller beste bildenen som er tatt av meg (ganske få av disse) er tatt når eg ikke følger med.. Samme her, og spesielt når det ikke er meg som egentlig blir tatt bilde av. Sånn type "det var ikke så fint bilde av pappa, men se så fin jeg ser ut der borte i bakgrunnen!"
Gjest LilSweetie Skrevet 26. november 2006 #29 Skrevet 26. november 2006 Jeg tror at noen bare er mer fotogene enn andre, man kan sikkert lære seg å bli litt mer fotogen, men ikke gå fra 1-100. Dessuten tror jeg man er mer fotogen hvis man har mer selvtillit, og er mer fotogen når man er glad enn ellers. Er selv "middels" fotogen, og ser alltid best ut på bilder fra da jeg var glad og hadde det gøy. Det dyre tipset mitt: Gå og ta bilder hos en fotograf. Gode fotografer kan få alle til å se bra ut på bilder, og i tillegg til å ha noen bilder der du ser skikkelig bra ut lærer du noen triks underveis.
Champagnepiken Skrevet 27. november 2006 #30 Skrevet 27. november 2006 Jeg er ikke spesielt fotogen, men er av og til nødt til å få bilder av meg selv på trykk i forbindelse med jobb og sånt. Ting jeg i alle fall har oppdaget, er at jeg blir mye bedre i svak høyreprofil - viser jeg venstresida av ansiktet mitt til kamera, ser jeg bare nesa... Så moralen er vel at vi alle har ting som vi liker bedre og dårligere ved oss selv på bilder. Det blir litt bedre når du lærer deg å unngå å flæshe de tingene du er misfornøyd med, rett i linsa.
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #31 Skrevet 27. november 2006 (endret) Jeg finnes ikke fotogen. Husker jeg satt og så på et skolebilde eller noe lignende og var virkelig deppa fordi jeg så helt merkelig ut - Pappa kommer bort, ser kjapt på bildet og sier: "Hva er det du klager over, det er jo slik du ser ut" !!?? Endret 27. november 2006 av Zari
Gjest Nattblomst Skrevet 27. november 2006 #32 Skrevet 27. november 2006 Reality bites... Jeg er heller ikke særlig fotogen. Kun hvis jeg sminker meg ordentlig, og tar bilde av meg selv, sånn at jeg kan "mime" pent ansikt det sekundet det tar å ta bildet. Det er helt merkelig. Det eksisterer få bilder av meg, forøvrig. De fleste har mamma tatt.
*melis* Skrevet 28. november 2006 #33 Skrevet 28. november 2006 Jeg finnes ikke fotogen. Husker jeg satt og så på et skolebilde eller noe lignende og var virkelig deppa fordi jeg så helt merkelig ut - Pappa kommer bort, ser kjapt på bildet og sier: "Hva er det du klager over, det er jo slik du ser ut" !!?? ← Har også opplevd å få den. Det eneste som er verre enn et skikkelig uheldig bilde er når noen synes det er fint.
Gjest synseren Skrevet 28. november 2006 #34 Skrevet 28. november 2006 Jeg blir heller ikke fin på bilder. Nå rippet du opp i vonde minner . Tror grunnen til at jeg ser fæl ut på bilder er at jeg blir anspendt og stresser med å skulle se best mulig ut. Resultatet blir at jeg ser fæl ut.. stakkars meg har nesten mistet interessen for fotografering pga det. Jeg kommer iallefall til å teste ut tipsene. Ingenting skal være uprøvd .
Gjest Gjest_soulweeper_* Skrevet 31. august 2008 #35 Skrevet 31. august 2008 Jeg har det akkurat på samme måte! Men noen dager, om jeg er skikkelig glad, så kan jeg ta bilde på bilde på bilde... Det er helt merkelig. Mens idag skulle jeg teste ut mitt nye kamera; det funket ikke i det hele tatt! Alle bildene ble helt grusomme! Det er så fælt. ._.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #36 Skrevet 2. august 2009 Beklager for å dra opp en litt gammel tråd, men er det flere enn meg som blir fryktelig oppblåste og mysete på bilder? Jeg er egentlig ikke overvektig, men fjeset bare svulmer opp foran et kamera. Også har jeg små øyne som ligger langt fra hverandre, så blikket er egentlig det verste, siden jeg også myser ofte på grunn av allergi eller irriterte øyne, så øyenlokkene henger fælt. Jeg ser garantert ut som om jeg er både tilbakestående og stupfull, i tillegg til å gi et veldig olmt og ondt uttrykk. Hva kan hjelpe? Ikke si photoshop, vær så snill
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. august 2009 #37 Skrevet 3. august 2009 Noen tips? Tror ikke fotoapperater liker meg, ser grei ut på video og i speilet, men på bilder ser jeg alltid helt grusom ut! Og det er urettferdig for alle andre er så pene! Fotogen blir du aldri, det er bare å innse. Noen er det, og noen er det ikke. Jeg selv er ikke noen skjønnhet, men så jævlig som jeg ser ut på bilder, er jeg faktisk ikke. Derfor hater jeg denne moderne tid hvor alle i alle sammenhenger skal ta bilder med alltid medbrakte små digitalkameraer og mobiltelefoner med kamera.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #38 Skrevet 3. august 2009 Må visst pugge disse tipsene jeg også. Jeg ser pen ut i speilet, men som Unni Lindell på bilder. (Ikke noe stygt om henne altså, det er bare det at jeg overhodet ikke ligner på henne, bortsett fra at jeg er mørk.. ) Hehe, Unni Lindell ser veldig skummel ut, litt som en heks, på bilder. Jeg aner ikke hvordan hun ser ut i virkeligheten, men jeg tror jeg ville ha vært redd henne hvis jeg hadde vært liten. Hun sminker seg på en måte som gjør at hun ser hurpete ut. Noen ganger lurer jeg på om hun gjør det med vilje eller om hun bare ikke vet om noe annet... Kanskje det er for at folk skal bli positivt overrasket over hvor hyggelig hun er, eller kanskje det er for å få være i fred.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #39 Skrevet 3. august 2009 Beklager for å dra opp en litt gammel tråd, men er det flere enn meg som blir fryktelig oppblåste og mysete på bilder? Jeg er egentlig ikke overvektig, men fjeset bare svulmer opp foran et kamera. Også har jeg små øyne som ligger langt fra hverandre, så blikket er egentlig det verste, siden jeg også myser ofte på grunn av allergi eller irriterte øyne, så øyenlokkene henger fælt. Jeg ser garantert ut som om jeg er både tilbakestående og stupfull, i tillegg til å gi et veldig olmt og ondt uttrykk. Hva kan hjelpe? Ikke si photoshop, vær så snill Mm, kameraet legger på litt vekt. Du kan suge inn kinnene som Mary-Kate og Ashley Olsen og åpne øynene litt. Pass også på å løfte ansiktet litt, så haken og kjevebena kommer frem. Jeg sliter selv med lysømfintlige øyne, så når folk skal ta bilde av meg ute i dagslys uten solbriller begynner øynene mine nesten alltid å renne fordi jeg må se opp. :-P
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #40 Skrevet 3. august 2009 Jeg finnes ikke fotogen. Husker jeg satt og så på et skolebilde eller noe lignende og var virkelig deppa fordi jeg så helt merkelig ut - Pappa kommer bort, ser kjapt på bildet og sier: "Hva er det du klager over, det er jo slik du ser ut" !!?? Mannfolk... De skjønner jo ingenting!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå