Gå til innhold

Hverdagsliv

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Hei!

Titter innom for å se hvordan det går med dere.

Håper dere har det bra og holder dere friske og raske.

:klem:

Endret av Zianta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig på nett igjen!! :danse: Har følt meg så hjelpeløs, og hatt skikkelig nettabstinenser! Fikk nytt modem i posten i dag, hurra! Vært nettløse siden sist jeg skrev her, og det er lenge siden det! :overrasket: Takk for at dere har holdt liv i dagboken min! :klem:

Her går det bra! Gullet er 12 uker i dag, og er blitt sååå stor! Det har skjedd så utrolig mye nytt med ham på så kort tid, er så spennende å følge med! Han har begynt med masse nye lyder, og sier klart i fra hva han vil. Han prater masse og lager masse ararar og garr garr lyder, og eeøøøø og sånn. Og så liker han når vi hermer etter han! Han er veldig flink å prate, og synes det er så stas! Og mammaen blir jo veldig stolt av den smilende gutten som har så mye å fortelle! :hjerter_rundt:

Dagene begynner tidligere og tidligere, og det gjør nettene også. Etter lang tid med nat kl ett og to, er det nå begynt å bli natt fra ti-ellvetiden, og det er deilig. Men så har morgenene forskjøvet seg tilsvarende, og i dag stod vi opp kl syv. Men du verden så mye man får ut av dagen da! Tidlige morgener er undervurdert! Har hatt bra med energi i dag, og alt har foregått i rolig og greit tempo. Jeg har hatt energi og følt jeg hadde litt overskudd, og det smitter veldig på Gullet også. Han har pludret og kost seg. Det gjør han jo hver dag, det er ikke det, men hvis jeg er sliten og har hormonnedturer og er på nippet til å grine hele tiden, så skal jeg love dere at det påvirker Gullet også. Men idag har dagen vært veldig bra!

Bortsett fra en trist nyhet om hesten "min" hjemme som er alvorlig syk.. Hun har vært en del av livet mitt i 14 år, og det gjør vondt å tenke på at hun kanskje ikke kommer igjennom dette... :(

I morgen blir det Fillebytreff, gleder meg!! Og i går traff jeg på Fjellrypa og så Kyllingen henens - hun er sååå skjønn!!! :hjerter:

Nå må jeg avslutte og heller komme sterkere tilbake!

Klem fra Epona

Edit: Skriveleifer

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linn3c, Shatika og Iss: Takk for hilsener! :klem:

Deilg med internet igjen, det skal jeg love dere. Har endelig fått gjort en del ærender som man jo gjør på nett - nettbank, funnet menigheten for dåpen, funnet diverse adresser, lest avis - herlig! :) Gullet sovnet av seg selv for en time siden. Han var så sutrete og trøtt, og jeg tok ham med for å skifte bleie. På stellebordet ble han veldig rolig, og jeg la ham i vognen da jeg var ferdig. Et lite eksperiment som viste seg å fungere bra. Han lå og puslet litt oppi der, knep litt i dynen og kikket seg omkring (veldig lite å se på oppi der ;) ), og jammen fant han roen og sovnet fredelig av seg selv. Han gjør jo det om natten når jeg har ammet, men jeg har aldri prøvd det på dagtid. Og heller ikke når han skal legge seg for natten, det blir neste store prosjekt ;) Han sovner alltid ved puppen eller i armene våre, og så legger vi ham i sengen. Men har lyst å begynne å lære ham å sovne i sengen selv. Kanskje ikke så vrient i og med at han som sagt gjør det om natten (våkner - får pupp - våken - tilbake i seng våken - romsterer - sovner), men vi har ikke hatt mot til å prøve enda tilfelle det skjærer seg..

Vel - i hvertfall har jeg fått litt tid for meg selv nå mens han har sovet. Lang dusj med hårkur og det hele, mat og te og internet. :sjarmor: Ingen husarbeiding mens han sover lenger, i hvertfall minimalt - for det tar jeg når han er våken. Han liker å sitte i vippestol og prate med meg mens jeg henger opp klær, og det er utrolig hva man får gjort når han ligger og pludrer og spreller litt og jeg går til og fra og koser og preter og rydder og leker og setter på vaskemaskiner. :) Sovetiden hans er MIN tid, det har jeg innført nylig. Hadde en herlig samtale med en vennine hin dagen, en erfaren mamma som gav meg masse gode råd og oppbacking. Har nemlig følt meg som en udugelig mamma en stund, og det var godt å få bekreftet at jeg ikke er det. Livet svinger, og noen dager er jeg så ufattelig sliten, men det gjør meg ikke til en dårlig mamma likevel. :) Uansett, nå er sovetiden min tid - jeg gjør det jeg har lyst til, enten det er å sove selv, slappe av eller hva det måtte være. Og så passer jeg på å få dagslys og frisk luft og minst en times trilletur hver dag, det gir også energi. :)

Skal vi se, jeg hadde en prosjektliste for en tid tilbake, hvor er nå den.. Jo, jeg fant jeg fant:

Huskeliste for meg selv:

* Dåpen - må kontakte menigheten/kirken i ønsker imorgen og høre om vi får ha dåp der og finne ut når. Ønsker oss dåp i løpet av februar - dato satt i mars

* Skaffe dåpskjole - overlatt ansvaret til mormoren, hun skal kjøpe en

* Bestemmes oss for barnehager vi vil søke på - søke innen 15. februar - ikke fått gjort. Har et dagmammaalternativ vi må sjekke ut snarest

* Bytte forsikringsselskap -ok

* Kjøpe lekegrind snarest - kjøper på februarlønningen

* Melde meg opp til en eksamen eller to - skal forbedre mitt gamle vitnemål fra videregående - oppmeldt i to fag, og starten på å oppfylle drømmen min er i gang! :hoppe:

* Skrive takkebrev for julegaver - ok

* Prosjekt kropp - må begynne å trene litt... :sjenert: Mistrives veldig med kroppen min nå.. Det er veldig slitsomt.. :tristbla: - er normalvektig, men kroppsmassen er litt ujevnt fordelt ;) Bedre forhold til kroppen nå. Går tur daglig. Litt bedre forhold til de private kroppsdelene også nå, litt tryggere i forhold til sex. Kniper for harde livet og merker forbedring.

Fikk tlf mens jeg skrev nå.. Min kjære firbeinte, deilige pelskledde venn skal vuderes av dyrlegen igjen nå i dag, og dommen faller.. Ser veldig dårlig ut.. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese her inne :hjerter:

...men ikke så morro å lese om at det ikke går så bra med hesten 'din'... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

:vinke:

Her har vi også innført at sovetid er MIN tid :ler: Så det er du ikke alene om! Vi må få lov til å være LinKri og Epona innimellom, og ikke bare mamma ;)

Prøver å trene jeg også! Har kommet godt i gang, er på vannaerobic! Det er kjempegøy :) Selv om jeg skulle ha blitt flinkere til å gå tur..... *skamme meg*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg høres det ut på det du skriver som at du er en glimrende mamma! Det er nemlig lov å bli sliten!

En dårlig mamma er en som ikke tar seg tid til barnet sitt, og som lar all frustrasjon gå ut over barnet. (Vel, det er hvertfall min definisjon.)

Jeg regner med selv som en god mamma fordi jeg fortsatt koser og trøster med Julegaven selv når han hyler og jeg er utslitt. Så får jeg heller kaste meg rundt og sove, slappe av, eller gjøre hva annet jeg vil når han har sovnet.

Husarbeid har jeg faktisk overlatt mer eller mindre fullstendig til mannen.... :flau: Det lille jeg har av pausetid bruker jeg på meg selv. (For da har jeg mer av overskuddet til å være en god mamma for Julegaven når han er våken.)

Veldig synd å høre om hesten din! :troest:

Det høres ut som du har funnet en god måte å få lillegutten til å roe seg selv på. :) Det går sikkert ganske fort å få han til å roe seg på samme måte om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capricorn: Så koselig å høre da! :klem: Trist med hesten ja, men nå prøver de ut noe for å se om det blir bedring. Men tilstanden er mest sannsynlig kronisk og vil komme igjen og igjen. Kan opereres men det kan hun ikke utsettes for. Så i verste fall er det bare en utvei.. Men hun lever enda. KJipt å være så langt unna når det skjer sånn... :(

LinnKri: Nettop mitt poeng også, jeg har behov for å bare være meg. I starten har GUllet krevd så mye når han var våken at jeg ikke fikk gjort anet enn han, og når han da sov, så måtte jeg gjøre husarbeid for å få hjemmet til å gå rundt. Men nå får jeg gjort mer mens han er våken, og kan bruke tiden på meg selv når han sover. :) Deilig :) Takk for i går forresten, var kjempekoselig å treffe deg!!

MissS: Takk for det! :klem:

Susan: Er helt enig i tankene dine om hva som er en god mamma. Gullet kommer forran alt her i huset, uansett hvor slitne vi måtte være så kommer han og hans behov først. Det er viktig for oss, og sånn skal det være. Han får alltid trøst og kos og mat og reine klær når han måtte trenge det. Heldig du er som har overlatt husarbeidet til mannen! Her prøver vi å dele litt, men jeg gjør mest. Det aler meste egentlig! :ler:

Cr@sh: :klem: tilbake!

Pi@: Takk for det vennen! :klem:

Nydelig vintervær i dag! Skulle gjerne vært ute og trasket, men det ble ikke det. Måtte ordne noen ærender,bla innom trygdekontoret for å ordne med barnetrygden. Ikke fått utbetalt den enda, og ringte i dag for å høre. Joda, der var det feil og ikke hadde de kontonummeret mitt heller. :sur: Men nå får jeg jo etterbetalt en god porsjon, de skylder jo tre utbetalinger, og de pengene kommer godt med nå i trange starten-på-året-tider..

Selv om det ikke ble trasketur, ble det en kjøretur. Lang historie hvorfor.. Men uansett havnet vi på litt ville veier, og endte med å treffe elg :) Herlig å se dem midt på lyse dagen synes jeg :) Hin dagen hadde vi elgbesøk i hagen, de gikk rundt huset i nesten to timer og spiste. Tre stykker var de, to små og en stor. Da fikk jeg tatt ganske bra bilder, det var litt gøy!

Gullet har sovet et par timer nå, venter på at han skal våkne. Er litt i villrede hvordan jeg skal organisere resten av dagen, for jeg må ut igjen og handle, og så skulle jeg så gjerne gått meg en trilletur. Men stakkars Gullet må nok få seg både mat og bleieskift, så kanskje greit å få være litt våken snart! ;) Så får vi helelr handle litt sent, og trille i mørket ;)

Huskeliste, dåp:

Dato ok

Sted ok

Dåpskjole - mormor

Bestille flybilletter

Sende ut invitasjoner

Kontakte lokalt prestekontor

Bestille mat når det nærmer seg

Uæææ kom det fra gangen. Akutt mat-krise! Snakkes! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...