Gå til innhold

Hvor ofte svarer dere på gjentagende tråder?


Litt Lost

Anbefalte innlegg

Hvordan ville KG vært dersom man alltid gikk til gamle tråder og leste dem for å få svar? Eller man hele tiden fortsatte på gamle, eksisterende tråder fra f.eks 2003?

Mange tema går igjen - vektreduskjon, antall sexpartnere, analsex, utroskap, såre tema om familiemedl, hvilke sminkefjerner er best, er jeg gravid osv osv. Uansett hvilket forum man går til finner man tråder som har gått igjen x antall ganger.

Hvor ofte svarer dere på nye tråder som dere har svart på før? Lar dere være å svare i det hele tatt? Lar dere være å lese dem?

Ofte får man svar som - dette har vært oppe før, du kan lese en annen tråd o.l. Og disse svarene irriterer meg. Kanskje vedkommende har lest de gamle trådene, men vil ha freshe svar, kanskje andre svar. Jeg har selv stilt spm om fond etter at jeg leste andre tråder om samme emne, fordi jeg ville se om jeg fikk noen nye og mer oppdaterte eller mer utfyllende svar.

Ville ikke KG blitt ganske stillestående om vi aldri laget nye tråder om gamle tema?

Selv svarer jeg på ny i nye tråder om gamle tema, dersom jeg interesserer meg for det den dagen. Fordi det sitter noen der ute som vil ha svar på noe, eller et synspunkt, og hvis jeg kan bidra er jeg glad til. Andre ganger skipper jeg i det hele tatt å lese hvis interessen er null fordi jeg har lest lignende tråder så mange ganger tidligere og jeg ser at der er mange svar som sikkert dekker hva jeg ville kunne sagt i tråden.

Men seksualitetsforumet holder jeg meg unna. Var der en del før jeg registrerte meg, og jeg ser nå ikke noe grunn til at jeg skal lese det samme på ny og på ny, og jeg har intet å tilføye som andre ikke får sagt i det forumet.

Og jeg må bare på ny si igjen at svar som kun påpeker tidligere tråder kunne jeg godt vært foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt svare på tråder som omhanlder et tema jeg har svart på før. Hvis jeg har lyst. Sånn er det med alle tråder, jeg svarer der jeg har lyst og lar være der jeg ikke har lyst. Helt uavhengig av tema, trådstarter eller andre "uvesentligheter." Har du lyst har du lov, det er mitt motto ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Er også aktiv på eit anna forum, der det nesten er umogleg å få igang diskusjonar, pga at ein eller annan alltid hentar opp ein tråd som har vore død i mange månadar og linkar til den og seier "dette emnet har vore oppe før" el.l.

Eg svarer gjerne på nesten like trådar fleire gongar, og andre emne som ikkje interesserer meg svarer eg aldri på, uansett kor mange gongar emnet vert teke opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over.

Hva så om en tema har vært oppe hundre ganger før?

Dessuten synes jeg søkefunksjonen fungerer såpass dårlig her, at jeg skjønner at folk heller starter et nytt emne, enn må begynne å rote med å lete opp gamle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med dere. Ser ikke problemet med å ta opp samme tema flere ganger. Svarer når jeg gidder, men det gjelder alle tråder, ikke bare de med et tema som har vært oppe før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva jeg gidder. Noen ganger orker jeg ikke svare når jeg har gitt et lignende svar tidligere, andre ganger gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme...

...at dersom jeg har forsøkt å gi et klart svar 1 - 2 ganger før, kanskje brukt oppslagsverk, og funnet frem til lover og regler, og så kommer samme spørsmål 1 - 2 uker senere... Da gidder jeg ikke svare.

Eller når samme spørsmål ligger flere steder (t.d. forbruker/økonomi og jobb/karriære).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg bare på at noen skriver et svar om at det finnes tidligere tråder om dette :ler:

For jeg har nemlig ikke sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg bare på at noen skriver et svar om at det finnes tidligere tråder om dette  :ler:

For jeg har nemlig ikke sjekket.

Hva, søkte du ikke på forhånd? :fy_fy::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen emner er enklere å søke opp enn andre. Lurer man på noe om Budapest, burde det ikke være umulig å ta et søk først. Ei heller på google....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det kommer ann på flere ting:

* er det et personlig problem med en personlig vri?

* kan det hende at jeg har lest den tråden om tur til Budapest før og ikke vært der på det tidspunktet, mens nå har jeg vært der og har mye å dele med trådstarter?

* oppfatter jeg tråden som seriøs eller provokasjonstråd?

* har jeg god tid eller bare innom for "lett" lesestoff?

* er det et godt innlegg jeg er enig eller uenig i som ikke var der sist samme emne var oppe til diskusjon?

Dette er et diskusjonsforum hvor en leser andres erfaringer og synspunkter.

En del skummer jeg bare igjennom og tenker at jeg er heldig/uheldig som ikke omgås slike mennesker med slike meninger i virkeligheten. Andre er en øyeåpner. Det kan være at samme emne på ulike stadier kan fungere ulikt fordi det varierer på hvem som har svart hva. Og ikke minst: samme debattant kan også ha svart ulikt. Kanskje var jeg enig med dem da og ikke nå eller omvendt fordi våre liv er i stadig endring. Det er lov å endre standpunkt, men også å inneha samme mening etter diskusjonen. Jeg har forandret meg i disse 4 årene jeg har vært på Kg, og jeg er nok ikke den eneste. Hadde ikke jeg følt at Kg beriket meg/utvidet min horisont - ville jeg ikke giddet å være her til stadighet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt enerverende når noen spør om noe og får til svar at "dette gidder jeg ikke svare på for tema har vært oppe før". Hvis det derimot svares at "jeg vet ikke, men tror tema har vært oppe før, så du kan jo prøve å søke" blir det annerledes.

Det koker vel ned til at hvis jeg lurer på noe så spør jeg, og da vil jeg gjerne slippe å føle meg dum fordi jeg ikke har kommet på å søke i gamle tråder.

Ofte har man kanskje lyst på en ny og frisk diskusjon om temaet og, og ønsker en ny tråd om temaet selv om man vet at det ligger en gammel tråd med "1000 avsporinger" i arkivet ett eller annet sted.

Så ja. Jeg svarer gjerne i tråder med tema som har vært oppe før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg tid svarer jeg gjerne i tråder som har vært oppe før, men ting som man åpenbart kan finne svar på ved å Google litt pleier jeg å hoppe over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...