Gå til innhold

Vekt


Burpen

Anbefalte innlegg

Disse vektkurvene som man finner i bøker og på internett, er ifølge min jordmor helt meningsløse, så jeg syns det hadde vært litt "artig" å se hvor mye dere går opp (eller ned for den sakens skyld).

Dette er ikke ment som noen "konkurranse", der det er om å gjøre å gå opp mest eller minst, for alle går opp i sitt eget tempo, og slik kroppen vil.

Jeg er idag 24+4, og har gått opp 3,3 kilo. Den siste tida har vekta endelig begynt å gå riktig vei! Selvom jeg ikke har vært noe dårlig, har jeg bare ikke gått opp. Har vært bekymra for Burpelita av den grunn, men magen har heldigvis vokst som den skal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 21+2 og har gått opp ca 5,5 kg ved veiing til legen forrige uke. Synes det er mye, og dessuten tror jeg at jeg har gått opp mere nå... :frustrert: (ifølge vekta mi hjemme).

Vet at jeg ikke skal tenke så alt for mye på det, men har noen kilo fra før, så jeg vil helst unngå å legge på meg 30 kg for å si det sånn. Prøver å spise sunt, men det har vel sneket seg med en sjokolade i ny og ned da vettu... :sjenert:

Men så har magen vokst masse de siste ukene. Kanskje det har noe med det å gjøre. Ikke vet jeg. Får bare følge med og se til at sluttresultatet ikke blir så alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal finne ut hvor mye jeg har lagt på meg. Jeg vet ikke hva jeg veide før jeg ble gravid. Det eneste jeg har å gå ut ifra er hva jeg veide på første kontroll. Regner dere ut ifra hva dere veide før dere ble gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner utifra hva jeg veide siste gangen jeg veide meg før jeg fikk positiv test. Det var kanskje en uke før, eller noe...

På første kontroll hadde jeg allerede gått ned ca 3 kilo, så for MEG hadde det blitt feil å regne utifra det.

Men for de som holdt seg stabilt, eller ikke vet hva de veide før første kontroll, er det jo greit å bruke det tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles på minus totalt sett, men har gått opp et par kilo de siste ukene. Var hos jordmor denne uken, og hun var veldig fornøyd med at jeg ikke hadde gått opp mer. (Men så er altså jeg stor i utgangspunktet) Dersom du er bekymret, så snakk med lege/jordmor om det, men alle kilder jeg finner (både bøker, internett, jordmor og lege) sier at det ikke er farlig så lenge jeg ikke bevisst prøver å gå ned i vekt og spiser variert og sunt. Faktisk var det visst ikke helt uvanlig heller, for mange av oss blir mer opptatt av å spise sunt enn vi var tidligere nettopp fordi vi spiser for to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 og har gått opp 3,7 kg. Synes ikke det er ille i det hele tatt :) Legen sa bare at alt var flott, så må nesten tro henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vet hva jeg veide før jeg ble gravid, men er langt fra sikker. Hvis det tallet stemmer så gikk jeg ned 3 kilo til første kontroll i uke 14. Nå er jeg 21+2 og veier enda en kilo mindre, så jeg har gått ned 4 kilo totalt. Måtte veie meg nå i kveld bare for å se. Var sikker på jeg hadde lagt på meg mange kilo, for magen er jo så stor og jeg har spist både julemarsipan og chips og drukket julebrus så d står etter i det siste. Men nå slapp jeg jammen den dårlige samvittigheten! Håper ikke å legge på meg så mye gjennom svangerskapet, for jeg har mer enn nok å gå på fra før av...

Endret av Blueberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 22+4, og jeg har gått opp 3 kg. Syns ikke det er så verst og jeg håper det ikke blir så veldig mye mer heller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel nå 25 uker tror jeg, hmm det må sjekkes etterpå. Har ihvertfall gått opp nesten 8 kilo, men det bekymrer meg ikke så veldig mye. Får jobbe litt ekstra etterpå. orker ikke å tenke på alt sånt nå, mer enn nok annet å "bekymre" meg for selv om jeg ikke ønsker å bli stooor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har foreløpig ikke gått opp noe. Gikk ned endel i starten pga kvalme og problemer med magen. Hadde nok noen kilo ekstra å ta av, så jeg anser ikke det som noe problem. Er nå 22 uker på vei.

.... tror det er vanligere å gå mye opp dersom man er slank i utgangspunktet. Noen som er enig eller uenig i utsagnet?? Dette er bare en følelse jeg har.

:forvirret:

Endret av Hermula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er nå i uke 28+4 har gått opp 8kg

er 1.73 høy

start vekten var på: 60,6

nå: 68,6

Jeg fikk beskjed av legen på kontrollen i går at hun syntes dette var en bra vekt og at hun anbefalte meg å minst gå opp 12-13kg.

Hvis jeg ikke får vann i kroppen på slutten og går opp like mye som jeg har gått opp de site 12 ukene ca 2kg hver 4uke enner jeg opp på 14-15kg helt greit. Fordet om jeg selv skulle ønske att det stoppet på 10kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa har jeg gaatt opp ca. 8-9 kilo, uke 28+0 i dag. Tror det allermeste har lagt seg paa magen. Veide 76-77 kilo i dag morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått opp 4 kg, er i 24. uke. Men gikk ned i begynnelsen, blant annet fordi jeg måtte ta det veldig med ro etter å ha trent aktivt i flere år. (Antar at litt muskelmasse kan ha forsvunnet, ikke det at jeg følte jeg hadde så mye muskler da men.. ;) ) Vekten går riktig vei nå, og magen vokser. Babyen er jo ikke mer enn ca 650 gram nå heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...