Gå til innhold

Jaja---siste ordet


Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 timer siden, Severus skrev:

IMG_2122.thumb.JPG.5f41c63d7c670bd9dd5f01982eb6cc26.JPG

Den passet akkurat, burde fjerne puppene. Jeg hater å ha pupper.

Flott bilde av deg. :)  Og gesten overfor farmor er nydelig av deg.  👍

((Pupper er fint, også...  :rodme:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13:17 nå og prins Philip i england vil ikke mere.  Han vil ha FRI!  Forstår ham godt jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

13:17 nå og prins Philip i england vil ikke mere.  Han vil ha FRI!  Forstår ham godt jeg. 

Egen tråd om det nå.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...i denne tråden er jaffal ordet mitt. Jeg får være fornøyd med det. :):jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal @Nietsoj kanskje kle seg i bunad og feire på tradisjonsvis på 17 mai? Eller dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Severus skrev:

IMG_2122.thumb.JPG.5f41c63d7c670bd9dd5f01982eb6cc26.JPG

Den passet akkurat, burde fjerne puppene. Jeg hater å ha pupper.

Pupper er deilige, du kan bruke de til å gjøre menns tisser større.

Anonymkode: 7c303...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pupper er deilige, du kan bruke de til å gjøre menns tisser større.

Anonymkode: 7c303...53a

Ewwww:kvalm: Skjær meg løs

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Skal @Nietsoj kanskje kle seg i bunad og feire på tradisjonsvis på 17 mai? Eller dere andre? 

Jeg vil helst unngå det. Jeg har bunad, men 17. mai kan jeg godt stå i arbeidstøy i garasjen og snekre hyller til ostene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2017 den 5.40, Severus skrev:

Men en del av samene i den forrige genrasjonen er ikke gode i hodet, det har kommet seg. De begynner å bli så normal de kan bli.

 

På 25.4.2017 den 5.46, Hoppetaujenta skrev:

Jaha? Jeg kjenner ingen samer eller samiske forhold, spesielt ikke av gammelslaget.
De har vel gjennomlevd litt av hvert som kanskje gir grobunn for underlig oppførsel hos noen. Ikke vet jeg. 

 

På 25.4.2017 den 5.50, Severus skrev:

Eller kanskje det var innavl i mange slekter

For noen idiotiske uttalelser! Samene ble fornorsket gjennom en hard assimileringsprosess som førte til at mange samer mistet sin samiske identitet, ergo begynte de å hate og skjule sin samiske identitet. De ble fortalt i flere generasjoner at det samiske var mindre verdt. Det er jo mange samer som ikke ser på seg selv som samer pga. den prosessen de eller familien deres gjennomgikk. Og hva er underlig oppførsel? Jeg forventert litt mer refleksjon og ikke slik svart/hvitt-syn fra voksne mennesker. Samer er heller ikke bare de "oppe i nord." Eksempelvis er både Hedmark og Trøndelag sørsamiske kjerneområder. 

Anonymkode: 9f217...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

 

For noen idiotiske uttalelser! Samene ble fornorsket gjennom en hard assimileringsprosess som førte til at mange samer mistet sin samiske identitet, ergo begynte de å hate og skjule sin samiske identitet. De ble fortalt i flere generasjoner at det samiske var mindre verdt. Det er jo mange samer som ikke ser på seg selv som samer pga. den prosessen de eller familien deres gjennomgikk. Og hva er underlig oppførsel? Jeg forventert litt mer refleksjon og ikke slik svart/hvitt-syn fra voksne mennesker. Samer er heller ikke bare de "oppe i nord." Eksempelvis er både Hedmark og Trøndelag sørsamiske kjerneområder. 

Anonymkode: 9f217...83f

Jeg snakker om de som har vært samer i generasjoner, jeg tipper du aldri har møtt en same som faktisk er fullblodssame siden du sier kommentaren min er idiotisk. Det er noe med tankegangen og oppførselen deres, sier ingenting vondt om samer men enkelte er ikke rett navla. Den nyere generasjonen samer som er mer med på ting som skjer i nærmiljøet, som er mer åpen om ting er bra for Finnmark. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Severus skrev:

Jeg snakker om de som har vært samer i generasjoner, jeg tipper du aldri har møtt en same som faktisk er fullblodssame siden du sier kommentaren min er idiotisk. Det er noe med tankegangen og oppførselen deres, sier ingenting vondt om samer men enkelte er ikke rett navla. Den nyere generasjonen samer som er mer med på ting som skjer i nærmiljøet, som er mer åpen om ting er bra for Finnmark. 

Der tar du feil. Jeg kommer fra Finnmark og kjenner flere samer! Samer er som nordmenn; forskjellige. Å skjære alle over én kam på den måten der, minner meg om rasisme! Det virker også som du har en normativ kulturforståelse og bruker din egen kultur som målestokk. Fullblodssame? Samer, i likhet med nordmenn, endrer seg med tiden. Det er vel ikke slik at vi nordmenn lever på samme måte som vi gjorde for hundre år siden. Mennesker og samfunn utvikler seg. 

Anonymkode: 9f217...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...