Gå til innhold

Jaja---siste ordet


Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvorfor driver folk og selger kjæledyrene sine? "Hei, tante. Nå er jeg lei av deg så jeg selger deg. Ha et fint liv!"

Aner du hvor dyrt hest (spesielt) er? Det krever ikke bare at du påser at den har mat og vann. Du må påregne alt fra 1 til 4-6 timer hver eneste dag, 7 dager i uken, at den får både mat og trim. 

Det er som nevnt både dyrt og tidkrevende. Og grunnen for salg er ofte langt mer enn at de ikke har tid lengre. Men, enig med deg i at mange (ikke) alle kanskje gir opp for lett.

Jeg ante ikke selv hvor dyrt og hvor mye tid særlig hest krevde før jeg hadde så og si fult ansvar for to.

Endret av Løkky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor dyrt det er. Derfor man ikke skaffer seg det før man vet man har råd helt til dyret dør. Med mindre det selvsagt skjer noe fryktelig uforutsigbart

Endret av Fame
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet hvor dyrt det er. Derfor man ikke skaffer seg det før man vet man har råd helt til dyret dør. Med mindre det selvsagt skjer noe fryktelig uforutsigbart

Katter, hunder (andre små dyr) - Svært enig i det du sier!

Hester derimot - uenig. Noen bruker de i sportssammenheng, og da er det svært sjeldent at den ponnien/hesten du kjøpte(fikk) som ung har den kapasiteten som du som rytter etterhvert utvikler, og helsa til ponnien/hesten holder heller ikke til slikt nivå til den dør.

Jeg retter ikke dette personlig mot deg Fame, men jeg blir litt oppgitt når folk ikke kan skjønne det at - ja selv om at det er levende dyr, så er det faktisk ofte nødvendighet med utbytting om man vil hevde seg i sporten. På lik linje med rallybiler.

Hobbynivået blir det noe litt annet med, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter, hunder (andre små dyr) - Svært enig i det du sier!

Hester derimot - uenig. Noen bruker de i sportssammenheng, og da er det svært sjeldent at den ponnien/hesten du kjøpte(fikk) som ung har den kapasiteten som du som rytter etterhvert utvikler, og helsa til ponnien/hesten holder heller ikke til slikt nivå til den dør.

Jeg retter ikke dette personlig mot deg Fame, men jeg blir litt oppgitt når folk ikke kan skjønne det at - ja selv om at det er levende dyr, så er det faktisk ofte nødvendighet med utbytting om man vil hevde seg i sporten. På lik linje med rallybiler.

Hobbynivået blir det noe litt annet med, men likevel.

Uenig jeg da. For alt du vet er den hesten kjempeglad i eieren sin. Jeg ser ho er 4 år gammel, så eieren har nok hatt ho siden ho var et føll. Og KANSKJE blir ho veldig trist av å måtte komme til et nytt hjem. Men mange som ikke tenker som meg, skjønner jeg ^_^

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...