Gå til innhold

Jaja---siste ordet

Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Gjest Nosoul

Ser ingen problemer med å spise egne dyr. 
For meg er det en vesentlig forskjell på et såkalt kjæledyr "dyr" enn feks sau.
Hvis en bonde skulle ha vansker for å sende fra seg dyr om høsten, hadde nok ikke inntektene blitt noe å skryte av...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant det,

Men hørte en plas, tror en bonde sa det, at alle dyrene på gården fikk oppleve kjærlighet før de ble sendt til slakt. Heller ett liv fyllt med kjærlighet og kos, enn ett liv stående i en bås bare for å bli spist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nosoul

Kunne tenkt meg å drevet med kjøttfe eller melk. Selv om jeg har mest erfaring med sau. Syns det er endel styr med sankinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Vi lager nå solbærsaft. Tidligere i dag laget vi blåbærsyltetøy. I morgen blåbærsaft. :).

Hjemmelaget saft og syltetøy er så godt! :jepp::tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Du kan lage deg en slik tre bod og selge solbærsaft :jepp: På en varm sommerdag så er det nok mange som vil kjøpe :)

Det er faktiskt en kjempefin idé. :tommelopp:

Mulig at det er mer slitsomt enn jeg tror, men det å være "bondekone light"...er ikke den verste tanken jeg kunne hatt.

En del møkk og lort ja, men akk så mange blide dyr som venter på meg og vil ha mat og kos og sånn... :rodmer:

Åja...også må det vel være en bonde med i det bildet også...og da blir det jo   :sjokkert:  snakk om verre forpliktelser. :ninja:

Det virker skikkelig koselig ut. Garantert mye arbeid og strev, men jeg er sikker på at det vil være verdt det! :) Du kunne nok sikkert ha blitt en singel bondedame også da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Det eneste positive Kina har gjort var å oppfinne kruttet og nudler

Fyrverkeri ble også oppfunnet i Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Fyrverkeri ble også oppfunnet i Kina.

Jeg har aldri likt fyrverkeri :) Det er bråkete og plagsomt, enda en grunn til å mislike Kina :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunflower-Delight

Jeg har aldri likt fyrverkeri :) Det er bråkete og plagsomt, enda en grunn til å mislike Kina :fnise:

Det er sant. Synes ikke at det er fint om det er for mye av det. Men hvis det varer i en kort tid, så kan det være greit. Det er fint å se på noen forskjellige type fyrverkeri sånn ca. 30 minuter eller 1 time, etter det blir det fort kjedelig. Og naturligvis vil jeg helst være inne og ikke ute mens det pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sunflower-Delight

Jeg spiser aldri frokost, jeg skjønner ikke hvor folk får appetitten fra så tidlig om morgenen :P

Å spise frokost er viktigste del når du starter dagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...