Gjest care Skrevet 5. februar 2003 #41 Del Skrevet 5. februar 2003 Så lenge dere klarer å la være å slenge dritt til hverandre og andre med andre meninger og tanker (denne er rettet til dere begge!!!), så er jo diskusjonen interessant! : Si meg er du moderator. Så lenge jeg og 10na diskuterer alene her, blir det opp til oss og skrive hva vi vil. Og Care, at 10na ble borte og valgte å komme tilbake med annet nick, har vel minimalt med denne diskusjonen å gjøre? eller? : Og hva har du med det å gjøre??? Slevfølgelig har det inge ting med pedofii å gjøre. Trodde du var lynende intelligent??? Det politiske opplegget synes jeg er uinteressant i denne diskusjonen, men det er min mening da! (sikkert fordi JEG faktisk stemmer SV... og ER lynende inteligent!!) Hva du synes om det, er uinteressant. Jeg synes det er interessant, og ser klare forbindelser mellom hvordan mennesker tenker og hvilket politisk parti de stemmer på. Så hvis du ikke har noen å bidra med så skjønner jeg ikke hva det er du blander deg inn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2003 #42 Del Skrevet 5. februar 2003 hei! jeg kan komme med noen nye vinklinger på dette problemet som diskuteres her... Jeg har lest en plass at homofile menn f.eks. har en hjerne som er mer lik en kvinnes, dvs. hjernen til homofile menn er blitt påvirket av kvinnelige kjønnshormoner under fosterstadiet, og de får da en dragning mot menn. Pedofili kan ikke sammenlignes med homofili mener jeg, det er ingen som vet til dags dato helt sikkert hvorfor noen blir pedofile, men jeg tviler på at de har hjerner som ikke er påvirket av hormoner under fosterstadiet. Jeg vil i stor grad definere pedofili som et avvik, som overhodet ikke er normalt, og som er sykelig. Homofili er ikke sykelig, det er medfødt i større grad enn pedofili, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. februar 2003 #43 Del Skrevet 5. februar 2003 Care: så lenge dere diskuterer på ett åpent forum, så har jeg like mye rett til å si at dere oppfører dere tåpelig, som dere har rett til å slenge dritt til hverandre. eller faktisk, selv uten å være moderator, så tror jeg faktisk jeg har mer rett til å si at diskusjonen blir mer interessant uten deres drittslengig, en dere har til å slenge personrettet skit til hverandre! Dere diskuterer ikke alene her, skal dere det, så diskuter pr PM som ingen andre har innsyn i, DER kan ingen forstyrre dere! Vet du, ditt utsagn om at jeg ikke har noe med at du blander inn 10nas tidligere bortgang, er bare rett og slett uforståelig!! Jeg trodde du var blandt dem som støttet regler her inne jeg? Å ikke dra frem drit fra gammelt av trodde jeg var en regel, men jeg begynner visst å missforstå hva KG er? Og hva jeg har med det å gjøre? vel, det er vel ikke noe mer din diskusjon en min? eller? Hvis jeg ikke har noe å bidra med, så kan jeg la være? jeg har meninger om diskusjonen, jeg synes den er interessant å lese, så lenge dere klarer å holde hodene nogenlunde klare, DERFOR har jeg også muligheten til å si fra når jeg synes dere sklir helt ut. Jeg har da vært med på diskusjonen jeg og? eller er det bare de som har de siste innleggene som har lov å snakke? og du, hvordan tenker jeg da? siden jeg stemmer SV? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. februar 2003 #44 Del Skrevet 5. februar 2003 Care: så lenge dere diskuterer på ett åpent forum, så har jeg like mye rett til å si at dere oppfører dere tåpelig, som dere har rett til å slenge dritt til hverandre. eller faktisk, selv uten å være moderator, så tror jeg faktisk jeg har mer rett til å si at diskusjonen blir mer interessant uten deres drittslengig, en dere har til å slenge personrettet skit til hverandre! Dere diskuterer ikke alene her, skal dere det, så diskuter pr PM som ingen andre har innsyn i, DER kan ingen forstyrre dere! ? Hvilken drittslenging er det du snakker om??? Jeg kom på mens jeg snakket med 10na at hun har vært her før. Jeg kjenner igjen hennes syn. Og da fikk jeg lyst til å spørre. Hvem i h*** er du som kan korrigere meg på dette?? Om hun hadde personlig grunner, vet ikke jeg. Men jeg husker at hun var på dypt vann opptil flere ganger. og du, hvordan tenker jeg da? siden jeg stemmer SV? Jeg vet ikke hvilket menneskesyn du har. Jeg har ikke fulgt med deg Aline!!! :blunke: Venter fremdeles på 10nas svar på mitt innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 5. februar 2003 Forfatter #45 Del Skrevet 5. februar 2003 Hvis ikke denne tråden snart "henter seg inn til tema" igjen, så ber jeg om å få den slettet. Bare en liten advarsel fra den som startet tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 5. februar 2003 #46 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg er helt enig med Aline i kritikken hun fremsetter her care, eller hvordan skal man ellers tolke utsagn som dette: Pussig i grunn at du er kommet tilbake til kg. Jeg husker da du som 10na annonserte din bortgang VELDIG HØYT HER PÅ KG- fikk for mye motgang? Skjønner det godt.!!! for meg og tydeligvis andre er dette drittslengning som ikke har noe med tråden å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 5. februar 2003 Forfatter #47 Del Skrevet 5. februar 2003 Her diskuterer vi pedofile og behandling, samt legning/sykdom. IKKE hvem, hva, hvor, når... Vær så snill å respektere det, dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. februar 2003 #48 Del Skrevet 5. februar 2003 min digresjon er blitt til besvær. Jeg skal personlig slette den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 5. februar 2003 Forfatter #49 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har lest litt rundt på nettet i dag om pedofili, og jeg har funnet ut at det kan virke som det finnes to grupper med pedofile: 1. De som vet at det er veldig, veldig galt det de lyster å gjøre, og prøver å skaffe seg hjelp fordi de vet at de ikke kan kontrollere seg. 2. De som gjør alt for å skjule hva de holde på med, organiserer seg med andre pedofile, begår overgrep uten dårlig samvittighet og fremmer et utrolig kynisk syn på barn som er til å kaste opp av. Det blir feil å si at alle pedofile burde skytes. Å drepe er sjelden/aldri løsningen, vil jeg si. Hvis pedofili er en sykdom care, hvordan ville du da ha behandlet denne sykdommen? Ved å analysere barndommen til personen? Jeg synes det blir litt som å navigere en bil ved å titte i sidespeilet. Hvis pedofili er en legning, hva gjør vi med det? Alle er vel enige om at pedofile må uskadeliggjøres på et vis. Det er bare måten man er uenige om... Hvem har rett til å avgjøre dette? Foreldrene til de barna som har blitt utsatt for overgrep av pedofile? Staten? Den vanlige mann/kvinne på gata? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 5. februar 2003 #50 Del Skrevet 5. februar 2003 Care: Jeg er enig i mye av det du skriver angående pedofili. synes du er en av de få som holder seg til en seriøs bakrunnsforståelse av å skjønne "fenomenet" pedofili, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre. Morticia/10na: Synes det er kult at du er tilbake! Har også sansen for at du signerer med Morticia/10na, siden mange som har meldt sin avgang på KG tidligere, kommer tilbake med nytt nick! (Det er ihvertfall min teori) Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. februar 2003 #51 Del Skrevet 5. februar 2003 Hvis pedofili er en sykdom care, hvordan ville du da ha behandlet denne sykdommen??Ved å analysere barndommen til personen? Jeg synes det blir litt som å navigere en bil ved å titte i sidespeilet. Jeg??? Jeg behandler ikke denne sykdommen. Men jeg vet at terapi blir brukt på pedofile. Det finnes mange forskjellige tradisjoner innefor terapi. Hva mener du med å analyserer barndommen? Tenker du på psykoterapi? Her er et spørsmål til dem som tror at pedofili er en legning. Er det da en medfødt sykdom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2003 #52 Del Skrevet 5. februar 2003 En ting er hvertfall sikkert: Når en pedofil begår sine handlinger, VET han at det han gjør er galt! Og bør derfor straffes. Vi har alle våre "lyster", og vi kan alle kontrollere dem, så lenge vi er medvitende om at det skader andre eller er galt. Pedofili er et avvik! Og ja - det finnes mange kvinnelige pedofile, for de som lurte på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 5. februar 2003 #53 Del Skrevet 5. februar 2003 Her er et spørsmål til dem som tror at pedofili er en legning. Er det da en medfødt sykdom? Utan å seie at eg trur pedofili er det eine eller andre, så bør ein først (for å svare på spørsmålet ditt) stille spørsmålet: Er legning ein sjukdom? Dvs, er homofili ein sjukdom? Er heterofili ein sjukdom? I spørsmålet ditt legg du jo opp til at pedofili som legning er ein sjukdom. Homofili har tidlegare blitt sett på som ein sjukdom, og det er blitt prøvd å kurere det på ulikt vis. Er pedofili i same situasjon no? For å ta eit valg du ikkje gav: Om pedofili er ein legning det ikkje går an å bli kvitt, då er spørsmålet: Kva kan gjerast for å hjelpa dei pedofile, slik at dei greier å overvinna lystene sine? (Og det overlet eg til ekspertane å studere.) Om pedofili er ein sjukdom går det an å leite etter ein kur. Det overlet eg òg til ekspertane å studere - dei har ein viss sjanse for meir suksess enn meg. (Det finst òg andre "fili'ar"; nekrofili og zoofili. Korleis desse skal klassifiserast? Ikkje spør meg.) Nokre spreidde tankar: Ta ein heterofil mann. Han gjer eit overgrep mot ei kvinne (valdtekt.) Skal alle heterofile menn kastrerast, skytast etc. for å unngå slikt? Ta ein homofil mann. Han gjer eit overgrep mot ein mann. Skal alle homofile menn kastrerast etc? Eller ei lesbe som gjer eit overgrep mot ei kvinne. Eller ei heterofil kvinne som gjer eit overgrep mot ein mann. Skal dei kastrerast etc.? I alle desse døma greier flesteparten å styre lystene sine - kanskje fordi dei kan få frivillig sex med folk dei tenner på. Når det gjeld pedofile så anar eg ikkje kor stor del det er som greier å halda lystene sine i sjakk. Ingen vil kunna få frivillig sex med dei dei tenner på. Kanskje det fører til at fleire gjer overgrep? Men det finst jo òg mange nonner, munkar og (katolske) prestar som greier å avstå frå sex, heilt frivillig, sjølv om det diverre skjer overgrep i dette miljøet òg. Og så må det innrømmast at det heterofile miljøet er ein smule større enn de pedofile. Korleis forholdet er prosentmessig kunne kanskje seia noko? Uansett, gjer ein overgrep, enten det er mot barn, menn eller kvinner, så er det ei kriminell handling som må straffast. Spørsmålet er: Kva gjer me med ein person som ber om hjelp, enten det er ein heterofil person som er redd for at ho/han er i stand til å gjera overgrep mot ein annan person, eller ein pedofil som ber om hjelp av same grunn? Prøver me å hjelpa vedkommande, eller møter me vedkommande med forakt og skjellsord (og truslar om kastrering etc.) på grunn av det ho/han ER? Dersom vedkommande ikkje blir prøvd hjelpt, men møtt med forakt og hat kun på grunn av legninga si (ei legning som vedkommande kanskje hatar å ha sjølv) då er det nok absolutt lettare å halde det skjult, og ikkje få hjelpa dei treng. Altså, for kort å summere opp mine meiningar: Pedofili, legning eller sjukdom? Anar ikkje. Men det viktige er å ikkje fordømma ein person på grunn av det vedkommande ER, men for overgrep vedgommande GJER - om det skjer. PS. Ein liten kommentar til dei mest ekstreme haldningane: Det hjelper lite å kutta av pi**en til pedofile overgriparar om det er kvinner det er snakk om. Ikkje gløym at dei finst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 5. februar 2003 Forfatter #54 Del Skrevet 5. februar 2003 Men det viktige er å ikkje fordømma ein person på grunn av det vedkommande ER, men for overgrep vedkommande GJER - om det skjer. Helt enig med deg der, Crazee! Og derfor skulle strafferammen økt betraktelig og "jakten" på organiserte pedofile intensiveres. Det er tross alt de som gjør noe galt, ikke h*n som vet at h*n er pedofil, men ikke forgriper seg. Skal man si det sånn at å være pedofil ikke trenger å være straffbart, men å leve ut legningen/sykdommen (etc) skal være straffbart? (Ja, mener jeg.) Hva da med de som er potensielle overgripere, men ikke har gjort noe enda? Skal samfunnet beskyttes mot dem, eller skal de beskyttes mot samfunnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 5. februar 2003 #55 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg er glad for å se at tråden er tilbake i riktig spor, og synes det er voksent gjort å ta selvkritikk for å avspore. Jeg har slettet bittelittegranne, og håper denne positive utviklingen fortsetter. Lionda - mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. februar 2003 #56 Del Skrevet 5. februar 2003 Utan å seie at eg trur pedofili er det eine eller andre, så bør ein først (for å svare på spørsmålet ditt) stille spørsmålet: Er legning ein sjukdom? Dvs, er homofili ein sjukdom? Er heterofili ein sjukdom? Men det er jo dermed ikke sagt at jeg mener homofili er en sykdom. Det er ingen hemmelighet at jeg ser på pedofili som en sykdom. Spørsmålet stilles til dem som mener det motsatte. Pedofili er "alltid" blitt betraktet som en sykdom. Da tenker jeg på den nyere historien, der man faktisk kan dokumentere at overgrep mot barn er SKADELIG. Om, om, om - ja selvsagt er det fagfolk som skal ta seg av dette her. Hvem ellers? Mener du dette er medfødt? Jeg synes å sammenligne dette med pedofili er feil. At han overgriper seg mot en kvinne har ingen ting med hans seksuelle legning å gjøre, men han hans psyke. Det er i hodet det ligger. Pedofile blir kategorisert just fordi de overgriper barn. Det må nevnes at en pedofil kan også være hetrofil, i den forstand at han er gift. Han er også far. Jeg synes ikke disse sammenligningen var gode - sorry... Nå er det faktisk mange fedre som begår incest og som har sex med sin kone, bare for å kvervulere her. Du konkluderer altså at pedofili er en legning, siden du bruker begrepet legning her? Det er veldig viktig å huske på ja. Ja de fins desverre, men dog ikke så mange. I år 2002 hadde Stiftelsen støttesenter mot incest 9 registrertet mødre som var overgriper mot 109 fedre (biologiske). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. februar 2003 #57 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg er glad for å se at tråden er tilbake i riktig spor, og synes det er voksent gjort å ta selvkritikk for å avspore. Jeg har slettet bittelittegranne, og håper denne positive utviklingen fortsetter. Lionda - mod. Hay, hva er det du har slettet Lionda?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 5. februar 2003 #58 Del Skrevet 5. februar 2003 Men det er jo dermed ikke sagt at jeg mener homofili er en sykdom. Det er ingen hemmelighet at jeg ser på pedofili som en sykdom. Spørsmålet stilles til dem som mener det motsatte. Altså, til dei som meinar at pedofili IKKJE er ein sjukdom stiller du spørsmålet om det er ein medfødt SJUKDOM? Ordleggjinga di var grunn til å gå såpass i detaljar som eg gjorde. Men eg svarte jo på det du var ute etter likevel, og meir til. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morticia Skrevet 6. februar 2003 #59 Del Skrevet 6. februar 2003 Care, en LEGNING er IKKE en sykdom - men en medfødt "tilstand" eller "preferanse" om du vil kalle det det. En LEGNING lar seg IKKE kurere medisinsk, men den kan FORTRENGES. JA - homofili er naturlig for de menneskene som har denne legningen - såvel som pedofili er naturlig for de menneskene som har denne legningen - NEI JEG FORSVARER PÅ INGEN MÅTE PEDOFILI!!!!!! Bare så det er sagt. Teorien MIN om at pedofili ER en legning, baserer jeg på følgende: 1. Hadde det vært en sykdom, så hadde vi hatt en kur/vaksine, eller i det minste en verdensomspennende medisinsk forskning som pågikk for å finne en kur/vaksine. 2. Dersom det hadde vært en sinnslidelse - så hadde man med psykiatrisk behandling og medisinering kunnet dempe/kontrollere lidelsen. Det har til dags dato ikke latt seg gjøre. Årsaken Care, til at jeg for lenge siden meldte min bortgang var gruvekkende pm'er fra brukere her på KG. Innholdet i disse var av særdeles ufin/grov art, og inneholdt trusler. Bortgangen min hadde overhodet ingenting å gjøre med at jeg som du sier "var på dypt vann". Man er ikke på dypt vann fordi man har en kontroversiell mening og debatterer. Man er på dypt vann når man tyr til ufine midler (personangrep a la FrP'ere er "sånn og sånn", "du er sneversynt" etc) DA er man på dypt vann - når man ikke lenger har argumenter som sammenfaller med det opprinnelige tema. Og til Lisa-Beth - takk for velkomsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 6. februar 2003 #60 Del Skrevet 6. februar 2003 Det andre er berre funderingar frå mi side, om kva pedofili er for noko - og så lenge det ikkje finst ein fasit me kan slå opp i vil det forbli funderingar. Vel, vi funderer alle sammen her. Vi kan være enige i at vi er uenige. Tiden vil vise.' Til 10na, du sier; 1. Hadde det vært en sykdom, så hadde vi hatt en kur/vaksine, eller i det minste en verdensomspennende medisinsk forskning som pågikk for å finne en kur/vaksine. Det er ikke et bra argument, da det finnes utallige sykdommer som ikke har en vaksine. Spesielt psykiske lidelser. Mange psykiske lidelser har man også vanskeligheter med å kontroller, men pedofili har store skadevirkninger. 2. Dersom det hadde vært en sinnslidelse - så hadde man med psykiatrisk behandling og medisinering kunnet dempe/kontrollere lidelsen. Det har til dags dato ikke latt seg gjøre. Det er et godt poeng. Kanskje man benytter seg av feil metode. Du vet det finnes utallige metoder å velge mellom. Kanskje grunnmuren (fundamenet) i denne forskingen som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå