Gå til innhold

Sex under El


*Heidi*

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge prøvd å bli gravid,og denne mnd tok jeg el test fra dag syv, for å sjekke om når og om jeg hadde el. Viste seg at jeg ikke hadde el før dag 21. Da viste testen det. Hadde da endel sex under el. For lenge siden( da jeg forsatt ammet sønnen min) lånte jeg en pearly( en prevensjonsmaskin,som gir deg gule-rød eller grønne dager og viser når du har hatt el hver syklus) og da viste den at jeg hadde el på dag 19. Jeg tenkte ikke over da,siden jeg ammet osv, men siden jeg nå ikke hadde el før dag 21. lurer jeg på om jeg regelmessig har sen el og at det er derfor jeg enda ikke er blitt gravid( jeg har jo fokusert masse på :humpe: de dagene før og mens det er vanlig å ha el, det vil si fra dag 7-14. Men det jeg syns er litt ekkelt er at jeg har vanlig 28-30 dagers syklus og det er vell for lite tid for egget til å feste seg? og hvor stor sjanse er det for at jeg er gravid nå som jeg hadde sex rett på el?

Takker for alle svar :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har el på dag 21 og har syklus på 28-30 dager så kan det nok være for kort tid til at egget rekker å feste seg. det vanlige er vel 10-18 dager mellom el og mens.. og blir det kortere kan det bli vansklig for egget å feste seg og sende ut signalene om gravidet.

det er vel ca 25% sjanse for å bli gravid dersom dere har sex under el

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...