Gå til innhold

Karamellpudding


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg laget en oppskrift og vi var seks. Hadde igjen 1/4 ca. Skal lage til åtte i morgen pg lager kun en porsjon da også, hvis alle ti er voksne tror jeg en kanskje kan bli litt knapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg laget en oppskrift og vi var seks. Hadde igjen 1/4 ca. Skal lage til åtte i morgen pg lager kun en porsjon da også, hvis alle ti er voksne tror jeg en kanskje kan bli litt knapt.

Takk :)

Mor høres veldig optimistisk ut nå, så vi får håpe puddingen blir bra! :)

Jeg liker jo egentlig hverken sjokolade eller karamellpudding, men kanskje denne kan omvende meg? Så noen hadde fått bestefar (?) til å slikke tallerkenen her! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sviger far, bestefar -er det no forskjell? :ler:

Men et spm. til... :sjenert:

Er vikingmelk vanlig å bruke? Tror det er første gang jeg har sett en sånn oppskrift med vikingmelk i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, vi prøver iallefall opskriften nå så da får jeg heller hoppe innom i morra og skryte (eller klage.. :overrasket: ) over hvor godt det smakte! :)

Tusen takk for svar og tips iallefall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å bruke fløte istedet for vikingmelk jeg ;)

Så da bruker du bare fløte?

Den eneste gangen jeg har laget den hvor den ikke ble helt perfekt var da jeg byttet ut vikingmelka, så nå tør jeg ikke bruke noe annet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvt av hva da? For jeg bruker fløte og vikingmelk, så hvis jeg hadde byttet ut vikingmelken med fløte hadde det blitt bare fløte. (vikingmelk er forresten skikkelig dyrt! :forvirret: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvt av hva da? For jeg bruker fløte og vikingmelk, så hvis jeg hadde byttet ut vikingmelken med fløte hadde det blitt bare fløte. (vikingmelk er forresten skikkelig dyrt! :forvirret: )

fløte og vanlig melk :)

Og jeg bruker ikke vann i den karamellsausen man skal smøre formen med. Hmm tror jammen jeg må lage karamellpudding på nyttårsaften................ :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spist den til middag med foreldrene våre nå, og den ble tatt veldig godt i mot! Spesielt av fedrene våre :ler: De skrøt spesielt av sausen!

Konsistensen var veldig kompakt og kremet, kanskje litt smøraktig? Men det kan være fordi den har stått i 4 dager.

Men dere som bruker vann, da må jo alt vannet fordampe først og så sukkeret smelte på nytt? Mitt sukker ble iallefall ikke brunt før alt vannet var fordamet, sukker tilbake i sukkerform og smeltes på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blander sukker og vann og har i panna, det koker og blir sakte men sikkert brunt. Vet ikke hvordan det er uten vann, bruker vann sammen med sukkeret når jeg lager brente mandler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, for jeg fulgte oppskriften slavisk, og sukker og vannblandingen ble aldri brun :klø:

Sukkeret ble helt tørt og så smeltet det igjen.... Men det ble faktisk tykkere konsistens da det smeltet for andre gang, enn når man smelter bare sukker til knekk. (eller lim til pepperkakehus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. så rart. Jeg har plata på fullt hele tiden og rører litt i sukkeret innimellom. Tar kanskje 20 minutter å få det brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...