Gå til innhold

Juledagbok


Gjest Ballerina

Anbefalte innlegg

Gjest Ballerina

Min juledagbok... tenk å ha noe sånn :) Jeg bare elsker julen! Har allerede strikket noen julegaver, planlagt noen, kjøpt inn julepynt, planlagt julepyntingen i leiligheten... om en uke kan jeg kanskje begynne å pynte litt??? Hva mener dere, når kan man sette frem bittelitt julepynt uten å være flau???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Nå har vi kjøpt oss julekalendere :) Har kjøpt meg Kinder-kalender mens min forlovede har Smarties. Så skal jeg åpne alle disse og legge det oppi småposer slik at vi kan bruke dette på pakkekalenderen vår ;) Ganske greit, for det er veldig vanskelig å kjøpe 24 små pakker som også skal være litt fornuftige... tror jeg venter med dette til vi får barn som kan få pakker! I tillegg har vi kjøpt oss FLAX-kalendere!! Å, det er så gøy!! :hoppe: Lurer på om jeg skal skrape opp kalenderen min nå og klare det hele desember eller bare kjøpe en ny uten at han merker det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jammen meg med juledagbok også. Er også veldig glad i julen, så det blir nok spennende og følge med her også.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Ja, må jo ha juledagbok :) Det er jo så gøy å glede seg til jul! ...jeg klarte ikke holde meg med kalenderen min heller... men det gjorde ikke noe, for det gjorde ikke forloveden min heller ;) Vi vant dessverre ingenting, så nå får jeg ikke ny kalender før 1. desember............ :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Nå har vi hatt årets første hjemmelagede pinnekjøttmiddag... NAMNAM! Tror forloveden min var litt mer glad for dette enn meg, men da begynner det jammen meg å bli litt jul i heimen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅhÅhÅh!! enda en juledagbok!! :hoppe: :hoppe: vurderer å luske litt rundt her inne jeg... :sjenert:

Pinnekjøtt er godt! Det spiste jeg på julebordet vi hadde hos oss i går kveld :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For to år siden fikk mine "svigers" hver sin elektrisk tannbørste, og i fjor fikk "svigerfar" webcam... "Svigermor" husker jeg ikke.. I år blir detnok trådløs headsett til "svigerfar"... lenger har vi ikke komt i tenkingen.... :sjenert::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
For to år siden fikk mine "svigers" hver sin elektrisk tannbørste, og i fjor fikk "svigerfar" webcam... "Svigermor" husker jeg ikke.. I år blir detnok trådløs headsett til "svigerfar"... lenger har vi ikke komt i tenkingen....  :sjenert:  :)

Ehm... høres ut som om dine "svigers" har kommet lenger i den teknologiske utviklingen iallfall... :blunke: Nei, dette er den definitivt verste julegaven vi (jeg) må kjøpe i år... :sjenert: Noen andre som har tips?? ALT mottas med takk!!!!!!!! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Julegaver

Nevøen vår: strikkegenser - OK

Barnet til ei venninne: strikkegenser med lue

Lillesøsteren min (10 år): klær, hun ønsker svart kjole med hvite prikker... (bestille på H&M.com)

"lillesøster": strikkesokker - OK

"lillebror": strikkesokker - OK

"lillesøster": strikkesokker

Venninne A: rosa strikkeskjerf

Venninne T: blått strikkeskjerf og serviettholder - OK

Venninne K: tovet lue og votter (brunt, orange og rødt)

Forloveden min: iPod med gravert navn på baksiden

Mamma: potetpresse (purepresse) (kjøpe på IKEA)

Stefar: DVDer

Pappa: hm...

Mormor og morfar: termos (kjøpe på Jernia)

Bestemor og bestefar: tre små søte julebroderier - to ferdige...

"tante og onkel": kalender fra Stavanger (de er fra Frankrike, så helt perfekt for dem!!!) - OK

Ekstra-mamma: telysestaker fra en søt, ny butikk!! - OK

Svigermor: hm... forslag?

Svigerfar: blå fleecejakke (kjøpe på jobb)

Min forlovedes tante: Er det OK å gi blomster???

Min svoger: Noe fra Jernia......... :sjenert:

Min svigerinne og hennes mann: salatslynge - OK

...fikk litt panikk nå... veldig mye igjen å skaffe til jul, ikke minst å lage... så er det bare en måned igjen!!!

Endret av Ballerina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma: potetpresse (dette ønsker hun seg...) - hvor får man kjøpt dette????????

Hun mener ikke så stapper? Har aldri hørt om potetpresse liksom. *googler* Neimen, se her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...mode=linearplus clas ohlson og ikea visstnok.

I fjor gav vi gavekort på teater til svigerforeldrene mine. (Men om de har blitt brukt vet jeg ikke...) Dersom de ikke er kulturelle av seg er kanskje ikke det noe ide. (Billettservice har forresten også gavekort). Før det har vi gitt mer ting som vi har savnet når vi har vært på besøk, kaffekanne, dusjforheng og dokost. (Kanskje kjedelig å få, men når man har dusjet mange nok ganger på ekstrabadet uten dusjforheng synes man det er en god ide!)

Forresten, jeg også gleder meg masse til jul. Det er i alle fall lov til å pynte i hele desember. Eller dersom du har barnehagebarn i nærheten, når de begynner med julepynt på barnehagen. Svigerinna og broren min er førskolelærere, og de følger den "regelen". Er litt enig med dem, for det er fryktelig kort tid å pynte ellers.

Endret av abelille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Abelille: Tusen takk for gode råd!!! Nei, jeg mener ikke stapper... det er en potetpresse (som en gedigen hvitløkspresse...). Tenkte meg på sånne kjøkken-utstyrbutikker en dag, så får vi se :sjenert:

Får se om svigermor får noen småskåler... hehe... når vi lager taco der så er det aldri nok skåler!!! ...men er så redd for at hun skal ta det som kritikk... det er jo bare for å hjelpe...?????? ELLER???? Er det å påpeke hva hun mangler også kjøpe det fordi jeg mener hun ikke gjør det på rette måten?? (hehe... når jeg tenker meg så gjør jo hun sånne ting her ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn?

La som om det er mannen sin ide (hos oss er jeg ansvarlig for min familie og han for sin), de kan vel ikke bli fornærmet på gutten sin? ;) Men nei, jeg synes ikke det bør oppfattes som kritikk at de får noe nyttig som dere mener de mangler. (Selv vil jeg heller gi nyttige gaver en nips, det har de fleste nok av fra før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk inn hit etter at jeg har vært på bryllupsdagboken din, koselig med juledagbok :) Jeg gleder meg til jul!

Når det gjelder gaver til svigers:

Vi gir en sånn liten treningscomputer med radio på til svigermor. Hun er glad i å gå tur og synes forhåpentligvis det er litt fancy med alt du kan måle med computeren (skritt, kalori osv.).

Svigerfar får en sportstrøye fra HellyHansen, de er som du sikkert skjønner glad i gå tur begge to :) I tillegg får begge to en vannflaske hver :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Vi skal gi svigers hvert sitt gavekort på massasje. Tror de kunne ha godt av det ;)

Og min forlovedes søster er psykisk utviklingshemmet, så for henne planlegger vi å kjøpe en wok til dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...