Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2007 #1461 Skrevet 18. desember 2007 Men må man ikke ha antenne ute på veggen, Blondie? Det er jo ikke noe kabel eller noe der så vidt jeg har forstått... så det må være antenne eller parabol e.l... Kanskje jeg bare kan feste den i rekkverket på terrassen inntil videre...hehe. Og så må jeg ha tre mottakere og tre kort... fordi vi har tre apparater. De hadde en grei pakkeløsning på det hvor jeg ikke betaler for tre, men sparer sju hundre kroner og en god del i året også...(Det er noe dritt når man ikke bare har kabel inn til veggen via borettslaget... tror jeg skal melde meg i styret og få en ordning på det der) Du må ha sånn alminnelig TV-antenne (ikke kabel, parabol, eller lignende). Bare helt alminnelig gammeldags sånn "gaffel" vet du. Den jeg har er elendig, og det var variasjoner over "snø på Hardangervidden" på de 3 kanalene jeg tok inn, men med den nye "boksen" så er det altså glitrende klart bilde med samme antennen.
Gjest Bodillen Skrevet 18. desember 2007 #1462 Skrevet 18. desember 2007 Her var det travelt, ja! Flytting og juleforberedelser og jeg vet ikke hva. *Låner bort litt ekstra energi*
mysan Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #1463 Skrevet 18. desember 2007 Jada Bodillen, her går det unna skjønner du Og Blondie, da mener du at jeg klarer å skru opp den antenna sjøl da... og det gjør jeg selvfølgelig også... hmmm.. og må lage hull gjennom veggen for å strekke kabel inn... jeg må snakke med prosjektlederen i morgen for å høre hva som egentlig gjelds i det huset. Det hadde jo vært kult om de hadde gjort noe ferdig på forhånd. Ellers snakket jeg med bredbåndsguiden i dag, og de kan ikke levere internett og telefon før om tre-fire uker. Det er jo ikke et kjempeproblem, Liten og jeg har nettopp klart oss uten internett i fire uker, men for Yme vil det bli en øvelse Jeg vurderer nå sterkt og bare bli her over jula og ikke stresse noe mer med det. Jeg har god tid, og jeg MÅ ikke være inne til jul. Vi skal til foreldrene mine både julaften og førstedag, da er det greit å ha femten minutters kjørevei, eller en halvtime på buss og enkelt for moderen å kjøre oss hjem igjen. Jeg får sikkert låne bilen hennes de tre dagene i jula, vi skal til svigerfamilien på 2.dag og det er også inne i Oslo. Etter det klarer jeg meg uten bil til jeg får kjøpt meg en selv. Jeg satt og så på biler på finn.no i går. Det er ganske mange fine til greie priser. Jeg har tenkt å legge meg på rundt 100', ikke så mye over, og jeg har tittet på Toyota, Kia, Mazda og Nissan. Mamma har en liten Kia som hun er veldig fornøyd med, og de er jo superrimelige! Og de som står der til salgs har gått veldig lite og har enda hyggelige priser. Jeg skal høre med broderen, jeg har lovet å ikke kjøpe bil uten at han er med meg. Jeg gjorde det sist, og da endte jeg opp med min lille Neon som nå bare skal vrakes. (Note to self: Ring et redningsselskap å få dem til og komme og hente bilen og kjøre den vekk) Det er rart med den Neon'n min. Enda så glad jeg var i den, og hvor godt jeg har likt å kjøre den, så har den aldri fått noe navn. De andre bilene mine fikk navn veldig fort etter at jeg kjøpte dem. Mammas biler har også alltid hatt navn. Hun som hun har nå heter Aline Jeg hadde først en gammel Mercedes som het Gammer'n, deretter en liten grønn Mazda som het Frida. Etter Frida hadde jeg en Ascona som het Karsten... og så lille Neon som forble navnløs. I dag får jeg ikke liv i Liten. Hun skulle vært på bussholdeplassen om tjue minutter for å bli med venninner ut å kjøpe julegaver men ligger godt begravet under dyna. Det er lyd i henne, så hun er ikke død, men hun står ikke opp når jeg sier at kaffen er klar engang. Nå tok hun medisinene sine veldig sent i går, så det er vel forklaringen. Den ene tabletten hennes kan slå bena under en hest. Jeg prøvde en nordpå, for å få sove... aldri mer. Jo, jeg fikk sove, men jeg ble ikke meg selv før to døgn etterpå.... så jeg skjønner godt at hun ikke våkner så lett når hun tar dem for sent. Yme gikk nettopp på skolen, de skulle ha avslutning i dag så han skulle ikke være der før 14. På maskinen hans sitter Pax og hoster og snufser stakkars... hun har veldig dyp og sexy stemme akkurat nå Selv sitter jeg her i rosa- og grårutete pysj med sølvtråder i, som Liten fikk til jul for et par år siden og ikke liker lenger, og med håret absolutt rett i været. Jeg skal ikke ut før Yme er hjemme igjen. Han har kortet mitt og jeg har ikke kontanter, så nå han kommer skal jeg reise over til moderen og låne Aline, så jeg kommer meg nedover for å se på huset i morgen. Jeg fikk et tilbud fra RentAWreck i dag også, 3800 for 14 dager... synes ikke det er så billig jeg. Er det vel? Men jeg kan i hvert fall leie for et par dager når vi skal nedover og hente babyvovven i romjula da... da blir det noen hundrelapper eller en tusenlapp eller noe sånt og jeg slipper å konfiskere Aline mer enn nødvendig. Planen var jo å være i nytt hus før vi hentet Kompis, sånn at han skulle slippe og venne seg til to steder. Først blir han trygg her, og så flytter vi liksom, men det går sikkert greit. han venner seg til oss og pusene her i noen uker før vi flytter og da er det jo fremdeles oss og pusene han skal forholde seg til... Men jeg skal høre om bankgarantien i dag uansett, sånn at jeg kan få nøklene i morgen, for i såfall kan jeg jo begynne å småflytte litt kanskje..? Hvis jeg altså leier en bil... greit å frihet til å gjøre som man vil og i sitt eget tempo. Nå skal jeg gå gjennom KG en rask gang og så skal jeg hoppe i dusjen. Jeg tror det lukter fjøs av meg.
Gjest Pax Skrevet 18. desember 2007 #1464 Skrevet 18. desember 2007 Jeg hørte det klapret veldig i tastaturet i stua, ja. Aline? Har dere navn på bilen? :klø:
Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2007 #1465 Skrevet 18. desember 2007 Klart du greier å skru opp antennen ... Men er du sikker på at det ikke er antenne der altså? Hør med de i butikken der du kjøper RiksTV om det holder med bordantenen. Kan være det er nok. Når det gjelder billeie - villle hørt litt rundt jeg. Syntes det var en stiv pris.
Cata Skrevet 18. desember 2007 #1466 Skrevet 18. desember 2007 Jeg satt og så på biler på finn.no i går. Det er ganske mange fine til greie priser. Jeg har tenkt å legge meg på rundt 100', ikke så mye over, og jeg har tittet på Toyota, Kia, Mazda og Nissan. Mamma har en liten Kia som hun er veldig fornøyd med, og de er jo superrimelige! Og de som står der til salgs har gått veldig lite og har enda hyggelige priser. Ikke Kia, mysan, Toyooooota heter det. Stort sett går de til de må skytes. Lite feil og gode å kjøre er de også (kjørt både Yaris og Corolla som leiebil).
mysan Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #1467 Skrevet 19. desember 2007 Ja, jeg vet at Toyota er bra Cata... med Kia er jo så billig i forhold... tror du ikke de er like greie da? Mamma har Kia, lille Aline, og hun er kjempefin, god å kjøre, snill og pen.
mysan Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #1468 Skrevet 19. desember 2007 Har forresten nettopp kommet hjem etter ferdigbefaring i huset. Der var det vakkert, men jeg er glad for at jeg ikke satte himmel og jord i bevegelse for å komme inn i dag. Det er jo bare lys i kjøkken og på badet... hehehe. Jeg må ha taklamper på alle soverommene, i stua oppe, i entreen og litt flere lyspunkter i stua enn den ene gulvlampa jeg har. Over spisebordet bør jeg også ha en lampe, så jeg tar en tur innom en lampebutikk i dag når vi drar ut på SKi eller Vinterbro for å gjøre julehandel. Må jo ta alt i dag mens jeg har bilen. Da vi kom inn i huset, i stua, så stod det fint plassert i esker langs den ene veggen: 42" LCD HD TV, liten støvsuger, kjøkkenvekt, smoothie-blender, microbølgeovn, brødrister, toastjern, mixmaster, kaffetrakter, termokanne, hårføner... som er det jeg kommer på i farta, og alt dette visste jeg jo om, men det så ut som om det var handlet julegaver til en diger familie der Da vi dro, kom prosjektlederen løpene etter oss, han hadde glemt å gi oss innflytningspresang, så vi fikk et nydelig litografi i pen, mørk treramme, med passe partout og alt. Da var det like før jeg kidnappet ham og bare tok ham med meg hjem. (Han er nemlig ganske snasen, den fyren ) Nå skal jeg ha en bitteliten time på øyet, og så skal vi ut og juleshoppe. Hei på dere, alle!
Cata Skrevet 19. desember 2007 #1470 Skrevet 19. desember 2007 Ja, jeg vet at Toyota er bra Cata... med Kia er jo så billig i forhold... tror du ikke de er like greie da? Mamma har Kia, lille Aline, og hun er kjempefin, god å kjøre, snill og pen. Neineinei.....Hvor mange ganger skal jeg måtte fortelle deg at utseendet ikke er alt ? *eh...når jeg tenker etter så er vel dette første gangen * Men altså, Toyota ligger jo på topp på alle sånne bruktbilbarometre omtrent. Det må det være en grunn til.
mysan Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #1471 Skrevet 19. desember 2007 Har jeg sladret? :klø: Nå har jeg vært på juleshopping og det eneste jeg mangler nå er gaver til egne barn, julgodteri og juleblader... tror jeg. Fikk unna tantebarn og brødre og foreldre på kort tid. Tanteungene får bøker i år, nå kan de lese alle sammen. Brødrene får vin som vanlig, mens foreldrene mine fikk to sengesett til å ha nordpå, fordi jeg synes de trenger en fornyelse der oppe, og flere dynetrekk til lange dyner... Jeg vasket jo alt sengetøyet da jeg var der, så jeg vet nøyaktig hva de har, og hva jeg synes de mangler. Denne kvelden blir ikke veldig produktiv, kjenner jeg. Jeg er drittrøtt og kommer til å legge meg i veldig normal tid ikveld. Kanskje jeg klarer å snu døgnet mitt nå?? Ha en fin kveld utover, enten dere julestrir eller tar det mer med ro.
mysan Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #1472 Skrevet 19. desember 2007 Neineinei.....Hvor mange ganger skal jeg måtte fortelle deg at utseendet ikke er alt ? *eh...når jeg tenker etter så er vel dette første gangen * Men altså, Toyota ligger jo på topp på alle sånne bruktbilbarometre omtrent. Det må det være en grunn til. Ja, jeg vet... så det kan godt hende jeg gjør det, men da får jeg en eldre bil som har gått lenger for samme summen... jeg vil IKKE veldig mye over hundre tusen nemlig. Jeg skal nemlig aldri mer bli blakk, og derfor må jeg sitte igjen med mest mulig i banken når jeg er innflyttet, har kjøpt bil og det jeg trenger av møbler, slik at jeg kan tåle en uventet utgift uten å komme helt galt ut igjen. Får forresten den skatten neste år, som jeg forventet å ha i år, så kanskje ting blir litt enklere i hvert fall. Nei, nå må jeg gå av... jeg ser helt i kryss her.
Gjest Pax Skrevet 19. desember 2007 #1473 Skrevet 19. desember 2007 Har jeg sladret? :klø: Ja. Du fortalte det jeg sa til deg på bussen til Yme.
mysan Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #1474 Skrevet 19. desember 2007 Ja. Du fortalte det jeg sa til deg på bussen til Yme. Ja, men jeg trodde jo du hadde sagt det til ham selv, for du sa jo at du ikke trodde han trodde på det når du fortalte ham det.... men han sa at han aldri hadde hørt det før så.. sorry...
Gjest Pax Skrevet 19. desember 2007 #1475 Skrevet 19. desember 2007 Ja, men jeg trodde jo du hadde sagt det til ham selv, for du sa jo at du ikke trodde han trodde på det når du fortalte ham det.... men han sa at han aldri hadde hørt det før så.. sorry... Jeg har sagt det til han før, da. For en tullebukk.
Gjest Pax Skrevet 19. desember 2007 #1476 Skrevet 19. desember 2007 Nå er det 6 anonyme brukere i dagboka di!
mysan Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #1477 Skrevet 19. desember 2007 Jeg har avfarget håret mitt. Nå sitter jeg her med en "manke" med en farge som minner om Fanta med juleøl i tuppene Jeg skal farge det i morgen, jeg skal ikke gå rundt sånn, men for å få ordentlig farge på håret, og litt lysere enn jeg pleier, måtte jeg av med gammel farge og lysne underlaget først. Jeg har kjøpt en hjemmepakke med litt sånn varm ekornbrun med lyse striper i, så det tror jeg blir bra :klø: Sitter jeg her ennå? Skulle ikke jeg gå av.....
Bettie Skrevet 19. desember 2007 #1478 Skrevet 19. desember 2007 Har akkurat kjøpt bruktbil, jeg - Toyota. Nå kjøpte vi ikke bare en, men tre - en til oss, en til Poden og en til Frøkna. Så vi fikk en god pris på pakka. Bilen virker god den. Så du kommer til å bo i samme fylke som meg etter jul. Jeg trives godt her, så det håper jeg dere vil gjøre også.
mysan Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #1479 Skrevet 20. desember 2007 Etter alle disse overtalelsene deres, så blir det kanskje Toyota på meg da. Skal høre med overkontrolløren, min bror. (Han foreslo forøvrig også Toyota før jeg fant alle de fine Kia'ne på nett). I dag klarte jeg å stå opp kl.11! Det er en skikkelig forbedring faktisk, så snudd har jeg vært i det siste. Det gikk jo helt skeis nordpå fordi vi sov så utrolig mye der oppe. Sikkert mørket og den utrolig rene lufta. I går var jeg jo tidlig oppe fordi jeg skulle være langt nede i Østfold klokken 0900, så jeg måtte dra herfra 0800. Jeg sov en liten stund da vi kom tilbake før jeg puttet Liten og en venninne i bilen og dro ut på julehandel, men halv ti i går kveld var jeg så trøtt at jeg orket ikke sitte å vente på ungen som var ute en gang. Hun ringte meg etter at jeg sovnet og spurte om hun kunne sove hos venninnen og jeg sa, så jeg kunne få sove videre. Hun ringte fra nevnte venninnes telefon så jeg går ut fra at den er grei. Nå skal jeg gå å farge håret, Yme synes jeg ser så ille ut at han ikke orker å se på meg når han går forbi nesten... hehe, neida, men han spør når jeg har tenkt å gjøre det Så jeg gjør det nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå