Gå til innhold

BlaBlaBla...

mysan

Anbefalte innlegg

Hei Søtnoser :)

Nå har jeg kommet enda et hakk lenger på oppryddingen etter Ymes alenehjemmetilværelse...

Avløpet på kjøkkenet var tett, og så ser det ut som om han som har montert systemet under benken ikke helt har visst hva han har holdt på med, for den siste biten før røret forsvinner inn i veggen er liksom et Y-rør. Den ene delen av Y-en er skrudd fast i avløpet fra vasken, hvor også avløpet fra oppvaskmaskinen kommer til... mens den andre delen av Y-en bare står rett ut i rommet uten lokk eller noe. Der er det åpent rett inn i avløpsrøret, og ut igjennom der stod spruten fordi det var tett lenger inne... jada, nydelig rørleggerarbeid. Jeg er glad Yme oppdaget det så fort som han gjorde, ellers hadde det nye gulvet gått fløyten!

Nå har vi helt på en hel flaske med flytende plumbo som ikke skal skade plastrør osv og den har virket noen timer. Da jeg skyldte etter med varmt vann nå, rant det fint unna, men for sikkerhets skyld har jeg pakket inn litt avispapir i en plastpose og stappet inn i den delen av Y-en som altså er åpen og fått tettet til.

Jeg har satt igang oppvaskmaskinen og det ser ut til å gå bra.

Det er ett eller annet med meg og vann... hvor mange vannskader har jeg hatt? To i rekkehuset og én, nesten to her... liker det ikke :(

Nå fikk jeg nettopp en mail med to nye bilder av lille valpen. Han er så vakker! Nudelige lille tassen, og han skal være vår :)

Jeg gleder meg like mye som Liten jeg nå, tror jeg. Hun er ute og handler julegaver med en venninne så hun har ikke sett ham ennå.

Jeg er sulten... veldig sulten. Hej så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, nå skal jeg bli østfolding, så nå må jeg legge om dialekten og begynne å si bilær og båtær som ulær og tutær, og sånne ting :ler: Og så meg jeg sikkert begynne å si "ho" i stedet for "hun".. Det blir litt av en jobb med den omleggingen....

Nå har jeg nettopp sittet og sett på kartet hvor det er jeg skal flytte... sånn i forhold til byene nedover der, for å plassere det på mitt indre kart også. Tror ikke det tar lang tid å kjøre til Moss for eksempel, men det gjør det jo forsåvidt ikke herfra heller. Herfra tar det ca førti minutter.

Jeg gleder meg til å utforske området der nede, finne ut hva som befinner seg i sentrum, og hvor alt er... blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært flink og funnet frem papirene jeg skal ha med i banken i morgen. Jeg fant ikke ligningsattesten, men jeg fant selvangivelsen, så det bør vel gjøre nytten sin... tror dere ikke?

Så har jeg salgsoppgave, kontrakt på nyhuset, kopi av akseptbrevet på salget av leiligheten, og site månedes inntekter. Måtte ikke lete lenge engang :)

Nå er jeg sulten igjen. Kveldsmat :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, mamma. :klem:

Hei, jenta mi :klem:

Jasåmenn, det hjalp. Fin lue :)

:jepp:

Nå har jeg vært i banken og ordnet med mellomfinansiering både til innskudd og bil... kan ikke bo milevis fra alt uten å ha bil, og jeg vil gjerne inn der nede så fort som overhodet mulig, så jeg håper dette går raskt. Ellers får jeg høre med Rent-A-Wreck om de kan gi meg en god pris hvis jeg leier en bil en hel uke, eller kanskje to. Man har jo ting å ordne, det er jo jul!

Utrolig frisk og deilig temperatur ute i dag. Jeg gikk ned, men tok bussen opp igjen. Dro innom og kjøpte kattesand, og det veier litt å skulle gå og bære på en ti kilos eske med sand... jeg ble så sliten så nå sitter jeg her som et slips.

Koser meg med en lite sjokoladebit, resten av den kalde kaffen min fra isted, og Silje Neergaard på anlegget. Egentlig kunne det vært litt mer ryddig her for at kosen skulle blitt maksimal, men det får jeg ta meg av etter hvert. Ikke akkurat nå.

Fått ny bok i dag også. Krystallenes kraft. Jeg skal titte litt på den før jeg bestemmer meg om jeg skal beholde den.

Ha en fortsatt fin dag der ute - jeg skal surfe forumet litt fort, og så må jeg finne på noe annet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Bettie - det gjør vi :) Samfylkinger!

Sovet altfor lenge i dag også, jeg fatter ikke hvorfor jeg sover så himla mye for tiden. Er stadig oppe i ti-tolv timer i døgnet, og det irriterer meg, for det er jo kvelden før jeg står opp jo...

Nå skal jeg IGJEN løpe rundt med støvsuger og klut her, det støver totalt ned av alle disse pelstassene jeg har gående rundt, og så må jeg i butikken og hamstre litt for helgen... og så kan det bli lørdag.

Ha det alldeles hyggelig, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg IGJEN løpe rundt med støvsuger og klut her, det støver totalt ned av alle disse pelstassene jeg har gående rundt, og så må jeg i butikken og hamstre litt for helgen... og så kan det bli lørdag.

Støv kan det visst bli uten pelstasser også..... :kjefte: *ser ilskent på vinduskarmen foran seg som var strøken for noen dager siden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi inn et lass av Litens klær og eiendeler som lå igjen etter henne på den siste institusjonen... hele entreen er fyllt opp av sekker og esker, og jeg skjønner ikke hvor vi skal gjøre av alt. Vi var jo nesten nettopp ferdig med å kjøre vekk et digert lass med ting og tang på lager, og har båret ut et omtrent like stort lass med ting som bare skulle kastes... akk. Man eier for mye!

Man kommer nesten ikke frem i entreen hos meg nå, og der som det var så ryddig og fint... det er ikke noe morsomt. (Som Yme sa det for rundt tjue år siden: Det æl ikke no molo fol meg det)

Jeg har sovet fryktelig lenge i dag også... det er nesten så jeg blir deprimert av det.

Jeg var oppe og fikk Yme avgårde i dag morges, men skulle jo bare drøye litt lenger under dyna før jeg stod opp... og så plutselig var klokka nesten ett. Jeg hater det!! Og jeg eier ikke viljestyrke når jeg trøtt og dyna er varm... kanskje jeg får snudd det litt på onsdag, da skal jeg nemlig tidlig opp for å dra ned og se på ferdig hus og antakelig få nøklene :)

I dag bør jeg egentlig sjekke om det finnes et flyttebyrå som har tid til å flytte oss før jul... egentlig er jeg litt i tvil. Da blir det jul her, og det er greit nok det, så kan vi ta flyttinga etter nyttår istedet. Lettere for ungene, og med tanke på julebesøkene våre i Oslo også egentlig.

Jeg må se om jeg kan få stablet alle greiene til Liten så jeg kommer frem.

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått stablet unna litt.

I morgen må jeg ringe og bestille et lass med flytteesker igjen, for det er mulig vi flytter allerede i overmorgen. Her går det unna i svingene ja.

Saken er at jeg sendte en forespørsel til diverse flyttebyråer i dag ang evt flytting før jul, og ett av byråene har svart at de har en avbestilling på onsdag, så dersom jeg klarer å skaffe esker i morgen, og får skaffet en garanti fra banken på at mellomfinansiering er i orden, så hiver vi oss bare rundt.

Jeg har ett problem allikevel.. jg vet ikke om vi klarer å få tv der nede så fort... og vi kan ikke ha jul uten tv. Jeg mener; Tre nøtter til Askepott... blir det egentlig jul uten? I think not!

Men om jeg finner en butikk som selger RiksTv-opplegg så klarer jeg kanskje å installere det selv? Jeg må sjekke opp - TV must.. möst.... mast, mest, mist ... sein!

Hvorfor somle med ting hvis man kan hive seg rundt å få ting til å skje, sier jeg.

Så må jeg i såfall leie en liten bil fra Rent A Wreck for noen dager også da, ellers blir det vanskelig...

Jaja, der fikk jeg litt å tenke på.

Ha en fortsatt fin kveld folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint om dere kommer i nytt hus før jul, selv om det blir en litt rar julefeiring. Men ser jo det kan bli hektisk.

Men jeg looooover at dere klarer en jul uten TV. Har levd i 7 år minus TV så det der vet jeg alt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Guide til RiksTV installasjon:

Gå til butikk. Velg pakke. Bær/kjør (veldig lett, så bær går greit) mottaker hjem. Pass på at butikken gir med sånn kort. Pakk ut av esken.

Gjør nøyaktig som instruksjonene sier - scart kabel (sånn brei ting) i TV, antenne ledning fra antenne uttaket i veggen i boksen. Sett i kortet foran - hvis ingen kanaler virker så er det fordi det står feil vei. Helt sant. Sett TV på ext eller aux kanal og voila.

Det er så enkelt - med tegninger og greier. Hvis du ikke har kabel og "sånne tekniske greier bare eksploderer" skrekk.

Og bildet? Klinkende skinnende klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må man ikke ha antenne ute på veggen, Blondie?

Det er jo ikke noe kabel eller noe der så vidt jeg har forstått... så det må være antenne eller parabol e.l...

Kanskje jeg bare kan feste den i rekkverket på terrassen inntil videre...hehe. Og så må jeg ha tre mottakere og tre kort... fordi vi har tre apparater. De hadde en grei pakkeløsning på det hvor jeg ikke betaler for tre, men sparer sju hundre kroner og en god del i året også...(Det er noe dritt når man ikke bare har kabel inn til veggen via borettslaget... tror jeg skal melde meg i styret og få en ordning på det der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...