Gå til innhold

BlaBlaBla...

mysan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg har hjerte i halsen - tvers gjennom internettlinjene - hver gang jenten forsvinner og er like lettet hver gang hun kommer hjem igjen.

Puh ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å flytte vekk høres ut som en veldig god kur for Liten. Godt at du også får hjelp av legen. :klem:

Ja, jeg tror det kan bli bra etter hvert. Nå har til og med mamma begynt å venne seg til tanken om at jeg tar henne med og flytter langt inn i fiskeland uten naboer eller noe. Jeg er jo ungen hennes må vite, og hun ble litt bekymret... det er rart med det :ler:

Lås henne inne til dere flytter!!!

Ja, jeg tror det må bli løsningen, det er bare så vrient å få til...

vi har snakket lenge i dag, og blitt enige om at verken hun eller jeg skjønner hvorfor dette skjer om og om igjen, og da blir jo innesperring eneste løsning...

Jeg har hjerte i halsen - tvers gjennom internettlinjene - hver gang jenten forsvinner og er like lettet hver gang hun kommer hjem igjen.

Puh ...

Uff da... det er jo ikke meningen at du skal bekymre deg helt bort til Bergen, Blondie :)

Nå sover hun på sofaen ved siden av meg. Helt utslitt stakkars og med vondt i hele kroppen.

Hun har spist godt, både middag og iskrem, hun har drukket to digre krus med kaffe og tatt medisinene sine, så hun sover nok til i morgen, og da kjennes nok ting bedre ut.

Nå er hun bare nedfor og deppa og føler at alt går til helvete.

Ikke har venninnene hennes ringt og spurt etter henne mens hun har vært vekk, og ikke har de ringt og spurt etter henne uka før heller, så hun føler seg forlatt og ensom stakkars... Jeg føler med henne, det hjelper ikke akkurat på situasjonen og selvfølelsen når alle du er glad i snur ryggen til deg...

Jeg får snakke med henne i morgen og forklare henne at det er en helt normal reaksjon det de kommer med. Det er bare jeg som fremdeles henger med, og det er fordi hun er den lille jenta mi. Hun kan ikke forvente at alle andre skal orke like mye av ustabiliteten hennes og det at man aldri egentlig kan stole på henne.

Hun hadde jo en avtale med dem på fredag, men stakk til byen istedet... Jeg må få henne til å forstå at alfa og omega hvis man vil beholde vennene sine er at man er til å stole på selv. Ikke sant?

Har man en avtale, så har man en avtale, da stikker man ikke plutselig for å gjøre noe annet.

Ha en fin mandagskveld, alle... nå er det ro i stua.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nå var det ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet, bare medfølelse.

Det er så vanskelig å komme på rett kurs når man har sleivet ut. Noen ganger er det en selv som jobber seg tilbake og inn i rett spor igjen, andre ganger må man hentes og flyttes inn i rett spor.

Jeg håper og tror at stueforandring og anderledes miljø vil hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi satser på det. Og siden hun selv vil det så veldig og selv har bedt om nytt behandlingssted så er det jo faktisk håp i hengende snøre, som min mor pleier å uttrykke det.

Men da blir det enda et par år før hun kan stå på egne ben, stakkars ungen min. Men - bedre sent enn aldri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun minner meg ganske mye om kusinen min, egentlig.

Har du en sånn kusine du? Jo, henne har du forresten nevnt når jeg tenker meg om...

Godt at det er ro i heimen igjen.

Jeg synes du er tøff, mysan. Du står på og gir ikke opp.

Man har jo egentlig ikke noe valg da, ikke så lenge det går såpass lang tid mellom hver gang det skjer.

Hadde hun vært ute på tur hele tiden og bare kommet hjem for å sove og få rene klær i ny og ne, så hadde nok døren vært litt mindre åpen.. tror jeg..

Jeg har ennå ikke begynt å pakke i esker, så i dag må jeg sette igang. Jeg regner jo med at fotografen kommer til å ringe når som helst og da er det greit å ikke behøve og be ham vente en uke før han kan komme. Jeg vil jo gjerne komme igang så Liten og jeg kan dra. Det er jo plutselig jul, og da skal vi hjem på ferie :)

Da jeg stod opp i dag var jeg uten strøm. Hafslund hadde vært så hyggelige å bare stenge strømmen min uten engang å ringe på først for å høre om jeg hadde betalt regningen - hvilket jeg faktisk hadde.

Så da måtte de ta to turer da, for de måtte jo komme tilbake og åpne igjen også. Og de kan prøve å gi meg ekstra gebyr for den åpningen. :kjefte:

Sånt tar de jo to og fire tusen kroner for alt etter som om de kommer før eller etter kl 12.

Jeg liker ikke Hafslund. Jeg mener det må være noe galt her siden jeg betaler like mye strøm her som da jeg bodde i et toetasjes rekkehus med gamle vinduer... men de skal ha fire tusen kroner for å sjekke det dersom de ikke finner noe feil. Hva skjer da? At jeg ikke sjanser og heller bare betaler skyhøye strømregninger selvfølgelig. Jeg kan jo ikke ta sjansen på at det faktisk ikke er noe galt, og så må jeg betale fire tusen på toppen av det jeg allerede betaler i strøm.

Det blir greit å bli kvitt denne leiligheten, selv om jeg strengt tatt trives veldig godt her. Egentlig vil jeg bare vinne i Lotto så jeg slipper og flytte. Da kan jeg gjøre meg gjeldfri, og da gjør det ikke noe om husleia er litt drøy. Og da kan jeg jo sjekke den strømmen også, hehe.

Jeg tror egentlig jeg kan regnes som fattig, hvis man ser hva jeg har i inntekt og hva jeg har i utgifter og hva jeg sitter igjen med til rådighet hver måned. Men det er min egen skyld mer eller mindre, så jeg kan ikke klage.

Eller, fattig og fattig... jeg har en leilighet å selge, så jeg er jo ikke fattig sånn per definisjon.

Nå skal jeg ta en liten forumsrunde, og så må jeg sette igang så jeg kommer noen vei.

Ha en fin tirsdag der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Hei hei Mysan! Har fulgt med i dagboken din en stund nå, så tenkte jeg skulle være høflig å legge igjen et lite spor:)

Jeg synes du er utrolig tøff, og har stor forståelse for at du er fly forbanna fra tid til annen. Det må datteren din rett og slett tåle! Håper virkelig at turen til nord kan gjøre nytten. Noen ganger er det eneste rette å starte litt på nytt. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en sånn kusine du? Jo, henne har du forresten nevnt når jeg tenker meg om...

Ja. Jeg tror at det hun driver med er en form for selvmedisinering, men jeg vet ikke for hva. Da hun var baby skrek hun hele tiden, og det så ut som hun vred seg i smerter, men legene fant aldri noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leiababe og Pax :)

Joda, Leia, hun tåler at jeg blir sinna, men det hender det kommer noen tårer og fortvilelse i prosessen og det er jo forståelig. Hun gjør jo ikke dette for å være slem. Det er bare litt utenfor hennes kontroll...

Hun kusinen din har kanskje masse indre uro, Pax - ting hun ikke orker å forholde seg til. Kanskje hun har opplevd ting hun ikke vil fortelle også, så da blir løsningen å prøve og døyve det på egen hånd. Skummelt det der... uff :(

Nå har jeg tømt vitrineskapet, det ble to store, veldig tunge esker.

Og så har jeg sendt mail til lagerboksselskapet for å høre om de kan komme med en lagringsboks til meg, så jeg kan begynne å bære ut, slik at vi får det vekk før fotograf plutselig ringer og vil inn. Må jo få litt fortgang.

Nå skal det spises litt, og så skal jeg fortsette på de andre skapene på kjøkkenet, slik at bare det som er i daglig bruk blir stående igjen. Om å gjøre og være litt lur, og om å gjøre og få fyllt lagerboksen så full som overhodet mulig, sånn at jeg kanskje klarer meg med én boks til til resten hvis jeg må lagre mer før jeg finner et nytt sted å bo.

Så lurt som dette har jeg aldri flyttet før - det hjelper å få litt erfaring og noen år på baken :ler:

Fortsett å ha en fin tirsdag, jenter (og gutter?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Tror du ikke det Liten driver med nå er den siste krampa, liksom, før det bærer nordover og hun vet det er slutt på fanteriet?

Håper virkelig det som skal til er å få ro rundt henne der oppe. Krysser fingrene for dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i store trekk ferdig med å pakke ned kjøkkenet Blondie, og jeg er temmelig stolt av meg selv faktisk :danser:

Eskene fra lagerfirmaet er ca 40X50x65 eller noe sånt, ganske store, og jeg har fyllt opp 8 stykker bare på kjøkkenet.

Hele vitrineskapet, det ble jo to esker alene, og resten er kjøkkenmaskiner, litt ulike kopper og krus og plast og ting og tang som jeg ikke bruker daglig. Jeg fikk ryddet i tørrvareskapet i samme slengen, så nå vet jeg og ser hva jeg har der.. :ler:

Puttet masse over i tupperbeholdere, og da blir det straks litt mer orden.

Nei, Bodillen, jeg tror ikke dette er en siste krampetrekning fra henne for hun er liksom ikke sånn.. hun var helt innstilt på å aldri ruse seg mer hun, både før broren døde og i særdeleshet etterpå, men jeg vet hva som skjedde.

Hun var på hyttetur med et par venninner tidligere i høst, på Hvaler. Og den ene venninnen, som alltid har vært den som virkelig har stått på for Liten, som har ringt meg når det har vært noe, som har bedt meg komme og hente dem når hun har hatt problemer med Liten og som faktisk også er nykter, fikk plutselig et tilbakefall med ruslyst på den ene hytteturen. Antakelig fordi den andre venninnen er ei jente som bruker amfetamin nå og da eller jevnlig, det vet jeg ikke... hun satt i to-tre dager og fyrte opp Liten MOT bedre vitende, og de tre jentene avtalte at neste gang de dro nedover skulle de ruse seg en hel uke i strekk på alt mellom himmel og jord, men Liten skulle IKKE få lov å bruke heroin, det var liksom grensa...

Det som skjedde var at hodet til Liten, som jo har et alvorlig rusproblem som vi alle vet, venninnen også da, satte i gang sine prosesser så da jentene kom for å hente henne, var hun innstilt på en ukes hurramegrundt der nede. Mulig at hun faktisk hadde ruset seg før de kom og hentet henne, jeg syntes nemlig det kunne virke sånn, og venninnene mente tydeligvis ihvert fall at det virket sånn... men de hadde ombestemt seg.

Da var det for sent - Liten var i gang, og har igrunnen vært det siden. Det endte med at hun ikke ble med nedover, men tok toget inn til byen istedet.

Hun har snakket med venninnen om det og hun var fryktelig lei seg, og skjønte ikke hva som hadde gått av henne, og beklaget og beklaget og beklaget... og etter det har de nesten ikke snakket sammen. Veldig trist egentlig, men det ordner seg nok igjen. Det er de to som virkelig kan snakke om alt og som virkelig er der for hverandre, så...

Nå har jeg tatt en sovepille for å prøve og snu døgnet mitt, og nå kjenner at jeg den kommer sigende, så nå tror jeg rett og slett av jeg logger av, slår av maskinen, rer opp, pysjer, pusser tenner og kryper under dyna. Dette er faktisk litt ubehagelig... (jeg ville aldri blitt noen god rusmisbruker, kjenner jeg.... )

Natta alle sammen - drøm positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun settes i gang i dag, Bettie. I går sov hun jo bare.

Klarte å stå opp i grei tid i dag faktisk. Veldig stolt, men kjenner at den sovepillen sitter i litt, for jeg blir litt sånn småsvimmel...

Herbalife shake til frokost, og et stort krus kaffe samt en halvliter vann. Nå burde jeg faktisk komme i gang.

Fredag kommer boksen, så da bør jeg ha alt som skal vekk, klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, Bettie, sliter meg ikke ut vettu :)

Nå har jeg fått pakket vekk to store esker med bøker fra bokhylla i stua. Det som står igjen nå er 6 store fine bind om alt fra de største kunstnerne, de største komponistene, forfatterne, oppdagerne, skuespillerne og oppfinnelser og vitenskap. De gjør seg fint som hyllepynt til fotografering og visninger... :fnise:

Ellers står alle mine alernative bøker der, samt et par bøker om tegning og en liten håndfull bøker som kan være lettleste for Liten som trenger konsentrasjon- og lesetrening. Tegnebøkene er også for hennes del, fordi hun mener hun kun kan tegne en sort figurer og ikke noe annet.

Alle CD'ene mine står igjen, men noen av dem skal jeg nok ta med nordover, akkurat som de alternative bøkene og de to om tegning.. og altså de lettleste.

Jeg har tre lydbøker der også, som jeg skal ta med.

Tirsdag morgen kommer fotografen, så da må alt være på stell her, og i dag sendte han meg en huskeliste på mail over ting jeg bør ha i minne når jeg rydder vekk for at bildene skal bli best mulig.

Guri, nå er jeg trøtt... jeg tok en sovepille i går kveld også, og jeg tror den virker NÅ :ler:

Kanskje jeg skal krype tidlig til køys da, og sette friskt i gang i morgen tidlig igjen...

Men litt mer skal jeg nok få unna før jeg legger meg. Man kan ikke sove klokken halv åtte om kvelden.

Kjapp forumsrunde, digert glass med vann og så en siste innspurt før kvelden.

God kveld, ladies ang gents!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar jo tid å pakke vekk saker og ting. Og bøker er tungt. Håper du har noen sterke armer som bærer kassene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier trappetralle som kommer med lagerboksen i morgen, Bettie. Den ser ut som en sekketralle på mange måter, men har en slags glideskinne bak som man kan gli den nedover trappene med. Og godt er det, for både bøker og glass og serviser er tunge.

I dag har jeg fått tømt skapet i gangen, nå henger bare de jakkene vi bruker daglig igjen. Det ble to digre esker der og gitt.

Jeg har også bestilt flybilletter til Liten og meg, så den 13. november drar nordover til fisk og måkeskrik.

Jeg må sjekke med moderen når bussene går fra fjorden og inn til tettstedet før jeg bestiller tilbaketur, så det gjør jeg vel i morgen da. Jeg tenker i løpet av perioden 17-20 desember.

Fikk ikke noe svar da jeg sendte melding nettopp - moderen er ikke sånn som meg som sitter med mobilen ved siden av seg, og jeg syntes det var litt sent å ringe, for hun kan jo faktisk ha lagt seg.

Når jeg ser nærmere på datoen nå så ser jeg at jeg faktisk ikke reiser før ETTER visningene og det kan jo være en grei ting, men jeg tror allikevel at jeg skal la megler ta seg av dem mens jeg finner på noe annet.

Jeg blingset på datoen og trodde at visningen var helgen etter at vi reiser, men sånn var det ikke, og på lavprisbilett får man jo ikke endret avreise heller, så da ble det sånn.

Men greit det altså.

I morgen må jeg hive meg rundt å finne ut hvor jeg skal gjøre av pusekattene... se om det kanskje finnes et hyggelig pensjonat hvor det går an å få en hyggelig pris siden det er utenfor sesong og over en lengre periode.

Yme vil ikke ha ansvar for dem.

I dag er eldstemanns fødselsdag så vi har vært nede på graven hvos han ligger sammen med pappan sin, og satt ned tre langstilkede røde roser og en vakker krans. En sånn som egentlig skal henge på døren, ikke en typisk gravkrans med reinlav og kongler.

En fin høst- og vinterkrans med litt kongler og ting og tang på... jeg skal ha en sånn på døren på mitt neste hjem. Kjøpte den hos Mester Grønn.

Og så satt vi ned to lykter, en til guttungen og en til pappan hans, som har fødselsdag om et par uker.

Det er rart å være der nede, se på graven og vite at det er det som er igjen av ungen min. I en boks nedi jorden ligger det som er igjen liksom... Jeg kommer nok aldri til å skjønne det helt og holdent.

Før vi gikk dit, var Liten og jeg og snakket med en ruskonsulent i kommunen så når blir det søkt nytt behandlingssted for henne, og hun skal ned igjen på mandag for å gå igjennom papirer og søke om rehabiliteringspenger under behandling også videre.

Konsulenten mente at hun vil ha krav på behandlingsplass innen 3mdr. så det blir jo spennende å se. Vi skal stupe inn på nett i helgen når vi er ferdig med å sjaue vekk alt som skal vekk, så vi har litt tid, og se på de forskjellige stedene og hvilke tilbud de har. Hun lurte på et sted hvor de driver gårdsdrift kanskje...

Nu skal jeg re opp og komme meg under dynen, det blir jo en dag i morgen også.

Den trøtten jeg hadde tidligere på kvelden gikk over da jeg begynte å pakke.

I morgen tidlig må jeg be dem ta med en bunke til med esker til meg - 20 blir litt i snaueste laget ser jeg. Jeg har bare 5 igjen.

Sov godt alle! :vinke::sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...