Gå til innhold

BlaBlaBla...

mysan

Anbefalte innlegg

Hvis du avslutter foundation ved kjevelinjen, Blondie, så er det vel egentlig ikke noe problem med at den smitter av uansett? Jeg har aldri det problemet...

...

Jeg fikk med meg Liten på en liten tur ut i dag, men hun er jamen i en elendig form :hakeslepp:

Jeg mener, jeg er ikke innmari sprek, men hun ble skikkelig sliten etter et kvarters gange. Slutte å røyke og begynne å bevege seg litt mer, eller?

I går var jeg flink og bakte tre brød, og nå har jeg en diger oksestek i ovnen. Det blir litt sen middag i dag, men vi fine spiser jo litt sent, så det går sikkert bra ;)

Ellers ikke mye spennende å melde. Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hatt en rolig sødagskveld, mysan.

Når det gjelder smine er jeg så godt som analfabet - bruker så lite til hverdags og bare litt til fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har bare foundation til hakelinjen. Likevel hadde jeg foundation "over alt" i den tiden jeg brukte L'oreal sin. Skjortekrager, halsen på høyhalsede gensere, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Jeg har bare foundation til hakelinjen. Likevel hadde jeg foundation "over alt" i den tiden jeg brukte L'oreal sin. Skjortekrager, halsen på høyhalsede gensere, osv.

God foundation er ikke lett å finne, nei... Nå er jeg endelig fornøyd - jeg har funnet mineralfoundation, og den er super! Lett å få jevn, og snill mot litt "moden hud" for å si det på en pen og diplomatisk måte. Har ikke sett at den smitter noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Jeg blir jo helt revet med av dette sminkepratet og glemmer rent vanlig høflighet!

God morgen, mysan! Her har du en god, nytraktet kopp kaffe! :kaffekopp:

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kaffe, Bodillen :)

Mineralfoundation ja, kanskje jeg skal prøve det neste gang? Hvor får jeg kjøpt det da?

kjedelig å få foundation på klærne ja, Blondie, det haaater jeg, man går jo rundt og ser ut som man har skitne klær på seg, ikke sant? Ikke morsomt!

Jeg skal straks gå oppover til legen, da får jeg litt mosjon i samme slengen for tiden passer ikke med bussen. Greit det da, jeg bruker en halvtime opp dit, og da går jeg vel ned igjen også da.

Skal ta opp med henne mine planer om å ta med Liten nordover i x antall uker eller måneder og høre hva hun sier til det, ang tilrettelagt sykemelding og aktiv sykemelding og what not som gjelder nå for tiden....

Få i meg litt mat før jeg går kanskje, så energien holder opp og ned igjen.

Ha en fin mandag så lenge da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har min "megler-eks" vært på besøk, så nå er jeg igang.

Han er snill snill snill, og tar minstesats når det kommer til provisjon og gir meg visningene gratis. Det er gutten sin det. Jeg sa at det er like før han får komme i bursdagen min :)

Jeg kjenner at jeg vil ha ham tilbake... :hjerter_rundt: .. og jeg øynet et lite håp da han sa at han også bodde i blokk for øyeblikket, helt til han forklarte at det var fordi "de" pusser opp i rekkehuset, og såpass omfattende at de velger å ikke bo der mens de holder på. Aaaargh... jeg som håpet et kort øyeblikk at det var fordi han hadde flyttet fra henne.. men nei da. :sur:

Han er så nydelig. Pusene mine liker ham også. Og ungene kjenner ham jo allerede... aaaaargh... (lese bok og lære seg å kaste gand på uønskede damer)

Pokker at kjemien manglet den gangen. Jeg er sikker på at den er bedre til stede nå... jeg kjente det jo helt hit :fnise:

Vel, uansett. I morgen skal jeg høre med lagerfirmaet om de skaffer pappesker til stasj, glass og sånt... jeg må komme igang.

Jeg får antakelig takstmann i slutten av neste uke, og da kommer fotograf også hakk i hæl, så da må jeg ha fått vekk alt som ikke skal være her under salget. Og ting tar tid, så det er bare å komme i siget.

Jeg er sulten - ha en fortsatt fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
God foundation er ikke lett å finne, nei... Nå er jeg endelig fornøyd - jeg har funnet mineralfoundation, og den er super! Lett å få jevn, og snill mot litt "moden hud" for å si det på en pen og diplomatisk måte. Har ikke sett at den smitter noe heller.

Jeg har prøvd ID sin mineralfoundation - profesjonelt lagt på til og med av hudsalong - og det så helt forferdelig ut og føltes som å gå med en maske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg anbefaler deg å kontakte flyttebyrå når det gjelder kartonger. De har ofte veldig gode kartonger og de jeg har brukt låner kartongene ut gratis. Men de er dessverre ikke landsdekkende. Men det kan jo være at det finnes flyttebyrå "over there" som har samme service?

Uansett er ofte flyttebyråenes kartonger greiere å bære og stable og lukke (slipper tape og sånn fordi de er selvlukkende).

Jeg har også kjøpt en del kartonger på Binders.

Anbefaler også å bruke silkepapir på knusbare ting - da blir det mindre oppvask (slippe å knikke av avispapir).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen synes det var en knallidé å flytte nordover, så hun skrev ut sykemelding for fire uker nå, og så bare ringer jeg og holder henne underrettet om ny adresse og tlf.nr og slike ting.

Hun har også skaffet oss en avtale med en ruskonsulent for Liten, så vi skal i møte der neste uke, for å komme frem til videre behandling for henne når vi kommer tilbake. Dette er noe Liten har satt i gang selv, så det kan bli bra.

Jeg skal høre med de lagerfolkene jeg har kontaktet for oppbevaring om de også har pappesker til lagring av stæsj, jeg regner med at de har det. Ringer dem i dag, så vi kommer i gang her. Men først må jeg ha litt mat, og så må jeg i butikken før rushen. Ingen vits i å lage kassekøene større enn de behøver å være, ikke sant?

Jeg lurer på om en bivirkning av Cipralex kan være å ikke komme seg ut av søvnen om morgenen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om en bivirkning av Cipralex kan være å ikke komme seg ut av søvnen om morgenen jeg...

Jepp! Det tror jeg det kan. Nå er det ikke Cipralex jeg knasker, men det jeg har skal visst ha ca. de samme virkestoffene hvis jeg ikke husker feil. Og jeg er trøtt. Mye mer trøtt enn den pillefrie meg ;). Men kommer meg noenlunde greit opp om morgenen da og kan dermed fint leve med den bivirkningnen siden "normale jeg" er periodesøvnløs. Heller litt trøtt enn søvnløs natt etter natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre, hadde jeg nær sagt. Da skjønner jeg i hvert fall hvorfor jeg sliter sånn med å våkne, og det meste er greit så lenge man forstår hvorfor det er sånn, ikke sant?

I morgen ringer jeg og bestiller flytteesker, og så er vi i gang med pakking her. Da får jeg pakket ferdig denne uken, og så får jeg kjørt en mengde på lager fra neste uke før takstmann og fotograf kommer, og så er vi i gang.

Mamma tror fremdeles jeg er litt gal, og det kan vel hende det, men dette kommer ikke til å ta livet av meg. Det verste som kan skje og som sikkert kan bli ille nok, er at jeg for en periode kanskje ikke har noe sted å bo :ler:, men da kan jeg vel bare bli nordpå til det er i orden da. Jeg kommer til å begynne og lete etter leiligheter igjen ganske fort, jeg må jo det for ting tar tid. Da må jeg bare ha noen til å gå på visninger for meg. Eller kanskje jeg blir kjempeheldig og så dukker det opp en leilighet hos han som selger for meg nå, og hvis han går god for en så vet jeg at den er grei. Han vil jo aldri lure meg, det vet jeg. Jeg skal be ham holde øynene åpne for meg jeg, så dukker det kanskje opp noe.

Nå gleeeeder jeg meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bodillen

Jeg må si jeg er ganske så imponert over hvordan du tar grep, selv etter alt du har vært igjennom i det siste. Mange ville ikke greid å stå oppreist. Du har guts, du, mysan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal datteren din gjøre der oppe?

Komme seg bort fra venner som ikke er bra å ha og forhåpentligvis bli rusfri, tenker jeg. Og eventuelt lære litt om ansvar og dyrehold ved å ha en eventuell hund. :) Etter hva jeg har lest i dagboken, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal datteren din gjøre der oppe?

Få ro i kroppen og sjela igjen. Kjenne litt på det å kjede seg uten at hun kan dra ut for å finne underholdning. Lære seg å sitte i ro og lese bøker igjen osv... og så får hun en hund som hun må ta ansvar for... forhåpentligvis kan dette omprogrammere hodet hennes litt i hvert fall, så ikke byen blir en like stor fristelse når vi kommer hjem igjen.

(Er vi riktig heldig finner hun mannen i sitt liv der nord, så blir vi der - hehe)

Jeg kan godt gå på visninger for deg, om du trenger noen. :) Jeg har jo kåk selv, så jeg har lært litt om hva man ser etter og sånn.

Høres storartet ut - du får ta med deg min slække sønn ;)

Jeg må si jeg er ganske så imponert over hvordan du tar grep, selv etter alt du har vært igjennom i det siste. Mange ville ikke greid å stå oppreist. Du har guts, du, mysan!

Hehe... har fått piller av dokter'n vettu :)

Men jeg er nok en seig jævel også...

Komme seg bort fra venner som ikke er bra å ha og forhåpentligvis bli rusfri, tenker jeg. Og eventuelt lære litt om ansvar og dyrehold ved å ha en eventuell hund. :) Etter hva jeg har lest i dagboken, da.

Nettopp - der sa du det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...