mysan Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #1321 Del Skrevet 10. oktober 2007 Liten har vært hos legen i dag og ba henne sjekke ut behandlingssteder for henne. Vi får høre hva legen kommer opp med da, men uansett er det vel gjerne såpass ventetid at vi kan ta en stund nordpå uansett? Jeg får snakke med henne etterpå når hun kryper ut av dynene. Hun er syk og kaster opp i dag. Abstinent, gravid eller bare syk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #1322 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg går rundt i herrejeans i dag. De sagger akkurat passe bak, men er så deilige rundt hoftene. Man får ikke verdens kvinneligste fasong i dem, men det er helt ok. Jeg behøver ikke ha verdens mest kvinnelige fasong. Vi har jo tatt vare på nesten alt tøyet etter eldstemann fordi Yme kan bruke mesteparten av det, og t-skjorter og gensere bruker vi om hverandre alle sammen. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve en av jeansene, og den sitter forsåvidt som et skudd den, så den adopterer jeg bare. Akkurat denne tror jeg blir litt snau for Yme. Eldstemann var litt smalere og litt kortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 10. oktober 2007 #1323 Del Skrevet 10. oktober 2007 jeg lurer på om jeg bare skal be dem sjekke ut hvordan det forholder seg med sykemelding og slike ting dersom jeg flytter nordover for en periode, og selger leiligheten her så jeg faktisk ikke har adresse i kommunen på en stund... kanskje det ikke lar seg gjøre? Da har jeg et problem... Joda, det lar seg gjøre. For sykepenger har du krav på. Det er ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #1324 Del Skrevet 10. oktober 2007 Til å være så ung, Pax, så vet du utrolig mye! Noen ganger tror jeg du er eldre enn meg - på en ålreit måte Hun på trygdekontoret trodde heller ikke det var noe problem, men jeg fikk time hos en saksbehandler i neste uke. Det er jo det med sykemeldinger nå for tiden at de gjerne ser at man prøver aktiv sykemelding og tilrettelegging og what not, og DET kan være litt vanskelig med arbeidsplass i akershus og bosted i nordland, sant? Jeg må i hvert fall ha alt klart før jeg pakker og drar så jeg slipper og sitte i timevis i telefon der oppe hvor jeg langt fra alt som er. Jeg sendte mail til megler i dag, en gammel venn/eks av meg, og han skal ringe meg i morgen, så kommer han og ser på leiligheten og så snakker vi litt om priser og ting og tang. Han sier at markedet er litt tregt nå, men det er greit. Jeg kan bare tømme så mye som mulig, lagre alt som ikke behøver å være her, og så kan Yme bare bo her mens salget foregår før han må finne annet krypinn. Da kommer jeg nedover og hjelper ham med det. Jeg håper at jeg ikke selger før etter jul, for da har vi et sted å være når vi kommer nedover på juleferie også, Liten og jeg, ellers må vi jo bo i kjellerstua hos moderen... eller på gjesterommet. Der er det jo køyeseng. Men, da er jeg i hvert fall i gang. Selger jeg nå mens prisene er greie, så kanskje jeg får kjøpe billig når jeg kommer tilbake og prisene er lave igjen, så tjener jeg penger ennå en gang. én ting er nemlig sikkert, og det er at jeg tjener penger hver gang jeg selger og flytter, selv om alt annet går i do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 10. oktober 2007 #1325 Del Skrevet 10. oktober 2007 Til å være så ung, Pax, så vet du utrolig mye! Noen ganger tror jeg du er eldre enn meg - på en ålreit måte Nja, jeg er liksom både ung og gammel i hodet, fordi jeg har opplevd den del. Men negative erfaringer er med på å forme en person til den man er i dag, og jeg liker meg som den jeg er, så jeg klager ikke. Dessuten er jeg ikke ung - Yme sier jeg er en gammel pedo! Det stemmer at man må gjennom aktiv sykemelding og tilrettelegging - det er "in" for tiden. Før ga man (dvs arbeidsgiver) bare faen, og ville gjerne skvise ut den syke ansatte så raskt som mulig. Nå er det regler som de må forholde seg til som gjør det vanskligere. Tanken er fin den, men det systemet passer ikke for alle. Det finnes en smuuud måte å komme seg gjennom det, og det er at du fikser legeerklæring på at det (aktiv sykemelding) ikke er gunstig for din helsetilstand. (og det er sant også, er det ikke?) Vips - så slipper du alt det styret. Jeg kan mye om dette - jeg har vært gjennom mine runder i det offentlige, pluss at jeg kjenner andre som har vært gjennom det samme. Så bare spør om det er noe jeg kan hjelpe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #1326 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hihi, du er en luring, Pax. Jeg kommer til å legge frem hele problemstillingen for legen min, og forklare alt for henne, så ordner det seg. Hun kjenner jo Liten også, og hun var der i dag og har fortalt at hun har sprukket så, det burde egentlig gå greit tenker jeg. Og jeg er jo deprimert og utslitt, så jeg makter ikke mer. En annen ting er at det finnes ingen måter og tilrettelegge noe som helst på min arbeidsplass - der er det full pinne fra du kommer til du går, og veldig ofte har du ikke tid til å spise en gang, det er noe du gjør i smug mellom slagene... Guri, nå ble jeg svimmel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. oktober 2007 #1327 Del Skrevet 10. oktober 2007 Dessuten er ikke narkotikastatistikken så mye lavere i grisgrendte strøk, enn i byer...... Signerer. Faktisk kan den enkelte steder være større - sånn prosentvis altså. Og det skal etter sigende ikke være det minste vanskelig å få tak i hvis man absolutt vil. Selv ville jeg ikke hatt begreper om det, men fra slekt som bor på småsteder og i sin tid tilbragte en del tid på "by'n" så fikk jeg høre at om de hadde brydd seg om det kunne de skaffet tilveie et godt utvalg på godt under en time. (For ordens skyld, ingen av dem hadde narko-problemer, -de bare kjente mange mennesker ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 10. oktober 2007 #1328 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det er likevel slik at for Liten så blir det å komme vekk fra "dårlig omgang" med kjente venner som allerede er falt utpå kan være et alfa og omega. Når hun får komme vekk fra det må hun opparbeide seg et nytt nettverk og med sunne interesser vil disse nye vennene være av en helt annen kaliber enn dem hun har i dag (mener ikke å rakke ned på dem som person, for det har jeg ingen grunn til). Ja det finnes sikkert rusmidler i den dypeste fjord og på den ytterste nøgne ø', men et nytt liv og rusfritt liv er lettere å bygge fra scratch dersom ALT er nytt. Da er det ikke bare å "stikke ut en tur" for hun har ikke noen å "stikke til". Det er forøvrig ikke bare Liten som trenger denne forandringen - den er vel så viktig for Mysan selv tror jeg. Et veiskille, begynne på et annet liv et annet sted i et annet tempo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 10. oktober 2007 #1329 Del Skrevet 10. oktober 2007 Tror det er lurt du snakker med legen din. Kanskje hun klarer å finne en behandlingplass til Liten ganske raskt - hvis dere er heldige. Og skulle det bli sånn at dere flytter nordover, så kanskje du kunne leie ut leiligheten din i et år, slik at dere fikk kjenne på hvordan det er å virkelig bo der. Da vil du ikke brenne alle broer, men binder dere likevel opp slik at det ikke bare er å sette nesa hjemover med en gang det butter for Liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #1330 Del Skrevet 11. oktober 2007 hei alle - Ja det er det med å starte på scratch som er prosjektet her. Hun har også en venninne som har kjæreste i tettstedet vi kommer til "tilhøre" - kommunesenteret kan vi vel kalle det. Bystatus har det også . Jeg vet at hun har en nykter kjæreste og da kan vel regne med at han også tilhører et nyktert miljø - nå snakker jeg altså fremdeles om kjæresten til vennninnen, og ikke Liten. Jeg blir nødt til å selge her, for det er for dyrt for meg å beholde denne leiligheten uansett. Og nå som renten går opp så går husleien opp også, og jeg har ikke sjans til å klare det. Yme blir imidlertid boende her til overtakelse, og i mellomtiden har jeg jo husleie, strøm og internett her som skal betales. Maten betaler han selv, og telefonen. Han er jo en fattig student. Pengene jeg blir sittende igjen med etter salg, går rett på konto og i og med at det ikke blir verke lån eller husleie og betale på der oppe,så har jeg mulighet til å la den summen vokse litt mens jeg bor der oppe, og så søker jeg husbanken om nytt boliglån når vi skal nedover igjen og får hyggeligere betingelser og kan kjøpe et sted som fortrinnsvis er selveier så jeg slipper de høye felleskostnadene hver måned. Tror det kan bli bra. Eller vi ender opp med å bli der oppe, og så får jeg et stort fint hus til under millionen og kan leve som en greve. Nå gleder vi oss til å komme oss avgårde, Liten og jeg, men jeg må gå noen runder med Yme og lære ham husarbeide før vi drar, så han kan klare å holde det ryddig og rent her pga visninger. Jeg kommer til å sette 3mdr som overtagelse også, for så har vi et sted å komme hjem til på juleferie så vi slipper å bo i kjelleren hos foreldrene mine. Og for at ikke Yme skal føle seg utkastet og ikke helt vet hvor han skal gjøre av seg. Det slo meg plutselig igår at han virket litt fortapt og rådvill, så jeg fortalte ham om overtagelsesfrist og at han sikkert kan regne med å kunne bli her til februar-mars, og da er det sikkert ikke så lenge før Liten og jeg kommer hjem igjen heller, så han trenger ikke ha angst for hvor han skal gjøre av seg. Jeg så at ansiktet hans lyste opp litt, stakkars vennen min. Nå skal jeg hive meg rundt og rydde og støvsuge og vaske litt her, i tilfelle megler ringer meg allerede i dag for avtale, så han kan komme og se seg rundt og gi meg et prisestimat og fortelle meg litt om markedet og hva som gjelds... det blir koselig å se ham igjen og prate litt med ham også. I det siste har jeg jo bare gått på ham et par ganger i butikken og da blir det bare "hei" i forbifarten. Søren at vi manglet kjemi den gangen vi prøvde - jeg er sikker på at livet hadde vært lettere å leve i dag om jeg hadde klart å beholde ham den gangen... men, men, sånn ble det ikke. Han er verdens søteste, morsomste mann, men vi hadde ikke kjemi. Sånn er det bare noen ganger. Nuvel, here I go. Arbeidet kaller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 11. oktober 2007 #1331 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du går jo en spennende tidi møte, da mysan. Håper du ser at du kan få en pris som gjør at du oppnår det du ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #1332 Del Skrevet 12. oktober 2007 ja, dette blir spennende. Jeg fortalte min mor om planene i går, hun eier jo tross alt huset og hun ble mildt sjokkert og prøvde å advare meg så godt hun kunne, men som jeg sa; blir det helt ulevelig, så kommer vi nedover igjen og bor her til evt overtagelse mens vi leter etter noe annet. Verre er det egentlig ikke - det er jo ireversibelt. Og da roet hun seg Hun prøvde å advare meg i forhold til vinterstormer som røsker i huset og bråker så man må ha hørselvern for å få sove, om snø som laver ned så man må gå konstant med snøskuffa osv... Jeg regner med at siden huset har stått der i gud vet hvor mange vintere, siden moren min var liten, så tåler det stormene denne vinteren også, og det med måkinga vet jeg om så det er bare å bite tennene sammen og gjøre det. Antakelig blir det ikke så himla mye snø heller, dette er kysten og jeg er redd det blir mer sørpe og glatt enn store mengder snø, men det finner vi ut. Og snøskuffa står i vedbua, så det går sikkert bra. I dag skal Liten og jeg til byen og se etter vinterjakke og et par bukser som ikke lager blåmerker på hoftene hennes. Medisinene hennes har jo gitt henne ti kilo ekstra på noen måneder og dette har ikke buksene henne brydd seg om Jeg spretter ut på badet - ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #1333 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jakke fant vi med en gang, men bukser får vi prøve over helgen igjen. Hun liker ikke de nye med smale ben, så det kan jo bli en prøvelse kanskje.. ellers fikk vi kjøpt et par gensere til henne, noen truser og et par bh'er, vanter til både henne og meg, ørevarmere/hårbånd til meg og skjerf til henne, hun fikk også en lipgloss og en leppestift og jeg kjøpte en ny foundation og mascara, bare for å prøve noe annet enn Mary Kay til en forandring. Alt dette, samt at vi spiste på McDonald, unnagjorde vi på en time. Bra hva? På vei til bussen stakk vi innom Shangrila og kjøpte et par pakker med røkelse, og da jeg kom inn fra verandaen nettopp luktet det peis og hyttetur her faktisk, så den var god Jeg elsker røkelse, jeg synes det gjør stemningen lun og god. Det er godt å komme inn når det lukter røkelse i huset. Nå er det straks middag, og så skal vi leie Villmark, og da kan helgen bare komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. oktober 2007 #1334 Del Skrevet 12. oktober 2007 *plusser på handlelisten* Stil-longs og varme støvletter er også et must i slikt landskap når vinteren kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 12. oktober 2007 #1335 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Jeg synes ikke det jeg selv hadde skrevet var noe særlig snilt å skrive i dagboken din, så jeg nøyer meg med å si at jeg håper du tenker deg godt om før du selger leiligheten og brenner alle broer. God helg! Endret 13. oktober 2007 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. oktober 2007 #1336 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Bare innom for å ønske deg en riktig god helg. Endret 12. oktober 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #1337 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg synes ikke det jeg selv hadde skrevet var noe særlig snilt å skrive i dagboken din, så jeg nøyer meg med å si at jeg håper du tenker deg godt om før du selger leiligheten og brenner alle broer. God helg! Jeg har ikke sett at du har skrevet noe usnilt i boken min jeg, Leo , og her er det lov å komme med meninger faktisk. Jeg brenner ikke alle broer, men jeg må selge her uansett om jeg flytter nordover eller ikke. Ikke fordi jeg ikke trives her, men rett og slett fordi det egentlig er for dyrt for meg å bo her og det har det vært hele tiden, med det resultat at jeg ikke klarer å holde hodet over vannet. Det er evig strev. Når jeg selger nå mens prisene fremdeles er gode, og kjøper når prisene har dalt igjen, for den dagen kommer jo om ikke for lenge, så kan jeg kjøpe en bra leilighet for en hyggelig sum igjen, slik som jeg gjorde da jeg kjøpte her. Men her er husleien for høy, derfor gikk det dårlig. Jeg ante jo det da jeg regnet på det før jeg kjøpte, men trodde det skulle gå bra allikevel. Det er imidlertid forskjell på hva som funker på papiret og hva som funker i virkeligheten. Og når jeg skal tilbake hit etter at Liten og jeg ikke orker nordnorge mer, så søker jeg finansiering i husbanken, som er mye snillere og fattigmannsvennlige --- Nå skal jeg straks gå på badet, ta meg en dusj og vaske hårfjonene mine, og så skal jeg prøve den nye foundationen og mascaraen jeg kjøpte igår. Jeg har jo bare brukt MK i årevis, så det blir litt spennende... Ha en fantastisk lørdag, folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #1338 Del Skrevet 13. oktober 2007 *plusser på handlelisten* Stil-longs og varme støvletter er også et must i slikt landskap når vinteren kommer. Det er helt riktig, men jeg tror vi venter med vintershopping til vi kommer dit opp. Mindre og dra på vettu og morsomt å handle på ukjente steder, selv om det stort sett er de samme butikken der som her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #1339 Del Skrevet 13. oktober 2007 Mysan tester produkter: L'Oreal Age Re-Perfect re-plumping foundation for mature to very mature skin. For det første, jeg fant kun fire nyanser og velge mellom, det er altfor lite. Jeg må ha en som er ganske lys, og den lyseste er for gul i fargen. Jeg har rosa undertoner i huden. Den eneste jeg fant som var litt mer rosa i fargen var altfor mørk. Konsistensen er forsåvidt behagelig å kjenne på, men ikke helt enkel å få påført jevnt og glatt. Jeg måtte jobbe litt for å få den pen. Den er rett og slett litt for glatt slik at den sklir rundt på huden. Når den omsider var kommet på, gir den et litt grått inntrykk. Trist farge. Det trekker forresten ned at den er på glasskrukke også, både av hensyn til bakterier og fordi glass knuser om den går i badegulvet. Tror neppe jeg kjøper denne om igjen når krukka er tom. Jeg går nok veldig sannsynlig tilbake til Mary Kay, hvor det er ørten farger og velge mellom, og hvor jeg finner en som er tilpasset min tørre hud, som dekker fint uten å bli kladdete og som lar seg smøre jevnt og pent utover uten problemer. Volume Express mascara fra Maybelline. Børsten er litt for lang, men har en fasong jeg liker. Lubben børste. Mascaraen i seg selv er litt for "tynn" og fester dårlig til vippene. Vippene får farge, men det er også alt. Nå vet jeg av erfaring at ny mascara ofte oppfører seg slik, så jeg gir den tid før jeg dømmer den nord og ned. Gikk også over kroppen en omgang etter dusjen med Dove Silk skin. Grei nok, men inneholder helt klart mest vann og minst av noe annet. Vannet fordamper og kremen gir dermed lite til huden. Litt for sterk duft også etter min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. oktober 2007 #1340 Del Skrevet 13. oktober 2007 Foundation er noe dritt å finne gode. Jeg har brukt Maybeline sin mousse en stund og det er den jeg absolutt har vært mest fornøyd med. Smitter ikke av like mye som et hvilket som helst annet produkt og har et godt fargeutvalg. Min hud er også rosa så jeg er nødt å ha en med gult i for å få vekk rosaheten. Jeg kjøpte først en som var for hvit, jeg så ikke ut. Kollegaen min kommenterte det da jeg kjøpte Nude som jeg bruker nå - at det var lett å se at det nå var rett farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå