Gå til innhold

BlaBlaBla...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Artig å mimre litt over tidligere tiders klesutskeielser.

Sport, ja - var ikke så mye borti det.

Men jeg spilte basket en periode, danset internasjonal folkedan en periode - og ellers har det blitt litt av det ene og litt av det andre og mest sånn gå tur, sykle varianter.

Var mer sånn musikkmenneske som lærte å spille piano (ikke holdt ved like) og gitar med viser av ymse slag.

Og av alle ting drev jeg en periode og spådde i hender også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg slenger meg på mimringen:

Turning og håndball holdt jeg på med da jeg gikk på barneskolen. Og så ble jeg korpsnerd. Men det varte bare et par år. Etter det var det slutt på alle fritidsaktiviteter, det var steinkul ungdom-stilen som gjaldt.

Ridning begynte jeg med i en alder av 39... :fnise:

Skrevet

Noen ganger ønsker jeg meg tilbake til ungdomstiden. Bo hjemme og være barn uten ansvar eller forpliktelser. Å bli voksen er oppskrytt! :ler:

Hvor deilig var det ikke når venninnen ringte og spurte om vi skulle gå ut, og bare ta på seg skoene og gå?

Hvor deilig var det ikke å komme hjem til ferdig middag hver dag? Nå er det jeg som må lage den hvis det skal bli noe.

Hvor deilig var det ikke å bare ta en telefon hjem og si fra hvis man ikke kom rett hjem fra jobb? Litt sånn som endel menn har det i dag, når jeg tenker etter :ler:

Hadde jeg visst hvor strevsomt det ville bli å bli voksen og lage egen familie, så skulle jeg neimen ikke gjort det. Da skulle jeg gjort som en annen venninne av meg, som fremdeles er barnefri og kan reise verden rundt med Morten Krogvold på fotoshops...

Men når det er sagt, så elsker jeg ungene mine høyere enn meg selv... jeg skulle bare ønske det ikke var så strevsomt.

Jaja.. nok syting. Jeg er her jeg er, nå sitter jeg med morgenkaffe - sov altfor lenge i dag, og har ikke fått søvnen helt ut av øynene ennå. Et krus kaffe til så hjelper det tenker jeg.

Må bedrive seriøs vasking på bad og kjøkken idag.

På badet lukter det surt, og jeg fatter ikke hvor det kommer fra, så jeg skrubber ned hele rommet.

På kjøkkenet holder det antakelig å tømme oppvaskmaskin og vaske de to kjelene som står i vann.

Har kokt endel fisk i det siste også, og det lukter ikke godt det heller.

Jepp, kaffe, og så i gang!

Skrevet

I dag har jeg klippet bort noen cm nederst av håret så jeg ikke ser så utkjørt og sliten ut lenger.

Ikke nok med det, jeg har tatt på meg "ordentlige" klær, ikke bare joggebukse og diger skjorte OG jeg har sminket meg.

Sporer man fremgang? (Eller var det bare et lite snev av overskudd fordi jeg får mensen? time will show)

Kvelden har vært rolig, og veldig koselig. Jeg har besøk i heimen. Liten har fått helt ny kjæreste. Svensken røk ut i går. Den nye kom ca dagen før. Han er her på besøk allerede.

Pax er her, og hun er en fryd. Hun og Yme fant liksom tonen for noen uker siden, og nå er de en "item". Veldig hyggelig, og jeg er kjempeglad for at hun hører til her hos oss litt.

Ikke bli flau Pax, jeg mener det faktisk :klem:

Pusene ligger strødd utover og har fått roen over seg de også. Sånn som jeg har det nå, kan jeg like å ha det.

Måtte det vare!

God fredagskveld/natt. :hallo:

Skrevet
I dag har jeg klippet bort noen cm nederst av håret så jeg ikke ser så utkjørt og sliten ut lenger.

Ikke nok med det, jeg har tatt på meg "ordentlige" klær, ikke bare joggebukse og diger skjorte OG jeg har sminket meg.

Sporer man fremgang? (Eller var det bare et lite snev av overskudd fordi jeg får mensen? time will show)

Bra, Mysan! All endring er bra for deg nå. Hold fast i det! Ikke tenk at det er bare fordi et eller annet, men du kommer deg faktisk videre. Et lite steg for menneskeheten, men et stort steg for Mysan. Ungene dine skal videre og det skal du også. Du er ikke bare mamma. Du er mest mamma, men gi plass til Mysan også. Du får kanskje ikke så stor plass for tida, men ta vare på den plassen du kan ha for deg selv. Uansett hva som skjer med dine, så har du et liv å leve som er ditt. Det har vi alle, ikke det at du skal gi f i de som trenger deg, men en gang må vi slippe taket litt. Ungene tar sine dumme valg og vi er der for dem uansett. I mellomtiden og midt oppe i det er du deg. Gjør ting som du blir glad av. Kjøp deg en blomsterbukett, en cd, en pose smågodt. Du er ikke alt faenskapet du har rundt deg. Du er et kreativt, talenfullt menneske som trenger et skikkelig tupp i ræva. Jeg tupper deg herved.

Skrevet (endret)

Signerer tuppet til Pet og tupper også ;) .

Et hvert skritt fremover er et bra skritt, selv om det sikkert kommer noen skritt tilbake innimellom også. Det er muligens overfladisk, men en aldri så liten stuss av hår eller litt "finere" påkledning gir gjerne humør og selvfølelse et lite løft (sier hun som sitter i joggebukse og utvasket T-skjorte, men som skal farge håret i løpet av helga :ler: ).

Tipset om en blomsterbukett eller en pose smågodt eller kanskje en pose ekstra god kaffe anbefales også. Det er sånt som kan gi et lite puff (og piff) i hverdagen.

Edit: pinlig tyrkleif

Endret av Cata
Skrevet

Takker ærbødigst for disse omsorgsfulle rumpetuppene deres damer.

Når det gjelder blomsterbuketter så har jeg kjøpt meg så mange grønne planter denne høsten at jeg egentlig ikke har plass til fler. Den jeg kjøpte igår står på gulvet faktisk, men den skal bli yucapalme når den blir stor, så det er greit at den står der.

God helg til deg også, Tex :klem:

Nå sitter jeg i pysj og diger skjorte, men det er lov, for jeg har nettopp våknet. Om ikke annet så har jeg i hvert fall gredd meg, og jeg har laget kaffe som skal inntas nu.

Jeg hører det er liv i rommet ved siden av, men i rommet borti gangen er det dødt.

Nå skulle jeg ønske jeg hadde koblet til radioen med det samme jeg koblet opp anlegget tidligere i høst, men jeg orket ikke pæle mer så nå har jeg ingen radio. Men vent! Jeg har jo min lille tivoliradio på kjøkkenet. NÅ ble jeg glad...

Og så gikk gleden over, for den var ladet ut og jeg husker ikke hvor laderen er... akk.

Jeg har jo alltids radio på dataen, men høytalerne er så dårlige så det er ikke noe moro. Og jeg har ikke lyst til å sette på en cd heller... nei nei, får bare sitte her i stillheten da vel.

Ingen store planer idag, bare slappe av. Prøve å lese litt kanskje, men vet ikke hvor lett det blir med huset fullt av folk.

Ha en fin dag der ute da, alle sammen

Skrevet
Takker ærbødigst for disse omsorgsfulle rumpetuppene deres damer.

Alltid kjekt å være hjelpsom - særlig når det innebærer "tupp". :ler:

Nå sitter jeg i pysj og diger skjorte, men det er lov, for jeg har nettopp våknet. Om ikke annet så har jeg i hvert fall gredd meg, og jeg har laget kaffe som skal inntas nu.

Dessuten er det helg og lørdag og da kan man i allfall sose rundt litt. *ser på egen fæl joggebukse* Kaffe er alltid god plan på lørdager (er i gang med kopp nr. 3) .

Gjest Blondie65
Skrevet

Briller, ikke linser, gunnillasveis og joggebukse. Er lørdagsuniform det.

Skrevet (endret)

Hva er Gunillasveis, Blondie?

Jeg har fått på meg ordentlig bukse, men t-skjorten er fremdeles på.. og jeg har vasket håret. Nå venter jeg på at det skal tørke så jeg kan gå i butikken.

Tenk jeg kjeder meg så inn i granskauen at jeg gleder meg til å gå i butikken. Ikke dårlig, hva?

Jeg har tømt oppvaskmaskin, vasket stekepanner, vasket kjøkkenbenk og komfyr, samt gått over gulv med våt jiffmobb.. nå sitter jeg her og kjeder meg... hmmm hva ER det som skjer????

:ler: Jiffmobb skulle vært jiffmopp, men jeg lar den stå fordi jeg synes den var litt morsom...

Endret av mysan
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er et positivt tegn at du kjeder deg.

Eh ... :lete:

Det er et positivt tegn at du har lyst på aktivitet.

Gunnillasveis er sånn svenskegunilla med alt håret samlet opp i en såte midt oppå hodet. Loddefjordpalme kaller vi det her.

Merkelig nok så fantes loddefjordpalme på Google, men ikke gunillasveis. Jaja ... Takk til våre helter Kvinner På Randen.

Skrevet

Loddefjordpalme ja, jeg antar den ligner Grorudpalma...

Kom meg aldri i butikken for menssmerter satte plutselig inn med fullt skyts. Ikke kult, og veldig hemmende.

Nå har jeg spist 3 Ibux og sitter med varmeflaske på magen. De kommer i bølger og hver gang jeg tror at NÅ har det gitt seg, så får jeg et nytt tak. Føles som åpningsrier dette, og det er IKKE godt.

Liten og kjæresten pluss Yme gikk i butikken, så da sitter jeg her og ynker meg med god samvittighet.

Det var ikke rare handlingen som skulle til i dag uansett, for Yme og jeg gjorde egentlig en storhandel i går, det bare manglet et par småting, og paracet, ibux og dagbladet med magasinet.

Kos dere!

Skrevet

Det hørtes deilig ut, Tex...

egentlig har jeg vel gjort det selv også. Jeg hadde på meg ordentlig bukse en liten stund, men så blødde jeg sidelengs, og da måtte buksa i vaskemaskinen... og joggebukse teller som pysj, gjør det ikke?

Sitter her og ser på reprisen av Sangstjerner. Jeg synes det er så morsomt, og han Svein er jo bare så herlig ujålete og usjenert og hemningsløs, at det er en fryd og oppleve ham. Tenk hvor lett livet hadde vært om vi alle hadde vært som ham? Da kunne vi gledet oss til å gå ut hver eneste dag, for hele verden ville vært full av folk som hilste og smilte og lo... som en vennegjeng. *sukk*

Nå har Liten og kjæresten dratt opp til en venninne av henne, og Yme og dama er ute og leier en film og kjøper litt snop. Håper de finner en film som jeg synes er morsom også da.

Hun har forresten laget middag her i dag... deilig, deilig, hot grønnsaksuppe... nyyyyydelig :tommelopp:

Skrevet
Svein er jo bare så herlig ujålete og usjenert og hemningsløs, at det er en fryd og oppleve ham. Tenk hvor lett livet hadde vært om vi alle hadde vært som ham?

Å herregud, jeg tør ikke en gang å tenke på hvordan livet hadde vært om alle var som han!!!!!!

*GRØSS*

Skrevet

Livet hadde vært morsomt da, Donpedro. Morsomt! Da hadde jo du og jeg vært sånn også, ikke sant? Og da hadde det ikke vært plagsomt, for vi hadde vært sånn alle sammen. :jepp:

Gjest Nedfall
Skrevet
Livet hadde vært morsomt da, Donpedro. Morsomt! Da hadde jo du og jeg vært sånn også, ikke sant? Og da hadde det ikke vært plagsomt, for vi hadde vært sånn alle sammen. :jepp:

For oss som ikke følger med på Idol, hvem er han der Svein egentlig ? Er det en av dommerne ?

Skrevet

Svein er ikke med i idol skjønner du. Han er med i Sangstjerner. Der har de samlet noen kjendiser som ikke er kjent for sangen sin, og så må de synge.

Svein ble kjent fra et par programserier om nordmenn i syden. Så han har blitt kjendis kun i kraft av å være den han er.

Andre deltakere fra sangstjerner er Tommy Sharif, Hege ... datteren til Torstvedt, er det ikke? Han fotballspilleren? Og så er de Gunn Margit skiskyter, og Nicklas ett eller annet fra Topp 20 så vidt jeg har skjønt, og Adam fra homsepatruljen, og så er det noen som har røket ut, bl.a. hun der.. Ingeborg Sørensen... og så husker jeg ingen andre fordi jeg er sterkt senil akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...