Gå til innhold

BlaBlaBla...

mysan

Anbefalte innlegg

Bølgene har vært borte lenge. Jeg har levd på grå filt og gammelt gult linoelumsgulv som prøver å utgi seg for italienske terracottafliser leeeenge nå... og det kommer jeg definitivt IKKE til å savne.

Jeg får hodepine av cipralex. Ikke masse, men sånn at jeg hele tiden kjenner at jeg har et hode. Bare ungen kommer seg i hus nå, så skal jeg legge meg, kjenner jeg. Klokka er jo hundre også.

Hun ringte meg nå: Mamma, mobilen min er stjælt! Det er vel fjerde mobilen på et år eller noe sånt. Jeg tviler på at det skjer like ofte med alle som ferdes ute, så det må være ett eller annet hun gjør som gjør at det er lett for folk å stjele mobilen hennes. Det ligner jo ingen ting. Og nå er hun ikke i Oslo heller, men på Ski, hjemme hos private folk, jeg har nettopp ringt en taxi for henne dit... Det er bare helt utrolig hvordan hun får det til.

Jeg får snakke med henne og høre hva hun gjør med den, om hun legger den fra seg på bordet hvor som helst, eller om hun lar den ligge øverst og godt synlig i en altfor liten og trang veske, eller hva pokker... dette er jo helt dustete.

Natta - det er ikke mye å melde på denne tiden av døgnet.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun hadde ikke mistet den allikevel, den lå i vesken hennes, selv om hun hadde lett etter den. Og det var da enda bra.. de er dyre de små maskinene.

Nå har jeg nesten fått nytt gulv. De har igjen litt listing i stuen, og så har de igjen ca halve kjøkkengulvet, så jeg antar de er ferdig midt på dagen i morgen.

Jeg har fått på plass møblene i stuen, mesteparten av bøkene er på plass i hylla, og det ser ut som om det bor folk her igjen. Utrolig deilig faktisk!!!

Mine gamle foreldre og min yngste bror reiste nordover i går og blir der til torsdag i neste uke. Jeg vurderer å reise etter... Det hadde gjort seg med en uke der oppe, uten unger og katter og mas.

Liten får besøk av kjæresten sin i helgen, og Yme drar vel kanskje til en venninne/kjæreste.. jeg tror kanskje de er kjærester nå... :)

Liten får ta alt ansvaret for hus og katter, og skildpadden, for sånt forholder ikke Yme seg til. Begge ungene synes at jeg bør reise, så det ender vel kanskje med det.

Nå skal jeg ta en rask runde i forumet, og så logger jeg av igjen. Liten er ute en bitte liten tur og ville at jeg skulle ringe og be henne komme inn om femten minutter. Greit å ha en mor å legge det over på, selv om man er nitten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde ikke mistet den allikevel, den lå i vesken hennes, selv om hun hadde lett etter den. Og det var da enda bra.. de er dyre de små maskinene.

Nå har jeg nesten fått nytt gulv. De har igjen litt listing i stuen, og så har de igjen ca halve kjøkkengulvet, så jeg antar de er ferdig midt på dagen i morgen.

Jeg har fått på plass møblene i stuen, mesteparten av bøkene er på plass i hylla, og det ser ut som om det bor folk her igjen. Utrolig deilig faktisk!!!

Mine gamle foreldre og min yngste bror reiste nordover i går og blir der til torsdag i neste uke. Jeg vurderer å reise etter... Det hadde gjort seg med en uke der oppe, uten unger og katter og mas.

Liten får besøk av kjæresten sin i helgen, og Yme drar vel kanskje til en venninne/kjæreste.. jeg tror kanskje de er kjærester nå... :)

Liten får ta alt ansvaret for hus og katter, og skildpadden, for sånt forholder ikke Yme seg til. Begge ungene synes at jeg bør reise, så det ender vel kanskje med det.

Nå skal jeg ta en rask runde i forumet, og så logger jeg av igjen. Liten er ute en bitte liten tur og ville at jeg skulle ringe og be henne komme inn om femten minutter. Greit å ha en mor å legge det over på, selv om man er nitten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Syntes det hørtes ut som en god ide å reise litt vekk Mysan. Er av og til utrolig godt å se noe annet enn egen stue og vante omgivelser, spesielt når disse omgivelsene minner en om noe en har mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag morgen reiser jeg nordover en uke. Det blåser nordøst og regner der oppe, men inne er det sikkert godt og varmt, så jeg drar.

Liten får sjefsansvaret for hus og dyr, og Yme får ha ansvaret for å komme seg på skole og rydde opp etter seg sjøl. Nå rydder og shiner Liten og jeg grundig før jeg reiser, vi har jo fått nytt gulv og kan endelig sette ting på plass igjen så det ser ut som et hjem her.

Vi kastet masse igår, gamle ukeblader og papirer som man tror man kanskje kommer til å se på en vakker dag... :ler:

Så utgangspunktet for å greie og holde det ryddig her fremover er absolutt til stede. Og Liten får en uke til å vise at hun faktisk kan ta ansvar også når mor ikke sitter hjemme og passer på. Det blir en liten dåp for henne det, og vil kanskje gi henne en pekepinn om hvordan hun vil klare å bo for seg selv etter hvert.

Har ellers ikke meget å melde i dag. Solen skinner ute, men det er kaldt. Verandaen er full av sagflis, men vi går ut og røyker allikevel. Dvs Liten røyker og jeg ser på.

hej så lenge! Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er lurt av deg å reise bort litt. Kan være godt for deg å slippe ansvar noen dager.

Så fint at Liten fant igjen telefonen sin. Sånne greier er jo ganske dyre, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i, Bettie... :ler: Det rimer...: Rett-i Bettie. Og i følge Yme så er det sant hvis det rimer :ler:

Nå sitter jeg og venter på snekkerne som skal komme å gjøre seg helt ferdig. De har pleid å være veldig presis, men i dag er de foreløpig tjuetre minutter forsinket. De skulle kjøpe en liten bit gulvlist, så kanskje det er derfor. Samme for meg, bare de kommer, og bare de blir ferdige i dag, så jeg kan få resten av rotet mitt på plass igjen også. Det ser ut som et hjem her nå, men jeg kunne tenkt meg å få støvsugd litt og sånne ting også - jeg har jo sagflis overalt.

Ellers er det bare én ting å si: Rustikk eik er vakkert!

Nå er det morgenkaffe, og jeg skal se om MoraDi er våken på MSN.

Hej så lenge, alle! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen til snekkerne står utenfor, og jeg aner ikke hvor lenge den har stått der. Lurer på hvorfor de ikke kommer inn?

Nå fikk jeg plutselig tanker om P4-reklamen om han i politibilen som ikke har tid til å komme ut og snakke med ham som kjørte for fort... "Hva vil du hele ti'a?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut å ta seg fri og "stikke av" noen dager. Dessuten er sikkert Nord-Norge vakkert på denne tiden av året (selv om værgarantier neppe kan gis) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vått og vindig, sa mamman min. Her nede er det bare vakkert om dagen, sol og varmt, så det føles litt teit å reise opp til brrrrr der oppe, men.... jeg gjør det allikevel.

Jeg hadde tenkt å ikke si at jeg kom og så bare overraske dem, men når mamma spurte meg i går, litt sånn trist: Du kommer vel ikke oppover du..? Så måtte jeg jo si det...

I dag har vi vasket badet, jeg har fått resten av bøkene på plass i bokhylla, og nå holder Liten på med å rydde på Ymes rom for en hundrings. Han får jo besøk i helgen, og vi synes nesten at rommet hans bør stå i stil til resten av leiligheten, og nå ser det jo ut som om det bor folk her da, og ikke sigøynere. (No offence til sigøynerne, men uttrykket er nå engang sånn).

Jeg må begynne å pakke så jeg får oversikt over klær som eventuelt må vaskes. Jeg skal ikke ha med mye, men sokker og truser må jeg ha, og en varm genser, samt et par t-skjorter og evt en ekstra bukse så jeg slipper å vaske olabuksen mens jeg er der oppe, og slipper og reise hjem møkkete.

Ha en fin fredag og en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten på med å rydde på Ymes rom for en hundrings. Han får jo besøk i helgen, og vi synes nesten at rommet hans bør stå i stil til resten av leiligheten, og nå ser det jo ut som om det bor folk her da, og ikke sigøynere. (No offence til sigøynerne, men uttrykket er nå engang sånn).

:fnise: Haha! Sigøynere er fine folk så lenge de er lovlydige. Hehe. Men det er da noen og enhver som ser ut som de bor i en sigøynerleir. Her ser det mest ut som et rom på et barnehjem i Russland, men det lukter da i det minste ganske godt. (Etter at man har luftet ut sigarettlukt og slikt selvsagt.)

Håper du har det fint på tur! Det er ikke varmt her heller skal jeg si deg. Just nu er det 1 varmegrad... Brrr.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og plutselig er man hjemme igjen... jeg vil ikke være her!!

Jeg vurderer seriøst og pakke sammen alt jeg har her nede og flytte nordover. Til ren luft, rent vann, stille... jeg måtte selvfølgelig jobbe for føden der oppe også, men det er ikke det maset som vi har her... akk

I går fikk jeg en Postafen av moderen for å få sove på toget, og nå er jeg helt svimmel her jeg sitter. Det duver som om jeg befinner meg på et stort skip i vind. Ganske ubehagelig faktisk.

Gir meg jeg, det er for ubehagelig... ha en fin helg, alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem :) . Høres ut som det var en vellykket tur - det fortjente du nå. Trenger ikke være bare postafenen som får deg til å skvalpe.... Lange togreiser kan også ha den virkninga.

*selvprøvd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sov lenge i dag, og har fått i meg to kaffekrus. Disse koppene holder dårlig på varmen.. kaffen ble lunken før jeg rakk å blunke jo.

Nå skal jeg hive meg rundt og få på meg klær og fasade. Hente Liten som har sovet hos venninne og så skal hun og jeg jobbe ikveld. Skulle gjerne ikke hatt den jobben akkurat nå, fordi jeg heller vil sulle rundt i pysj her hjemme, men det er greit med pengene.

Ha en fin lørdag, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant 30 kroner på Joker i dag... så jeg vinner stadig litt her og der, og tar i mot med takk.

Nå er det tøfler og te, og så skal vi sove.

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...