Gå til innhold

BlaBlaBla...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange varme tanker til deg og dine i dag. Det blir sikkert en tøff dag, men samtidig blir det nok en verdig og fin sermoni ut i fra det du har fortalt her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesten
Skrevet

Mi djupaste medkjensle til deg og familien din i dag.

Skrevet

Tenker på deg. :klem:

:dagens-rose:

Skrevet

Seremonien ble veldig fin, og veldig rolig og veldig personlig.

Her var det ikke spor av "seriebisettelse" hvor alt er standard og ferdig trykket. Dette ble en avskjed med den personen som min sønn var.

Det gikk helt fint å komme seg igjennom og jeg er fremdeles i sjokk og skjønner ikke helt hva som har skjedd.

Jeg vet det selvfølgelig, men jeg tror ikke hodet mitt godtar det noe mer i dag, enn det gjorde i går.

Nå når jeg teller over de programmene som ble til overs, ser jeg at vi var ca åtti personer der i dag. Av disse åtti var ca halvparten hans venner tenker jeg. Og kun venner som har hatt et forhold til ham gjennom tiden. Vi ga beskjed om at vi ikke ville ha krety og plety der som kanskje har sagt "hei" til ham, eller som kjenner noen som kjenner noen som kjente ham.

Det var godt å se vennene hans. Noen få av dem var nye, som jeg ikke visste så godt hvem var, og det var mange tidligere venner fra skole og senere i tenårene som jeg ikke har sett siden den gang. Veldig hyggelig å se dem alle sammen, det er en søt gjeng nemlig. Noen av dem ble jeg stående en god stund å snakke med etter at bilen med mors gutt var kjørt vekk. Vi fikk delt noen gamle minner, og ledd litt, og jeg angret på at jeg ikke hadde ønsket en stor samling etterpå, for det ville vært veldig hyggelig. Men jeg ville vel gått konkurs om jeg skulle matet åtti personer, så...

Jeg vurderer å ha en minnestund senere, her hjemme for de nærmeste vennene hans, hvor vi kan mimre over gamle bilder og historier kanskje. Vi får se hvordan det blir etter hvert.

Nå har Yme og K, (mors gutt sin kjæreste og samboer) dratt opp til den gamle ungdomskolen deres for å treffe vennene til O, (mors gutt), for å grille og ha en stund sammen. Koselig tiltak :)

Liten er sammen med sine venner og ville kanskje gå opp dit senere hun også. Og her sitter jeg, og konstaterer at kveldens tv-program er tragisk.

Og nå skal jeg gå å ta en ibux og en paracet, for menskrampene mine.

Skrevet
Jeg vurderer å ha en minnestund senere, her hjemme for de nærmeste vennene hans, hvor vi kan mimre over gamle bilder og

Jeg er veldig glad for å høre at seremonien ble fin. Det er veldig viktig! Minnestund kan man ha senere, om man ønsker det. Jeg vet ikke om du så den der NRK-dokumentaren om norske tenåringer, og hvor en av dem ble drept i en trafikkulykke? Jeg husker jeg ble så rørt da jeg så at faren hans åpnet hjemmet sitt for alle vennene en god stund etter begravelsen. De spiste god mat, hørte på musikk, snakket om hovedpersonen, og koste seg. Noe slikt tror jeg er veldig fint for de etterlatte, for venner og for familie. Og ikke minst er det en fin måte å minnes den som er død på.

:dagens-rose::blomst::klem:

Skrevet

Det høres ut som om dere har hatt en fin dag i den forstand at dere har tatt farvel på beste tenkelige måte og at dere har fått møte dem som også vil savne gutten din. Alt du forteller om høres veldig fint ut, selv om det også er trist.

Jeg vurderer å ha en minnestund senere, her hjemme for de nærmeste vennene hans, hvor vi kan mimre over gamle bilder og historier kanskje. Vi får se hvordan det blir etter hvert.

Det tror jeg er en veldig, veldig god idé! Eksen min var med på det i et liknende tilfelle der en god venn av ham døde, og han satte veldig stor pris på det. Det samme gjorde familien til vennen hans. De pratet, spilte musikk og mimret sammen, og jeg tro det hjalp for mange av dem som savnet da.

Man setter pris på andres minner også, og når noen er borte er det godt å få høre hva de andre som sto personen nær husker og kan fortelle.

:klem:

Skrevet

Jeg gir deg bare en god klem jeg vennen, mens du sitter der og lurer på hva som har skjedd.

Har tenkt masse på deg, hele tiden, og kan ikke annet enn å håpe at du har det litt greit innimellom.....

Glad i deg!

:klem:

Skrevet

Nå kræsjer jeg... nå endelig skjønner jeg det... dette er ikke kult.

Skrevet

Åååå... mysan... Er lov å krasje når slikt skjer... Ta vare på deg selv nå. :troest:

Skrevet

Kræsjing er ikke kult. Det er da man vurderer en smule og evt. søker hjelp før det blir totalhavari. Når man ser murveggen i det fjerne er det på tide å skaffe en støtpute.

:troest:

Skrevet

Så godt at serimonien ble slik du ønsket.

Er forøvrig enig med Cata.

Skrevet

Kjære Mysan...

:troest: og :klem:

Ta godt vare på deg selv nå...

Skrevet

Kræsjen gikk over da jeg kastet meg over telefonen til min kusine så vi kom igang med resten av borkjøringen og fikk vasket oss helt ut og låst døren for siste gang der oppe.

Etter det har jeg vært hjemme hos henne og mannen og drukket kaffe og spist ferske kokosboller, og nå lager vi lasagne. Liten står og rører i gryta, Yme skrur treningsaparat på rommet sitt, og jeg må forte meg å sende inn Lottokupongen.

Skal nok kræsje mer og ofte i dagene som kommer, men det er greit. Det gjør vondt, men det må til.

Skrevet

Så lenge det ikke blir permanentkræsj så er nok "kræsj" noe man må gjennom, ja. Men etterhvert som tiden går så blir det forhåpentlig lenger mellom hvert kræsj.

Skrevet (endret)

Fikk nettopp en telefon fra en venn av Liten, som hun møtte på den institusjonen hun var på som ble nedlagt ved nyttår.

Han mistet broren sin for kun få dager siden, og visste ikke at Liten mistet broren sin for bare fjorten dager siden, før i går - han er i sjokk og jeg vet nøyaktig hva han går igjennom.

Dere har sikkert lest om ham som prøvde å stjele en båt for litt siden? Dette var broren til N. Og N sier, det verste er hvordan media har vinklet saken og "hvordan de fremstiller broren min". Og det skjønner jeg.

I dag er dagen rolig, i hvert fall foreløpig. Hvordan det blir utover, vet jeg ikke, det er litt tidlig å si, men nå er det ikke mer jeg skal gjøre.. annet enn å få unna klesvask, og begynne å sortere ut alt som skal på Freetex. Får vel bare hive meg over den biten også, jeg kan jo ikke leve med bager og esker med klær rundt i leiligheten. Det er trangt nok her i utgangspunktet.

Nå skal jeg være flink å ta meg litt mat tror jeg.

Endret av mysan
Gjest Frysepulver
Skrevet
:klem: Har nesten ikke vært på nett i helgen, men titter innom deg igjen nå. Godt å høre at du syntes seremonien var riktig for gutten din og dere, sånt er så viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...