mysan Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #701 Del Skrevet 13. juni 2007 Da er gulvet revet. Han tok litt her og der, men der hvor det ikke finnes fukt, lot han bare stå, som under bokhylla, kjøkkenbenkene og i garderoben, så det tar snekkerne når de kommer. Han fant masse fukt ved veggen mot badet, i stua... og det kan ikke ha kommet dit sammen med oversvømmelsen av sluket, for da burde gulvet på vei dit bort fra entreen også ha vært fuktig, og der er det tørt... nå lurer han på om det muligens kan være en sprekk i f.eks. avløpsrører til vaskemaskinen, som lekker ut under membranen på badet, men han hadde ingen mulighet til å finne ut av det, han vare totalt overrasket over at det var vått DER. Han satt inn en vifte til meg, som skal stå i et par uker, i mellomtiden må jeg høre med styret om andre i nærheten/vegg i vegg har hatt vannskader nylig, og om de evt kan sende en rørlegger med måleinstrumenter til å måle om det røret er tett. Er det hull i røret, må faktis badet rives.. det røret er jo støpt ned i gulvet bort til sluket... og det har vært vått en stund, for det var faktisk mugg under gulvbordene, og noen av bordene var kliss våte på undersiden. Og da er det ikke forsikringssak, sa han...?? Hva er det da? Det kan være mitt problem i hvert fall!! Da må det gå på selve borettslaget i såfall, jeg kan jo ikke noe for det hvis badet her ikke er lagt i henhold til standard/krav, eller noe har gått i stykker inni veggen?? Ellers fikk jeg en veldig hyggelig telefon fra sosialkontoret nettopp. Jeg måtte be dem om hjelp i forrige uke, fordi Hafslund tok strømmen min igjen, til tross for at jeg er ajour med nyere regninger. Noe gammelt som hang igjen fra i fjor høst. Nå ringte damen og sa at hun ville prøve å hjelpe meg med en refinansiering, fordi at å selge og så leie bare vil gjøre utgiftene mine høyere, og det er jo sant. Som jeg sa; dette er brannslukking. Så hun skulle ringe FØR og høre hva de hadde å si, og hun har stoppet kemneren som ville tvangsselge meg pga 26 000, og så skal hun sjekke med eiendomsforvaltningen om de kan gi meg et såkalt startlån så jeg kommer ajour uten å måtte selge og flytte. Høres ut som en god plan, men jeg måtte forplikte meg til en avtale som går på at x antall kroner går inn på konto hos dem hver måned, og så sørger de for at lån, husleie og strøm blir betalt punktlig. Kan man få det bedre enn det? Det blir som å ha en mamma igjen det jo, som tar seg av det daglige, og selv har man lommepenger. Jatakk, sa jeg - sånn vil jeg ha det. Kanskje jeg lærer å bli voksen av det. Nå må jeg lukke balkongdøren kjenner jeg... det er kaldt i dag... Ha en fin dag, alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. juni 2007 #702 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg må jo si at det skjer ting rundt deg. Synes det er merkelig hvis ikke en slik vannskade er en forsikringssak - om ikke for deg, så for borettslaget. Vanlige folk kan jo ikke ta totalrenovering av bad sånn på strak arm. Så flott at du har fått deg en sakabehandler som ser etter gode løsninger for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #703 Del Skrevet 13. juni 2007 Ja, veldig hyggelig, særlig siden jeg jo faktisk ikke har bedt om det engang. Hun fant ut helt av seg selv at jeg trengte hjelp utifra de opplysningene jeg ga henne i forbindelse med strømmen. Hehe, og så fortalte hun at hun hadde ringt kemneren angående restskatten min, og hadde prøvd å anonymisere meg... til ingen nytte. Det var jo min kontakt der hun traff, og hun kjente meg straks igjen på historien og har lagt salget på is... Dette må og skal ordne seg. Jeg har IKKE noen skade i verken vegg eller på rør av ymse slag, det har jeg simpelthen bestemt meg for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #704 Del Skrevet 14. juni 2007 Det blåser og regner ute, og jeg måtte lukke igjen både balkongdør og luftevindu. Jeg har dessuten kledd på meg, for jeg ble spurt om jeg kunne komme ned og jobbe et par timer.. og siden jeg tar de timene jeg får, så er det jo bare å hive seg avgårde. Det er ikke like fristende nå som været har slått om. Det verste er egentlig vinden synes jeg... det blåser håret mitt fullstendig ut av fasong. Jeg har akkurat så mye krøll i det at det må strekkes og fønes på plass, men litt vind eller fuktighet så gjelder jo ikke det lenger... og jeg har ikke så krøllete hår at det er fint.. neida, det er bare såpass at ingen frisyrer nytter. Da jeg var ung/yngre hadde jeg nesten stritt hår, med bare litt fall nederst sånn at det falt innover... hvorfor kunne det ikke bare holdt seg sånn egentlig? Nei, får få på meg mascara også vel... det er all makeupen jeg gidder for tiden. ha en fin dag, alle =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs Skrevet 14. juni 2007 #705 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei hei *klem og klem* God sommerdag! (Til tross for litt nedbør her og der.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. juni 2007 #706 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg har alltid ønsket meg litt krøll. Har totalt krøllfritt hår, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. juni 2007 #707 Del Skrevet 14. juni 2007 Man ønsker seg alltid det man ikke har.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #708 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei hei, lille Navløs Så kos å se at du er på nett litt innimellom da. Vi savner deg jo Cata: Når er denne byturen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. juni 2007 #709 Del Skrevet 15. juni 2007 Åjajøssdetvarsantsan.... Bytur er neste helg. Altså lille St.Hansaften og St.Hansaften. Hjelp! Er det så kort tid til.... :hår: ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #710 Del Skrevet 15. juni 2007 Reiser du tilbake St.Hans aften eller søndag? Lille st.hans jobber jeg både dag og kveld, men st.hans jobber jeg bare på dagen.. til kl 15.00 - hvis vi altså skal treffe lille Navnløs på en kaffe eller noe? Om hun da ikke har andre planer på en sånn dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. juni 2007 #711 Del Skrevet 15. juni 2007 Æsj! Reiser tilbake på søndag en gang. Men er opptatt St.Hans. Det er jo da slekta skal giftes, må vite. Dumt med den lange dagen din på fredag, men.... det gis vel andre anledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #712 Del Skrevet 16. juni 2007 Bryllupet er lørdag ja... jeg inbildte meg å ha hørt at du kom inn tidlig selve bryllypsdagen skjønner du, for å ha tid og ro før festen, men da husker jeg feil... ja, da må vi nok ta det en annen gang du er forbi på disse trakter. jeg sender en melding til Navnløs så hun vet det Har ikke så mye og fortelle, har vært i bursdag til nevø som ble elleve år i dag, muffins, pølser, is, kaffe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. juni 2007 #713 Del Skrevet 17. juni 2007 Blir ny sjanse når jeg stikker avsted på ferie. Vet jeg skal ha en overnatting i Osloområdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. juni 2007 #714 Del Skrevet 17. juni 2007 Virker som en rolig dag, selv med barnebursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #715 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har alltid ønsket meg litt krøll. Har totalt krøllfritt hår, nemlig. Man ønsker seg alltid det man ikke har.... Disse to oppdaget jeg nå... hva synes dere? Oppmerksomheten er bare helt på topp til enhver tid... Liten har skrevet seg ut av behandlingsstedet og har kommet hjem. I dag begynte selve behandlingen, hvilket innebar nye telefonregler og inndraging av mobiltelefon. Dette var ingen god ide, så hun pakket og dro. Nå er hun hundreognitti prosent sikker på at det ikke blir flere sprekker, og at nå skal hun få orden på livet, og jeg skal tro det så lenge jeg ser det, men jeg må jo innrømme at jeg har et lite snev av tvil. Hun har jo fremdeles ikke lært hva som gjør at hun sprekker, så at det blir sprekk igjen ville ikke bli noen stor overraskelse. Men jeg skal ikke male fanden på veggen. Hun har blitt mer bevisst sine egne begrensninger, så jeg skal gi henne muligheten til å bevise at hun fikser det denne gangen. Vi har jo lenge snakket om at voksenomsorgen kanskje også har et bedre tilbud til henne, selv om de er strengere, så kanskje dette er til det beste uansett. Sprekker hun, så sprekker hun og da har hun ingen som plukker henne opp lenger. Dette er hun også veldig klar over nå. B som er ansvarlig på institusjonen hun reiste fra, mente at jeg kanskje burde nektet henne å komme hjem, men det gjør jeg ikke. Da havner hun rett på gata og det kommer ikke til å gå bra. Jeg tror hun har mer å tjene på at jeg er der for henne, og det jeg også stadig leser inne på et forum som heter narkoman.net er at de sier at de aldri ville klart seg om de ikke hadde familien som stod rundt dem og kjempet for og sammen med dem - foreldre som ikke har gitt opp. Stikk i mot hva man blir rådet til, ikke sant? Jeg skal vise Liten det forumet, og kanskje få henne til å registrere seg der også. Hun kan i hvert fall lese litt der inne, både hva narkomane forteller i sine dagbøker, men også hva de pårørende går igjennom. Kanskje hun får noen a-ha-opplevelser av det... Nei, nå skal jeg steppe litt. Har ikke gjort det på ukesvis, og jeg spiste altfor mye middag. Bare laks og salat, men jeg ble så mett... må gå av meg litt. hej så lenge =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. juni 2007 #716 Del Skrevet 18. juni 2007 Det der høres ikke helt bra ut.... Hvis strengere regler får henne til å skrive seg ut så synes jeg det er skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. juni 2007 #717 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Jeg er enig med Cata der. Og noe som blir viktig er at du finner en eller annen kontakt som kan være der for deg hvis hun skulle sprekke. For du vet det kan skje og du vet hvor tøft du har det når hun bare blir borte og du ikke får kontakt med henne. Innenfor AA - eller det som er for narkomane, er det også grupper for pårørende. Der kan man hente støtte og også ha et trygt sted å rase ut hvis det skulle være nødvendig. Ellers finnes det kanskje en sosialmedisinsk polieklinikk i området ditt? Dit trenger man en henvisning, men de vet hva det vil si å være pårørende. Men - for dere begges del håper jeg selvfølgelig at alt går bra. Har Liten tenkt å søke jobb eller noe nå framover? Endret 18. juni 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #718 Del Skrevet 19. juni 2007 Liten er i dag innom tannlegen for å få time til et hull hun har hatt et års tid, og deretter går hun innom sosialkontoret for å høre hva hun trenger før hun kan få en time der nede. Vi må også kontakte NAV, hun er jo registrert der, men i Vestfold, så vi må få overflyttet saken hennes til vårt lokale kontor, dersom det kan gjøres på den måten. Det er mulig det er yrkesrettet attføring hun han skal ha, men alt dette må vi finne ut av. I såfall er ikke sosialkontoret rette plassen. På NAV må hun også undersøke eventuelle skoleplasser eller annet. I Vestfold skulle de jo forsøke å få henne inn på enten søm (eller noe i den retning) eller rett og slett noe for å fylle opp hullene fra ungdomskolen så hun kan gå videre derfra. Dette må altså sjekkes opp. Yrkesrettet attføring tror jeg forresten hun fikk på timen der nede, så det er vel det som er veien kanskje ja... Nå har jeg hoppet rundt med støvsugeren her igjen, det er lett å la det være når huset ser ut som en byggeplass.. bokhylla er tømt og bøker og ting står i esker. Gulvet er jo bare filt, og på kjøkkenet er det et gammelt, gult belegg som ser ut som fliser. Sagflisen sitter fast overalt, og på belegget er det maling- og limflekker i skjønn forening. Ikke lett å få det til å se koselig ut da... Nå skal jeg ringe vaktmesteren og høre om han skaffer rørlegger eller om jeg må gjøre det selv. Det var jo dette røret fra vaskemaskinen som må sjekkes opp før nytt gulv kan legges. Vifta står her og blåser som bare det, og jeg begynner å bli lei allerede - jeg vil ha nytt gulv og refinansiering - da blir alt fantastisk bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. juni 2007 #719 Del Skrevet 19. juni 2007 NAV er nok veien å gå, ja. Uff - det virker ikke trivelig å bo på en slags byggeplass. Får håpe de kan begynne med nytt gulv hos deg raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 19. juni 2007 #720 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei Mysan .. jeg lurer på om datteren din har vært i kontakt med PUT der hvor dere bor? Altså Psykriatisk Ungdoms Team .. ? De var til uvurderlig hjelp og støtte for oss ifm min sønns rusproblemer .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå