mysan Skrevet 5. april 2007 Forfatter #561 Skrevet 5. april 2007 Vært i bursdag til liten niese som fylte 8år i dag =)...7år? Ja, 7! Det blåser nordavind fra alle kanter her i dag, det er helt vanvittig, og min kjære mor påstår at det skal være sånn resten av påsken. Si at det ikke er sant!!! Liten har gått ut for å treffe ei av jentene fra kollektivet som flyttet nordover i fjor sommer da hun fikk barn. Hun er på riksen i påsken med jentungen, så der er Liten og holder med selskap. Tror de koser seg =) Jeg sov altfor lenge i dag - grunnet at Liten var så sent hjemme i natt (i dag morges nærmest) og da får ikke jeg sove... deretter var det oppskåret ananas og mango til frokost, som liten hadde ordnet før jeg stod opp... deretter var det tre kakestykker og to kopper kaffe hos broren min. Da jeg kom hjem var jeg så sulten og skjelven at jeg holdt på å gå i bakken, og heiv meg rundt og stekte meg to kyllingfileter, tre baconskiver, en diger salat, og Ymes avocadogjørme... (most avocado med hvitløk, salt og pepper ) Utrolig godt, men jeg tror magen fikk sjokk, for nå er jeg kvalm. (Men så spiste jeg en appelsin, og nå er kvalmen vekk ) Snart skal jeg legge meg. Liten sover over hos den unge mammaen på riksen, så jeg slipper og vente... jeg kan sooooooove... GOd natt, og kos dere fortsatt!
mysan Skrevet 6. april 2007 Forfatter #562 Skrevet 6. april 2007 Ble det søvn? Neida... for det første var jeg jo ikke trøtt før ved 03-tiden, men sovnet ikke da heller. Ringte Liten ved halv ett-tiden for å si god natt - da var de ute. Det er nok til at nattesøvnen min tar kvelden... eller nettopp ikke. Klokka halv fem fikk jeg sms fra henne.. jeg sov jo ikke, dermed hørte jeg den. da lurte hun på om jeg kunne møte henne i byen i dag, før kl 12 med 250kr fordi hun plutselig hadde møtt en gutt hun gikk på skole med i høst, og som hun skyldte disse pengene... Jeg ble ganske sur, og så skulle hun ringe meg opp etter fem minutter. Etter det har telefonen hennes vært avslått. Jeg fikk ikke sove, så jeg ble like godt oppe, og har sittet og sett på tv i natt, helt til klokken ni i dag morges. Da måtte jeg sove litt, så jeg sov i tre og en halv time, og nå sitter jeg her. Jeg er sulten og sinnsykt sliten. Telefonen hennes er fremdeles slått av (antakelig utladet, hun har en gammel haug av en telefon). Nå får jeg ikke gjort noe annet enn å vente og se om hun lar høre fra seg. Og hun skal få beskjed om at hun kan komme hjem og holde seg inne resten av påsken, før hun flater batteriene mine helt ut igjen. Jeg må lage meg litt mat - deretter tar jeg kaffen på balkongen hvis temperaturen er sånn som den ser ut - hej så lenge.
mysan Skrevet 6. april 2007 Forfatter #563 Skrevet 6. april 2007 Snakket med henne nå. SIM-kortet hennes virker ikke lenger, og det forstår jeg jo. Hun ble nemlig "lurt" av kjekke selger for ett eller annet mobilselskap til å skifte til dem. Det nye kortet kom rekommandert for et par uker siden - vi hentet det ikke - men nå er altså nummeret overført. "Lurt" på den måten at han bare begynte å skrive inn dataene hennes på skjema uten egentlig å ha avklart med henne om hun faktisk ville bytte, men hun signerte, så sånn sett er den gyldig. Det hun fortalte nå var at hun i ettertid hadde ringt for å stoppe det, men fikk beskjed om å ringe tilbake senere. Dette tar vi tak i, enkelte selgere er så sleipe, de gjør hva som helst for underskriften din. Jeg har selv hatt en opplevelse med nettkatalogen. Jeg har et enkeltmannsforetak og ble oppringt i fjor på disse tider med et tilbud om en prøveoppføring hos dem. Vanligvis koster plassen drøyt fem tusen per år, men jeg skulle få en kampanjepris på 1999. Og selgeren skulle ringe meg opp etter prøveperioden for å høre om jeg hadde fått noen respons på annonsen og fortsette å ha den stående. Han hørte jeg aldri noe fra, ikke betalte jeg regningen heller, men det er jo et annet kapittel. Nå for ikke så lenge siden fikk jeg et krav fra Lindorff på over 10 000 for denne annonsen pluss ny oppføring for neste periode. Jeg har en bekjent som sendte meg mail i høst etter å ha funnet meg på nettkatalogen, og fortalte om sine erfaringer med dem, og måten de selger på, og ville advare meg. Jeg fortalte dem i greie ord hva jeg mente om denne måten å selge på, og at jeg ikke helt har sansen for selgere som lover deg oppfølging for å få underskriften din, for så aldri å gi lyd fra seg mer... så kreditnotaen kom i posten tre dager senere. Makan! Min erfaring fra nettkatalogen og andre tilsvarende (ja, jeg har prøvd et par andre også) er at man får så og si null resultater, de bare koster penger. Jeg mener, om man leter etter kosmetikk, hudpleie eller nettverksmarkedsføring og x antall andre søkeord, så går man ikke først på Nettkatalogen, Eurocall eller Rosa sider for å lete, gjør man vel? Det har i hvert fall aldri jeg gjort. Bare tull. Nå er det kaffe på balkongen, eldstemann kommer snart innom for å låne litt penger til mat. Han fikk en tusenlapp for en uke siden, og de hadde ni hundre i kontanter på onsdag da jeg snakket med dem... og nå må de ha litt penger til melk og brød. Her lukter det ugler og jeg har tenkt å spørre ham hva de bruker penger til. jeg har mine mistanker!
Bettie Skrevet 6. april 2007 #564 Skrevet 6. april 2007 Sånne kjekke og greie selgere med fantastiske tilbud - jeg grøsser bare ved tanken. De bruker metoder som ikke akkurat er gode. Og når de har deg på kroken er det nesten umulig å få kontakt med dem igjen. Ikke rart at forbrukerombudet nesten drukner i slike saker.
mysan Skrevet 7. april 2007 Forfatter #565 Skrevet 7. april 2007 Nå har vi sjekket litt rundt, og kommet frem til at Chess har rimelige priser på mobilbruk med kontantkort. Jeg skal sjekke prisene på den hun har tegnet også, men antar at det dreier seg om abonnement, så den bortfaller uansett.. Nå skal jeg straks hive meg i klærne og gå en tur opp til eldstemann og hente kortet mitt. Han sover ennå, for han har sovet så dårlig i natt. Gutten snorker jo som et helt sagbruk, og det går utover søvnkvaliteten... så jeg tenker han skal slippe og måtte teve seg hit ned med kortet - jeg har ikke noe vondt av en femten minutters spasertur. Ha en koselig påskeaften dere!
mysan Skrevet 12. april 2007 Forfatter #570 Skrevet 12. april 2007 Hallo alle! Så var påsken over, og hverdagen på plass for fullt! Nå er jeg i gang i ny jobb, og koooser meg - til tross for utrolig såre føtter. I dag har jeg brukt Liten sine serveringssko, deilige ecco sandaler med myk, tykk såle, men jeg er så sår under fotbladene, og så sliten i lår og legger at dette tar jeg som ren og skjær trimming av nevnte steders muskulatur. Jeg går til og fra jobb, og kommer opp i mellom ni og ti tusen skritt per dag alt i alt. I dag kom mine to første "gamle kjente" innom. Jeg regner med at det blir fler av dem, i og med at butikken ligger i nærmiljøet. Den ene damen jobbet i parken der hvor Eldstemann, Yme og Liten gikk før førskole og skole, og den andre var en av Mary Kay-damene i området. Jeg fikk også i oppgave i dag og kle tre av utstillingsdukkene til vinduet. Det tok hele dagen, fordi det er så travelt med andre ting hele tiden. Men moro, moro, moro! Jeg stortrives med kunder og klær!! I morgen har jeg fri, da skal de stakkars undersåttene mine få hvile mest mulig, og jeg skal se om jeg kan få skrevet litt. Det er jo planen, ikke sant, å skrive og tegne og gjøre sånne ting de dagene jeg ikke jobber, i håp om at det kan bli penger av det også. Og så skal jeg ta hårsaksa fatt. Nå er jeg så raggete og merkelig på håret at det er på tide og skrelle det av igjen. Egentlig burde jeg gjort det hos frisør, men jeg vet ikke.... da må jeg jo vente på time. Nå skal jeg legge mine såre føtter (har jeg nevnt dem?) opp i sofaen sammen med meg, og bare vente på at fisken skal bli ferdig. Egentlig har jeg lyst på vin, men jeg vet ikke om jeg skal åpne flasken i tilfelle jeg ikke liker den, da må jeg jo bare helle den ut. På den annen side spiller det jo ingen rolle om jeg må helle den ut hvis jeg allikevel ikke liker den. Vel, dere får ha en deilig torsdagskveld!
Cata Skrevet 12. april 2007 #571 Skrevet 12. april 2007 Så bra at du trives i den nye jobben (du tar deg vel ikke nær av hoppesmileyen selv om du ikke har bein som egner seg til å hoppe med akkurat nå ? ) Det er dessuten deilig å legge såre og trette bein opp i sofa og riktig nyyyyyte at nå kan de slappe av.
Bettie Skrevet 12. april 2007 #572 Skrevet 12. april 2007 Så fint at du har begynt i den nye jobben - selv om du har fått ømme bein. Du fortjener sikker en hvil i sofaen.
mysan Skrevet 13. april 2007 Forfatter #573 Skrevet 13. april 2007 :kaffe: Hva kan være bedre enn morgenkaffe og God Morgen Norge på en fredag? Jeg har sovet helt til nå, og klokken nærmer seg halv elleve. Deilig. Men føttene er såre fremdeles... jeg antar at jeg får træl etter hvert, og supermuskler i legger og lår. Jeg kommer til å få de lekreste bena, ikke sant? Ute skinner solen fra skyfri himmel, og jeg tenker det blir deilig temperatur om et par timer. Jeg får ta lunsjen der ute i dag, tenker jeg. Ellers skal jeg prøve å få skrevet litt i dag, og så må jeg løpe over med støvsuger. Nå har Liten lagt et godt grunnlag her, så jeg er lur hvis jeg holder det ved like. Bortsett fra skriving og støvsuging, skal jeg også ta en halvtime på steppen (orker ikke mer tror jeg), og en runde på fitnessballen. Bruke disse fridagene lurt! Ha en fin fredag, alle sammen!
Gjest Bellatrix Skrevet 13. april 2007 #574 Skrevet 13. april 2007 Så bra at du trives i den nye jobben. Føttene dine blir sikkert bedre etterhvert.
Hu i Svingen Skrevet 13. april 2007 #575 Skrevet 13. april 2007 Så bra at du har begynt i den nye jobben. :-D Håper dagen din blir bra.
Gjest Tyr Skrevet 13. april 2007 #576 Skrevet 13. april 2007 Gratulerer så masse med ny jobb mysan. Håper det gir deg et løft, for det unner jeg deg. *det tar litt tid før beina blir vandt til et stå og gå-liv*
mysan Skrevet 13. april 2007 Forfatter #577 Skrevet 13. april 2007 Ja, jeg regner med at føttene blir seg selv igjen innen kort tid, Bellatrix, bare de får vent seg til nye arbeidsrutiner. Dagen i dag har vært superdeilig, Hu - jeg startet med lang morgenkaffe. Deretter var det sen brunch, og så støvsuging og litt rydding, og så har jeg trent litt. Tjue minutter oppvarming på steppen og en serie med ballen etterpå. Det ble ikke mange minuttene sammenlagt, og ikke all verden i forbrente kalorier heller, men det tar litt på muskulaturen da og det må jo også til i det lange løp. Jeg føler meg allerede løftet, Tyr - selv om føttene blir såre, så er resten av jobben så innmari koselig. Litt uvant å tenke på at jeg faktisk skal opp i morgen tidlig, en lørdag, for å jobbe, men sånn er det nå, og jeg har jo hatt fri i dag, så jeg får være fornøyd. Dessuten har jeg sagt at jeg gjerne jobber så mye som mulig. Så jeg får nok noen lørdager i tillegg til mine faste, som forøvrig faktisk er annen hver uke. Nei, nå er det fredagskveld og gullrekke, så jeg takker for meg. Kos dere i helgen! (Lusker ut og åpner en vinflaske jeg - akutt lyst på rødvin)
Bettie Skrevet 13. april 2007 #578 Skrevet 13. april 2007 Skål mysan. Sitter her med et glass rødvin. Du kommer sikkert til å få de rasebeina med den jobben.
Mora di Skrevet 14. april 2007 #579 Skrevet 14. april 2007 Hei vennen. Så bra at du trives i den nye jobben.... (Måtte jo inn her å kikke, når jeg først kom innom KG)
mysan Skrevet 14. april 2007 Forfatter #580 Skrevet 14. april 2007 Skål mysan. Sitter her med et glass rødvin. Du kommer sikkert til å få de rasebeina med den jobben. ← Ja, det er det jeg satser på nå - særlig nå som det er så mange kule shortser og capri og pirat og alt hva det heter i butikken... da må man jo ha bein som tåler og vises Hei vennen. Så bra at du trives i den nye jobben.... (Måtte jo inn her å kikke, når jeg først kom innom KG) ← :klem: :klem: MOORAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! DET var et sjeldent menneske her inne!! Kos å se at du er her noen ganger da i hvert fall. Nå skal jeg si hei på msn med en gang!! C u there! Dagen i dag: Stod opp kvart over åtte. Arbeidsdag jo! Spiste grei frokost. Musli med frukt, en neve vitaminer av ymse slag, et glass juice med smoothiefrokostpulver i. Ingen lunsj, for det var det ikke tid til den dagen, men en kopp kaffe i full fart med melk og sukker gjør nytten for å komme seg gjennom dagen. Hadde drømmkunde tidlig på dagen. Jeg: Kan jeg hjelpe deg? Hun: Ja, make my day! Jeg trenger bukser, skjørt, kanskje en kjole og noen topper. Jeg tok henne med på en runde i butikken, hun nikket ja til det meste, og så sendte jeg hnne inn i prøverommet, og det som passet det kjøpte hun. Fort og greit. Mannen var med, og satt pent i en stol og holdt vesken hennes mens han bladde i ukeblader. Kundene hos oss spør aldri om priser, og leer heller ikke på et øyelokk når de får høre sluttsummen. Nå ble det ikke så avskrekkende for denne damen, med drøyt seks tusen, men det var så kjapt og effektivt! Hva sluttresultatet ble totalt i dag vet jeg ikke, for jeg måtte gå før hun var ferdig med å gjøre opp kassa, men jeg tror det ble veldig bra. Hvis vi klarer budsjettet vårt ut året, får vi alle en helg på Holmsbu. Deilig eller? Jeg tror vi klarer budsjettet helt fint, det går jo av seg selv Etter jobb reiste jeg over til foreldrene mine for å haike med dem til bror og svigerinne, nevø feiret nemlig åtteårsdagen sin i dag. Busse jeg vanligvis ville tatt til Hauketo for å bytte, går tre minutter før stengetid, så jeg tenkte jeg kunne ta toget istedet. Jeg tar aldri toget og surrer med tidene for utgående og inngående tog... trodde toget innover gikk ca ti på halv, men det var utover'n som gikk da. Dermed ble jeg sittende i tjue minutter å vente der. Da jeg kom til Hauketo hadde bussen videre nettopp gått, så der ble det et kvarter å vente. Neste byttested skal korrespondere med et par minutter, men det gjør det så og si aldri. Der forsvant viderebussen mens jeg ventet på grønt lys i krysset. Ett kvarter til neste buss. Jeg bestemte meg for å gå, og gikk i ganske nøyaktig ett kvarter så var jeg hjemme hos mine gamle. Da var jeg svett og melkesyren sprengte i leggene, men jeg tilbakela faktisk et par kilometer på det kvarteret. Jeg kjente også godt at jeg holdt på med ballen i går, for det verket i muskler jeg egentlig ikke var klar over at jeg hadde. Men frem kom jeg og et glass vann fikk jeg, før min far og jeg tok moderens bil og kjørte dit vi skulle. Moderen er syk i dag. Pappa kjører ikke, så det gjorde jeg. Nå har jeg bilen til moderen her, for jeg fikk lov å kjøre meg selv hjem igjen også. Hos min bror og svigerinne var det pølser i lompe med alt tilbehør og jeg som kun hadde drukket en kopp kaffe til lunsj var jo innhul må vite. To pølser i lompe med rå løk, rekesalat og ketsjup og sennep fikset biffen. En kjapp kopp kaffe, så skulle svigerinne i 40-årslag så jeg tok broderens nye Mercedes og kjørte henne til møtested. Deilig bil å kjøre. Automatgir, det har jeg ikke kjørt på mange år... jeg foreslo at han og jeg kunne bytte bil, men han lo bare av meg. Skjønner ikke det :klø: Kjørte så min gamle far hjem igjen til min mor, og nå er jeg her. Nå skal jeg se om mangoen har blitt moden, for i såfall skal den ternes opp og fortæres. Og så er det bare lørdagskveld og tv. Antrekk og makeup er allerede fjernet, det skjedde i løpet av fem minutter etter hjemkomst, og nå er t-skjorte og joggebukse på plass. Livet er godt! Ha en fantastisk lørdagkveld, damer! (Jeg prøver igjen å åpne den vinflasken fra i går.. jeg kom jo aldri så langt...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå